♡ Drømmen vår - mai 2016 ♡

Så forferdelig å lese at du har blitt sengeliggende med kvalmen igjen. Det ante oss jo, men håpet i det lengste at du skulle få en noe mildere variant denne gangen. Godt du nettopp har vært på UL og at det er verdt det denne gangen. Og det har det å forsette å være også! Sender en forsiktig, ikke-kvalmebringende klem :P ♡ ♡

Vi håpet litt forsiktig at den fryktelige kvalmen skulle være en engangsgreie ja. :p Var visst ikke det, dessverre nei, men med UL-kontroller gjennom 1. trimester føles det litt lettere å holde ut. Og at fastlegen starter å ta blodprøver med en gang jeg kaster opp mye, foreløpig kaster jeg bare opp innimellom (unngår fortsatt en del oppkast ved å ligge helt i ro, og spise små måltider, ofte.) Takk for klemmen! ❤️

Så kjedelig med kvalme :( jeg lå rett ut fra uke 6-12 sist svangerskap. Kastet opp av alt. Så føler med deg. Håper det går fort over ❤️

Kvalmen er grusom, men om det blir baby så er det verdt hva som helst nå altså. Takk! Jeg håper det ikke varer så altfor lenge, men så lenge lille trives så er egentlig alt greit (må overbevise meg selv om det :p). ❤️

6+3

I går så gikk mannen muntlig gjennom det han må få gjort de neste to ukene, lagde seg en slags liste, og så sa jeg: "Jeg kommer nok ikke til å kunne hjelpe deg med noe av det." Så sa mannen: "Du lager baby!" Og så gliste han. :D Godt at han forstår hvert fall, for det er jo han som må leve med meg når jeg er så dårlig.

I natt var jeg oppe to ganger pga kvalmen, og den ene gangen kastet jeg opp ganske lenge. Jeg tror likevel trøttheten begynner å komme, for jeg sov tre timer etter middag i går. Søvn hjelper, det blir ekstra pauser fra kvalmen. :)

Du lager baby ja.
Det et det viktigste.

Kvalmen din er ikke bra, men jeg håper den ikke blir langvarig
Det er jo ikke alle som har det hele svangerskapet, mange blir kvitt det etterhvert, også av de med hypermisis

Du lager baby ja.
Det et det viktigste.

Kvalmen din er ikke bra, men jeg håper den ikke blir langvarig
Det er jo ikke alle som har det hele svangerskapet, mange blir kvitt det etterhvert, også av de med hypermisis

Ja, uke 12-16-20 er de magiske grensene hvor folk pleier å kunne merke bedring. Og hcg synker jo fra uke 8. Lov å håpe at det merkes. Prøver kvalmestillende igjen nå, verdt et forsøk det og. Godt jeg har dosetten min. :p

Baby er viktigst. Og heldigvis UL annenhver uke for å hilse på og sjekke at det å holde ut kvalmen har en bedre premie denne gangen. ♥

6+5

Nå kaster jeg opp flere ganger om dagen, både på tom mage og etter måltider eller etter forsøk på å drikke. Jeg er tørst, savner å kunne drikke et helt glass med kaldt vann.

De siste dagene klarer jeg ikke å beholde mat eller drikke før etter omtrent kl 13. Forsøk før det kommer rett opp igjen. Så er det noen timer hvor jeg kan få i meg små måltider, med litt drikke til hvert måltid, men ikke mye drikke av gangen. På kvelden blir magen mer urolig igjen, hender jeg kaster opp før jeg får sove for natten (eller at jeg våkner og må kaste opp).

Har heldigvis begynt å bli mer trøtt. Om det er graviditeten eller kvalmestillende vet jeg ikke, men det er herlig. Så jeg sover gjerne noen timer på dagtid nå, og det er så deilig med pause fra kvalmen.

Jeg er i gang med akupunktur hos jordmor, og gjør et forsøk med kvalmestillende igjen, prøvde forrige gang og, men skader ikke med et forsøk.

På tide med legen og blodprøver om dette fortsetter, for å sikre at du ikke blir dehydrert da

På tide med legen og blodprøver om dette fortsetter, for å sikre at du ikke blir dehydrert da

Ja, tror kanskje det nærmer seg det nå.

Uff da:(. Høres ikke noe gøy ut med den kvalmen og oppkast.. Sender deg en klem❤️

Uff dette høres helt grusomt ut:( tenker på deg ❤️ må nok ta kontakt med legen din over helgen.

Det høres ikke godt ut i det hele tatt. Sender deg en stor klem ♡♡

Uff da:(. Høres ikke noe gøy ut med den kvalmen og oppkast.. Sender deg en klem❤️

Det er ikke så veldig gøy, men heldigvis ikke lenge mellom hver UL, så vet vi hvert fall at det er for en god sak. ❤️

Uff dette høres helt grusomt ut:( tenker på deg ❤️ må nok ta kontakt med legen din over helgen.

Blir nok å spørre legen om jeg skal stikke innom for blodprøver når jeg uansett må kjøre bil til jordmor. :rolleyes: Gruer meg allerede til bilturen. Verste sykdommen jeg vet om dette her.

Back
Topp