♡ Drømmen vår ♡

Det går an å få EL uten positiv EL-test. Såpass har jeg funnet ut. Jeg er spent på temp og tester de neste dagene. I pp 5 hadde jeg 6 dager med høy, myk og åpen tapp.

I kveld har jeg kanskje ødelagt for morgendagens temp. Drukket et par glass vin og legger meg sent. Vi får se. Jeg er spent. Kanskje det blir EL med termin helt i slutten av november. Da kan jeg flytte inn på desember med Sara. Moren min gikk langt over termin med alle barna sine. :)

*Taster på app på mobilen*

PP 7, CD 18

Helt negativ EL-test i dag og. Måtte grave meg tilbake til pp 5 da jeg hadde høy, myk og åpen tapp i 6 dager.

Sånn så EL-testene ut da. Positiv test og EL var begge deler på cd 21;

EL-tester fra pp 5

20131109_104038-jpg.39432

Testene hittil er like svake som cd 13-14, de to svake i starten her. Rare kroppen. Det kan plutselig skje en endring allikevel, både i EL-tester, men kroppen kan jo få det til uansett også. Så lenge EL kommer før 23. mars så er det jo egentlig greit.

Håper på en førjulsskatt jeg nå.

Savner deg så på august! Håper snart drømmen din sitter, og alt klaffer for dere:) masse lykke til:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Savner deg så på august! Håper snart drømmen din sitter, og alt klaffer for dere:) masse lykke til:)

Hvordan er formen din? :)

Jeg savner august, men håper lykken er desember i stedet. <3

Du kan jo rekke november også da.

fra app

Du kan jo rekke november også da.

fra app

Ja, men siden jeg nå er på 25. november om egget slipper i dag, og siden jeg aldri har hatt EL uten positiv EL-test (ofte samme dag da så må ikke være dagen før, men den var supersvak i dag), så er jeg på termin helt i slutten av november (eller snart over i desember) og som førstegangs og min mors datter så er det vel desember jeg egentlig begynner å sikte på nå. Og så har jeg lyst til å være på samme forum som deg. :D

Hvordan er formen din? :)

Jeg savner august, men håper lykken er desember i stedet. <3

Formen er fortsatt dårlig dessverre! Men hjelper noe med akupunktur, så tør ikke slutte helt enda.. ;) verdt pengene for å si det sånn! Jeg slipper sykehuset, og har kommet meg litt mer ut, deilig!

Lykken er deilig uansett når det skjer, kanskje blir den bare større jo lenger en må vente. Vi prøvde jo og i 10 mnd, men uten noe hjelp da. Satt når vi minst forventet det. Blir jo ikke sånn for dere-som temper og slikt, man klarer nok ikke la vær å tenke på set! Men når dere ønsker det så inderlig håper jeg det klaffer snart-dere fortjener det så inderlig!:) lykke til! Krysser alt jeg har for dere!

Formen er fortsatt dårlig dessverre! Men hjelper noe med akupunktur, så tør ikke slutte helt enda.. ;) verdt pengene for å si det sånn! Jeg slipper sykehuset, og har kommet meg litt mer ut, deilig!

Lykken er deilig uansett når det skjer, kanskje blir den bare større jo lenger en må vente. Vi prøvde jo og i 10 mnd, men uten noe hjelp da. Satt når vi minst forventet det. Blir jo ikke sånn for dere-som temper og slikt, man klarer nok ikke la vær å tenke på set! Men når dere ønsker det så inderlig håper jeg det klaffer snart-dere fortjener det så inderlig!:) lykke til! Krysser alt jeg har for dere!

Går du til akupunktur privat??? :eek: Du kan jo gå til kommunal jordmor? Jeg gikk til jordmor på helsestasjonen jeg, gratis for gravide med offentlig oppfølging i svangerskapet. Det er absolutt verdt å fortsette med akupunkturen når det hjelper noe som helst ja, godt å høre at du er i noe bedre form, selv om det ikke er helt på topp enda. Det blir nok også bedre uke for uke nå som du er kommet over i 2. trimester. :)

