♡ IKM UKE 20 og 21 ♡

Sorry, tenkte helt feil jeg her :happy3 :smiley-ashamed004 :smiley-bounce022 Da håper jeg du slipper gullegget, og det ender i en liten terminspire:love7:smiley-angelic001 Koselig dere titter innom gruppen❤️❤️❤️
Håper det :shy: :Heartred må jo holde seg litt oppdatert på andre som også prøver, uansett om man ikke har IKM samme uke da, kan jo fort være man får termin i nærheten av hverandre eller havner i samme IKM gruppe senere :Heartred

Åneeei, så synd den er utsatt til neste år:shifty::Heartred Gjelder å tenke positivt- heller nyfødt enn konsert, men klart begge deler ja takk:love7:Heartpink:knegg:
Hahaha ja! Men hadde vært deilig med en siste konsert før jeg ble ordentlig gravid lsm :hilarious: Hvis det ikke går denne PP, får jeg håpe at jeg rekker / klarer å gå på konserten som høygravid :laughing002

Hei igjen! Har vært på reise og kom hjem så tett og forkjølt, men nå er jeg klar til å koble meg på her igjen :D spennende fremover nå! Jeg er litt usikker på hvor mange dpo jeg er siden jeg ikke temper, men tipper el var rundt 30.april-1.mai? Hadde første positive med smilefjes på formiddagen 29.april. Skulle gjerne visst akkurat hvor mange dpo altså:p tror ikke jeg klarer å vente så lenge med å teste..

Vedlegg

• IMG_9938.png
    IMG_9938.png
    208,4 KB · Visninger: 30
Håper det :shy: :Heartred må jo holde seg litt oppdatert på andre som også prøver, uansett om man ikke har IKM samme uke da, kan jo fort være man får termin i nærheten av hverandre eller havner i samme IKM gruppe senere :Heartred

Er veldig hyggelig å titte litt rundt, og er så spennende å følge med på testingen til alle sammen :love7

Hahaha ja! Men hadde vært deilig med en siste konsert før jeg ble ordentlig gravid lsm :hilarious: Hvis det ikke går denne PP, får jeg håpe at jeg rekker / klarer å gå på konserten som høygravid :laughing002

Er jo greit å lage litt forskjellige planer ut ifra diverse scenarioer:knegg::Heartred

Det blir litt sånn når man vet termin :hilarious: Og at man tenker hvilke anledninger man kan bruke til å fortelle folk :joyful:

Har du naturlig litt HCG i kroppen kanskje?

Er jo praktisk å "regne" litt på det :knegg: :cool14

Begynner å lure på om jeg kanskje kan ha det:think005

Jeg skjønner ingenting av denne eggløsningen her jeg. Det kjennes ut på kroppen som at jeg har hatt eggløsning, men temperaturen går ikke oppover. Siden mandag har vi stått tidligere opp enn før i syklusen pga jobb, mulig det har noe å si.
1000009901.jpg

Jeg skjønner ingenting av denne eggløsningen her jeg. Det kjennes ut på kroppen som at jeg har hatt eggløsning, men temperaturen går ikke oppover. Siden mandag har vi stått tidligere opp enn før i syklusen pga jobb, mulig det har noe å si.
Vis vedlegget 460080

Ser ikke ut som el har vært❤️

Blendahvite... Tester mer imorgen, skal kose meg med en kaffekopp❤️
20250508_183634.jpg

Her kommer et litt rotete innlegg. Beklager lengden, hadde bare mye på hjertet.

Har en så emosjonell kveld. Har enda ikke fått temperaturstigning, men lh-testene var lave igjen i dag. Da er vell EL i dag sikkert. Får masse EL-slim i trusa og når jeg tørker meg, men når jeg kjenner etter inni der er det lotion. Livmortappen er høyt oppe, men lukket og ikke kjempemyk. Blir så forvirret.

Ligger med barnet jeg allerede har og er så takknemlig, men også redd han ikke får søsken. Vet det er ulogisk og irrasjonelt. Vil bare ikke det skal ta mange år. Ønsker to tette, og nå er han allerede 1,5.

Vil bare gråte. Lei meg for at jeg ikke får til. Hadde aldri trodd jeg kom til PP7 på andre barnet. Har jo alltid hørt det kom til å gå raskere, enklere. Redd jeg må få leterozol igjen for å få flere barn. Redd jeg må slutte å amme. Ammesorg over en reise som ikke er over enda.

Første barnet tok 10 mnd med prøving. De fire siste PP med leterozol. Hadde sannsynligvis nesten ikke EL før det, fikk ikke positive lh tester, tempet ikke. Denne gangen temper jeg, og har hatt EL hver PP, men uten resultat. 13-14 dager lutealfase. Vi er unge og det skal ikke være noe i veien.

Fortvilet, sint, lei, trist.
Utålmodig. Lengter sånn.

Har en så emosjonell kveld. Har enda ikke fått temperaturstigning, men lh-testene var lave igjen i dag. Da er vell EL i dag sikkert. Får masse EL-slim i trusa og når jeg tørker meg, men når jeg kjenner etter inni der er det lotion. Livmortappen er høyt oppe, men lukket og ikke kjempemyk. Blir så forvirret.

Ligger med barnet jeg allerede har og er så takknemlig, men også redd han ikke får søsken. Vet det er ulogisk og irrasjonelt. Vil bare ikke det skal ta mange år. Ønsker to tette, og nå er han allerede 1,5.

Vil bare gråte. Lei meg for at jeg ikke får til. Hadde aldri trodd jeg kom til PP7 på andre barnet. Har jo alltid hørt det kom til å gå raskere, enklere. Redd jeg må få leterozol igjen for å få flere barn. Redd jeg må slutte å amme. Ammesorg over en reise som ikke er over enda.

