♫ Skravletråd februar ♫

Da var dagen for bursdagsfest kommet, så spennende! :) føles det bra, har du kontroll?

Hva slags kake blir det?
Mulig du har nevnt det før her, men har vært ute av skravling noen dager... ;)
Dette er bare barneselskapet. Bursdag hadde vi på onsdag med familie, slekt og naboer. Dette er jentene på førskolegruppen i barnehagen pluss nabojenta som er like gammel men annen bhg.
Her serveres av hensyn til en multialergiker sjokoladekake fra en pose laget med olje og vann. Helt fri for melk og soya.
Det hele finner sted på skolen, grunnet Nattens og dagens snøfall blir det lek ute i stedet for i gymsalen og serveringen utvides med kakao (havremelk-basert til hun som ikke tåler melk. Må ordnes i morgen, mannen tok feil jeg ba om oatly, han kjøpte alpro. Det er soya.)

Lavterskel og null stress


Onsdagen var noe annet. Huset vårt er ganske mange timer fra å være klart for besøk sånn på det jevne...
 
Haha ja og kjenner nå at det var deilig å ha tatt det :) bare så kjedelig når man først er dum nok te å sette seg ned før man starter [emoji14]

Ja. Jeg har det jeg vil kalde "mild rydde-ocd". Klarer ikke se på rot, og må ha det ryddig og rent rundt meg for å kunne slappe av. [emoji23]alltid digg å ta det. Og værre om man setter seg først ja! Nå kan du kose deg resten av kvelden :)
 
Jeg må bare spørre; hvor mange blar seg litt tilbake i denne tråden av og til? Dere var svært aktive nå... og plutselig følte jeg litt på "hjelp, jeg blir oversett" følelsen... og kanskje det er sånn de "utenfor" føler det? Har skrevet to innlegg her nå som ikke har vært quotet til noen sitt innlegg... og får liksom ingen respons... og kjenner jo da på den følelsen over her. Ingen ting negativt til dere damer, men fikk meg til å reflektere litt.
 
Mmmmm. Deilig. Vurderer å bytte ut TV med peisen. *knitre knitre*[emoji91][emoji91]

Det er det første vi skal investere i når vi flytter! Avhengig av peis her. I nye huset er det pipe, men hullet der man kan ha peis er murt igjen [emoji33]
 
Oki damer! Oppdater meg! Ette at huset var solgt gikk jeg inn i min egen lille boble. Sliten som fy! Men nå er det helg og jeg er klar for å skravle! Hva er denne utfordringen?
Tamara sier de planlegger noe spennende for mars. Hun er dårlig på å holde på hemmeligheter og ønsker å hinte. Dersom vi lager en utfordring for oss selv. Og klarer den. Skal hun hinte

Vel, vi klarte ikke i går og prøver igjen i dag og har utfordring tom søndag (egen tråd om dette finnes med oversikt over innlegg pr dag)

Og onsdag er det mars..
 
Tamara sier de planlegger noe spennende for mars. Hun er dårlig på å holde på hemmeligheter og ønsker å hinte. Dersom vi lager en utfordring for oss selv. Og klarer den. Skal hun hinte

Vel, vi klarte ikke i går og prøver igjen i dag og har utfordring tom søndag (egen tråd om dette finnes med oversikt over innlegg pr dag)

Og onsdag er det mars..

Skal gjøre mitt beste! Spennende!
 
Og det beste er at den er super god ;)
Ikke helt enig, den er ganske tam. Bedre og mer hold i den om man bytter olje med smør og vann med melk. Men... (Vel. Jeg kunne brukt blå melange og rismelk eller noe sånn)

Men jeg lager smørkrem av blå melange, kakao og melis (og bittelitt vann) som jeg legger et godt lag på å drysser på kakepynt. Det er spiselig i alle fall.
 
Stekt ris er godt! Har du en god oppskrift?

Uff, jeg er så dårlig på oppskrifter jeg. Folk spør, og hver gang finner meg selv svar skyldig. :oops:

Alltid litt sånn, tager hvad man haver av det vi liker her i huset, sånn basic-ingredienser, og en dæsj av ditt og datt. :p

Blir sånn røflig -

Ris, grønnsaker av eget valg - (gulrot, squash, løk, hvitløk, vårløk, erter, paprika) par-tre egg, soyasaus, foretrukket krydder - salt/pepper/chili, sesamolje og valgfritt - skinke/kylling/biff/scampi/reker/blåskjell osv.

1. Vask og kok risen ( vi bruker importris - rundkornet, men vanlig jasmin e.l. funker også fint. Bare husk å ikke bruke for mye vann, da risen ikke skal bli for klebrig, men heller tørr ) Gjerne bruk også ris fra dagen før.
2. Skjær opp grønnsaker i små biter á la lapskausblanding først (man kan faktisk ta i bruk slike ferdigblandinger fra frysedisken for lettvinthetsskyld ;) ) Haes i pannen etter at kjøttet er stekt.
3. Hakk hvitløk og skjær løken i småbiter - stekes til det blir blankt.
4. Kjøttet haes i pannen og stekes sammen med hvitløk og løk.
5. Ha oppi grønnsakene og stek lett så det blir mykt og blankt.
6. Bland oppi risen
7. Pisk eggene, tøm over pannen og bland godt.
8. Krydre etter smak
9. Ha oppi soyasaus og fres lett.
10. Klipp vårløk over når maten har blitt dandert på fat.

Bon appétit! :)
 
Last edited:
Håper hun fortsetter å bli bedre og at det går over av seg selv[emoji4]
Håper.

På fjerde dagen som subfebril, men ikke feber og grei form bare slim i nese og hals. Litt mindre hoste i dag synes jeg.
Men derimot mer eksem da. Er det ikke det ene så er det det andre, liksom.

Ikke ille heldigvis, men tørr og rød og knudrete.

d2c71444f6f3e38eaa0475234a28fa43.jpg
 
Ikke helt enig, den er ganske tam. Bedre og mer hold i den om man bytter olje med smør og vann med melk. Men... (Vel. Jeg kunne brukt blå melange og rismelk eller noe sånn)

Men jeg lager smørkrem av blå melange, kakao og melis (og bittelitt vann) som jeg legger et godt lag på å drysser på kakepynt. Det er spiselig i alle fall.

Synes den er god jeg [emoji13] og med smørkrem på toppen er den fantastisk!
 
Jeg må bare spørre; hvor mange blar seg litt tilbake i denne tråden av og til? Dere var svært aktive nå... og plutselig følte jeg litt på "hjelp, jeg blir oversett" følelsen... og kanskje det er sånn de "utenfor" føler det? Har skrevet to innlegg her nå som ikke har vært quotet til noen sitt innlegg... og får liksom ingen respons... og kjenner jo da på den følelsen over her. Ingen ting negativt til dere damer, men fikk meg til å reflektere litt.

Jeg synes det er så bra du sier fra. Føler litt på det samme noen ganger. Det eneste jeg vet er at det er ikke vondt ment av noen! :) jeg har vært ute i noen dager nå så leste bare tilbake noen få sider, men skal absolutt passe på å tenke over det du skriver fremover. Om alle gjør det blir det god stemning her inne vøtt!

Og vil også oppfordre til mer åpenhet. Om noen synes noe er ugreit så sier vi fra! Enig?
 
Back
Topp