⛄️IKM uke 2⛄️

Før jeg visste jeg var gravid var det annanas, spiste frossen ananas til tunga hovna opp:smiley-bounce022 Slutta brått når jeg kom over en artikkel om ananas og abort. Litt sener ble det grønne skittles å lukta av en spesiell sånn dorens/vask og gul ajax!:smiley-bounce022

Jeg hadde så vondt i magen de første 4 mnd, så en dag gå en venninne meg en olje til å smøre på magen, og det hjalp med engang! Så så jeg oljen hadde mynte i den og begynte og Google og så at myntete var nevnt ved abort så fikk helt sykt noia. I ettertid har jeg tenkt at det sikkert ikke var noe farlig, hvorfor skulle folk ellers utsette seg for farlige aborter i land hvor det ikke er lov om alt de trengte å gjøre var å smøre litt olje på magen liksom?...

Jeg hadde så vondt i magen de første 4 mnd, så en dag gå en venninne meg en olje til å smøre på magen, og det hjalp med engang! Så så jeg oljen hadde mynte i den og begynte og Google og så at myntete var nevnt ved abort så fikk helt sykt noia. I ettertid har jeg tenkt at det sikkert ikke var noe farlig, hvorfor skulle folk ellers utsette seg for farlige aborter i land hvor det ikke er lov om alt de trengte å gjøre var å smøre litt olje på magen liksom?...
Ja akkurat:laughing002 mye rart man skal lese og tro på:smiley-ashamed004

Heiii. Får ikke sove om natten :meh:

Kom på en ting for å spore bittelitt av her, til dere som har vært tidligere gravide, hva slags carvings hadde dere?

Med mine 3:
- sønnen: BLÅBÆR !! Ble forbanna hvis en tok noe, alt tilhører mitt!! :smiley-angry017

- datter: Røde saftige epler og kakao med masse krem!!

- datter: valnøtter !!! Må absolutt ha en ferdig pakka med valnøtter. Hvis ikke jeg får, måtte exen ut å kjøre. En pakke pr dag!!! :laughing001

Blåbær, røde epler spiser jeg fortsatt nå og da. Kakao med masse krem drikker jeg kanskje en gang i året (fikk plutselig lyst på en nå!! Haha :laughing002
Men valnøtt smakte allerede annerledes fra samme dagen vesla ble født. Så har ikke spist valnøtt på 14 år nå :laughing001

Hva var deres? Har hørt mye rart hva gravide kvinner kan finne på å spise/drikke etc :happy093

Få høre deres historier:anyone
Med førstemann gikk det i sure, grønne epler og mariekjeks i starten (eplene måtte være skåret opp i 6 båter uten kjernehus, hehe). Jeg hadde epler og kjeks i en skål på nattbordet så jeg kunne spise litt før jeg sto opp, var så skrekkelig morgenkvalm. På sommeren da jeg gikk høygravid trengte jeg Schweppes lemon med masse isbiter og sånne ispinner laget av smoothie (de som finnes i mango eller bringebær). Jeg har aldri drukket Schweppes, verken før eller etter dette. Jeg var så tørst hele tiden. Med andremann cravet jeg appelsinjuice og Farris (50/50 blanding), sushi og rundstykker med italiensk salat og kokt skinke. Med begge to har jeg til tider vært så uggen at det eneste jeg ville spise er burger king (og det spiser jeg aldri ellers).

I dag røyk tidligtesten og siden sommerfuglen fikk utslag på digital klarte jeg ikke å motstå fristelsen. Men er det ikke typisk…
820905D1-E273-4E08-BE65-4D30235EF831.jpeg 355911DA-FAA9-4A02-B89E-4AA1EA4D2057.jpeg

Heiii. Får ikke sove om natten :meh:

Kom på en ting for å spore bittelitt av her, til dere som har vært tidligere gravide, hva slags carvings hadde dere?

Med mine 3:
- sønnen: BLÅBÆR !! Ble forbanna hvis en tok noe, alt tilhører mitt!! :smiley-angry017

- datter: Røde saftige epler og kakao med masse krem!!

- datter: valnøtter !!! Må absolutt ha en ferdig pakka med valnøtter. Hvis ikke jeg får, måtte exen ut å kjøre. En pakke pr dag!!! :laughing001

Blåbær, røde epler spiser jeg fortsatt nå og da. Kakao med masse krem drikker jeg kanskje en gang i året (fikk plutselig lyst på en nå!! Haha :laughing002
Men valnøtt smakte allerede annerledes fra samme dagen vesla ble født. Så har ikke spist valnøtt på 14 år nå :laughing001

Hva var deres? Har hørt mye rart hva gravide kvinner kan finne på å spise/drikke etc :happy093

Få høre deres historier:anyone

Jeg spiste Tabasco buffalo style på omtrent ALT en periode, men i begynnelsen kunne jeg ikke spise før 2t etter jeg sto opp, for gjorde jeg det kasta jeg opp. Vann kom også opp igjen, det eneste jeg kunne spise rett etter jeg sto opp eller innenfor 2 timer da var ren melkesjokolade fra Freia. Forstå det den som kan:hilarious:

Så stas!
Gratulerer!
:Heartred:excited001

Men den CB'en der skjønte jeg ikke.
En liten bok?
Det betyr at jeg har gjort noe feil. I følge bruksanvisningen kan det skyldes for mye urin og det kan stemme fordi jeg dyppet den i prøveglasset og har sikkert holdt den der for lenge... Ergerlig altså. Det er to i pakken, men jeg sparer den andre til mandag (IKM).

Jepp... tror jeg skal klare meg, når tiden er inne for å teste.
Forhåpentligvis har jeg nok til mer enn en PP, men enda mer forhåpentligvis trenger jeg ikke til flere enn denne.
upload_2022-1-5_10-1-45.png

:p

Kjenner håpet mitt glipper nå, helt blenda tidlig test (metode) og babyplan vanlig test. Ingen skygger engang, er misunnelig på skyggene faktisk :hilarious: 10 dpo, så nå kan vel tr bare få komma så jeg får begynt ny pp:happy:
Ikke gi opp håpet! Enda tidlig med 10 dpo!:happy::Heartred

Back
Topp