♡ Drømmen vår ♡

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Januar 2015: Nå er det sendt søknad om IVF.


Dagboken min på assistert

Da var jeg i gang med pp 4 og nå skjønte jeg at dette tar tid. Jeg har alltid visst at dette kan ta mye tid, men jeg har jo alltid håpet at det ikke skulle gjøre det. Det er ingen i min aller nærmeste familie som har hatt noen problemer med å bli gravide, så jeg håpet det skulle være relativt lettvint for meg også. Nå er ikke 3 forsøk mye i det hele tatt, men nok til at jeg begynner å tenke: "Hva om dette tar lang tid?" Og spørsmål nummer to da: "Og vi som hadde lyst på kanskje 3 barn, blir det vanskelig å få til?" Det er helt teit å tenke sånn så tidlig, men jeg klarer ikke å bestemme helt over tankene mine. :oops:

Vi giftet oss. Jeg hadde tatt folat i et par måneder før det. Så var det p-pilleslutt. Bortfallsblødning noen dager etter pilleslutt, og dermed var første syklus i gang. Jeg forsøkte å tempe, men hadde ikke helt teken i første syklus, og jeg tisset på noen EL-tester jeg hadde fått, men jeg gjorde det feil og fikk ikke egentlig kartlagt EL i tillegg til at jeg hadde nok for få tester til å rekke å få med EL.

Andre syklus kom og jeg både tempet og brukte EL-tester og fant EL fint. Vi la inn aksjer. Jeg fikk 2 svake positive tester flere dager før IKM, den ene testen var innenfor tidsfristen, men tr kom. I etterkant har jeg skjønt at dette sannsynligvis var en kjemisk graviditet. Jeg synes grafen var litt rotete, så jeg bestemte meg for å gå over til vaginal temping.

Tredje syklus kom og det var mye det samme som andre syklus. Tr kom i går. Tredje syklus forsøkte jeg å gå bananas med avokado og grapefruktjuice i perioden rundt EL. Jeg synes grafen var mye lettere å tyde med vaginal temping, og siden jeg foreløpig hvert fall har en ganske "tydelig" graf så velger jeg å bare fortsette å bruke feber-termometeret vårt som har bare én desimal. :) Jeg har også kjøpt masse graviditetstester fra http://www.billige-teste.dk/, bestilte på fredag og de kom på mandag. Perfekt! Billig-teste.dk leverer de samme som de norske sidene, det er bare billigere. Der kan du også bestille billig termometer med to desimaler til temping. ;)

Her er grafene:

PP 1: 29 dager
45f97e


PP 2: 29 dager, kjemisk graviditet 3+6.
45f97e


PP 3: 28 dager
45f97e


PP 4: 29 dager, kjemisk graviditet 3+6.
45f97e


PP 5: 34 dager, kjemisk graviditet 4+0.
45f97e


PP 6: GRAVID med Crinone. 12+6 MA (8+4)
45f97e


PP 7: 35 dager, brukte Crinone.
45f97e


Syklus 8: 29 dager, prøvepause pga. utredning
45f97e


PP 9: 32 dager. Brukte Crinone
45f97e


PP 10: 30 dager. Brukte Lutinus.
45f97e


PP 11: 32 dager. Brukte Lutinus. Brukte Albyl-E fra 8 dpo til 11 dpo. Passerte 1 år som prøvere i første del av denne syklusen her.
45f97e


PP 12: 26 dager. Brukte Lutinus.
45f97e


PP 13: 32 dager. Brukte Lutinus.
45f97e


PP 14: 30 dager. Brukte Letrozol og Lutinus.
45f97e


PP 15: 34 dager. Brukte Letrozol og Lutinus. Kjemisk graviditet 4+6.
45f97e


PP 16: 36 dager. Brukte Lutinus og prednisolon.
45f97e


PP 17: 30 dager. Brukte Letrozol, Lutinus og prednisolon. Søknad sendt IVF.
45f97e


PP 18: 31 dager. Brukte Lutinus.
45f97e


PP 19: 30 dager. Letrozol (dobbel) og Lutinus.
45f97e


Syklus 20: 32 dager. Prøvepause pga. Rubella-vaksine.
45f97e


PP 21: 56 dager. Letrozol og Lutinus. Brukte Lutinus til å utsette tr pga sommerferie ved Ullevål, for å få IVF forsøk i august. FF sin graf var egentlig slik:
image.jpg


Og fikk stiplet linje og ble usikker med veldig lang Lutinus-lutealfase:
45f97e


IVF.