Jeg trodde ikke jeg skulle stresse så mye med det, men ville tempe og teste for å få oversikt over syklusen siden jeg hadde gått på minipille i mange år - det kan jo i verste fall ta ett år å komme tilbake til normal syklus, så jeg synes det var greit å få oversikt. Så hadde jeg jo flaks som gikk rett inn i vanlig syklus, men da var jeg allerede i gang med temping og testing og når du har begynt er det umulig å slutte. Og så oppdaget jeg jo at jeg ble gravid mer enn annenhver syklus, men mistet og mistet. Så da ble det litt tøffere og vanskeligere, og jeg fikk hjelp med Crinone, men så gikk jo heller ikke det så bra. Så nå er det mye mer sårt og leit enn jeg trodde det skulle bli. Jeg tror ikke det går an å sammenligne hva som er verst heller jeg da, for vi opplever jo bare vår egen historie. Det eneste jeg føler meg helt sikker på er at det er verdt det til slutt. :Heartred Og så er jeg glad for at du har fått en spire etter 10 måneders prøving, det er lenge nok!

Går du til akupunktur privat??? :eek: Du kan jo gå til kommunal jordmor? Jeg gikk til jordmor på helsestasjonen jeg, gratis for gravide med offentlig oppfølging i svangerskapet. Det er absolutt verdt å fortsette med akupunkturen når det hjelper noe som helst ja, godt å høre at du er i noe bedre form, selv om det ikke er helt på topp enda. Det blir nok også bedre uke for uke nå som du er kommet over i 2. trimester. :)

Jeg trodde ikke jeg skulle stresse så mye med det, men ville tempe og teste for å få oversikt over syklusen siden jeg hadde gått på minipille i mange år - det kan jo i verste fall ta ett år å komme tilbake til normal syklus, så jeg synes det var greit å få oversikt. Så hadde jeg jo flaks som gikk rett inn i vanlig syklus, men da var jeg allerede i gang med temping og testing og når du har begynt er det umulig å slutte. Og så oppdaget jeg jo at jeg ble gravid mer enn annenhver syklus, men mistet og mistet. Så da ble det litt tøffere og vanskeligere, og jeg fikk hjelp med Crinone, men så gikk jo heller ikke det så bra. Så nå er det mye mer sårt og leit enn jeg trodde det skulle bli. Jeg tror ikke det går an å sammenligne hva som er verst heller jeg da, for vi opplever jo bare vår egen historie. Det eneste jeg føler meg helt sikker på er at det er verdt det til slutt. :Heartred Og så er jeg glad for at du har fått en spire etter 10 måneders prøving, det er lenge nok!

Jeg går privat ja! Vet det er noen jordmødre som kan gjøre akupunktur, men ikke hun vi har her:) er ikke så stor plass, så utrolig vi har akupunktør engang;) hehe! Koster 300 pr gang, så ikke alt for galt! Manuellterapaut og andre ting jeg har blitt anbefalt koster ofte det dobbelte så:) veldig verdt det om jeg kan slippe å spy hver time ja:)

Skjønner at det nesten kan bli litt avhengighetsskapende fet der, og man får jo god oversikt ja! Det er bra! Da vet du jo at kr

Dåpen henger seg opp hele tiden og jeg ser ikke hva jeg skriver! Argh!

Men da vêt du ihvertfall at kroppen din har forholdsvis lett for å bli gravid-håper den klarer å holde på en spire lenge nok snart <3 10 mnd er lenge nok ja:) og mannen min er eldre enn meg, 38 år, så han er superglad da han nesten hadde gitt opp håpet at han kunne!:)

Jeg går privat ja! Vet det er noen jordmødre som kan gjøre akupunktur, men ikke hun vi har her:) er ikke så stor plass, så utrolig vi har akupunktør engang;) hehe! Koster 300 pr gang, så ikke alt for galt! Manuellterapaut og andre ting jeg har blitt anbefalt koster ofte det dobbelte så:) veldig verdt det om jeg kan slippe å spy hver time ja:)

Skjønner at det nesten kan bli litt avhengighetsskapende fet der, og man får jo god oversikt ja! Det er bra! Da vet du jo at kr

Temping og testing er vanedannende ja, men det er billig og enkelt, og tar lite tid. Så jeg synes det er en ufarlig avhengighet. Og sånn som nå som jeg har hatt en abort og eggløsning blir forsinket (naturligvis) er det veldig greit at jeg allerede er kjent med hvordan jeg skulle tempe, for da er det jo stor sannsynlighet for at jeg finner EL nå. Mange går jo i uvisshet i ukesvis etter en abort. Og jeg hadde ikke fått Crinone om det ikke var for at jeg kunne vise gynekologen og fastlegen oversikten over syklusene mine, jeg printet ut alle kurvene jeg hadde etter tempingen. Så for meg har det jo vært avgjørende for at jeg er her jeg er nå, og kanskje det også er avgjørende for at en spire skal sitte helt til mål.

