☀️ IKM uke 37 2017 ☀️

Skal oppdatere vettu[emoji5][emoji5] er på arbeidshelg nå, 3 døgn etter 5 uker ferie! Sliten allerede og knasker hormoner tre ganger om dagen! Gleder meg til mandag[emoji23]

Perfekt! God vakthelg [emoji51][emoji1303] Jeg har frihelg etter første arbeidsuke. Sliten etter en hel dag med diverse kontroller på sykehuset. Skal bare late meg hele helgen [emoji56]
 
Det finnes heldigvis hjelp[emoji173]️ selvom det er en tøff prosess!! Men er verdt det til slutt, håper jeg[emoji173]️
Så lenge det er et lite nurk i enden av alt man må gjennom så er det verdt det :) Prøving er ikke for pyser :D
 
Skal oppdatere vettu[emoji5][emoji5] er på arbeidshelg nå, 3 døgn etter 5 uker ferie! Sliten allerede og knasker hormoner tre ganger om dagen! Gleder meg til mandag[emoji23]

Får du mye bivirkninger av hormonene? Vi lurer stadig på å ta den tekniske løsningen hvis det ikke klaffer i denne runden. Er det mye utredning på forhånd? Jeg vet jo at jeg kan bli gravid, så ingen grunn til å mistenke at noe er galt. Men vil helst ikke bli seriemorder de dagene/ukene det står på [emoji85]
 
Ny pp og nye muligheter :)

Gi beskjed så skal jeg oppdatere så fort jeg kan, lykke til alle sammen [emoji173]️
Tilleggsopplysninger er alltid kjekt, som f.eks pp, el dato, barn nr... :)
Gjerne gi beskjed hvis dere endrer nick, så får jeg oppdatert det også på lista :)



Mandag 11.september

Luro - PP6 - B1 - EL 27.08 - IKM 11.09



Tirsdag 12.september

Fra2til3 - B1 - EL 29(30).08 - IKM 12.09



Onsdag 13.september

Silje93 - PP7 - B1 - EL 30.08 - IKM 13.08



Torsdag 14.september

Krølle... PP1(2) - B3(4) - EL ca 31.08 - IKM 14.09
..snehvit.. - PP10 (PP2 etter MA i juni) - B2 - EL ca 31.08 - IKM ca 14.09
Lmn86 - PP39 - B1 - 3 ivf forsøk - Foreløpig IKM (testdato) 14.09



Fredag 15.september

MiniMe80 - PP20 (pp4 etter tidlig SA) - B1 - EL ca 02.09 - IKM ca 15.09



Lørdag 16.september





Søndag 17.september





Gravid :excited001



TR :smiley-angry016



Over IKM / Usikker :confused013



Ikke oppdatert :confused004
Ikm 14.09, el 26.8, pp3,b3
 
Får du mye bivirkninger av hormonene? Vi lurer stadig på å ta den tekniske løsningen hvis det ikke klaffer i denne runden. Er det mye utredning på forhånd? Jeg vet jo at jeg kan bli gravid, så ingen grunn til å mistenke at noe er galt. Men vil helst ikke bli seriemorder de dagene/ukene det står på [emoji85]

Bivirkninger er veldig individuelt! Jeg har hatt mye mindre enn jeg fryktet..[emoji5] og så er det forskjell på om man har noe som heter lang eller kort protokoll! På lang blir man nedregulert med nesespray før man begynner med sprøyter! Nå på fryseforsøk tar jeg bare østrogentabletter og må begynne å ta progesteron (vaginalpiller) 5 dager før innsett[emoji5] om jeg blir gravid må jeg ta østrogen og progesteron tom uke 10, da tar morkaka over produksjonen[emoji5]

Vi tok en grundig utredning privat på Medicus.. det innebar at jeg tok 3 blodprøver ila en syklus (dag 1,10 og 20) om jeg ikke husker helt feil, hvor de sjekker eggreserver og div! Fikk rekvisisjoner på dem, så de kunne jeg ta hos fastlegen! Og så var det full UL av livmor, eggstokker og eggledere+at de brukte kontrastvæske for å sjekke om egglederne var åpne! Samme dag som jeg tok UL leverte mannen sædprøve, som vi fikk beskjed om samme dagen![emoji5] det hele tok halvannen måned ca!
 
