• Drømmen om lillebrøster •

Åh, kjære deg! Gratulerer så uendelig mye! ❤️❤️ Fantastisk at han endelig er her. Tenk det, da! Så kom jaggu lillebror til slutt. Det er helt herlig! Skikkelig maraton av en fødsel da. Utrolig bra jobba! :D Håper det snart går seg til med ammingen også. Stooor klem!!
 
Gratulerer så mye, og lykke til videre med ammingen:happy::happy: virkelig bra jobba, supert at du fikk en vaginal fødsel etter ks:)
 
Åh, kjære deg! Gratulerer så uendelig mye! ❤️❤️ Fantastisk at han endelig er her. Tenk det, da! Så kom jaggu lillebror til slutt. Det er helt herlig! Skikkelig maraton av en fødsel da. Utrolig bra jobba! :D Håper det snart går seg til med ammingen også. Stooor klem!!
Tuusen takk ❤️ Ja nå er han endelig her, og har til og med rukket å bli en hel uke gammel! Fødselen drøya i det lengste ja, men fy for en rå følelse å få han på magen!! Ammingen går strålende, dog med skjold, men jobber med saken for å få han til å ta puppen uten, jaggu ikke bare bare :rolleyes: Vi storkoser oss iallefall med lillemann og alt føles bare så bra! ❤️❤️
 
Gratulerer så mye, og lykke til videre med ammingen:happy::happy: virkelig bra jobba, supert at du fikk en vaginal fødsel etter ks:)
Tusen takk ❤️ Ja det var helt fantastisk å få oppleve det! Sliter len del med smerter der jeg ble klipt, men tar det lett over et kssår!
 
Lillebror 1 uke gammel
En hel uke har gått siden fødsel og det er helt sykt! Vi kom oss jo ikke hjem fra sykehuset før etter 4 dager pga gulsotten, så det ble noen evig lange dager der. Vi måtte også tilbake på kontroll i går men heldigvis ser det helt fint ut. De tok hb av meg også siden den bare lå på litt over 7 da vi reiste hjem. Den hadde bare steget til 8, så jeg endte med en jerninfusjon. Føler meg mye bedre allerede :)

Ellers storkoser vi oss med lillemann! Det er så rart hvor mye mer avslappet jeg er nå som andregangs. Ting går seg til litt etter litt, og jeg finnes ikke stressa. Kun ganske ihjel av søvnmangel :rolleyes: Heldigvis har han sovet mellom hver amming de to siste nettene, så jeg håper det fortsetter sånn :)

Han er iallefall verdens snilleste så langt! Sover, spiser og koser masse ❤️ Litt verre for a mor da jeg har hatt en del vondt i såret/stingene der jeg ble klipt. Rart hvordan det river og sliter og svir som bare det i ene sekundet og føles helt fint ut i det neste. Har vært supervondt/ikke vondt annenhver dag nå, og i dag har jeg nesten ikke kjent noe til det.. Livredd det skal være betennelse, men det ser helt fint ut når jeg kiker med speil, og prøver å spyle meg i dusjen minst morgen og kveld, pluss tørke med føner for å holde det rent og tørt, men likevel gjør det vondt.. Missforstå meg rett, jeg tar dette 20 ganger til over smertene etter ks, men jeg vil bare fungere normalt og ikke minst kunne ut å trille! Hvor lenge er det vanlig at det gjør vondt mon tro? o_O
 
Herlig oppdatering ❤️
Jeg ble også klippet og synes det var vondt en stund etterpå, men ikke så ille at jeg ikke fikk til å tisse fordi det svei for eksempel. Tørket meg bare med våte kompresser etter dobesøk og brukte en tørr til å tørke til slutt. Men særlig ved gåturer var det akkurat som det ble for mye press nedover mot stingene. Mener at det var mye bedre etter 2 uker og helt bra etter 4, da orket jeg hvertfall å gå lenger trilleturer.
Kos dere videre❤️
 
Herlig oppdatering ❤️
Jeg ble også klippet og synes det var vondt en stund etterpå, men ikke så ille at jeg ikke fikk til å tisse fordi det svei for eksempel. Tørket meg bare med våte kompresser etter dobesøk og brukte en tørr til å tørke til slutt. Men særlig ved gåturer var det akkurat som det ble for mye press nedover mot stingene. Mener at det var mye bedre etter 2 uker og helt bra etter 4, da orket jeg hvertfall å gå lenger trilleturer.
Kos dere videre❤️
Nei det varierer veldig det med sviing når jeg må tisse, men stort sett går det greit. Verst når jeg føler meg ganske bra og plutselig gjør en eller annen bevegelse som får det til å rive i stingene :nailbiting: Så bra! Da håper jeg det snart blir mye bedre her også! Føler jo det blir litt og litt bedre hver dag, men er så kjedelig at det skal stoppe meg i gjøre ting for jeg er i så god form ellers :shifty: Det skal vi ❤️❤️
 
Så herlig oppdatering! Tiden flyr i godt selskap. Håper du blir kvitt smertene snart, god bedring!
 
