♡ Drømmen vår ♡

Ja, kjære vene lykkeliten, helt enig om at det er mye annet jeg er mer redd for enn kvalmen. Den er tungvind(!!!!) men om man får i seg væske(med eller uten hjelp) så er det ihvertfall ikke så farlig for babyen, son endel andre ting! Så føler meg heldig sånn sett:) jeg tenker at med så små prosenter så er man uheldig om man får den ekstreme varianten av kvalmen uansett, huffamei! Jeg håper denne gangen blir bedre enn sist , da jeg spydde senest kanskje 2t før jeg fødte:)

Beklager, sporet litt av det her lykkeliten, ikke meningen å "invadere" dagboken din slik egentlig! Ville bare si lykke til igjen, og at jeg tenker ofte på deg! Siden det var så mange likheter:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, kjære vene lykkeliten, helt enig om at det er mye annet jeg er mer redd for enn kvalmen. Den er tungvind(!!!!) men om man får i seg væske(med eller uten hjelp) så er det ihvertfall ikke så farlig for babyen, son endel andre ting! Så føler meg heldig sånn sett:) jeg tenker at med så små prosenter så er man uheldig om man får den ekstreme varianten av kvalmen uansett, huffamei! Jeg håper denne gangen blir bedre enn sist , da jeg spydde senest kanskje 2t før jeg fødte:)

Beklager, sporet litt av det her lykkeliten, ikke meningen å "invadere" dagboken din slik egentlig! Ville bare si lykke til igjen, og at jeg tenker ofte på deg! Siden det var så mange likheter:)

Du, jeg synes bare det er hyggelig jeg. Og kvalmen er absolutt noe jeg tenker på, faktisk nesten hver dag nå som vi prøver på nytt. Det er jo bare noen uker siden jeg spydde og nå beveger jeg meg kanskje med stormskritt mot HELT NY økt med kvalme. Det er litt demotiverende, siden jeg ikke fikk en premie sist. :p Og kvalmen er ille nok i massevis, det er bare veldig deilig å kunne vite at det ikke gir økt risiko for noe som helst farlig (bortsett fra dehydrering av mor, men det går det heldigvis an å følge med på: "Kastet jeg opp eller ikke etter hvert glass med vann i dag?") Det er likevel en ganske mager trøst når det står på, jeg husker jo at jeg tenkte at det er den verste sykdommen jeg har hatt noen gang. Og jeg husker fortsatt følelsen i kroppen veldig veldig godt. Og det er eneste gang i mitt liv at kvalmen ikke ble noe bedre av å spy, jeg ble bare utslitt fordi selve spy-økten var så kraftig. Jeg tror egentlig ingen kan sette seg helt inn i det hvis man ikke har opplevd det selv, for jeg har aldri opplevd noe lignende selv heller. Altså, jeg har alltid hatt full tiltro til både familiemedlemmer, venner og andre som har fortalt at de var så kvalme i svangerskapet at det var en sykdom, men full forståelse og medfølelse, det er nå basert på egenerfaring. Derfor sender jeg deg masse god-bedring-tanker for jeg synes synd på deg. Og jeg håper du blir bedre før 3. trimester denne gangen her! <3

Jeg sover lenge på morgenen, siden jeg har fri og større søvnbehov enn vanlig. Og så sover jeg litt på dagen også. Og vips ligger jeg oppe og tenker på natten. Om EL kommer på fredag. Da kan jeg rekke å få UL 7 uker på vei før påske. Vi pleier å reise bort i påsken. Da kan jeg slappe av, vite at alt er bra. Eller avlyse å reise bort fordi jeg er kvalm og syk, men da vet vi at det er liv. Og ny UL to uker etter påske. Og 27 uker på vei ved termin i august. Mulig levedyktig, de ville forsøkt å redde den om noe skjedde. Nytt liv, nytt håp. Jeg har lyst.

Jeg leste historien til en annen som har mistet som hørte "Iluminate the sky" på radioen før hun dro inn til sin medisinske abort. Jeg har hørt på den etter at jeg leste det. Og det er så godtvondt og sårt når han synger:

♡ "I wish you'd stay, I wish you'd stay" ♡

*Taster på app på mobilen*

Jeg er også våken - uheldigvis. Våken med alle tanker..

