⚘ Apriltråden ⚘

Ja, veldig. Vi har veldig hellende tomt, så har uansett hatt lite plasser å sitte ute. I alle fall der det er sol utover dagen, eneste flate plassen har bare formiddagssol. :p

Nei, nå satser jeg på at jeg har nok innlegg, og kaster inn håndkleet for i dag. Fore hunder og trekke lodd med mannen om hvem som skal lufte dem (eller dra gravid-trøtthetskortet, men litt tidlig å begynne å bruke det enda :knegg:).

Skrå tomt alle veier vi også, men vi har stor veranda/altan/det er taket på et påbygg, mot vest, og en liten mot øst og også en platting på østsiden, og parkeringsplassen på vest.
 
Skrå tomt alle veier vi også, men vi har stor veranda/altan/det er taket på et påbygg, mot vest, og en liten mot øst og også en platting på østsiden, og parkeringsplassen på vest.

Vi hadde en balkong som var vendt mot vest, men den var knøttliten og ikke noe særlig å sitte ute på. Og hadde også bare formiddagssol. :p Da vi fjerna den så vi at bjelkene var begynt å bli morkne, så greit å bli kvitt den!
 
Men skrå tomt er irriterende når man skal sette opp f.eks trampoline. Og huskestativ. Om man vil spille fotball. Eller gud forny crocket. Som ikke går så bra på en 40 år gammel sliten "gress"plen som har store mengder mose, humper og dumper og tuer og tuster og i det hele tatt... i tillegg til altså å skrå både nord/sør og øst/vest.
 
Har feiret svigermors bursdag i kveld, såååå koselig. Minus at jeg ikke kan spise så mye, og ikke får drikke alkohol... Hulk :p Mannen er såååå full og søt. Elsker svigerfamilien min!
 
Men skrå tomt er irriterende når man skal sette opp f.eks trampoline. Og huskestativ. Om man vil spille fotball. Eller gud forny crocket. Som ikke går så bra på en 40 år gammel sliten "gress"plen som har store mengder mose, humper og dumper og tuer og tuster og i det hele tatt... i tillegg til altså å skrå både nord/sør og øst/vest.
Her har vi helt flat tomt , og flat plen ☺️
 
Vi hadde en balkong som var vendt mot vest, men den var knøttliten og ikke noe særlig å sitte ute på. Og hadde også bare formiddagssol. :p Da vi fjerna den så vi at bjelkene var begynt å bli morkne, så greit å bli kvitt den!

Den vi har i stue-etasjen (2.) mot øst er liten og ikke så hyggelig å sitte på, og har nok mest formidagssol ja. og er litt utrivelig. Dvs pga at der står rester av tomatplanter fra i fjor og er skittent ;) DET burde jeg gjøre noe med.

Plattingen som er på bakkeplan utenfor 1,5 etasje på østsiden har også bare sol tidlig på dagen, mens den mot vest, som nok er litt sør/vest har i økende grad sol utopover dagen og helt til sola går ned så den er ikke så dum, bare så vindutsatt.

Og ja, bakkeplan er en 6 eller 7 trinns trapp ned fra gulvplan i 1. etg på de siden og 2 trappetrinn ned fra gulvplan på 1,5 etasje på motsatt siden, så det er skrå tomt ja
 
Her har vi helt flat tomt , og flat plen ☺️

Heldige

Det har min bror også. De bygget hus for få år siden og fikk plan hage og sådde gress på flatt underlag. Firkantet, flat.

Mens vi altså har en 40 år gammel, sliten, og skrå hage.
 
Vår hage går rundt hele huset, og har flere "deler" og er jo levende og hyggelig og avsluttes i vest/nederst med en rekke ripsbusker.

Men jeg hadde likt hagen langt bedre dersom vi i alle fall hadde fått tatt en runde på mose og løvetann og helst fylle dumper og gjøre at den blir "flat" selv om den ikke blir "rett", altså den vil fortsatt helle, for det gjør den, men at den ikke trenger å ha så mye humper og dumper. Men usikker på hvordan den egentlig ser ut under all mosen på deler av den...
 
992 for 4 min siden

Da manglet jeg 5

Så trolig er jeg i mål med dette eller neste, men skravler nok bitteltt mer for å være sikker.
 
Men neste topp 100 oppdatering er i mai, så jeg rekker ikke få verrifisert at jeg FAKTISK er over, men jeg ER nok over

Så da er det vel egentlgi leggetid, gitt at mobilen min har ladet fnt mens jeg skravlet på pc sånn at jeg kan småskravle litt fra senga før jeg sovner.
 
54% strøm må holde fint
 
Ahh. Deilig

Slo av vekking i morgen tidlig.
. Slo av alarm "husk å bestille vekslepenger" for det gjorde jeg i går.
Slo av alarm "teft og øvetid" for teft er sponsor-middel-søknaden jeg sendte i kveld og øvetid har min nestleder bekreftet at er hennes oppgave.

0 alarmer!

(jeg bruker altså alarm på mobilen til mye)
 
Vår hage går rundt hele huset, og har flere "deler" og er jo levende og hyggelig og avsluttes i vest/nederst med en rekke ripsbusker.

Men jeg hadde likt hagen langt bedre dersom vi i alle fall hadde fått tatt en runde på mose og løvetann og helst fylle dumper og gjøre at den blir "flat" selv om den ikke blir "rett", altså den vil fortsatt helle, for det gjør den, men at den ikke trenger å ha så mye humper og dumper. Men usikker på hvordan den egentlig ser ut under all mosen på deler av den...
Høres jo ut som en koselig hage da :happy:
 
Høres jo ut som en koselig hage da :happy:
Ikke så verst, bare altså litt ekkelt å gå på og tungt å klippe og vått og utrivelig med all den mosen som stedvis egentlig hsr erstattet gresset omtrent
 
Sånn, da har jeg også meldt oss på sommersamlingen, en festdag for korpsene her i området. Eller, foreløbig da, kunne ikke svare på mars ved innmarsj for det har vi glemt å tenke på, og reelt må jeg trolig etter-påmelde et par musikaner også. Menmen'
Her renner det inn med ting som vi må melde oss på men litt usikker på om vi har økonomi til alt
 
Back
Topp