♡ Drømmen vår - mai 2016 ♡

Ja, det er gammelt. Og etter uttak så har jeg jo lært at man kan blø fryktelig mye fra slimhinnene i skjeden uten at det kommer noe fra livmoren, og det er egentlig en god lærdom å ha med seg nå. Men liker jo ikke blod verken ferskt eller gammelt når man er gravid.

Vi skal til mai ja, helst det altså! ❤️❤️❤️
Nei, skjønner det. Ingen liker å se blod nå. Klem❤️❤️

Skal jeg og minne deg på det er albyl-e og lutinus ? :p Dette går fint ♡ Har du time sent eller tidlig i morgen ?

Skal jeg og minne deg på det er albyl-e og lutinus ? :p Dette går fint ♡ Har du time sent eller tidlig i morgen ?

Håper virkelig at det bare er bivirkninger! ❤️ Takk for at du håper. Jeg har ingen time i morgen. ;) :p

Spotter fortsatt, kom til å tenke på prednisolon også. Bivirkning av den er nedsatt sårtilheling, altså at sår ikke gror så godt.

Så bivirkningene av alle medisinene er jo et stort potensiale for spotting, men jeg liker det ikke.

Spotter fortsatt, kom til å tenke på prednisolon også. Bivirkning av den er nedsatt sårtilheling, altså at sår ikke gror så godt.

Så bivirkningene av alle medisinene er jo et stort potensiale for spotting, men jeg liker det ikke.
Selv om spotting alltid er skummelt, så tror jeg det er helt ufarlig for deg nå!

Og den bivirkningen på prednisolon hadde jeg helt glemt. Forklarte en del for min del, så takk for opplysningen.

Selv om spotting alltid er skummelt, så tror jeg det er helt ufarlig for deg nå!

Og den bivirkningen på prednisolon hadde jeg helt glemt. Forklarte en del for min del, så takk for opplysningen.

Jeg kan jo egentlig bivirkninger, men så glemmer man dem ikke sant? :p

Når jeg leser alle på en gang så er det altså sånn at jeg tar en medisin som plager slimhinnene i skjeden, en annen medisin som gjør at kroppen min lett begynner å blø og en tredje som gjør at sår ikke gror som vanlig. Det høres jo ut som en spotte-cocktail. :rolleyes:

Det er fremdeles bare litt brunt i den hvite Lutinus-utfloden, og selv når jeg setter inn ny Lutinus er det ikke noe blod på fingeren. Og ikke menssmerter. Så. Det er hvert fall lov å håpe at det er helt uskyldig, men godt det er UL på mandag. Og godt at om alt er bra så får vi nye kontroller videre også. Heldigvis.

Jeg kan jo egentlig bivirkninger, men så glemmer man dem ikke sant? :p

Når jeg leser alle på en gang så er det altså sånn at jeg tar en medisin som plager slimhinnene i skjeden, en annen medisin som gjør at kroppen min lett begynner å blø og en tredje som gjør at sår ikke gror som vanlig. Det høres jo ut som en spotte-cocktail. :rolleyes:

Det er fremdeles bare litt brunt i den hvite Lutinus-utfloden, og selv når jeg setter inn ny Lutinus er det ikke noe blod på fingeren. Og ikke menssmerter. Så. Det er hvert fall lov å håpe at det er helt uskyldig, men godt det er UL på mandag. Og godt at om alt er bra så får vi nye kontroller videre også. Heldigvis.
Med andre ord rart du ikke spotter hele veien?;)

Mandag blir spennende. Jeg har stor og god tro. Når er timen? Må vite når jeg skal snike innom fra jobb og sjekke:p

Med andre ord rart du ikke spotter hele veien?;)

Mandag blir spennende. Jeg har stor og god tro. Når er timen? Må vite når jeg skal snike innom fra jobb og sjekke:p

Åh! Godt jeg ikke spotter hele tiden, man blir jo litt rar i hodet av det.

Jeg vet ikke helt om du husker det, men du har hatt en knallfin stigning på digitale og analoge tester :) alt er bra! Skjeden blør lett, og enda lettere når du tar medisiner. Det er økt sirkulasjon i området ved graviditet, så det i seg selv kan gi blødning. Mange faktorer her!!