Jeg håper du får el snart, missy. Og at det blir full klaff. At alt bare ordner seg og at du ender opp med en baby i armene dine. At vi begge ender opp med en baby i armene våre, og det veldig snart.. <3

Vi vil ha 2014 spire! <3

Mens jeg derimot, legger meg ganske tidlig.

Men derimot våkner jeg ganske tidlig også da. I dag er det søndag, det er min sove-lenge-dag det. Men her sitter jeg sammen med eldstemann. Han våknet litt over sju, og jeg tilbød mannen at han kunne få sove til yngste våkner, for jeg hadde allerde lagt våken i senga med tankene mine en times tid...

Den kvalmen der må være helt grusom. Jeg kan ikke forestille meg det. Jeg ser absolutt på det som sykdom, forstår og har medfølelse, men ikke reel FORSTÅELSE! Med eldste kastet jeg opp en håndfull ganger, med yngste... husker ikke, men mye var det ikke. Jeg vet at jeg er heldig, men kan ikke helt se klart for meg hvor ille det er.

Sympatiklem tilbys likevel.

Bare for å huske øyeblikket:
upload_2014-3-2_10-7-45.png

Jeg er også våken - uheldigvis. Våken med alle tanker..

Jeg håper du får el snart, missy. Og at det blir full klaff. At alt bare ordner seg og at du ender opp med en baby i armene dine. At vi begge ender opp med en baby i armene våre, og det veldig snart.. <3

Vi vil ha 2014 spire! <3

Så dumt at du også ligger våken om natten. Jeg fikk heldigvis sove ikke altfor lenge etter at jeg logget ut fra BV, men tja. Tok en liten stund.

Jeg håper virkelig vi snart skal ha en levende, liten, skatt i armene begge to (ikke altfor snart da, ser jo at jeg skrev 27 uker og levedyktig over her, vil helst at det tar 9 måneder i magen først). Det hadde vært superhyggelig om vi var på samme terminforum også. <3

Mens jeg derimot, legger meg ganske tidlig.

Men derimot våkner jeg ganske tidlig også da. I dag er det søndag, det er min sove-lenge-dag det. Men her sitter jeg sammen med eldstemann. Han våknet litt over sju, og jeg tilbød mannen at han kunne få sove til yngste våkner, for jeg hadde allerde lagt våken i senga med tankene mine en times tid...

Den kvalmen der må være helt grusom. Jeg kan ikke forestille meg det. Jeg ser absolutt på det som sykdom, forstår og har medfølelse, men ikke reel FORSTÅELSE! Med eldste kastet jeg opp en håndfull ganger, med yngste... husker ikke, men mye var det ikke. Jeg vet at jeg er heldig, men kan ikke helt se klart for meg hvor ille det er.

Sympatiklem tilbys likevel.

Ja, du er jo sånn som jeg var før jeg fikk hyperemesis. De fleste tror jo heldigvis på meg når jeg sa hvor dårlig jeg var, og man må heldigvis ikke ha opplevd alt grusomt selv for å kunne gi all sympati og medfølelse. <3 Og jeg unner ingen å oppleve hyperemesis, så jeg blir glad når andre gravide ute i verden sier ting som: "Ja, jeg var så kvalm, måtte ta masse ekstra pauser når jeg var på shopping og sånn." Lykkelig uvitende. :) :rolleyes:

Nå er vi litt for mange som ligger våkne, enten det er på kvelden eller morgenen. Det er vel fort at det blir sånn. Jeg er hvert fall sånn som ikke klarer å dytte tankene vekk når jeg ligger rolig i sengen, og mannen sover. Resten av dagen er det så mye ting som skjer, skjermer som kan fange oppmerksomheten, og vanligvis når jeg føler meg helt frisk: mye som skal gjøres både ute og inne med hus, hund og hjem. Så tankene får være litt på avstand.

