♡ Drømmen vår ♡

Jeg spotter, så det ble ikke nov nei.

Dustekropp.

Men Lykkeliten, vi SKAL klare det!

fra app

Snart tid for dagens test?

fra app

Snart tid for dagens test?

fra app

Helt klart negativ. Sånn som de andre jeg har tatt til nå. Det er nok ikke noe EL på gang riktig enda.

Og vi SKAL klare det ja. Det liker jeg. Det blir full klaff for oss til slutt også.

*Taster på app på mobilen*

Helt klart negativ. Sånn som de andre jeg har tatt til nå. Det er nok ikke noe EL på gang riktig enda.

Og vi SKAL klare det ja. Det liker jeg. Det blir full klaff for oss til slutt også.

Hei du :) Skjønner du er utålmodig etter ul.. Det hadde jeg og vært.. Jeg synes fortsatt det er så trist at du måtte gjennom dette her :( Men du blir jo heldigvis fort gravid da! Du kommer garantert til å få en ny skatt snart igjen!! :) Stå på og ikke mist motet ;) Klem..

Sent from my iPad using BV Forum

Hei du :) Skjønner du er utålmodig etter ul.. Det hadde jeg og vært.. Jeg synes fortsatt det er så trist at du måtte gjennom dette her :( Men du blir jo heldigvis fort gravid da! Du kommer garantert til å få en ny skatt snart igjen!! :) Stå på og ikke mist motet ;) Klem..

Sent from my iPad using BV Forum

Ja, vil jo gjerne ha EL etter hvert. :) Det er egentlig ikke så stress med EL har jeg funnet ut, for jeg får bare én sjanse før vi må vente på utredning uansett, så jeg bare håper jeg får EL før 23. mars. :p Takk for støtten! Klem

Last edited:
PP 7, CD 15
Jeg måtte regne ut i går kveld. Hvor lenge det er til utredningstimen for habituell abort. Den er helt i starten av april. Jeg kan IKKE ha vært gravid de siste to månedene eller være gravid når jeg kommer til utredning. Det betyr at innen starten av april må jeg vite om jeg er eller ikke er gravid. Så jeg har funnet ut at jeg ikke rekker å prøve to sykluser før det. Det er jo ca. 40 dager til bare. Jeg har ikke hatt EL denne syklusen enda, og jeg tror det hvert fall er 3 (eller flere) dager til den kommer. Det betyr minst 15 dager igjen av denne syklusen. Da har jeg 25 dager igjen om det ikke klaffer første EL. Da må EL komme veldig tidlig neste syklus, og raskt nå denne syklusen, om jeg skal kunne rekke å vite sikkert om jeg er gravid eller ikke før utredningstimen, så mest sannsynlig må det bli kondom den neste runden. For om vi er så nærme utredning så er det dumt å ødelegge det med et forsøk jeg ikke rekker å finne ut hvordan har gått en gang. Dersom jeg blir gravid før april vil jeg avbestille timen i god tid. Så vi har ett forsøk, på november/desember, og så blir det egentlig sånn at om vi ikke rekker 2014 baby så blir det utredning på oss. Og jeg vet ikke hvor lang tid utredning tar, men jeg kjenner at jeg er redd for at det i verste fall kan ødelegge to sykluser (mulig at jeg må bruke kondom på EL før utredning, og så mister/får ikke prøve EL neste syklus under utredning).

Jeg håper derfor veldig at det klaffer på første forsøk nå, at EL dukker opp før 23 mars. Siste sjanse på 2014. Siste sjanse før jeg virkelig må gjennom utredning. Og siste forsøk før det blir lang periode med kondom. :(

Fortsatt like svak EL-test. Synes fortsatt de ser helt like ut, så jeg tror det er mitt "negativ-nivå".

Last edited:
Håper inderlig du får den før 23. mars da.

Og gjør du ikke det så tar vi mars/april 2015 med storm, eller hva? Hva nå enn vi rekker.

Håper inderlig du får den før 23. mars da.

Og gjør du ikke det så tar vi mars/april 2015 med storm, eller hva? Hva nå enn vi rekker.

Jeg regner egentlig med at jeg får første EL før 23. mars. I snitt skulle man jo få ny tr etter 4-6 uker etter aborten, og jeg er allerede på dag 15. Så da skal jeg egentlig ha tr ved 23. mars. Og tenker at kroppen min som virker som den er litt superfertil virkelig vil sette i gang igjen nå.