Så herlig oppdatering! Tiden flyr i godt selskap. Håper du blir kvitt smertene snart, god bedring!
Den flyr virkelig! Lille babyen min som jeg aldri trodde skulle komme er nå 8 dager gammel allerede :wideyed:❤️ Det håper jeg også! Heldigvis bedre idag, men lurer på om vi brygger på noe hele gjengen her siden vi går rundt med sånn sykdomsfølelse i kroppen :arghh:
 
Den flyr virkelig! Lille babyen min som jeg aldri trodde skulle komme er nå 8 dager gammel allerede :wideyed:❤️ Det håper jeg også! Heldigvis bedre idag, men lurer på om vi brygger på noe hele gjengen her siden vi går rundt med sånn sykdomsfølelse i kroppen :arghh:
Jeg fikk sykdomsfølelse når melka kom og når jeg fikk tette melkeganger etter hvert. Men hvis resten av gjengen din også er dårlige så er det vel ikke det. Vet ikke hva som er verst! Håper det går over før det begynner!
 
Jeg fikk sykdomsfølelse når melka kom og når jeg fikk tette melkeganger etter hvert. Men hvis resten av gjengen din også er dårlige så er det vel ikke det. Vet ikke hva som er verst! Håper det går over før det begynner!
Usj, ja man vet aldri.. Ammer med skjold, så sjansene er jo større for betennelse osv også :arghh: Ja det er noe i lufta her dessverre, storebror våkna nå i kveld med skikkelig hoste, så vi får se hvordan dette utarter seg :wtf:
 
Det er ei håpløs årstid mtp sykdom! Jeg ble jo forkjøla på hjemreisedagen, og det varte i 2 uker. Nå har jeg vondt i halsen igjen. :hungover:

Tiden går sinnsykt mye fortere etter fødsel enn før!
 
Ååå kjære Alvea❤️ Gratulerer så mye med lillebror! Jeg er ytterst sjeldent på forumet for tiden, så dette var veldig hyggelig å få med seg ❤️ Nyyyt lillebror og tiden dere har foran dere ❤️
 
Det er ei håpløs årstid mtp sykdom! Jeg ble jo forkjøla på hjemreisedagen, og det varte i 2 uker. Nå har jeg vondt i halsen igjen. :hungover:

Tiden går sinnsykt mye fortere etter fødsel enn før!
Ja jeg er så redd for at storebror skal smitte lillebror! Usj, det er noe skikkelig dritt altså!

Ja hva er greia? Plutselig er det konfirmasjon :rolleyes:
 
Ååå kjære Alvea❤️ Gratulerer så mye med lillebror! Jeg er ytterst sjeldent på forumet for tiden, så dette var veldig hyggelig å få med seg ❤️ Nyyyt lillebror og tiden dere har foran dere ❤️
Tusen hjertelig! ❤️ Endelig kom han, og han er bare helt herlig ❤️
 
Jaja mine damer, så har jeg prøvd en tur i ambulansen også! Har jo hatt problemer med å gå på do å tisse siste dagene, men planen var å ringe legen i dag. Prøvde iherdig å få sove i natt, men med så spreng i blæra hadde jeg ikke sjans. Gikk på do igjen (for ørtende gang) men bare noen få dråper kom og jeg følte meg kald og uggen.

Hoppet opp i senga igjen og begynte å fryse som en gris! Endte med kramper og null kontroll over verken kropp eller pust, så vekket sambo og ba han hente termometeret, det viste bare 37, men jeg lå og skalv som et aspeløv å stakkars han visste ikke hva han skulle gjøre. Han ringte etterhvert legevakten som ville han skulle kjøre meg på akutten, men det var jo helt umulig både pga at jeg ikke var i stand til å stå opp, kle på meg og sette meg i en bil, og med to små hjemme.. Endte til slutt med å ringe 113 som kom å henta meg. Da hadde de verste krampene gitt seg, men jeg hadde over 41 i feber..

Rett på akutten og tatt en milliard prøver av alt mulig. Måtte skvise ut en dråpe urin for å sjekke den, og hun sykepleieren som skulle teste den sa den ga utslag nesten før hun fikk dyppa testen nedi. I tillegg har jeg fått en mild variant av nyrebekkenbetennelse.

Herrefred for et styr altså.. Lillebror måtte være med, og han har fått seg masse kos av ambulansepersonellet :rolleyes: Nå ligger jeg på medisin, fått antibiotika, væske og innlagt kateter. Aner ikke hvor lenge jeg må bli, men får knøda av å være her allerede. Har jo akkurat reist hjem :(
 
Huff da! Ikke rart du plagdes med svie!
Håper et går fort over! Hatt nyrebekkenbetennelse noen ganger, men aldri med nyfødt!
 
Huff
Det må ha vært ekkelt for dere alle!
Masse god bedring, godt ambulansen har tatt godt vare på dere!
 
Back
Topp