Det er likevel litt skummelt hvor mange ganger i løpet av hver dag jeg tenker på at jeg vil ha en som bor inni magen min. Jeg vil ha en bitteliten en som er halvparten av mannen og halvparten av meg og helt avhengig av kjærligheten fra oss to. Og jeg skulle vært 15+2 i dag, så jeg tenker litt på det også nå for tiden. Jeg ble egentlig ganske glad da jeg fant ut i går at jeg vil være 13-15 uker på vei når juni begynner om EL dukker opp nå de neste to ukene. Da er jeg jo over i 2. trimester til sommermånedene. Så da ble jeg optimistisk igjen. Det svinger så ekstremt.

Håper du får el nå snart, blir gravid og ER i 2. trimester med en levende liten reke i magen til sommeren!

PP 7, CD 19
De siste to dagene har tempen vært nede i normal "før-El" temp hos meg. Fra CD 13 til CD 17 har egentlig tempen vært sånn "akkurat etter EL" høy. Så jeg tenkte i mitt stille sinn at det kanskje var på grunn av den streken som dukket opp etter tidsfristen på g-testen på mandag.

Så i dag tok jeg ny g-test. Den er helt hvit. Nå er det vel snart en time siden jeg tok den. Så da har jeg kanskje rett, at tempen nå er nede fordi rester av hcg og progesteron nå har forlatt "gravid-modus" ut av kroppen og ferdig. Jeg skal ta dagens EL-test om noen timer.

EL-symptomer nå: vondt venstre side mage med jevne mellomrom de siste par dagene, og i dag våknet jeg og var kvalm. Trengte mat for å bli kvitt kvalmen, og det har hendt at jeg er sånn kvalm rundt EL. Tappen er fortsatt høy, myk og åpen. Fortsatt fruktbar utflod.

Oppdaterer om EL-test senere.

Håper du får el nå snart, blir gravid og ER i 2. trimester med en levende liten reke i magen til sommeren!

Ja. Og du i samme terminforum som meg. *Optimist*.

Du, jeg synes bare det er hyggelig jeg. Og kvalmen er absolutt noe jeg tenker på, faktisk nesten hver dag nå som vi prøver på nytt. Det er jo bare noen uker siden jeg spydde og nå beveger jeg meg kanskje med stormskritt mot HELT NY økt med kvalme. Det er litt demotiverende, siden jeg ikke fikk en premie sist. :p Og kvalmen er ille nok i massevis, det er bare veldig deilig å kunne vite at det ikke gir økt risiko for noe som helst farlig (bortsett fra dehydrering av mor, men det går det heldigvis an å følge med på: "Kastet jeg opp eller ikke etter hvert glass med vann i dag?") Det er likevel en ganske mager trøst når det står på, jeg husker jo at jeg tenkte at det er den verste sykdommen jeg har hatt noen gang. Og jeg husker fortsatt følelsen i kroppen veldig veldig godt. Og det er eneste gang i mitt liv at kvalmen ikke ble noe bedre av å spy, jeg ble bare utslitt fordi selve spy-økten var så kraftig. Jeg tror egentlig ingen kan sette seg helt inn i det hvis man ikke har opplevd det selv, for jeg har aldri opplevd noe lignende selv heller. Altså, jeg har alltid hatt full tiltro til både familiemedlemmer, venner og andre som har fortalt at de var så kvalme i svangerskapet at det var en sykdom, men full forståelse og medfølelse, det er nå basert på egenerfaring. Derfor sender jeg deg masse god-bedring-tanker for jeg synes synd på deg. Og jeg håper du blir bedre før 3. trimester denne gangen her! <3
Så bra:) jeg tenker det ikke er så gøy for deg å snike på oss, så da må jeg titte innom av å til å se hvordan det går med deg! Det er spennende å følge med, å håpe med deg!!

Skjønner godt du gruer det, om du kanskje blir like dårlig igjen. Helt enig! Dette kan mer sammenlignes med sjøsyken , enn med omgangssyke. Med omgangssyke får man jo ofte litt gode perioder når man har spydd. Blir helt utslitt ja, og jeg blir og på en måte glad når jeg hører om de som tror de sliter når de må ta masse pauser osv. Har dessverre og opplevd ofte at jeg ikke blir trodd på hvor dårlig jeg er, "det er jo bare å spise en ritz-kjeks før du står opp.." Åååh, skulle bare visst:)
Tusen takk for omtanken, du er god!:)

Dagens EL-test blir spennende, ha, den kommende uka blir spennende nå da, Lykkeliten!

for min del er det jo i alle fall ikke aktuelt med EL før over neste helg. eller den etter, eller noe sånn...

