★Julidamenes Skravletråd★

Æsj... Dårlig lys er kjedelig når man har lyst til å få gjort noe! Jeg har planer om å strikke ferdig en genser jeg holder på med til storesøster. Deretter blir det vel å starte på noe babygreier, tenker jeg. Har heklet et teppe som jeg skal strikke bakstykke til. Kjeeeedelig, men tankeløst arbeid som for tiden til å gå. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg blir tante igjen i januar og skal strikke Marius kjørepose til den nye verdensborgeren, så jeg har litt tidspress også. Kan jo sette meg på kjøkkenet hvor det er lyst, men syns jo det er mer behagelig å sitte i sofaen og strikke enn på en kjøkkenstol ;)
 
Så heldige dere er som kan å strikke:) skulle ønske jeg og kunne det, men må vel ta til takke med 4 stk bestemødre og oldemødre til sønnen og knøtteliten som strikker flotte tepper, gensere, sokker og bukser:)

Selv gleder jeg meg som en unge til i kveld! Pinnekjøttet står nå på utvanning på kjøkkenete, så her blir det prima fredagsmat!:) både jeg og samboer gleder oss helt vilt!:)
 
Eg og sko ønska eg kunde strikka.. De e så mye fint.. Kanske eg ska smila gott till naboen min nest gang eg ser henne..
 
Strikking kan alle lære seg, jenter! Finn en oppskrift, gå innom en garnbutikk så hjelper de dere i gang. :) og så spør dere bare oss om dere står fast. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så heldige dere er som kan å strikke:) skulle ønske jeg og kunne det, men må vel ta til takke med 4 stk bestemødre og oldemødre til sønnen og knøtteliten som strikker flotte tepper, gensere, sokker og bukser:)

Selv gleder jeg meg som en unge til i kveld! Pinnekjøttet står nå på utvanning på kjøkkenete, så her blir det prima fredagsmat!:) både jeg og samboer gleder oss helt vilt!:)
Med fire bestemødre og en oldemor som kan strikke har du jo mange å velge mellom og lære av også :) Ellers så er mitt tips og ikke begynne med noe som er alt for stort, finn noe som det syns at det er fremgang på. Forøvrig er det som med det meste annet, det er bare å øve og øve så blir det bedre og bedre (ja, det forutsetter jo at man kan det grunnleggende, men jevnt og fint syns jeg bare det blir med øvelse)
 
Enig med susemamma, berre å kaste seg uti det, og ikkje ta noko som er for vanskeleg, men heller ikkje kjedeleg. Anbefaler ikkje å begynne med skjerf :/
 
Dere som strikker; anbefaler å strikke eit slikt nøstebarnteppe. Tynt garn tjukke pinnar blir luftig og lett. Like fint på somaren som vinteren. Elska dei eg har hatt til barna. Det er jo enkelt også, men litt kjedeleg ;)
 
Må fortelle en liten hemmelighet ang strikking og hekling... Jeg gjør så og si alt på frihånd med prøving og feiling, fordi jeg ikke klarer å lese oppskrifter... :oops::eek:o_O

Men vil anbefale Drops sine instruksjonsvideoer! De er geniale! :p
 
  • Liker
Reactions: Sba
Må fortelle en liten hemmelighet ang strikking og hekling... Jeg gjør så og si alt på frihånd med prøving og feiling, fordi jeg ikke klarer å lese oppskrifter... :oops::eek:o_O

Men vil anbefale Drops sine instruksjonsvideoer! De er geniale! :p


Da er du flink!!! Eg MÅ ha oppskrift ;)
 
Skulle ønske jeg kunne strikke. Kan strikke lester og det eralt. Skjønner ikke noe av ulike strikkeoppskrifter, men var veldig fornøyd med meg selv når jeg hadde sydd adventskalender til snuppa. (Selv om det strengt tatt tok mer tid en beregnet) ;)
 
Da begynner jeg å miste troen på dette svangerskapet.. blør nå for 3 gang siden uke 4.. det blir å kontakte lege på mandag..

♡Venter knøtteliten juli 14♡
 
I dag tror jeg blir en bra dag. Ikke kastet opp ennå (bare brekt meg) og jeg er nesten ikke kvalm. I tillegg har snuppa begynt å bli friskere så jeg slipper å bekymre meg for at hun ikke spiser :)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 
I dag tror jeg blir en bra dag. Ikke kastet opp ennå (bare brekt meg) og jeg er nesten ikke kvalm. I tillegg har snuppa begynt å bli friskere så jeg slipper å bekymre meg for at hun ikke spiser :)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Samme her! Ikke kastet opp ennå, og minimalt kvalm (i forhold til hva jeg har vært den siste uka). Må passe på å spise jevnlig da. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da begynner jeg å miste troen på dette svangerskapet.. blør nå for 3 gang siden uke 4.. det blir å kontakte lege på mandag..

♡Venter knøtteliten juli 14♡


UFF då ta å ring legen du?? Blöt du mye eller??
 
UFF då ta å ring legen du?? Blöt du mye eller??

Nei, heldigvis ikke, men det er nok til at jeg blir veldig bekymret:-/ siden dette er 3 gang skal jeg ringe lege på mandag. Er ikke noe en legevakt får til å gjøre en lørdag ettermiddag uansett...

♡Venter knøtteliten juli 14♡
 
hva har jeg begitt meg ut på - bekymring etter bekymring. nå er man bekymret for om man når 12-ukers grensen, så starter man å bekymre seg for om babyen er frisk, når babyen så er født blir man bekymret for alt som kan skje.... jeg må virkelig lære meg å slappe av nå og prøve å nyte. har en pose med grått garn liggendes, men ikke peiling på hva jeg skal strikke. tenkte på babyteppe/vognteppe, men finner ingen jeg liker.
 
Nå ble jeg veldig inspirert av dere som strikker. Har funnet frem garn og titter etter hva jeg skal starte på:)! Det er så mye fint, men det meste har altfor høyt startnivå for meg:) Hehe


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja då var dagen kommen då jag ska på rakfisklag. Hmmm... Så några på festen kommer ju definitivt antingen få se att jag byter ut rakfisk mot salmalax eller att jag dricker alkholfritt. Skummelt att dela med sig om graviditeten när jag endast är 4+6. Men om allt går vägen med detta barn, så gör det ju inget! :) På tisdag reser jag sedan till Sverige och jag kommer nog ha svårt att hålla mig från att berätta för familj och vänner. Men ska försöka vänta till jag är i vecka 6+ (sista dagarna där). Har barnet klarat sig genom utvecklingen av hjärtat i vecka 5 är ju chanserna ganska goda i alla fall! :) Och har jag inte fått en blödning får jag anta att allt är bra. Kommer hem till Norge måndagen den 25/11 och den 26/11 har jag tid hos fastlegen for å få höra hjärtljud. SÅ spänd!! Skummelt!! Då är fostret i vecka 6+2.

Någon annan som har tid for å höra hjärtljud?
 
skravler litt for å få 50 innlegg etter hvert. :) endelig kjennes det ut som om noe luften forlater kroppen (stakkars mannen, men bra for magen min). nå er det bare 1 kg ekstra i forhold til startvekt. prøver å gå litt turer for å få bort litt ekstra fett så gravidmagen kan begynne å komme frem etter nyttår. :) hjelper mye at jeg ikke liker sjokolade og søtsaker akkurat nå. ikke at nachos med smeltet ost er så mye bedre, men man må jo kose seg når det er helg :p
 
Back
Topp