Jeg vet ikke helt om du husker det, men du har hatt en knallfin stigning på digitale og analoge tester :) alt er bra! Skjeden blør lett, og enda lettere når du tar medisiner. Det er økt sirkulasjon i området ved graviditet, så det i seg selv kan gi blødning. Mange faktorer her!!

Jeg husker testene mine. Og at jeg spottet bittelitt 16-17 dpo, mens testene ble sterkere. Så det så jo ut som det gikk greit da hvert fall. Og det er veldig lite spotting nå altså. Og heldigvis UL på mandag. Litt nervøs blir man uansett av blod, selv om det er brunt og lite. :rolleyes:

Takk for gode ord! ♥

Alltid ekkelt å spotte, men alt tyder jo på at det er medisinene som forårsaker det. Stigningen din har vært superfin og alt er bra ♡ på mandag skal du få se hjertet slå ♡

Alltid ekkelt å spotte, men alt tyder jo på at det er medisinene som forårsaker det. Stigningen din har vært superfin og alt er bra ♡ på mandag skal du få se hjertet slå ♡

Ekkelt med spotting uansett ja, men håper det er bivirkninger. Gruer meg til UL, men håper det går bra. :)

Det er nok bare uskyldig spotting :)

Er ikke lenge til UL nå, og etter det kan du sannsynligvis senke skuldrene bittelitt ❤️

Det er nok bare uskyldig spotting :)

Er ikke lenge til UL nå, og etter det kan du sannsynligvis senke skuldrene bittelitt ❤️

Takk! Håper det er uskyldig ja, vi får vel forhåpentligvis en anelse på mandag allerede. Om der er uskyldig og alt er bra blir der vel bare rett over på nedtelling til neste UL. :p

5+6

Da kastet jeg opp for første gang. Magesyre før jeg rakk å få ferdig frokosten. En skikkelig økt, det bringer tilbake en del minner. :rolleyes:

Dersom UL viser at alt er greit i morgen så kommer jeg til å bestille timer hos jordmor for akupunktur mot kvalme, det er verdt et forsøk.

Tøff start på dagen.

Håper du beholder frokost.

Og akupunktur mot kvalme synes jeg du skal prøve ja. Fikk du prøve sånne kvalmestillende piller sist? Ikke sikkert at det hjelper, og kvalm blir du nok, men helst hindre at du blir dehydrert

Tøff start på dagen.

Håper du beholder frokost.

Og akupunktur mot kvalme synes jeg du skal prøve ja. Fikk du prøve sånne kvalmestillende piller sist? Ikke sikkert at det hjelper, og kvalm blir du nok, men helst hindre at du blir dehydrert

Foreløpig heldigvis ikke så kvalm at jeg ikke beholder maten, foreløpig mest kvalm om jeg er sulten. Så da jeg var helt ferdig fikk jeg i meg frokost, og nå holder jeg meg i ro så den skal bli der. Dersom det blir sånn som sist så kan jeg etter hvert ikke spise eller drikke før middagstider. Så da må jeg flytte prednisolon fra frokost til senere på dagen.

Jeg har kvalmestillende stående fra sist, og kan eventuelt prøve dem. Forrige gang så hjalp de i 2 døgn, før effekten ble borte, og så ble problemet at jeg kastet dem opp og det har jeg fortsatt fryktelig dårlige minner om (de smaker helt fryktelig på vei opp igjen).

Akupunktur hjalp ingenting forrige gang, men jeg kom ikke i gang så tidlig, så jeg tenkte å prøve nå. Jordmoren er hvert fall utrolig hyggelig, så det er verdt et forsøk. :)

Dersom jeg kaster opp mye skal fastlegen ta blodprøver av meg, jeg regner nesten med at vi må begynne med blodprøver fra neste uke - dersom spiren vokser videre, så da får vi kontroll på væskebalansen. Jeg har kjøpt inn farris og eplejuice, som er perfekt rehydrering - væske, salt og sukker i ett, så jeg er "klar" (om man noen gang kan være klar for dette). Sist gang tror jeg der gikk nokså greit ved at jeg fikk i meg en del mat og drikke på kvelden, men måtte gi tapt på morgen/formiddag/ettermiddag.

Back
Topp