Så bra:) jeg tenker det ikke er så gøy for deg å snike på oss, så da må jeg titte innom av å til å se hvordan det går med deg! Det er spennende å følge med, å håpe med deg!!

Skjønner godt du gruer det, om du kanskje blir like dårlig igjen. Helt enig! Dette kan mer sammenlignes med sjøsyken , enn med omgangssyke. Med omgangssyke får man jo ofte litt gode perioder når man har spydd. Blir helt utslitt ja, og jeg blir og på en måte glad når jeg hører om de som tror de sliter når de må ta masse pauser osv. Har dessverre og opplevd ofte at jeg ikke blir trodd på hvor dårlig jeg er, "det er jo bare å spise en ritz-kjeks før du står opp.." Åååh, skulle bare visst:)
Tusen takk for omtanken, du er god!:)

Jeg har ikke helt orket å snike på august. Hender jeg trykker meg inn, men så forter jeg meg ut igjen. Det er litt som å pirke i sårskorpen på et litt for ferskt sår enda. Blir nok lettere om en stund, og hvert fall om jeg blir gravid på nytt (håper jeg blir det før dere skal føde, så jeg kan snike og gratulere da). :)

Så bare snik innom meg, jeg heier på dere herfra! <3

HAHA.. Jeg lo høyt når jeg leste den ritz-kjeks setningen din. Stakkars mannen her. Handlet ALT mulig rart som folk foreslo at kunne gå an, og alt ble stående (og alt som kunne mugne ble kastet etter hvert.) Det var jo ingenting jeg fikk i meg på ordentlig (bortsett fra av og til middag og kveldsmat), og altså, morgen/formiddag var den verste perioden i døgnet for meg, så å spise noe FØR jeg stod opp det var jo bare å be om å starte dagen med oppkast i bøtta (ja, bøtta var jo med meg i alle situasjoner selvfølgelig, var jo ikke alltid man rakk fram til do nei, så jeg følte at bøtta var min forlengede arm - turte ikke å gå rundt uten bøtte, for jeg hadde ikke energi til å vaske gulv og mannen var jo på jobb). Hadde jeg spist ritz-kjeks i sengen hadde hver dag startet med oppkast. Det var jo ganske vanlig å starte dagen med å kaste opp magesyre, bare sånn for å bevise at jeg var helt tom. Og jeg husker jo også jeg kunne våkne på natten fordi jeg var tissetrengt og så var jeg tørst, men om jeg våget meg til en slurk vann fra springen på badet så ble jeg jo stående og spy i 30 minutter. Så da var det bare å legge seg tørst. Gud, det er jeg glad for at jeg slipper nå, jeg har ikke vært tørst siden kvalmen ga seg. Nei, jeg har fått en del sånne "ritz-tips" jeg også, men når jeg har fortalt hvor skapet står her i huset så har folk holdt kjeft etterpå. For når man ikke er ute av huset på flere uker (utenom turene til legen og jordmor som var utrolig slitsomt) så er man virkelig ikke bare kvalm altså. Det er sykdom. Hele kroppen. Full sykdom. Masse medfølelse herfra. De fleste har egentlig først fått vite hvor dårlig jeg var etterpå nå da, for jeg møtte jo ingen da jeg var dårlig. Da var jeg jo bare innendørs hjemme. :p

Heldigvis får jeg ekstra ultralyd undersøkelser neste gang, så slipper jeg å være dårlig i ukesvis dersom det ikke går bra på nytt, for jeg kjenner at akkurat det er litt kjipt. At jeg fortsatte å være dårlig er kjipt (selv om jeg ble litt bedre på slutten, men altså, jeg var ikke bedre i 4 uker og mini var jo død i 4 uker.) Så neste gang skal jeg ha ekstra motivasjon tenker jeg, titte innom huleboeren (selv om jeg også har kjent at jeg gruer meg til at vi da må dra hele veien inn til sykehuset og helt opp i 6. etasje (det er heis, men allikevel må vi jo forbi masse mennesker). Sånn sett var det greiere å bare ha avtaler på lokal helsestasjon og fastlege, for det er like ved her jeg bor og små kontorer med få personer på venteværelset. Haha.. Alt man tenker på?

