♧Symptomtråden♧

Trøtt og sulten.... Veldig sulten! Og surrete. Også venter jeg fortsatt på den kvalmen (heldigvis at det ikke har begynt), men jeg gruer meg noe så innmari. Bare tanken på å være kvalm i flere uker gjør at jeg nesten angrer på hele svangerskapet... Men bare nesten da :)
 
Våknet til at brystene var knallharde og vonde idag... 5+3.
De har vært ømme fra starten av men dette var et helt nytt nivå.

Men nå er den trege magen blitt bedre og jeg sliter ikke med andre symptomer så jeg skal ikke klage for mye [emoji4]
 
Hovent tannkjøtt[emoji38] Aldri hørt om det symptomet før.
Det er først og fremst endret kosthold og livsstil som kan medføre problemer i munnhulen under graviditeten. Hormonelle forandringer kan påvirke tannkjøttet

Bare sånn at jeg ikke virka helt på jordet [emoji16] [emoji23]
 
Idag er jeg så kvalm at jeg ikke klarte frokost [emoji85]
 
5+0 og ingen symptomer. Var enormt trøtt forrige uke og i begynnelsen av denne uken. Og nå føler jeg meg helt som vanlig igjen. Helt noia for at det skal gå gale *vil ha alle symptomer* [emoji38]
Husker ikke hvor tidlig den intense trøttheten startet sist...
 
Kan jeg spørre hva progesteronstøtte er? [emoji4]

For oss som har hatt IVF eller ICSI behandling for å bli gravid så skriver de ut minimum 15 dager med feks Lutinus - det er en vaginal stikkpille som tas 3 ganger til dagen.
Jeg forstod det sånn at vi trenger denne støtten i begynnelsen av svangerskapet fordi kroppen vår ikke lager progesteron på samme måte som kroppen til en kvinne som ble gravid på naturlig vis :)
Det gir ofte forsterkede mens/graviditetssymptomer.
 
Jeg er 4+5 i dag, og har hatt alle disse symptomene i ca en uke. Jeg gleder meg over alle symptomer, etter at vi har prøvd å bli gravide i nesten 2,5 år. Dette er mitt første svangerskap :happy:

-Puppene mine er digre og veldig ømme! Allerede kan jeg ikke bruke mine vanlige BH'er, så da blir det en gammel sports-BH en stund ;)
-Jeg får også noen slike gufs av kvalme som slår over meg, men de går over etter et par minutter.
-Dårlig matlyst.
-Diare 2-3 ganger om dagen.
-Lite energi, og blir svimmel om jeg reiser meg for fort.
-Sover dårlig, og våkner ofte (men det kan også ha sammenheng med varmen).
-Griner av INGENTING!
-Smerter og murringer i livmor.
-Oppblåst (ser ut som jeg er 3 mnd på vei allerede :facepalm:)
-Raper mye.
 
Gullfiskhukommelsen har ikke forverret seg betydelig mye, men er litt mer distré enn «vanlig». [emoji28]

Halsbrann har slått inn for fullt, har kjøpt in gaviscon allerede Og kvalme.

Ellers litt vond korsrygg og litt «støl» nederst i magen.

Trøttere enn vanlig, og fort andpusten bare av å gå! Har veldig god kondis fra før, men har fått dette hvert svangerskap...

Er 4+5 i dag og syns det er tidlig med denne kvalmen og halsbrannen...

Nå har ikke jeg veldig god kondis, men da er det kanskje som jeg mistenkte... syns den har forverret seg de siste 2 ukene. Blir anpusten av å gå opp to etg. Noe jeg ikke ble før
 
Vi er flere[emoji137] Litt ømme pupper kom rett etter ikm, ellers har jeg gått på symptomjakt lenge. Hører det er andre og. Og at man bare skal være glad til[emoji38] Din første graviditet?

Min 2.graviditet. Det var spnn på den første også!
 
I dag kom kvalmen sigende så smått - Håper ikke den forverrer seg.. Husker godt hvordan det var forrige gang [emoji13]
 
For oss som har hatt IVF eller ICSI behandling for å bli gravid så skriver de ut minimum 15 dager med feks Lutinus - det er en vaginal stikkpille som tas 3 ganger til dagen.
Jeg forstod det sånn at vi trenger denne støtten i begynnelsen av svangerskapet fordi kroppen vår ikke lager progesteron på samme måte som kroppen til en kvinne som ble gravid på naturlig vis :)
Det gir ofte forsterkede mens/graviditetssymptomer.

Skjønner! Takk for svar :)
 
Back
Topp