Det er mer tanken på om det ikke klaffer denne syklusen som skremmer meg litt kjenner jeg. Føles utrolig rart i det hele tatt å tenke tanken om å bruke kondom ved EL to sykluser.

Jeg velger å være optimistisk i kveld da. Det skal klaffe på første EL (før 23. mars). Og så skal du bli med meg inn på desember.

Og ja, vi tar uansett terminforumet vårt med storm OG blir der til termin! <3

Håper du rekker en prøveperiode før utredning og at det blir full klaff og baby til jul :)
Savner deg på august. Klem.

Håper du rekker en prøveperiode før utredning og at det blir full klaff og baby til jul :)
Savner deg på august. Klem.

<3 Savner dere også. Klem

Mine notater om Crinone

OBS OBS! Ekle detaljer om Crinone klumper!

Leger sier forskjellig om når på døgnet man burde sette Crinone, men jeg tror det er såpass effektivt at det ikke spiller noen rolle. Jeg ble jo veldig syk i perioden jeg brukte det, så jeg tok det når jeg orket, så jeg har prøvd litt av hvert. Det jeg synes fungerte best var å ta det på morgenen eller rett etter jobb (den korte perioden jeg rakk å ta det da jeg fortsatt var i jobb) slik at jeg kunne ligge i 20 minutter før jeg stod opp og beveget meg som normalt. Husk truseinnlegg. De 20 minuttene jeg lå så jobbet jeg med å knipe og bevege rumpeballene og underlivet så mye jeg kunne for å forsøke å "smøre" der inne. De dagene jeg gjorde dette, og deretter var oppreist og "normalt aktiv" kom det nesten ingenting i truseinnlegget resten av dagen.

De gangene jeg tok det på kvelden (eller morgenen da jeg var syk), men ble liggende stille de neste timene så klumpet det seg veldig inni der. Så da tenker jeg jo litt sånn: "Blir mindre absobert da?"

Mitt mest effektive rituale for at lite kom ut igjen/lite klumper var derfor: Dusje og vaske meg litt forsiktig nedentil, ta en ren finger (med nyklipt/kort negl) oppi og "grave ut" gamle klumper. Jeg var veldig forsiktig med å forsøke å være minst mulig borti livmortappen. Ta ny dose Crinone liggende i sengen. Vrikke, vri, knipe musklene i underlivet for å smøre i 20 minutter. Leve som normalt med en del bevegelse de neste timene og ha truseinnlegg. Ingen aksjeinnlegg eller dusj/bading de første timene etter å ha satt en dose Crinone.

Det var flere ganger vi hadde sex før jeg satte Crinone, men jeg ville helst ikke ha sæd i skjeden så den måtte komme et annet sted, eller det hendte også at vi brukte kondom. De gangene vi hadde sex og det kom sæd i skjeden vasket jeg det så grundig jeg kunne før neste dose Crinone.

Den perioden jeg var syk og sengeliggende klumpet det seg hele tiden, men jeg tror ikke det var årsaken til at jeg fikk en MA altså, men da var det viktig å grave ut klumper følte hvert fall jeg, for det stivner og blir som stiv pappmassje oppi der. Og da følte jeg liksom at det var veldig dumt å ta en ny dose inn før det var ryddet opp oppi der. Jeg stolte ikke helt på at en ny dose ville komme helt frem/helt inntil livmortappen, om det lå masse gammelt i veien.

Og husk: Crinone gir irritasjon av slimhinnene, så små blødninger er helt normalt. Det kan også gi misfarging av utfloden (som gjerne blir litt som cottage cheese pga. Crinone klumper). Fargen kan være hvit, gul, grønn, brun og rødlig/rosa med litt blod.

Jeg hørte at en som hadde fått vite av en sykepleier at dersom man bare har blod på dopapiret, men ikke blod i do/trusa, så er det helt greit (om man er blitt gravid altså).

Informativt.

Men "ligge i senga i 20 minutter om morgenen", etter en dusj? Det er på ingen måte forenelig med mine morgenrutiner i alle fall... Det er "vekking 5:45, ute av senga så fort vi orker, vaske og kle på (dusje på morgenen er meeeeeeeget unntaksvis) Vekke ungene om de ikke har kommet av seg selv, kle på dem, innse at klokka har beveget seg en time innen de er ferdig påkledd, foret og klar (altså 6:45) og forsøke å være ute av døra innen 7"

Etter jobb er det "lage middag, spise denne, se barnetv, legge unger" Ligge 20 minutter i senga og knipe hver dag? Nja, jo, mens mannen lager middag, GÅR, men i praksis ville jeg hatt en unge eller to innom en gang eller fem for å spørre hva jeg gjør på...