Ha en fin uke! Jeg håper du merker bedring for hver uke som går nå!

Dagens EL-test blir spennende, ha, den kommende uka blir spennende nå da, Lykkeliten!

for min del er det jo i alle fall ikke aktuelt med EL før over neste helg. eller den etter, eller noe sånn...

Dagens test er litt sterkere enn den i går.

PP 7, CD 19 - tester
Her er g-testene etter MA'en. Det var formiddagsurin på CD 12, jeg tror det er derfor den er svakere enn de andre. Resten av testene er morgenurin. Fra CD 9 og utover så kom streken etter tidsfristen. I dag er det ingen strek eller skyggestrek eller noe som helst. :) Og det stemmer bra med at tempen min nå endelig er tilbake til så lav som den pleier å være før EL.

upload_2014-3-2_14-52-18.png

Her er EL-testene. De to første synes jeg tydelig er litt sterkere enn de påfølgende, og jeg tror det er pga hcg. Dagens er faktisk ganske lik som den som er nummer to fra toppen (altså den jeg mener er påvirket av hcg), så nå tror jeg det er på vei opp igjen - og da er det LH og ikke hcg. Det kan stemme bra med utflod, tappen og EL-smerter (vondter i magen hvert fall).

upload_2014-3-2_15-1-17.png

Så da er jeg litt optimistisk og håper på EL i løpet av den kommende uken. :) Termin i slutten av november/begynnelsen av desember er jo på mange måter perfekt. Da er man garantert ferdig med føding før jul hvert fall. Og så har pappaen litt fri i tillegg til de to ukene han får automatisk. Jeg velger å se på det positive og håper på en førjulsskatt. <3

Jeg ser at det er litt vanskelig å se forskjellen på strekene på EL-testene når de ligger sånn her, men jeg har tatt dagens og lagt ved siden av alle de andre hver for seg i virkeligheten og da er det veldig tydelig at de to øverst og den nederst er sterkere enn de andre. Den øverste er fremdeles den sterkeste av alle.

Det går nå rette veien, i alle fall.

Jeg savner at jeg kan få EL-tester til å fungere, men denne kroppen her...!

Det går nå rette veien, i alle fall.

Jeg savner at jeg kan få EL-tester til å fungere, men denne kroppen her...!

Ja. Jeg har hvert vanligvis tydelige EL-tester. Så jeg er heldig. Og tydelig temp. Vanligvis. Så jeg er heldig der og.

Så må bare kroppen få resten til å fungere her. :p

Og så håper jeg du får EL ikke så lenge etter meg, og tydelig med tempen, så vi kan telle ned litt lettere for deg. Og få deg med. Vil ha deg med! Og vil flytte selv også. :p Og jeg tør ikke flytte før UL, og med EL denne uken så kan jeg kanskje få UL i uke 7 som blir da uken før påske, og vips har jeg veldig hyggelig påske i år hvert fall. :p Burde jo være gravid alle høytider (jul, påske osv. :santa :greet008 :smiley-bounce015 :duckie). Jeg er optimistisk på dagtid kjenner jeg. Heier på deg og meg! <3

Jeg drømmer meg vekk i tankene dine om å være gravid til de og de tidspunktene. Håper jeg kommer i samme situasjon! Jeg er eeegentlig glad vi ikke skal være høygravide på sommeren hvis det klaffer nå snart. Har forstått at det kan være ganske kjipt hvis det er varmt (og det trenger vel ikke være varmt en gang). Jeg som alltid har hatt lyst på sommerbarn, har absolutt ingen preferanser what so ever lenger. Bare gi meg en unge, samma når!! :P

for at tempen din skal vise EL, så bør det vel helst gå noen dager med lav temp..

Back
Topp