Hei og hopp!!
Kom lettere sjokkert inn hit igår
Men alltid godt å skravle med andre i samme situasjon. Jeg har to vidt forskjellige spm jeg håper noen kan svare litt på. Nr 1; Jeg er for øyeblikket i utlandet, og her selger de bare folat-tabletter på 800 mcg. Ville dere bare tatt dem annenhver dag, eller kjørt på med så høy dose? Ikke hjemme før jeg er 7 uker på vei, og siden jeg nå ble gravid måtte jeg brått på apoteket
Spm nr to er litt innviklet, jeg håper noen som kan noe svarer
; Jeg må sykemeldes i svangerskapet fra uke 10-12 pga invalidiserende bekkenløsning. Per nå har jeg fortsatt fødselspermisjon fra min 100% jobb. Når jeg skal begynne igjen er jeg 15 uker alt. Jeg kan da ikke jobbe. Så er saken også at jeg pga diverse har avtalt med sjefen å bare jobbe ca 50 %, og ha ulønnet for resten. Hva kan jeg gjøre/bør jeg gjøre ifht sykemeldingen? Kan jeg sykemeldes før permisjonen er ferdig,- og fortsatt få 100% utbetaling, må jeg jobbe 1 dag for å kunne sykemeldes evt, eller hva lønner seg? Kan jeg få 100% lønn er det jo absolutt ikke feil liksom.. Hva tror dere, noen med greie på slikt her? Skal ringe Nav, men vet ikke om det blir før jeg er i Norge, og så er jeg jo veldig nysgjerrig på dette...