Jeg er med i IKM tråder her inne, både for uke (30, 34, 38 og 42 hittil) og måned. I tillegg er jeg med i tråden "Vi som temper". Jeg har også forsøkt å oppdatere litt for meg selv i "Vi som tafser" og "Symptomjakten". Jeg har tafset på tappen en stund, jeg synes det er litt spennende, men jeg forstår meg ikke helt på tappen min. Edit: Siden jeg etter hvert lærte at flere leger anbefaler å la tappen være i fred ved graviditet pga risiko for spontanabort så har jeg helt sluttet å tafse etter EL.

Sånn. Da har jeg laget en dagbok hvert fall. Så kan jeg holde litt oversikt for meg selv. :)

Jeg har også fryktelige menssmerter og en del andre symptomer som kan stemme med endometriose. Edit: Ble utredet og operert for endometriose i 2014.

veH2p2.png



Trådene jeg har vært mye aktiv i/favorittene mine her på FS:

Vi som temper

Vi som tafser - fra pp 4 og utover tør jeg ikke å tafse dpo lenger. Redd for at det kan gi kjemisk graviditet. Så jeg tafser kun frem til EL.

Symptomjakten

Testetøsas bekjennelser (Lykkeliten_86s testetråd)

Testetøsas bekjennelser - Lykkelitens testetråd i pp 6

Testetøsas bekjennelser - Lykkelitens testetråd i pp 7

Testetøsas bekjennelser - Lykkelitens testetråd i pp 15

Testetøsas bekjennelser - Lykkelitens testetråd i pp 16

2013:
IKM uke 30

IKM uke 34

IKM uke 38

IKM uke 42

IKM uke 46 (denne måtte jeg flytte ut fra pga. 4 dager forsinket EL etter kjemisk :()

IKM uke 47 (denne måtte jeg flytte inn i da EL var forsinket)

IKM uke 50 (denne måtte jeg flytte til pga. veldig tidlig EL etter kjemisk, EL kom 7 dager for tidlig)

IKM uke 51 (denne måtte jeg flytte ut fra pga. veldig tidlig EL etter kjemisk, EL kom 7 dager for tidlig)

IKM i august

IKM i september

IKM i oktober

IKM i november

IKM i desember

2014:
IKM uke 11 (denne måtte jeg flytte ut fra pga. 4 dager forsinket EL etter MA :()

IKM uke 12 (denne måtte jeg flytte til pga. 4 dager forsinket EL etter MA :()

IKM uke 20

IKM uke 25

IKM uke 29

IKM uke 33 (denne måtte jeg flytte til pga. veldig tidlig EL)

IKM uke 34 (denne måtte jeg flytte fra pga. veldig tidlig EL)

IKM uke 37

IKM uke 42

IKM uke 46

IKM uke 52

2015:
IKM uke 4

IKM uke 8

IKM uke 12

IKM uke 21 (denne måtte jeg flytte fra da EL var forsinket)

IKM uke 23 (denne måtte jeg flytte fra da EL var forsinket)

IKM uke 24 (denne måtte jeg flytte inn i da EL var forsinket)


Annet:
IKM oversikt for oss som har prøvd lenge (mer enn 1 år)