Bivirkninger er veldig individuelt! Jeg har hatt mye mindre enn jeg fryktet..[emoji5] og så er det forskjell på om man har noe som heter lang eller kort protokoll! På lang blir man nedregulert med nesespray før man begynner med sprøyter! Nå på fryseforsøk tar jeg bare østrogentabletter og må begynne å ta progesteron (vaginalpiller) 5 dager før innsett[emoji5] om jeg blir gravid må jeg ta østrogen og progesteron tom uke 10, da tar morkaka over produksjonen[emoji5]

Vi tok en grundig utredning privat på Medicus.. det innebar at jeg tok 3 blodprøver ila en syklus (dag 1,10 og 20) om jeg ikke husker helt feil, hvor de sjekker eggreserver og div! Fikk rekvisisjoner på dem, så de kunne jeg ta hos fastlegen! Og så var det full UL av livmor, eggstokker og eggledere+at de brukte kontrastvæske for å sjekke om egglederne var åpne! Samme dag som jeg tok UL leverte mannen sædprøve, som vi fikk beskjed om samme dagen![emoji5] det hele tok halvannen måned ca!

Hmm... satser på at jeg kan slippe unna med bare blodprøvene da. Det burde være overkommelig. Mannen trenger nok ingen testing. Og så får jeg høre hvilken hormonplan som er aktuell for meg. Takk for info!
 
Mamma til 2 gutter - PP9(PP 6 etter SA) - EL ca 04.09 - IKM 18.09 - B3
 
Velkommen hit! Ikm 18.09 er vel strengt tatt mandag i uke 38, men du gjør vel unna testingen helgen før? Synd det ikke ble april-baby på deg, men hyggelig å ha deg med videre...
Takk[emoji4] [emoji106] ja, så ikke før nå at det er uke 38. Men tester unna helga i uke 37[emoji106] Håper på en bedre pp neste mnd[emoji7]
 
Takk[emoji4] [emoji106] ja, så ikke før nå at det er uke 38. Men tester unna helga i uke 37[emoji106] Håper på en bedre pp neste mnd[emoji7]

Det gjør jeg også. Har igjen fått kontrolltime på sykehuset dagen før ikm, så jeg tvinges til å teste senest den dagen. Hååååper det ordner seg for oss begge. Hadde vært så gøy å få følge deg videre, når vi har både to gutter og bursdag felles [emoji1303]
 
Det gjør jeg også. Har igjen fått kontrolltime på sykehuset dagen før ikm, så jeg tvinges til å teste senest den dagen. Hååååper det ordner seg for oss begge. Hadde vært så gøy å få følge deg videre, når vi har både to gutter og bursdag felles [emoji1303]
Krysser fingrene for at spira sitter hos begge neste mmd[emoji173] Hadde vært gøy å følge deg videre også[emoji4]
 
Noen som har prøvd hostesaft her inne for å bli gravid?
Jeg prøvde det sist gang og ble gravid, men mistet dessverre i uke 11.
Tenkte å prøve med hostesaft igjen denne pp. Noen andre som har noen tips?
 
Noen som har prøvd hostesaft her inne for å bli gravid?
Jeg prøvde det sist gang og ble gravid, men mistet dessverre i uke 11.
Tenkte å prøve med hostesaft igjen denne pp. Noen andre som har noen tips?

Leit å høre at du mistet i uke 11. Satser på at dette er runden hvor alt klaffer, så det blir forsommer/vår baby på oss alle! Har ingen tips og trix i ermet jeg kan komme med for å øke sjansene. Vet det brukes mye forskjellig. Lykke til!!
 
CD 3 i dag. Under tre uker igjen til testefesten begynner! Og jeg har jammen fått el-tester med gratis i g-test bestillingen min, så da er det bare en uke igjen til jakten på gullegget begynner... OG jeg har et splitter nytt termometer på vei i posten [emoji85] Så overvåket syklus har jeg aldri hatt. Hvis ikke dette går bra, kommer jeg til å bli skikkelig sur [emoji12]
 
Noen som har prøvd hostesaft her inne for å bli gravid?
Jeg prøvde det sist gang og ble gravid, men mistet dessverre i uke 11.
Tenkte å prøve med hostesaft igjen denne pp. Noen andre som har noen tips?

Prøvde solvipect i to pp. Funket ikke på meg ☹️ Kjører på med grapefrukt juice da. Den funker ihvertfall etter hensikten [emoji4]
 
Back
Topp