♡ IKM UKE 20 og 21 ♡

God helg da, folkens! :dance008
Har åpnet meg en øl for en gangs skyld (overbevist om at dette blir siste helg med alkohol ;)), og vi sitter og ser på Taskmaster :D

Man tar basaltempen, som er det laveste man får i døgnet, når man er i dyp søvn. Så man tar den med én gang våkner, etter minst 3-4 timer sammenhengende søvn, og til samme tid hver dag. Man bør ha et termometer med to desimaler, så du kan se de små forskjellene. Anbefaler dette termometeret: https://babyplan.no/alle-produkter/termometer/
Etter EL har vært produseres det progesteron, som gjør at tempen din stiger litt. Den holder seg oppe til du evt. får mensen, da dropper den helt ned igjen. Hvis du blir gravid kan tempen gjerne fortsatt være høy, men den kan bli litt vill, så den er ikke helt til å stole på etter det :p Meningen er bare å se at EL faktisk har vært og når, man kan egentlig ikke se at man er gravid ila lutealfasen. Du har kanskje sett at vi snakker om "festedipp" (en plutselig liten dropp i temperaturen i kanskje en dag, som kan skje når egget fester seg) og "trifasisk graf" (tempen går opp til et enda høyere nivå enn du allerede hadde etter EL), de kan være graviditetstegn, men det er ikke sikkert.
Mange av oss bruker Fertility Friend appen til å legge inn tempene, jeg syns den er veldig oversiktlig, mer enn den vanlige mensenappen min der jeg også kan legge inn temp :hilarious: De har også maange artikler man kan lese for å lære mer :D
BV har en egen artikkel med info, pluss et skjema du kan laste ned: https://www.babyverden.no/prover/finn-ut-nar-sjansen-er-storst/
Jeg jobber skift så bytter døgnrytme flere ganger i uken. Kan jeg da ikke tempe? Vil ikke klare å ta den til samme tid hver dag :rolleyes:

Jeg jobber skift så bytter døgnrytme flere ganger i uken. Kan jeg da ikke tempe? Vil ikke klare å ta den til samme tid hver dag :rolleyes:
Det kan hende det ikke går, men du kan jo prøve, og fokuser heller på å ta det etter minst 3-4 timer sammenhengende søvn, og se om det gir deg en ok graf. Det har gått for meg før å ikke ta til samme tid, men nå må det være relativt likt.

Er så utrolig fascinerende hvor forskjellige kroppene våres er :) Hørt om flere som deg, som ikke får positive el-tester, men som har flere barn ifra før❤️ Virker til å være en kort lh-topp. Jeg selv har gjerne positive tester i 2 dager.
Jeg har gjerne positiv test i 6 timer. Så her har det alltid gått noen tester. Heldigvis veldig stabil syklus med positiv test for eggløsning på kvelden på dag 13, så 27 dagers syklus :cool:

God helg da, folkens! :dance008
Har åpnet meg en øl for en gangs skyld (overbevist om at dette blir siste helg med alkohol ;)), og vi sitter og ser på Taskmaster :D
God helg :)
Krysser fingrene for siste helg med alkohol for deg på en stund! Jeg spiste brie og salami tidligere i dag, det blir spennende å se når neste gang blir.

Først tror jeg det var mer gammelt blod, men etter en dags opphold var det en del friskt blod. Så en dags pause igjen, og da jeg fikk sticky og creamy utflod var den brunaktig i to dager. Etter det ble utfloden mer normal igjen og jobbet mot EL. Jeg har hatt mindre ELslim og ikke like strekkbart denne syklusen da, så alt har liksom vært annerledes. Håper det er fordi jeg slapp gullegget :smiley-angelic001
Krysser fingrene for det!

Her er det bare såvidt noe rød-rosa sammen med utfloden, og bare en vært en gang mens jeg har tørket meg

Jeg tror jammen jeg er gravid igjen jeg :Heartred :sad010
IMG_7028.jpeg

Da er TR kommet! :wtf:

Litt godt også å vite at kroppen er tilbake til normal og relativ regelmessig syklus igjen :happy: Ønsker alle sammen lykke til og blir spennende å se hvem som tester positivt etterhvert :smiley-bounce012

(NB: datomessig skulle jeg ha hørt til IKM 19 men havnet her siden jeg ikke visste helt hvor jeg var etter SA, derfor er jeg tidlig ute her inne)

Ikm ca 15.05. Menslignende kramper i går kveld:stop: fremdeles litt usikker på om jeg skal hive meg med på testekjøret :smiley-bounce012

Da er TR kommet! :wtf:

Litt godt også å vite at kroppen er tilbake til normal og relativ regelmessig syklus igjen :happy: Ønsker alle sammen lykke til og blir spennende å se hvem som tester positivt etterhvert

(NB: datomessig skulle jeg ha hørt til IKM 19 men havnet her siden jeg ikke visste helt hvor jeg var etter SA, derfor er jeg tidlig ute her inne)

Så kjedelig med TR❤️ Masse lykke til videre på IVF-reisen din:smiley-bounce012:binkybaby:Heartred

Onion - 35 - B1 - PP19 - EL 05.05 - IKM 18.05

Har fulgt med ein stund men aldri blitt med i ein ikm-tråd. No er det ein av dei siste prøvingane før vi går i gong med IVF. Og kanskje er det no det endelig sitter? Hehe :happy090:happy3

Velkommen inn hit :smiley-angelic003 Har lagt deg til❤️

Trodde jeg hadde EL CD 25, men kanskje ikke? Litt nervøs for at vi ikke har fått lagt aksjer på riktig tidspunkt denne gangen
IMG_3820.png
IMG_3821.png

CD26/11DPO:
Blenda tester, så da venter jeg på TR, kan dessverre være 6 dager til hu kommer:arghh: Er så kjipt å ha lange sykluser- da blir ventetiden lissom ekstra lang:dead::sorry:

Er igang med å lage Brunsviger- det er en dansk, lokal kake fra der jeg er ifra i Danmark:joyful: Og til middag idag blir det lasagne med salat(med fetaost, grønne/svarte oliven og fransk dressing) og hvitløksbagueter til:happy: Og ikveld skal vi og dem store kidsa se den nye filmen "Noferatu":smiley-bounce012

Ønsker dere alle en finfin helg:flower

Back
Topp