GRAVID i pp 6, endte i MA 12+6 (8+4):( Her er dagboken min på August 2014

GRAVID i pp 15, kjemisk graviditet :( Her er dagboken min på Juli 2015

Musikkterapi


PP1: 29 dager
PP 2: 3+6, kjemisk graviditet ♡
PP 3: 28 dager
PP 4: 3+6, kjemisk graviditet ♡
PP 5: 4+0, kjemisk graviditet ♡
PP 6: 12+6 MA (8+4) ♡
PP 7: 35 dager
Syklus 8: 29 dager - Prøvepause, utredning habituell abort
PP 9: 32 dager
PP 10: 30 dager
PP 11: 32 dager
PP 12: 26 dager
PP 13: 32 dager
PP 14: 30 dager
PP 15: 4+6, kjemisk graviditet ♡
PP 16: 36 dager
PP 17: 30 dager
PP 18: 31 dager
PP 19: 30 dager
Syklus 20: 32 dager - Prøvepause, Rubella-vaksine
PP 21: 56 dager
IVF
 
Last edited:
Så bra med dagbok! Veldig kjekt for å holde oversikt selv! Vanskelig å smøre seg med tålmodighet....jeg ble gravid 1.PP forrige gang, og det føles leeenge å ha prøvd i 4PP. Når det er sagt, så hadde jeg gitt opp før jeg begynte å prøve første gangen pga at jeg visste at jeg har litt hormonforstyrrelser. Nå når jeg vet det kan gå, får jeg større forventninger + at jeg ønsker at aldersforskjellen til gutten min ikke skal bli så stor. Jeg ønsker meg og 3 tilsammen, så må vel bare sette i gang ganske fort etter neste. Uansett, vi har heldigvis ikke prøvd lenge enda, men det er lov å bli skuffet over negative tester likevel. Når skal du til legen? Lykke til med videre dagbok :) Blir spennende å følge deg! :)
 
Så bra med dagbok! Veldig kjekt for å holde oversikt selv! Vanskelig å smøre seg med tålmodighet....jeg ble gravid 1.PP forrige gang, og det føles leeenge å ha prøvd i 4PP. Når det er sagt, så hadde jeg gitt opp før jeg begynte å prøve første gangen pga at jeg visste at jeg har litt hormonforstyrrelser. Nå når jeg vet det kan gå, får jeg større forventninger + at jeg ønsker at aldersforskjellen til gutten min ikke skal bli så stor. Jeg ønsker meg og 3 tilsammen, så må vel bare sette i gang ganske fort etter neste. Uansett, vi har heldigvis ikke prøvd lenge enda, men det er lov å bli skuffet over negative tester likevel. Når skal du til legen? Lykke til med videre dagbok :) Blir spennende å følge deg! :)

Takk! Ja, jeg tror det kan være greit med en dagbok, om så bare for meg selv. :p Så slipper mannen å bli gal (jeg tenker mer på dette enn han, selv om jeg merker at han tenker mer og mer på det han og.) Nei, vi har ikke prøvd lenge, men tr på besøk er utrolig kjedelig når ønske er stort uansett merker jeg. Jeg har vært hos legen. Det var noe helt annet jeg var der for, men jeg luftet smertene. Legen vil gjerne at vi venter litt og ser det an ett par måneder til først. Så da bestemte jeg meg for å vente til over jul og så ta det opp på nytt da. Da har vi holdt på ett halvt år og om det er like vondt da så blir jeg engstelig for eventuell arrdannelse dersom det er endometriose, så da kommer jeg til å mase litt.

Jeg opprettet dagbok uten egentlig å ha sett på noen andres. Jeg har bare vært ute på forumet jeg visst, men nå får jeg snoke litt mer her inne på dagbøker og. :) Har du dagbok?

Dersom det tar tid for oss med nummer 1 så kommer vi til å starte prøving på nestemann raskt vi og. Da får vi heller tåle noen tette enn å vente "for lenge" (vondt i magen bare av å tenke det!) Håper du snart får nummer to, jeg forstår godt at du ikke vil ha stor avstand.
 
Skal følge dagboken din :) spennende!


*Før Svangerskapet*
*Vi som temper*
*Håper på en 2014 baby*

Kan ikke love at det blir spennende :p, men jeg tenkte at nå begynner jeg allerede å surre i hva vi gjorde i hvilken syklus og hvordan de ulike syklusene var, så da er det greit å samle det litt hvert fall for egen del. Veldig hyggelig med heiagjeng også!!!
 
