♥️ IMK uke 36 og 37 ♥️

God morgen :Heartred:happy:
Var bare en bitteliten dip på tempen i dag:eek: Ikke helt den typiske festedippen, men får bare håpe den vil stige igjen.

Testet i morges, men kunne ikke se strek o_O Fortsatt tidlig, så er bare å krysse fingrene for positiv test om noen dager. Forrige gang jeg ble gravid, fikk jeg svak strek 10 dpo og positiv CB digital 11 dpo.

Våknet grytidlig i dag. Målte tempen til 36,69. Sovnet igjen og kl 06 var den 36.89. Vet ikke hvilken jeg skal stole på, men den kl 06 er nærmest tidspunktet jeg pleier å måle. Temperaturen holder seg uansett greit høyt.

Testen hadde bare svak skygge i dag. Føler de testene fra apoteket ofte gir d!? For fem år siden fikk jeg aldri skyggestreker.

Våknet forresten til det som kjentes ut som menssmerter i dag da. Det kan jo være wn positiv ting;)

Håper du har hatt en festedip ;)

Vedlegg

• 24DF8CFA-6478-412A-BE85-4F8C607B4D72.png
    24DF8CFA-6478-412A-BE85-4F8C607B4D72.png
    447,9 KB · Visninger: 43
Last edited:
Hmmm, temping skal man ha gjort en del sykluser for å bli kjent med syklusen din. Du skal måle med engang du våkner til samme tid hver dag, helst vaginalt eller rektalt. Også skal du bruke temp.måler med 2 desimaler.
Så en måling kl 16 er litt vanskelig å si, men hvis du har hatt en jevn og stabil temp. over den linjen som krysses etter eggløsning helt til over IKM så er du gravid. Ikke gravid så vil tempen synke samme dag som IKM-dag.
Vet ikke om dette ble rotete og forvirrende for deg. Søk gjerne opp flere innlegg på forumet her om temping: f eks "Vi som temper".

Takk for svar! Da skjønner jeg at det ikke var poeng med den ene tempingen. Normalt har min temp vært på sånn 36,6 og i går var den på 37,2 :rolleyes:synes det var høyt men sikkert ikke uvanlig! Må lese meg mer opp på det!

God dag damer:Heartred i dag sto jeg opp grytidlig for å dra på jobb, men rakk å ta en RSFU test før jeg sprang ut dørra. Det dukket ganske fort opp en skygge som ikke var der i går eller dagen før :nailbiting: men rakk ikke å studere den så lenge før jeg måtte gå. Tror ikke jeg så farge eller usikker. Jeg er spent på om den fortsatt er der når jeg kommer hjem. Vet ikke om dere ser den.. føler jeg har bekrektelse på at noe skjer, men håper det klarer å klore seg fast:sorry: jeg hadde kjemisk i mai og da begynte det med spotting som gikk over i tr. Ikke spottet mer i dag enda og murrer mye

Vedlegg

• 0B2DC5CB-2A72-4721-A276-7501E02CEB0D.jpeg
    0B2DC5CB-2A72-4721-A276-7501E02CEB0D.jpeg
    129,2 KB · Visninger: 98
  • FEACCE2E-B792-46C1-8E88-CD12A2E189DB.jpeg
    FEACCE2E-B792-46C1-8E88-CD12A2E189DB.jpeg
    140,7 KB · Visninger: 95
  • 0A2EEBFB-3FBD-40C3-8A9A-F6CF1F496D35.jpeg
    0A2EEBFB-3FBD-40C3-8A9A-F6CF1F496D35.jpeg
    140,7 KB · Visninger: 93
God dag damer:Heartred i dag sto jeg opp grytidlig for å dra på jobb, men rakk å ta en RSFU test før jeg sprang ut dørra. Det dukket ganske fort opp en skygge som ikke var der i går eller dagen før :nailbiting: men rakk ikke å studere den så lenge før jeg måtte gå. Tror ikke jeg så farge eller usikker. Jeg er spent på om den fortsatt er der når jeg kommer hjem. Vet ikke om dere ser den.. føler jeg har bekrektelse på at noe skjer, men håper det klarer å klore seg fast:sorry: jeg hadde kjemisk i mai og da begynte det med spotting som gikk over i tr. Ikke spottet mer i dag enda og murrer mye
Tror det er noe på gang hos deg jeg :)

Altså ikke at jeg skjønner hvorfor jeg gadd, men her nå min superhvite 9dpo og kjøpte feil så det er vanlig og ikke tidlig test:hilarious: kjenner ikke noe annet enn murring her og der, men det har jeg hatt i flere måneder så det har ikke noe å si:) men spennende dager fremover.

Vedlegg

• 20210904_115701.jpg
    20210904_115701.jpg
    642,7 KB · Visninger: 50
Dumt spørsmål kanskje men blir litt forvirret, regner man 1DPO som dagen man fikk negativ el-test eller er 1DPO dagen ETTER man fikk negativ el-test?