Hmm.. Så dumt at du ikke kan få henvisning av legen eller noe slik at du kan få det gratis når det ikke er noen offentlig jordmor som utfører det. Jaja, var ikke ekstremt dyrt heldigvis nei. Og jeg hadde nok også syntes at det var verdt det ja! Gud, ja, ville nok betalt mer også om det hjalp mot den kvalmen der. Jeg gruer meg til å få den på nytt. Har skjønt at det er en viss risiko for det når man har hatt hyperemesis tidligere. o_O Den tid den sorg, det er verdt det til slutt. Alt sammen. :) Stor medfølelse fra meg på kvalmen hvert fall, den savner jeg ikke.

Temping og testing er vanedannende ja, men det er billig og enkelt, og tar lite tid. Så jeg synes det er en ufarlig avhengighet. Og sånn som nå som jeg har hatt en abort og eggløsning blir forsinket (naturligvis) er det veldig greit at jeg allerede er kjent med hvordan jeg skulle tempe, for da er det jo stor sannsynlighet for at jeg finner EL nå. Mange går jo i uvisshet i ukesvis etter en abort. Og jeg hadde ikke fått Crinone om det ikke var for at jeg kunne vise gynekologen og fastlegen oversikten over syklusene mine, jeg printet ut alle kurvene jeg hadde etter tempingen. Så for meg har det jo vært avgjørende for at jeg er her jeg er nå, og kanskje det også er avgjørende for at en spire skal sitte helt til mål.

Hmm.. Så dumt at du ikke kan få henvisning av legen eller noe slik at du kan få det gratis når det ikke er noen offentlig jordmor som utfører det. Jaja, var ikke ekstremt dyrt heldigvis nei. Og jeg hadde nok også syntes at det var verdt det ja! Gud, ja, ville nok betalt mer også om det hjalp mot den kvalmen der. Jeg gruer meg til å få den på nytt. Har skjønt at det er en viss risiko for det når man har hatt hyperemesis tidligere. o_O Den tid den sorg, det er verdt det til slutt. Alt sammen. :) Stor medfølelse fra meg på kvalmen hvert fall, den savner jeg ikke.

Helt ufarlig ja! Og både billig og praktisk på flere måter:) syns du er flink jeg-derfor sitter det nok snart som det skal også!

Ja, hadde vært bedre det! Men da måtte jeg kanskje reist langt igjen, så da er jeg nesten like langt. Kjører ikke mye bil om dagen selv.. Så er nok ikke det dummeste sånn her heller:) bare det hjelper så! Jeg vil gjerne slippe medisiner så lenge jeg kan, dette er bedre:) villenok også betalt ganske mye mer for å dempe det h*****e der ja, unner ingen det der. Ja, ikke for å skremme deg, men er jo andre gangen min så. De sa til meg sist at det ikke nødvendigvis blir sånn igjen, og det er jo sant! Men- et visst 26% sjanse for å få det om man har hatt det før har jeg lest nå, og det er jo over 1/4 sjans det! Heldigvis er premien så fin på slutten at det er verdt værre ting og! Selv om du har mye å tenke å, så er det så mye å glede seg til og! Mange små og store gleder!<3

Er det bare 26% sjangs for å få det igjen?

Jada, 26% er over 1/4, men virkelig, jeg trodde det var sånn "du er en som får det, så du får det"-greie. Det er jo 74% sjagns for å ikke få det da, det er jo i så fall ekstremt bra! (Jeg trodde mer sånn 80/20 jeg)

Er det bare 26% sjangs for å få det igjen?

Jada, 26% er over 1/4, men virkelig, jeg trodde det var sånn "du er en som får det, så du får det"-greie. Det er jo 74% sjagns for å ikke få det da, det er jo i så fall ekstremt bra! (Jeg trodde mer sånn 80/20 jeg)
Det jeg har lest ihvertfall, og legen. Vet om mange som bare har hatt det i ett av flere svangerskap, så håpte jo! Men..:)

Flott om det ikke er større risiko altså!