Takk! Ja, jeg tror det kan være greit med en dagbok, om så bare for meg selv. :p Så slipper mannen å bli gal (jeg tenker mer på dette enn han, selv om jeg merker at han tenker mer og mer på det han og.) Nei, vi har ikke prøvd lenge, men tr på besøk er utrolig kjedelig når ønske er stort uansett merker jeg. Jeg har vært hos legen. Det var noe helt annet jeg var der for, men jeg luftet smertene. Legen vil gjerne at vi venter litt og ser det an ett par måneder til først. Så da bestemte jeg meg for å vente til over jul og så ta det opp på nytt da. Da har vi holdt på ett halvt år og om det er like vondt da så blir jeg engstelig for eventuell arrdannelse dersom det er endometriose, så da kommer jeg til å mase litt.

Jeg opprettet dagbok uten egentlig å ha sett på noen andres. Jeg har bare vært ute på forumet jeg visst, men nå får jeg snoke litt mer her inne på dagbøker og. :) Har du dagbok?

Dersom det tar tid for oss med nummer 1 så kommer vi til å starte prøving på nestemann raskt vi og. Da får vi heller tåle noen tette enn å vente "for lenge" (vondt i magen bare av å tenke det!) Håper du snart får nummer to, jeg forstår godt at du ikke vil ha stor avstand.


Jeg har dagbok ja :) Som heter "Veien til spire nr.2". Ikke veldig spennende, men litt sånn for at jeg skal holde oversikt++. Høres lurt ut å se an smertene. Jeg har jo faktisk ikke hatt vondt forrige TR, kanskje der gir seg... :)
 
Jeg har dagbok ja :) Som heter "Veien til spire nr.2". Ikke veldig spennende, men litt sånn for at jeg skal holde oversikt++. Høres lurt ut å se an smertene. Jeg har jo faktisk ikke hatt vondt forrige TR, kanskje der gir seg... :)

Da skal jeg titte på din og. Tenkte egentlig å ta en titt på flere av dagbøkene. :) Høres ut som du har samme tanke bak dagbok som meg. Greit å ha litt oversikt for seg selv om hva som skjer i kroppen underveis.
 
PP 4, CD 5

Helgen er over. Ny uke står for tur, tante rød holder på å pakke kofferten sin for denne gang. Jeg håper hun pakker ned bikini og flybilletter og stikker på en jorden-rundt-reise denne gangen. :p

Plan for tiden frem mot EL:
- Sukkerstopp! Det må jeg klare å få til nå, startet en slanketråd her inne, men den døde ut, men jeg må få til sukkerstopp. Jeg har lest mange ganger at sukker kan være med å klusse for systemet, så det skal ut av kropp og hus.
- Trene. Jeg leste om en eller annen her inne som hadde blitt gravid i en periode med regelmessig trening, og det var det eneste hun ikke gjorde likt i denne prøvetiden og hun var ikke blitt gravid nå.

Så. Planen er altså: maksimal sunnhet de neste ukene, for å sjekke om sunnere kropp = graviditet. :D Godt for kroppen uansett da heldigvis. Så da blir det grønnsaks-bananas i butikken i morgen, samt ny grapefruktjuice og avdokado. Kan jo like gjerne fortsette med det uansett, for jeg leste et sted at det kan ta noen måneder med grapefruktjuice før effekten slår fullt ut på EL-slimet.
 
PP 4, CD 5

Helgen er over. Ny uke står for tur, tante rød holder på å pakke kofferten sin for denne gang. Jeg håper hun pakker ned bikini og flybilletter og stikker på en jorden-rundt-reise denne gangen. :p

Plan for tiden frem mot EL:
- Sukkerstopp! Det må jeg klare å få til nå, startet en slanketråd her inne, men den døde ut, men jeg må få til sukkerstopp. Jeg har lest mange ganger at sukker kan være med å klusse for systemet, så det skal ut av kropp og hus.
- Trene. Jeg leste om en eller annen her inne som hadde blitt gravid i en periode med regelmessig trening, og det var det eneste hun ikke gjorde likt i denne prøvetiden og hun var ikke blitt gravid nå.

