♡ Drømmen vår - mai 2016 ♡

Og den statistikken der, eller feil side av statistikken, har jeg 'brukt opp' for en god del med mitt bankende hjerte i niende uke, men likevel abort etterpå. Så den skal nok du gå klar av;)

Hvordan har natten gått?
Kvalmen? Spotting?

Klem til deg ❤️

Tja. Jeg håper det. Men det var ganske kjedelig å lese om statistikken ved habituell abort. Oppsummert så var det omtrent 2 % risiko for abort ved påvist hjerteaktivitet i uke 6-8, men hvis man hadde habituell abort så var risikoen 18 % etter påvist hjerteaktivitet i uke 6-8. :eek:

Natten gikk bedre enn i går natt, jeg sov gjennom, men kvalmen er ordentlig ille, og jeg blør/spotter fortsatt, men bare brunt.

Takk for klemmen ❤️

Ille at du er så kvalm:(. Håper du får i deg mat og at du får slappet av❤️. Stor klem til deg❤️

Ille at du er så kvalm:(. Håper du får i deg mat og at du får slappet av❤️. Stor klem til deg❤️

Heldigvis fortsatt greit å få i seg mat uten å kaste opp. Slappe av er jeg nødt til, hvis ikke kaster jeg bare opp. Takk for klemmen ❤️

6+1

Har bestilt time til akupunktur hos jordmor. :)

Jeg er nå sengeliggende eller sofaliggende, vært det de siste dagene. Klarer å stå oppreist korte perioder av gangen. Foreløpig fortsatt mulig å stoppe oppkast ved å spise hver time, men nå er porsjonene blitt mindre, for nå blir jeg ganske kvalm av mat også. Jeg klarer innimellom bare noen minibiter. Og innimellom så klarer jeg en vanlig liten porsjon. Aner meg at vekta kan begynne å gå nedover nå.

Blødningen har vært minimal i dag, og nå er det kun miniprikker i Lutinus-utfloden igjen. Og kun brunt i dag. Så alt tyder på en blødning forårsaket av UL-undersøkelsen i går. Heldigvis. :)

Uff, føler med deg ❤️ Håper ikke du må slite med den kvalmen altfor lenge... Bra at blødningen mer eller mindre har gitt seg i alle fall :) Du må bare prøve å fokusere på det positive, selv om det er vanskelig når kvalmen er på sitt verste.

Klem ❤️ :)

Uff, føler med deg ❤️ Håper ikke du må slite med den kvalmen altfor lenge... Bra at blødningen mer eller mindre har gitt seg i alle fall :) Du må bare prøve å fokusere på det positive, selv om det er vanskelig når kvalmen er på sitt verste.

Klem ❤️ :)

Tusen takk! ♥ Det er mye enklere å være kvalm nå som jeg har et bilde av den lille fra i går. :) Fokuserer på mai, så får vel denne høsten bli som den blir. :p Takk for klemmen ♡

6+1

Har bestilt time til akupunktur hos jordmor. :)

Jeg er nå sengeliggende eller sofaliggende, vært det de siste dagene. Klarer å stå oppreist korte perioder av gangen. Foreløpig fortsatt mulig å stoppe oppkast ved å spise hver time, men nå er porsjonene blitt mindre, for nå blir jeg ganske kvalm av mat også. Jeg klarer innimellom bare noen minibiter. Og innimellom så klarer jeg en vanlig liten porsjon. Aner meg at vekta kan begynne å gå nedover nå.

Blødningen har vært minimal i dag, og nå er det kun miniprikker i Lutinus-utfloden igjen. Og kun brunt i dag. Så alt tyder på en blødning forårsaket av UL-undersøkelsen i går. Heldigvis. :)
Så bra at du har fått time :D

Uff, kvalmen din nå høres ut som slik jeg hadde det... ikke noe kult. Håper at du ikke blir noe verre nå, men med din bakgrunnshistorie så blir du vel kanskje det? Håper du har folk rundt deg som tar godt vare på den nå fremover. Kan tenke meg du trenger all den omsorgen du kan få <3 God bedring med kvalmen uansett. Du har min dypeste medfølelse!! <3

Herlig at blødningen har avtatt :)

Liker overhodet ikke at formen din er så dårlig allerede :(
Det er bra du har en plan, og bra du fremdeles holder på maten!

Og så bra blødningen har avtatt.

❤️

Så bra at du har fått time :D

Uff, kvalmen din nå høres ut som slik jeg hadde det... ikke noe kult. Håper at du ikke blir noe verre nå, men med din bakgrunnshistorie så blir du vel kanskje det? Håper du har folk rundt deg som tar godt vare på den nå fremover. Kan tenke meg du trenger all den omsorgen du kan få <3 God bedring med kvalmen uansett. Du har min dypeste medfølelse!! <3

Herlig at blødningen har avtatt :)

Ja, hun har heldigvis nødtimer til akupunktur virker det som. :)

Nå er kvalmen her hele tiden og jeg brekker meg om det kommer lukt eller jeg blir varm, og av reklame for mat. Mannen vet at han ikke kan snakke med meg om mat nå heldigvis. Jeg sov heldigvis i natt, men i går våknet jeg av kvalmen to ganger. Hmm.. Det blir nok verre, det har blitt betydelig verre på bare noen dager nå. Og nå begynner det å bli vanskelig med mengder. :( Hittil har jeg egentlig kunnet spise nesten hva som helst i normale porsjoner bare jeg er rask nok mellom hvert måltid. :p Nå funker det ikke lenger. Åh. Det er så utrolig slitsomt med denne kvalmen, og jeg gruer meg ved tanken på at det blir verre. Det blir bare mannen som passer på meg, jeg kommer meg nok ikke ut av huset på en god stund nå. Bortsett fra med posen klar i fanget for å dra til jordmor.

