♡◇♡IKM uke 46♡◇♡

Lite spennende gitt. Blenda [emoji57] Er det innafor å ta seg et glass vin på båten i dag? Eller er det fortsatt tidlig?

10 dpo kan jo fortsatt være for tidlig. Men ett glass vin tror jeg ikke vil gjøre noe skade?
Har jo hørt fra flere her inne som lever som ‘’normalt’’ frem til eventuel positiv test :)

Bare jeg som blir litt oppgitt når folk sier; Bare ta det med ro. Ikke tenk og stress så mye så skjer det når det skjer.

Det er jo umulig å ikke tenke over ting i prøveperioden[emoji85] Det syntes hvertfall jeg.. Ja det er riktig det, at det skjer når det skjer. Men man vil jo prøve det man kan for at det skal skje så fort som mulig[emoji28]
Så enig! Syns det er helt feil å si det, og med det ligge en slags skyldfølelse over på en med at det er feil å stresse med det eller at man ikke klarer å bli gravid fordi at man stresser. Er ikke like lett for alle hvertfall:)

11 dpo idag. Tror jeg har begynt å spotte litt brunt, og stikningene i magen har gått over til mensmurringer i mage og rygg :( Tror nok håpet er ute for denne gangen, regner egentlig med at tanta kommer iløpet av helga :banghead:

Bare jeg som blir litt oppgitt når folk sier; Bare ta det med ro. Ikke tenk og stress så mye så skjer det når det skjer.

Det er jo umulig å ikke tenke over ting i prøveperioden[emoji85] Det syntes hvertfall jeg.. Ja det er riktig det, at det skjer når det skjer. Men man vil jo prøve det man kan for at det skal skje så fort som mulig[emoji28]

Jeg HATER når folk sier det!! Vi har en fysiologisk grunn til at det ikke skjer på egenhånd, og når til og med folk som vet nettopp det sier vi bare skal slappe av så får vi det til, da klikker det for meg!! Det er umulig å ikke tenke på det!!!

Venter på telefon for å høre om egget overlever opptiningen!!! Dette er heeelt jævelig[emoji31][emoji31][emoji31]

Fant en tråd om HCG nivåer og hos normale kvinner er både 10dpo og 11 dpo litt for tidlig til å få utslag på gtest. Legger ved linken og håper det gir dere en liten boost denne fredagen ;)
http://forum.babyverden.no/threads/sjekk-denne-info-om-testing-og-hcg.1704770/

Takk for boosten!:)
Trenger virkelig den...fikk beskjed i dag om at avdelingen jeg jobber på skal legges ned....vet ikke hvor lenge jeg har jobb. Som lengst til august, men hvis jeg er heldig så får jeg overta jobben til en som går ut i delvis pensjon fra 1 mai...
Bør jeg gamble på å bli gravid så raskt som mulig?
Jeg vil sannsynligvis bli sykemeldt pga bekkenløsning fra uke 10-15....
Ble det nå i sommer....

På tur til St.Olavs, egget overlevde opptiningen[emoji173]️[emoji173]️

Takk for boosten!:)
Trenger virkelig den...fikk beskjed i dag om at avdelingen jeg jobber på skal legges ned....vet ikke hvor lenge jeg har jobb. Som lengst til august, men hvis jeg er heldig så får jeg overta jobben til en som går ut i delvis pensjon fra 1 mai...
Bør jeg gamble på å bli gravid så raskt som mulig?
Jeg vil sannsynligvis bli sykemeldt pga bekkenløsning fra uke 10-15....
Ble det nå i sommer....
Aldri en hyggelig beskjed å få. Man må jo bare gjøre det som føles riktig for deg. Om du blir gravid nå så skal ikke det ha noen betydning for jobben din videre. Tror det faktisk er en lov om akkurat det. At gravide skal anses som vanlige ansatte og at arbeidsgiver ikke kan legge det som et grunnlag for at du ikke får forlengelse eller overta stillingen. Håper det ordner seg!

Aldri en hyggelig beskjed å få. Man må jo bare gjøre det som føles riktig for deg. Om du blir gravid nå så skal ikke det ha noen betydning for jobben din videre. Tror det faktisk er en lov om akkurat det. At gravide skal anses som vanlige ansatte og at arbeidsgiver ikke kan legge det som et grunnlag for at du ikke får forlengelse eller overta stillingen. Håper det ordner seg!

Takk for svar!
Jeg tenkte mer på om jeg skal håpe på å bli gravid før jeg mister jobben...hvis jeg da blir sykemeldt vil jeg vel fortsatt ha full opptjening av foreldrepenger?
Jeg tror ikke jeg får overta jobben... jeg tror hun vil fortsette å jobbe og at jeg blir sagt opp.
Så da må jeg nok ut på jobbjakt, og ev sette prøvingen på pause.:sour:

Back
Topp