Så. Planen er altså: maksimal sunnhet de neste ukene, for å sjekke om sunnere kropp = graviditet. :D Godt for kroppen uansett da heldigvis. Så da blir det grønnsaks-bananas i butikken i morgen, samt ny grapefruktjuice og avdokado. Kan jo like gjerne fortsette med det uansett, for jeg leste et sted at det kan ta noen måneder med grapefruktjuice før effekten slår fullt ut på EL-slimet.


Vet du...den her skal jeg og slenge meg på. Var forresten meg du viste til under trening. Har selv spesielt mye å gå på når det gjelder sukkerinntak. Jeg spiser for usunt, og drikker for mye saft. Håper også å få trent mer jevnlig. Forrige gang trente jeg faktisk annenhver dag. Nå ser det jo ut til å gå rett vest med PP4, selv om jeg kun spotter foreløpig....sur altså!
 
Vet du...den her skal jeg og slenge meg på. Var forresten meg du viste til under trening. Har selv spesielt mye å gå på når det gjelder sukkerinntak. Jeg spiser for usunt, og drikker for mye saft. Håper også å få trent mer jevnlig. Forrige gang trente jeg faktisk annenhver dag. Nå ser det jo ut til å gå rett vest med PP4, selv om jeg kun spotter foreløpig....sur altså!


Ja, det var deg ja. Hehe.. Leser så mye rundt her inne, og så glemmer jeg fort hvem det var som skrev det jeg har lest. Så bra du slenger deg med på sunnhetsbølgen, da kan vi pushe hverandre litt. Ikke bra at du spotter og pp 4 muligens nærmer seg slutten uten riktig resultat.

I dag: sykkeltur! Jeg har dratt ut sykkelen, som har samlet støv etter sommerferien. Det er sol så hvorfor ikke sykle en tur i ettermiddag.
 
Tr er endelig helt over. Begynte å tempe igjen i dag. CD 8. Begynner med EL-tester på mandag tenker jeg. Har ikke helt klart å kutte bort sukker, merker at jeg har fryktelig sug mens tr er her. Haha.. Dårlig unnskyldning. Så jeg får vel skjerpe meg nå. :)
 
Tempene mine er nøyaktig like som forrige pp. Hvis EL kommer likt også så blir det på torsdag. Da drikker jeg hvert fall grapefruktjuice. I tillegg til at jeg skal ha varmeflaske på magen hver morgen og kveld neste uke. Nå har jeg sett to som ble gravide den måneden de brukte varmeflaske. Skal visstnok øke blodsirkulasjonen i livmoren.

Jeg har ikke klart daglig aktivitet eller full sukkerstopp. Tenkte å prøve på nytt etter helgen sånn at jeg passer på fra litt før EL og frem til IKM. :) Hvis ikke det holder så MÅ jeg gjøre det i pp 5.
 
Veldig usikker på hva som skjer nå. Jeg har ikke fått tempet i helgen, glemte termometeret hjemme da vi dro på hyttetur med venner. Og i dag har jeg fått mellom-høy temperatur. Det er veldig rart. Jeg har pleid å ha svingende temperatur den første uken i hver syklus, men så har jeg pleid å ha ganske stabil, lav temperatur siste uken frem til EL (36,2-36,3) før den så gradvis stiger (36,5-36,8) i perioden etter EL og frem til tr hvor den synker en del dagen før eller samme dag som tr.

Nå er jeg på CD13 og har temperatur på 36,5. Det stemmer ikke med de to forrige grafene mine i det hele tatt. Der har jeg hatt lav temperatur på CD13 og eggløsning på CD16-CD17. Må vel bare vente og se hva temperaturen viser de neste dagene før jeg forstår dette ordentlig. Begynner med EL-tester i dag og, dagens var negativ.
 