Kjente jeg fikk bittelitt håp i dag, mener jeg kan skimte "noe" skygge i dag som jeg ikke la merke til i går. Kan vel kanskje være ca 8dpo. Måtte ta to tester fordi jeg har fått noen tester med hakk i. Er nok ikke noe, men humøret ble nå hvertfall litt bedre for helgen i det minste :p
20210904_113715.jpg

Dumt spørsmål kanskje men blir litt forvirret, regner man 1DPO som dagen man fikk negativ el-test eller er 1DPO dagen ETTER man fikk negativ el-test?
På Premom er det dagen etter negativ test. Dagen etter peak er EL dagen, så er det 1 dpo dagen etter det. (Rett meg om jeg har feil :bag:)

72D53026-FAAA-4C5A-8576-E2A57498D9BF.jpeg
Endelig! Ikke fått lagt så mye aksjer enda. Håper mannen er i form til å legge inn noen i kveld:p å kanskje i morgen! Tror el er på i morgen eller mandag.

Når sjefen din står på personalmøte og skryter av at vi er en så fin og stabil gjeng nå, og veldig deilig at alle endelig er ferdig med barn og permisjoner dermed slipper vi å tenker på fler vikarer i fremtiden. Ååå som jeg gleder meg til å annonsere graviditet den dagen det skjer, NOT...

Når sjefen din står på personalmøte og skryter av at vi er en så fin og stabil gjeng nå, og veldig deilig at alle endelig er ferdig med barn og permisjoner dermed slipper vi å tenker på fler vikarer i fremtiden. Ååå som jeg gleder meg til å annonsere graviditet den dagen det skjer, NOT...

Jeg ble gravid før jeg fikk min første jobb,etter endt studie. Gruet meg såå før jeg skulle si det:shy:,MEN det gikk veldig bra. Dessuten er det ikke annet å forvente med jenter i vår alder. Jeg er i samme situasjon nå (nesten), da jeg er mellom to jobber,så kan bli samme visa på nytt. Denne gangen tar jeg det mer med ro. For å si det sånn: Norge trenger flere barn! Vi gjør vår samfunnsplikt;). Så hvis det er ubeleilig for andre,så får de ta det på sin egen kappe.

Vis vedlegget 365034 Endelig! Ikke fått lagt så mye aksjer enda. Håper mannen er i form til å legge inn noen i kveld:p å kanskje i morgen! Tror el er på i morgen eller mandag.
Se der ja!! kjenner hele kroppen min sier at EL er i dag, er så redd for at det ikke klaffer fordi jeg er vekk fra mannen til i morgen. Snakk om så sinnsykt uflaks :arghh:

Er ikke helt det samme her, men skal begynne på jobb igjen onsdag 8. september (samme dag som ikm) etter å ha vært borte i permisjon siden desember 2020 (+ 6 uker ferie). Hvis jeg får positiv test for denne pp’en og graviditeten arter seg på samme måte som forrige gang må jeg nok fortelle ganske tidlig at jeg er gravid. Har heldigvis kontor jobb så det går fint ann å kombinere med graviditet… men ble skikkelig trøtt og sliten i fjor. Måtte stadig legge meg nedpå ila. arbeidsdagen og hadde heldigvis også hjemmekontor som gjorde det lettere. Har en kollega som skal ut i pappaperm ca. samtidig som jeg skal ut i perm igjen dersom jeg er gravid nå. Da har vi en kollega igjen på jobb og vi er allerede underbemannet med 3 som jobber 100 % stilling (skulle egentlig vært én fulltidsansatt til) :hilarious:
Det kan bli en intressant samtale (selv om det selvfølgelig ikke er noe han kan si eller klage på). Håper på at han som er vikar for meg nå får tilbud om fast stilling i så fall :rolleyes:

Hadde vært «toppen av kransekaka» hvis den siste kollegaen min kom og sa at hun også var gravid… da tror jeg at jeg hadde fått latterkrampe :laughing005

Lykke til med samtale :signs003

Jeg ble gravid før jeg fikk min første jobb,etter endt studie. Gruet meg såå før jeg skulle si det:shy:,MEN det gikk veldig bra. Dessuten er det ikke annet å forvente med jenter i vår alder. Jeg er i samme situasjon nå (nesten), da jeg er mellom to jobber,så kan bli samme visa på nytt. Denne gangen tar jeg det mer med ro. For å si det sånn: Norge trenger flere barn! Vi gjør vår samfunnsplikt;). Så hvis det er ubeleilig for andre,så får de ta det på sin egen kappe.
Er ikke helt det samme her, men skal begynne på jobb igjen onsdag 8. september (samme dag som ikm) etter å ha vært borte i permisjon siden desember 2020 (+ 6 uker ferie). Hvis jeg får positiv test for denne pp’en og graviditeten arter seg på samme måte som forrige gang må jeg nok fortelle ganske tidlig at jeg er gravid. Har heldigvis kontor jobb så det går fint ann å kombinere med graviditet… men ble skikkelig trøtt og sliten i fjor. Måtte stadig legge meg nedpå ila. arbeidsdagen og hadde heldigvis også hjemmekontor som gjorde det lettere. Har en kollega som skal ut i pappaperm ca. samtidig som jeg skal ut i perm igjen dersom jeg er gravid nå. Da har vi en kollega igjen på jobb og vi er allerede underbemannet med 3 stk :hilarious:
Det kan bli en intressant samtale (selv om det selvfølgelig ikke er noe han kan si eller klage på). Håper på at han som er vikar for meg nå får tilbud om fast stilling i så fall :rolleyes:

Hadde vært «toppen av kransekaka» hvis den siste kollegaen min kom og sa at hun også var gravid… da tror jeg at jeg hadde fått latterkrampe :laughing005

Han kan jo i grunn ikke si noe på det. Men jeg sa vel for noen år siden at jeg var ferdig med barn, så skjønner jo at det kan komme som et sjokk, men sånn er livet :rolleyes:
Jeg fikk den regla når jeg skulle ta over stillingen til en kollega som er i perm, om at det er sååå slitsomt med alle som skal ha barn osv. Og jeg vet at jeg garantert ikke får forlenget kontrakten min i den stillingen jeg har nå (lederstilling) dersom jeg annonserer graviditet. De vurderer nemlig to i den stillingen når hun andre er tilbake fra perm, men den kan jeg nok så lenge etter da. Men penger er ikke alt heldigvis.
Jeg har i tillegg en hektisk jobb med mye løping og stress, veldig hektiske dager, innimellom får jeg nesten ikke puste, så veldig spent på åssen det hadde fungert med en graviditet.

Er ikke helt det samme her, men skal begynne på jobb igjen onsdag 8. september (samme dag som ikm) etter å ha vært borte i permisjon siden desember 2020 (+ 6 uker ferie). Hvis jeg får positiv test for denne pp’en og graviditeten arter seg på samme måte som forrige gang må jeg nok fortelle ganske tidlig at jeg er gravid. Har heldigvis kontor jobb så det går fint ann å kombinere med graviditet… men ble skikkelig trøtt og sliten i fjor. Måtte stadig legge meg nedpå ila. arbeidsdagen og hadde heldigvis også hjemmekontor som gjorde det lettere. Har en kollega som skal ut i pappaperm ca. samtidig som jeg skal ut i perm igjen dersom jeg er gravid nå. Da har vi en kollega igjen på jobb og vi er allerede underbemannet med 3 som jobber 100 % stilling (skulle egentlig vært én fulltidsansatt til) :hilarious:

Jeg var 8 uker på vei da jeg startet på jobb igjen etter permisjon med første. Det ble IKKE tatt godt i mot. Men hadde en sjef som ikke var så veldig hyggelig..
Han kan jo i grunn ikke si noe på det. Men jeg sa vel for noen år siden at jeg var ferdig med barn, så skjønner jo at det kan komme som et sjokk, men sånn er livet :rolleyes:
Jeg fikk den regla når jeg skulle ta over stillingen til en kollega som er i perm, om at det er sååå slitsomt med alle som skal ha barn osv. Og jeg vet at jeg garantert ikke får forlenget kontrakten min i den stillingen jeg har nå (lederstilling) dersom jeg annonserer graviditet. De vurderer nemlig to i den stillingen når hun andre er tilbake fra perm, men den kan jeg nok så lenge etter da. Men penger er ikke alt heldigvis.
Jeg har i tillegg en hektisk jobb med mye løping og stress, veldig hektiske dager, innimellom får jeg nesten ikke puste, så veldig spent på åssen det hadde fungert med en graviditet.
Tenk å si sånn, uansett. Man vet jo ikke hva de ansatte tenker, er det lov av sjefen å si det, egentlig? :bag: Blir spennende å se hva han sier. Kjipt med jobben og stillingen din, men får håpe de tenker lang sikt og ser du gjør en super jobb og vil h deg der hvis det er mulig når de åpner for 2 stillinger.

selv spent på hva de sier på jobb. Har lenge antyder at jeg IKKE skal ha flere, men nå har jeg begynt å si ‘njaaa, vi får se’ Så tror i hvert fall min sjef synes det blir hyggelig :)

Se der ja!! kjenner hele kroppen min sier at EL er i dag, er så redd for at det ikke klaffer fordi jeg er vekk fra mannen til i morgen. Snakk om så sinnsykt uflaks :arghh:
Ja endelig! Tror peak kommer i morgen:joyful: Åånei, Typsik når eggløsning endelig kommer:yuck: vi får krysse fingrene for at det klaffer❤️❤️ Men burde jo gå fint med i morgen også siden egget lever i et døgn ca❤️

Back
Topp