Første barnet tok 10 mnd med prøving. De fire siste PP med leterozol. Hadde sannsynligvis nesten ikke EL før det, fikk ikke positive lh tester, tempet ikke. Denne gangen temper jeg, og har hatt EL hver PP, men uten resultat. 13-14 dager lutealfase. Vi er unge og det skal ikke være noe i veien.

Utålmodig. Lengter sånn.
Kjenner på akkurat det samme.. så mye sorg over at det ikke går og at avstanden mellom barna bare blir lenger og lenger.. vi har ei som nå er 2,5. Skulle fått lillebror/søster nå i mai, men mistet dessverre i uke 12. :( Tenker på den vi mistet hver mnd det ikke går, og føler snart det nesten ikke er vits. Vet rasjonelt at det ikke stemmer, men føles sånn. Vi var kjempeheldige med første - klaffet i PP2. Nå har vi prøvd i 1,5 år med en MA og en kjemisk bak oss..

Utålmodig. Lengter sånn.

EL er jo gjerne 24/36 timer etter positiv test, men kan være allerede etter noen timer eller etter 48 timer❤️ Høyst sannsynlig har du EL idag, siden tempen ikke har steget:) Sånne dager er tunge, og er slitsomt å gå mnd etter mnd uten resultat- Krysser fingrene for terminspire denne mnd:love7:smiley-angelic001

Da ble det noe godt å drikke❤️
20250508_191913.jpg

Utålmodig. Lengter sånn.
Off, kjenner sånn på de vonde følelsene du beskriver :Heartpink Har hatt en vanskelig kveld selv og åpnet meg opp for en venninne, det gjorde godt å fortelle noen at det ikke går så bra med meg likevel. Håper du har noen som kan støtte deg på emosjonelle stunder, og så er det jo godt å få det ut her også. Mange likesinnende, ikke samme historie, men samme følelser, som forstår og som sender omtanke :Heartpink Masse lykke til, håper frøet sitter snart for deg :smiley-angelic003

Synes det er så fint at man kan dele både gode og krevende dager i denne prosessen her inne. Jeg nærmer meg 35 og aldri kjent på følelsen av å være gravid, men alltid hatt et stort ønske om å være mamma. Kan se ut til at jeg har en ganske lang follikelfase og kort luteal fase. Håper på noen svar hos gynekolog til neste uke.
Blir også veldig nysgjerrig på tenking, da jeg ser mange gjør det her inne. Noen som vil gi litt mer innsikt i hvordan det egentlig fungerer og hvordan man leser grafene?

Synes det er så fint at man kan dele både gode og krevende dager i denne prosessen her inne. Jeg nærmer meg 35 og aldri kjent på følelsen av å være gravid, men alltid hatt et stort ønske om å være mamma. Kan se ut til at jeg har en ganske lang follikelfase og kort luteal fase. Håper på noen svar hos gynekolog til neste uke.
Blir også veldig nysgjerrig på tenking, da jeg ser mange gjør det her inne. Noen som vil gi litt mer innsikt i hvordan det egentlig fungerer og hvordan man leser grafene?
Skulle stå temping*
Tenking gjør jeg litt innimellom, hehe

Jeg driver og drikker en liten red bull hver dag med god samvittighet nå, kjøpte på brettsalg :hilarious: Selv om jeg vet at teknisk sett kan man drikke hvertfall en halvliter hver dag og fortsatt være under den anbefalte koffeingrensen for gravide (pluss har lest en del forskning som har funnet ut at man kan trolig fint drikke masse) :shy: Jeg blir veldig lett påvirket av mye koffein da, drikker ikke kaffe, bare cola. Så under graviditeten drakk jeg uansett lite koffein, men de gangene jeg fikk lyst på red bull fikk jeg mannen til å dele en med meg :laughing002
Ja det er jo faktisk innafor dagsdosen ja :woot: Mannen har kjøpt en rosa monster til meg nå ikveld, så hvis ingen ministrek imorgen 12 dpo så ryker den :joyful: Jeg blir også lett påvirket, faktisk nervøs og dårlig søvn av koffein så det har bare vært godt for meg å kutte ned på inntaket, så drikker «bare» 2(-3) kopper kaffe om dagen nå :Heartpink

Man tar basaltempen, som er det laveste man får i døgnet, når man er i dyp søvn. Så man tar den med én gang våkner, etter minst 3-4 timer sammenhengende søvn, og til samme tid hver dag. Man bør ha et termometer med to desimaler, så du kan se de små forskjellene. Anbefaler dette termometeret: https://babyplan.no/alle-produkter/termometer/
Etter EL har vært produseres det progesteron, som gjør at tempen din stiger litt. Den holder seg oppe til du evt. får mensen, da dropper den helt ned igjen. Hvis du blir gravid kan tempen gjerne fortsatt være høy, men den kan bli litt vill, så den er ikke helt til å stole på etter det :p Meningen er bare å se at EL faktisk har vært og når, man kan egentlig ikke se at man er gravid ila lutealfasen. Du har kanskje sett at vi snakker om "festedipp" (en plutselig liten dropp i temperaturen i kanskje en dag, som kan skje når egget fester seg) og "trifasisk graf" (tempen går opp til et enda høyere nivå enn du allerede hadde etter EL), de kan være graviditetstegn, men det er ikke sikkert.
Mange av oss bruker Fertility Friend appen til å legge inn tempene, jeg syns den er veldig oversiktlig, mer enn den vanlige mensenappen min der jeg også kan legge inn temp :hilarious: De har også maange artikler man kan lese for å lære mer :D
BV har en egen artikkel med info, pluss et skjema du kan laste ned: https://www.babyverden.no/prover/finn-ut-nar-sjansen-er-storst/

Back
Topp