PP 4, CD 14

Jeg sverger herved til grapefruktjuice. :p Jeg leste at det kunne ta noen sykluser før man fikk effekt, og jeg begynte forrige syklus og merket ingenting da. Jeg har derimot hatt helt annerledes utflod denne syklusen, og nå tror jeg at jeg begynner å se forskjell på utflod og sperm for nå har jeg forsøkt å følge med på det i flere sykluser. Uansett så har jeg nå hatt helt annerledes utflod, først flere dager med watery og nå skikkelig eggwhite - og det flere dager før EL. Hadde nesten positiv EL-test i dag (klarte ikke å holde meg lenger så den ble tatt nå en liten stund før 11) og forventer å få positiv i morgen og EL på torsdag. Så hvis jeg fortsetter å ha såpass fruktbar utflod de neste dagene så er det rekord. De andre syklusene har jeg hatt sticky helt frem til EL og så har jeg kunnet finne eggwhite dagen før EL, men så er det helt borte igjen på EL-dagen. Nå er jeg spent på de neste dagene. :) Ser hvert fall ut som jeg kommer til å være en av tilhengerne til grapefruktjuice hvis dette fortsetter. :)

Jeg leste på en nettside om utflod gjennom syklus at det burde være nesten en uke med fruktbar utflod før EL (watery og så eggwhite) og så tørker det bort nesten på dagen etter EL. Jeg har jo bare hatt fruktbar utflod én dag før EL, så kanskje det har gjort at "miljøet" mitt har vært for sperm-fiendtlig...



Dette over limer jeg inn fra tempe-tråden. Jeg skrev dette innlegget der først, men jeg må nesten huske hva jeg gjorde og når jeg oppdaget at utfloden min definitivt var i endring. Skal følge med på utfloden de neste dagene, sammen med EL-testene.

Jeg er irritert for at jeg glemte termometeret hjemme i helgen, for med to dager borte fra grafen så er det vanskelig å tyde den nå, særlig fordi jeg hadde en topp i går som ikke skulle vært der.
 
Drømte at jeg var gravid i natt. Utfordringen var bare at jeg kun var 12 uker på vei og hadde stor mage allerede, og alle snakket om denne kjempebabyen som vokste inne i meg. Jeg gruet meg voldsomt for jeg forstod ikke hva som skulle skje dersom babyen måtte være inne i meg i 6 måneder til. Jaja. Da jeg våknet kavet jeg fælt og det første jeg gjorde var å holde meg på magen for å kjenne "hvor stor er magen i dag?" :p

Satser på at jeg blir gravid uten å få en eller annen monster-baby. Sitter og holder meg nå, må egentlig tisse, men det er snart tid for EL-testing. Jeg håper egentlig at den fremdeles er negativ, men jeg tror den er positiv. Utfordringen da er at jeg ikke er sikker på om mannen er hjemme i morgen, han er invitert på et kurs så da kan det hende vi ikke får lagt inn aksjer før fredag etter jobb.

EDIT:
Testen var neesten positiv. Den ser positiv ut nå, men jeg så at teststreken var svakere enn kontrollstreken i starten, så da tror jeg at jeg dømmer den til ikke-positiv. Satser på at jeg får en helt positiv i morgen. Det ser ut som LH-toppen nærmer seg hvert fall.
 
Last edited:
Dagens test var klart positiv.
Test.jpg


Jeg skal teste i morgen for å se at den har blitt negativ igjen. Så kan jeg legge ut hele serien samlet. Testen i går så som sagt neeesten positiv ut i går, men når den har tørket helt inn ser jeg at den ikke er positiv.

Mannen er på kurs, så vi får ikke lagt inn noen flere aksjer før i morgen etter jobb. Mye EL-slim fortsatt, men tappen er ikke åpen. Håper jo egentlig eggløsning skjer i morgen natt sånn at sædcellene har rukket å svømme et stykke på veien. :p Tempen gikk litt opp i dag, så nå skal jeg vel snart over i dpo-land. Jeg trives jo mye bedre der, så det blir bra.
 