Ja, det virker som alt er bra tross blødning, heldigvis. Håper det. ♡

Liker overhodet ikke at formen din er så dårlig allerede :(
Det er bra du har en plan, og bra du fremdeles holder på maten!

Og så bra blødningen har avtatt.

❤️

Nei, det er som sist er jeg redd. :(Ble sengeliggende i starten av uke 6 sist og. Jeg holder på maten, men nå blir mengdene mindre for å klare å beholde, og det var også sånn sist. Kjenner det igjen litt for godt. :rolleyes:

Takk for omtanken! ♥ Jeg skal egentlig ikke klage, for det er verdt det om alt går bra, men jeg er nødt til å klage her i dagboken for det er jo helt grusomt med kvalmen.

Blødningen virker som helt klart var pga UL. Heldigvis. :)

Klaging er definitivt lov, vi vet godt hvor "takknemlig" du er for kvalmen (selv om spire uten kvalme hadde vært å foretrekke så klart!).❤️
Synd at du blir så dårlig, håper akupunktur kan hjelpe deg litt ihvertfall!❤️

Klaging er definitivt lov, vi vet godt hvor "takknemlig" du er for kvalmen (selv om spire uten kvalme hadde vært å foretrekke så klart!).❤️
Synd at du blir så dårlig, håper akupunktur kan hjelpe deg litt ihvertfall!❤️

Spire uten kvalme hadde vært noe. :p Jeg tror ikke jeg kan satse på det noen gang med kroppen min, men om spiren koser seg så skal den få plage meg så mye den vil. :p
Tusen takk! ♥ Akupunktur er alltids verdt et nytt forsøk. :)

Nei, det er som sist er jeg redd. :(Ble sengeliggende i starten av uke 6 sist og. Jeg holder på maten, men nå blir mengdene mindre for å klare å beholde, og det var også sånn sist. Kjenner det igjen litt for godt. :rolleyes:

Takk for omtanken! ♥ Jeg skal egentlig ikke klage, for det er verdt det om alt går bra, men jeg er nødt til å klage her i dagboken for det er jo helt grusomt med kvalmen.

Blødningen virker som helt klart var pga UL. Heldigvis. :)
Det er lov å klage på kvalmen ;) Husker jeg syntes det var urettferdig i grunn :P Har venninner som ikke har vært det miste kvalm, mens jeg kastet opp og var kvalm i 14, 20 og 16 uker i mine svangerskap :P Du har det nok dessverre enda verre enn meg, så klag i vei. For noen er svangerskapet mye lettere enn for andre...og de som sliter HAR lov å klage!

Føler med deg ♡ Men prøv så godt du kan og være flink med og få i deg væske og hvertfall litt mat. Men dette vet du jo allerede ♡ Vet det ikke er lett men det er virkelig verdt det.

Kjære deg, klag i vei alt du orker. Den kvalmen er helt pyton! Selv om man tror, før man har prøvd å være gravid, at det skal man takle så greit bare man blir gravid. Så vet vi som har prøvd dette at det er grusomt. Og du har i tillegg en mye verre utgave enn jeg hadde...

Det er ganske brutalt å måtte bli så dårlig 'bare' for å få en baby! Tenk så mange som går ganske mye lettere gjennom dette... Urettferdig!

Det er lov å klage på kvalmen ;) Husker jeg syntes det var urettferdig i grunn :P Har venninner som ikke har vært det miste kvalm, mens jeg kastet opp og var kvalm i 14, 20 og 16 uker i mine svangerskap :P Du har det nok dessverre enda verre enn meg, så klag i vei. For noen er svangerskapet mye lettere enn for andre...og de som sliter HAR lov å klage!

Jeg synes det er ganske urettferdig ja, enig med deg. Leser jo de som skriver at de egentlig ikke har merket noe i første trimester; og ikke hadde visst det utenom positiv test og fraværende menstruasjon. :rolleyes: :eek:

Huff, du har hatt det lenge. :( Jeg vet jo ikke helt om min blir verre, men det ble jo en god del verre sist. De fleste i familien min blir bedre ved uke (16-)20, men noen er dårlige til fødsel. :eek: Jeg håper ikke det gjelder meg.

Takk! Det blir muligens litt klaging herfra fremover. :)

Føler med deg ♡ Men prøv så godt du kan og være flink med og få i deg væske og hvertfall litt mat. Men dette vet du jo allerede ♡ Vet det ikke er lett men det er virkelig verdt det.

Jeg får i meg fortsatt heldigvis, må ha noe hver time for å unngå oppkast; og det fungerer fortsatt! Det er bare at det begynner å bli mindre mengder som er mulig nå, og forrige gang så var det trinnet før vektnedgang og mye oppkast. I så fall blir det også blodprøver hos fadtlegen. Så alt er i trygge rammer nå. :) Men greit du sier det altså, man blir jo ganske sliten av dette. ♥ Og selv om jeg aldri har kommet i mål så vet jeg at det er verdt det. ♡

Back
Topp