Jeg har jo ikke hatt det i det hele tatt, men de jeg kjenner har hatt det i større eller mindre grad, men hver gang. Fint at de ikke er fasiten.

70-85 % av gravide opplever svangerskapskvalme i en eller anne grad i løpet av svangerskapet. Hyperemesis derimot rammer kun 0,5 - 2 % av gravide.

Det er arvelig, så hvis mor hadde det så har man tre ganger så høy risiko (men altså, tre ganger så høy risiko når risikoen er 0,5 - 2 % i utgangspunktet er jo heller ikke en høy risiko). 80 - 85 % av de som får hyperemesis blir kvitt kvalmen før tredje trimester, mens 5 % har kvalmen helt frem til fødsel.

Og så finner jeg også at 15 - 25 % får det i påfølgende svangerskap, men jeg har ikke klart å finne noe på arvelighet, for jeg forstod på legen min at med arvelig risiko så er risikoen for å ha det i hvert svangerskap enda større. Det er jo grunn til litt håp, men problemet er vel kanskje at de mener at det kun er 15 - 25 % risiko for å bli fullt så dårlig, men ja, det finnes jo et ganske langt spekter fra småkvalm (som jeg føler meg rundt EL og før tr til vanlig) og til hyperemesis, og jeg føler meg nok ganske sliten selv om jeg bare er veldig kvalm også. :p

Mamma kastet opp i 9 mnd med meg. Og 6 med min bror (da ble han født) Hun hadde kraftig svangerskapsforgiftning med meg, og om min bror ikke hadde blitt født spontant etter 30 uker skulle han uansett vært tatt med ks grunnet SF den påfølgende uken.

Jeg har glidd gjennom mine svangerskap uten disse problmene, heldige meg.

Mamma kastet opp i 9 mnd med meg. Og 6 med min bror (da ble han født) Hun hadde kraftig svangerskapsforgiftning med meg, og om min bror ikke hadde blitt født spontant etter 30 uker skulle han uansett vært tatt med ks grunnet SF den påfølgende uken.

Jeg har glidd gjennom mine svangerskap uten disse problmene, heldige meg.

Ja, jeg leste at arveligheten av svangerskapskvalmen økte det til ca. 3-4 % i den ene studien (hvor de fant at den normalt lå på 1 %.) MEN for meg så var vel poenget at når man først har hatt det én gang så øker den arvelige komponenten for om man får det hver gang, i følge legen min. Så da forstår jeg det som at jeg normalt sett skulle kanskje hatt risiko på 25 % for å få det neste gang, men at jeg da har mye større risiko (og om den også er tredoblet så betyr det jo f.eks. 75 % risiko, men det har jeg som sagt ikke funnet studier på, så nå bare roper jeg ut tanker.)

Så. Når du først har unngått 3-4 % risikoen for kvalmen så har du sikkert ikke den genetiske komponenten hvert fall. Og heller ikke for svangerskapsforgifning, som jeg på en måte synes er skumlere enn kvalme. Og diabetes synes jeg også er skumlere enn kvalme. For svangerskapsforgiftning gir ingen økt risiko for verken vanskelig/problematisk fødsel eller risiko for abort/fosterskader/lav fødselsvekt, altså, ingen effekt på fødsel eller baby egentlig. Det eneste som er skummelt med kvalme er å følge med på væske, og eventuelt være på sykehus til oppvæsking. Så om det er min svangerskapsplage får jeg trøste meg med at det er en kort del av livet og verdt det til slutt, og håpe at jeg ikke får noen andre plager, sånn som moren din. Stakkars kvinne, hun må være tøff.

Svangerskapsdiabetes hadde hun også ja, nå har hun diabetes. Det var hennes tredje kroniske diagnose, så ja, hun har fått sitt og litt til å stri med.

Jeg er glad jeg så langt ikke har arvet den helsa

fra app

Svangerskapsdiabetes hadde hun også ja, nå har hun diabetes. Det var hennes tredje kroniske diagnose, så ja, hun har fått sitt og litt til å stri med.

Jeg er glad jeg så langt ikke har arvet den helsa

fra app

Ja, det husker jeg du nevnte tidligere. Jeg er glad du ikke ser ut til å ha arvet akkurat det. Bare at du kanskje har arvet litt av moren din sin tøffhet. :)

Back
Topp