✨IKM uke 33✨

4+1, 15 dpo, og her er det ikke mye stigning. Blir veldig urolig, men prøver å trøste meg med at hcg-stigning er veldig individuelt og kan variere stort fra person til person. Sårbart å dele. Jeg kan ikke tenke negativt nå, det som skjer, skjer, og jeg vil heller være i gravidbobla så lenge jeg kan.
IMG_5836.jpeg

Jeg kan settes på TR :shy:

Med småblødninger i går, så regner jeg at CD1 var i går - det vil si at denne runden så var syklusen på 29 dager, og lutealfasen på 8 dager - det er dobbel så lang lutealfase som forrige syklus :) nå håper jeg lutealfasen stabiliserer seg på 12-14 dager innen november, for da begynner prøving for fullt!

Blir rart å skulle sette alt på vent i 3 mnd, men lille her har nettopp begynt i bhg, og vi skal på sydentur om 2 mnd, så jeg tror tiden kommer til å fly unna :shy:

Gratulerer så mye til dere som har blitt gravide :Heartred og masse lykke til videre til dere som må fortsette å prøve - jeg håper på å _ikke_ se noen av dere i ikm-gruppene når jeg er tilbake i november:love7

Jeg prøver så hardt jeg kan å ikke bli gal :happy090 men jeg føler liksom at stigningen ikke er så god…? Nederste testen er fra i dag på andre urin, 11 DPO. Streken kom ikke før det hadde gått 2 minutter av testturen. Hadde kanskje forventet at streken skulle komme med en gang nå:confused004 erfaringer på det?

Det bildet som er litt gulere er tatt etter 5 minutter. Bildet som er hvitere er etter en god stund og testen er nesten helt tørr.
IMG_4389.jpeg

Vedlegg

• IMG_4394.jpeg
    IMG_4394.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 59
Jeg prøver så hardt jeg kan å ikke bli gal :happy090 men jeg føler liksom at stigningen ikke er så god…? Nederste testen er fra i dag på andre urin, 11 DPO. Streken kom ikke før det hadde gått 2 minutter av testturen. Hadde kanskje forventet at streken skulle komme med en gang nå:confused004 erfaringer på det?

Det bildet som er litt gulere er tatt etter 5 minutter. Bildet som er hvitere er etter en god stund og testen er nesten helt tørr.
Vis vedlegget 441695
Syns det ser helt fint ut :)

Vis vedlegget 441695

Det er en fin strek på 11 dpo

4+1, 15 dpo, og her er det ikke mye stigning. Blir veldig urolig, men prøver å trøste meg med at hcg-stigning er veldig individuelt og kan variere stort fra person til person. Sårbart å dele. Jeg kan ikke tenke negativt nå, det som skjer, skjer, og jeg vil heller være i gravidbobla så lenge jeg kan.
Vis vedlegget 441693

Er det et alternativ å ta blodprøve så du slipper holde på med de strimlene?

Er det et alternativ å ta blodprøve så du slipper holde på med de strimlene?
Takk for forslag. Det er jo ikke noe jeg MÅ gjøre, de strimlene. Uroa vil nok være der uansett med det jeg har opplevd tidligere. Tar mange uker å få legetime eller blodprøverekvisisjon her jeg bor, og de måler med en ukes mellomrom, så blir ikke presist uansett. Jeg øver meg på å lytte til håper og gleda og tar det som kommer når det kommer. Men fint å kunne dele litt om følelsene her underveis.

Takk for forslag. Det er jo ikke noe jeg MÅ gjøre, de strimlene. Uroa vil nok være der uansett med det jeg har opplevd tidligere. Tar mange uker å få legetime eller blodprøverekvisisjon her jeg bor, og de måler med en ukes mellomrom, så blir ikke presist uansett. Jeg øver meg på å lytte til håper og gleda og tar det som kommer når det kommer. Men fint å kunne dele litt om følelsene her underveis.
Hehe nei så klart er ikke noe du må, men kjenner meg veldig igjen i det. Man blir så fanget i prosessen, og det er jo greit å følge med, spes hvis man går på progesteron og ofte ikke får mens før man slutter. Krysser fingrene for at strekene øker på ❤️

Førstegangsprøver her!:nailbiting:
Mensen min har de siste mnd kommet på dagen i følge flo og babyverden. Den skal komme på lørdag, men i dag kom det litt «blod» ikke ferskt, men mer pittelitt farget utflod. Har aldri hatt det før
Er i Italia atm og får ikke tak i test. Tror dere som har litt erfaring at det kanskje kan være en festeblødning?:anyone

Hehe nei så klart er ikke noe du må, men kjenner meg veldig igjen i det. Man blir så fanget i prosessen, og det er jo greit å følge med, spes hvis man går på progesteron og ofte ikke får mens før man slutter. Krysser fingrene for at strekene øker på ❤️
Ja, det er litt for progesteronet sin del at jeg følger med, og litt fordi det roer meg hver gang det er to streker, et bittelite lykkekick. Som jo kommer med den uheldige baksiden av medaljen at jeg blir urolig når det er variasjon i styrken...

Ja, det er litt for progesteronet sin del at jeg følger med, og litt fordi det roer meg hver gang det er to streker, et bittelite lykkekick. Som jo kommer med den uheldige baksiden av medaljen at jeg blir urolig når det er variasjon i styrken...

Tester du flere ganger om dagen eller kun på morgenen?

Det er vel en grunn til at forskning anbefaler å vente til 1-2 uker etter ikm ¯\_(ツ)_/¯ Vi får se hva det blir til :Heartred

De fleste som blir gravide naturlig vet jo ikke når eggløsning skjer, og selv om man temper og bruker tester så er man jo ikke helt sikker på befruktning, implantasjon etc. Så klart det er store individuelle forskjeller der. Ved IVF ønsker jo klinikken å ta blodprøve etter forventet mens fordi de ønsker å utelukke de kliniske graviditetene og at hcg gir en predikasjon på veien videre. Men alt dette vet jeg jo at du også vet

Back
Topp