Informativt.

Men "ligge i senga i 20 minutter om morgenen", etter en dusj? Det er på ingen måte forenelig med mine morgenrutiner i alle fall... Det er "vekking 5:45, ute av senga så fort vi orker, vaske og kle på (dusje på morgenen er meeeeeeeget unntaksvis) Vekke ungene om de ikke har kommet av seg selv, kle på dem, innse at klokka har beveget seg en time innen de er ferdig påkledd, foret og klar (altså 6:45) og forsøke å være ute av døra innen 7"

Etter jobb er det "lage middag, spise denne, se barnetv, legge unger" Ligge 20 minutter i senga og knipe hver dag? Nja, jo, mens mannen lager middag, GÅR, men i praksis ville jeg hatt en unge eller to innom en gang eller fem for å spørre hva jeg gjør på...

Ja. Tror det blir vanskelig i alle andres liv. Men altså, jeg dusjet jo fordi jeg synes det etter hvert ble sånn pappmassje opphopning. Om det ikke blir det så kan man jo bare sett ny uten dusjen først, men jeg ville ikke turt å dusje etterpå da, og jeg turte heller ikke grave ut pappmassjen før neste dose skulle settes. Så. Akkurat dusjingen synes jeg kanskje er greit å gjøre omtrent før dosen skal settes. Kan godt hende 5 minutter i ro holder da. Jeg prøvde aldri det tror jeg, men jeg vet jo at mange ikke følger noe spesielt regime og bare setter dosen og løper på tur. Ville nok forsøkt å ligge 5 minutter, for det er veldig flytende helt i starten. Det kan du kanskje få til?

5 min er noe annet enn 20, ja.

(også dusjer jeg virkelig ikke hver dag da, jeg dusjer bare sånn et par ganger i uka jeg til vanlig.)

Men, om dette noen gang blir aktuelt får jeg finne en løsning, selvsagt.

5 min er noe annet enn 20, ja.

(også dusjer jeg virkelig ikke hver dag da, jeg dusjer bare sånn et par ganger i uka jeg til vanlig.)

Men, om dette noen gang blir aktuelt får jeg finne en løsning, selvsagt.

Jeg dusjet noen ganger i bare ett minutt med svak stråle nedentil og finger forsiktig for å grave ut rester. Kunne virkelig være bare en rask forvask for Crinone. :p Jeg ville testet 5 minutter med ditt stramme regime ja. Og sett i truseinnlegget etter 30 minutter om du synes det har kommet ut mye eller lite av kremen. :) Dersom det blir aktuelt ja. ;)

Hvordan går det med el testene dine? Negative? Noen utvikling?

fra app

Hvordan går det med el testene dine? Negative? Noen utvikling?

fra app

Nei. Like negative alle sammen. Vi får se i dag da. Kan ta nytt samlebilde også. For å bevise det. ;)

Greit for meg om du venter, jeg rekker jo ikke nov uansett ;-)

fra app

PP 7, CD 17

Nå er jeg forvirret. Jeg har hatt litt eggehvite-utflod egentlig helt siden jeg sluttet å blø, men det har ikke vært store mengder utflod. Tappen har vekslet mellom myk og medium, og åpningen har vært lukket eller "medium" (jeg har innimellom kunnet så vidt kjenne en sprekk, kaller det medium). Nå er tappen helt myk og HELT åpen, vidåpen, ingen tvil.

EL-testene derimot, helt negative fortsatt. Hele veien.

Så da er spørsmålet jeg lurer på nå da: er det ny blødning på vei (det kan jo være kluss etter en MA) eller er det eggløsning uten LH-topp. Går det an? :confused: Må lese meg opp på det etterpå, har ikke tid til det nå. Forvirret hvert fall. Om jeg ikke begynner å blø så blir det aksjeinnlegg i dag hvert fall. Jeg har hatt småvondt nede i venstre del av magen i dag, og tenkt litt sånn: "Oj, kanskje det er begynnende eggløsning på gang snart." Det jeg tenkte da var jo mer sånn, om 2-4 dager kanskje. Før smertene følte jeg jo at EL var uker unna. Ting snur fort her. Nå er jeg kun forvirret.

Her er EL-testene, den siste er våt fordi jeg glemte meg og tisset på formiddagen så jeg måtte holde meg i fire timer og tisset nå. Så jeg tror den blir lik som den i går når den tørker. Altså, negativ og svak.

upload_2014-2-28_15-3-12.png

Back
Topp