♡ Drømmen vår - mai 2016 ♡

Uff da, så dumt at du skal måtte lide så mye i svangerskapet :( Ta kontakt med legen på mandag du, jo før jo heller, må ikke bli dehydrert!

Klem ❤️

Håper akupunktur kan hjelpe deg litt ♡

Sender deg en god klem Lykkeliten! Det må være veldig hardt å ha det sånn, og jeg synes du er veldig tøff! Godt at du får god oppfølging med UL. Godt å ha noe å se frem mot i nær fremtid ❤️ Som du nevner selv så bør du ta kontakt med lege. Jeg vet du er opptatt av lille baby, men det er viktig at noen følger med på at du klarer deg også. ❤️ Tenk i morgen er du 7+0 uker!

Blir nok å spørre legen om jeg skal stikke innom for blodprøver når jeg uansett må kjøre bil til jordmor. :rolleyes: Gruer meg allerede til bilturen. Verste sykdommen jeg vet om dette her.
Kjipt at du må ha det sånn, jeg håper at det går over/blir bedre etterhvert, før termin altså. Det er litt lenge til mai. Det går det også sånn om det et det som må til, men det er bedre om det ikke varer hele veien. Hypermisisen altså, svangerskapet skal vare

Og selvom det holder på helt til mai kan jeg si at man faktisk overlever selvom det ikke føles sånn utover :p

Uff :( det høres helt grusomt ut :( håper det ikke sitter i så altfor lenge og at kanskje akupunkturen kan hjelpe. Sender deg mange gode klemmer og tanker ♡

Synes det er så fælt at du skal være i så elendig form! Er virkelig urettferdig fordelt en del ting..:rolleyes:
Stor klem og bøttevis (;)) med sympati din vei❤️

Sender deg noen gode tanker i dag også. Tar det at du ikke har svart her inne, som et tegn på at formen i alle fall ikke er oppadstigende. Stor klem ♡

7+0

Takk for hyggelige hilsner. Nå er det egentlig bare slitsomt alt sammen. Jeg er fryktelig tørst, får ikke i meg drikke, bare litt til måltider, men jeg kaster opp de fleste måltider. Har gått nedover i vekt nå. Skal sjekkes hos legen nå, så det blir ikke farlig, men fryktelig slitsomt er det.

7 uker rapport

- Termin: 19. mai 2015
- På vei: 7 + 0
- Måned: 2. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 234
- Trimester: 1. trimester (35 dager til 12+0)
- Neste kontroll: Blodprøver hos lege, og akupunktur mot kvalme hos jordmor
- Ultralyd: Neste er i neste uke
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, vil til neste UL og til en del av svangerskapet med forhåpentligvis mindre kvalme
- Nye innkjøp: Ingen nye innkjøp
- Utstyr så langt: Har strikket en del som prøver, og kjøpt et par små klesplagg tidligere, og har Besafe bilbelte for gravide, det hjelper når man er kvalm og bbhugme (gravidpute) for å ligge mer komfortabelt når jeg er dårlig. Går med sae band akupunktur bånd.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
- Mage: Ikke vokst noe enda
- Vektendring: Ned 2,0 kg
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet i magen: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes når vi føler oss sikre på at det blir baby
- Matkick: Ingenting, bare mat som er greit å kaste opp
- Plager: Ømme pupper og kvalme. Kaster opp flere ganger daglig, og innimellom om natten og.
- Humør: Veldig glad for å være gravid, men fryktelig sliten av kvalmen, og innmari tørst.
- Sykehusbagen: Nei
- Høygravid: Om 194 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.
- Medisiner: Lutinus, Albyl-E og prednisolon. Phenergan mot kvalme.
- Tilskudd: Folat, multivitaminer, kalsium og omega 3 kapsler.

ImageUploadedByBV Forum1443430462.899963.jpg

7+0

Dette skal bli baby!

Kjipt at du ikke klarer beholde drikke, det kan fort bli dehydrering, så bra at du skal til legen. Andre tegn til dehydrering? Pass på deg selv!

7+0

Dette skal bli baby!

Kjipt at du ikke klarer beholde drikke, det kan fort bli dehydrering, så bra at du skal til legen. Andre tegn til dehydrering? Pass på deg selv!

At jeg er veldig tørst, og at jeg tisser 2 ganger om dagen, mørk urin som lukter urin. Ikke mye væske jeg får inn nå. Tipper vekttapet er omtrent kun væske, har gått ned to kg på fem dager.

Det høres ut som dehydrering ja.. Og det gjør jo at formen blir enda dårligere. Fikk du væskebehandling sist svangerskap (slikt husker ikke gravidhjernen min lenger)? Mange føler seg litt bedre (med stor strek under litt) etter påfyll av væske, men alt dette vet du jo så klart allerede❤️

At jeg er veldig tørst, og at jeg tisser 2 ganger om dagen, mørk urin som lukter urin. Ikke mye væske jeg får inn nå. Tipper vekttapet er omtrent kun væske, har gått ned to kg på fem dager.
Høres ut som dehydrering ja, håper du får tatt tak i det asap

Back
Topp