Dagens test var også neeesten positiv, jeg tolket den som positiv først. Jeg ser tydeligere nå at den ikke er positiv. Det var vel allikevel bare testen i går som var helt klart positiv, der er teststreken fremdeles mye kraftigere enn fargen enn kontrollstreken. Her er alle testene sammen. Jeg tar en ny i morgen om ikke tempen går klart videre opp. :) Jeg tror jeg har EL i dag. Den siste testen er ikke helt inntørket enda, den er jo bare noen timer gammel, så der er fargene litt kraftigere enn på de tørkede testene.
20131004_132536.jpg


Jeg er kvalm i dag, har vondt i magen. Jeg synes jeg har hatt "menssmerter" en hel uke, hvert fall de siste 4-5 dagene. Og i dag har det gjort mye vondt på høyre side og jeg er som sagt kvalm. Jeg tror alt sammen er pga. EL. Livmortappen var lukket i går kveld, men åpen i dag morges. Nå er den lukket igjen. Jeg er redd for om jeg har så kort "åpningstid" på livmortappen, og om det påvirker sjansen for at sæden kommer frem til egget. Vi fikk ikke hatt sex på morgenen i dag siden mannen er borte på kurs, så det blir jo først etter jobb. Neste syklus har jeg sannsynligvis eggløsning fredag 1. november eller lørdag 2. november, så da skal jeg passe på at med en gang jeg kjenner at tappen er åpen så får vi lagt inn aksjer. Da får ikke mannen reise på noe kurs! :p Jeg har hatt den samme opplevelsen tidligere også, at jeg bare kan kjenne at tappen er åpen noen få timer. Jeg tror ikke vi hittil har kunnet ha sex akkurat når jeg kjenner at tappen er åpen, forrige gang kjente jeg det også på morgenen - etter at mannen allerede hadde dratt på jobb.

Krysser fingrene for at det ikke blir noen ny syklus med det første. Nå er det straks helg, jeg drakk vin forrige helg, men kommer til å holde meg unna frem til tr er på besøk nå. Jeg tror ikke det er skadelig for et befruktet egg nå helt i starten, så jeg synes ikke de som ikke vet skal ha dårlig samvittighet, heller ikke de som velger å drikke selv om de prøver. Jeg er mer redd for at det kan være uheldig for å faktisk få til optimalt miljø for at egget skal feste seg, og da tør jeg ikke ta sjansen på noe akkurat nå. Det kan jo hende jeg endrer innstilling om vi må prøve veldig lenge, men jeg koser meg like mye uten alkohol, så det er ikke noe stort offer for meg. :D

God helg til de som titter innom!
 
Last edited:
Viktig huskelapp til meg selv:

Og da blir jo også målet mitt på nytt: MORGENSEX på selve EL-dagen, for nå leste jeg meg tilbake og det var akkurat samme sist. På selve EL-dagen er tappen min HELT åpen på morgenen, og det er den eneste gangen jeg kjenner at den er helt åpen.
 
Helt klart negativ EL-test i dag. Jeg tror EL var i går, men jeg hadde ikke noe voldsomt temphopp i dag gitt, samme temp som i går (da steg den litt). Jeg lurer på om tempen min har svingt siden temperaturen ute har svingt og jeg har noen netter hatt på meg ullsokker. Nå tenkte jeg å ha de på hver natt fremover for at det ikke skal variere så mye frem til tr. Jeg vil helst ha litt "ryddigere" graf så jeg kan se hva som skjer. Krysser fingrene for at dette er siste EL på lenge. :)
 
Her er alle testene denne runden, første test øverst CD13 og siste nederst CD18. Den ordentlig positive er på CD16.

Jeg har hatt EL-slim i 4 dager denne syklusen, det var tørket helt vekk på CD18 (1 dpo). Det må jeg takke to sykluser med grapefruktjuice for. Nå tar jeg grapefruktjuice pause frem til tr. Det gjorde jeg forrige runde også.

Jeg er 3 dpo i dag, og utålmodig. Vi bommet jo på når tappen vår åpen, det har vi bommet på hver gang. Så jeg begynner å lure på om det har noe å si, men jeg krysser fingrene for at EL-slimet har gjort jobben allikevel denne runden. Spent på neste uke.

Ullsokker på for å holde meg god og varm, så bør det være veldig hyggelig for et befruktet egg å flytte inn i livmoren. :)
 
Back
Topp