35 + 0
Tenk at jeg har kommet så langt! Nå kan lillebror egentlig bare komme da alt mer eller mindre er på plass
Tenkte å prøve meg på en sånn oppdatering denne gangen
Termin - 13.01.20
På vei - 35+0
Måned - Kalendermåned 8 og graviditetsmåned 9
Igjen til termin - 38 dager
Trimester - Tredje trimester
Neste kontroll - Fødselsforberedende samtale på sykehuset den 9. desember
Ultralyd - Ikke vært siden oul
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Både ja og nei. Begynner å bli sliten og har en del plager, men håper samtidig han holder seg der inne til iallefall uke 37
Nye innkjøp - Stelleprodukter og tripp trapp
Utstyr så langt - Vi har det meste vi trenger av utstyr fra storebror
Utstyr som gjenstår - Nye slanger til dekkene på emmaljungaen, bag til city eliten, ståbrett til begge vognene og å plukke ned siste småtingene fra loftet
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Gikk på gravidpilates, men har meldt meg av da jeg ikke har noen nytte av det pga alle plager
Mage - Ja, tipper snart fremover
Vektendring - 16 kg opp
Melk i brystene - Ikke melk, men noen dråper råmelk av og til
Aktivitet i magen - En god del aktivitet hver dag, men det merkes at det har blitt trangere da han dulter mye mer enn han sparker. Har også merka en del hikking siste tiden
Tungt - Ja, klarer ikke gå skikkelig lenger, og magen begynner å bli tung å bære så det går utover ryggen
Kynnere - En og annen, men ikke plagsomt mye
Hodet festet - Vet ikke, jordmor klarte ikke å finne ut av leie på sist kontroll. Skal sjekkes på sykehuset på mandag.
Barnerom - Storebror sover der nå. Han kommer til å flytte opp på lekerommet når lillebror trenger eget rom, men ikke før om et års tid
Matkick - Ikke noe spesielt jeg bare må ha, men melk går med i enorme mengder
Plager - Det meste har blitt tungt og plagsomt nå. Sover ikke om natten da jeg våkner opp til 6 ganger hver natt pga halsbrann, må tisse, ligamentsmerter, sovende hender osvosv.. Carpal tunnelsyndrom har tatt over begge hendene mine og de verker/sover konstant. Ellers er bekkenet ikke noe å skryte av om jeg har gjort for mye en dag, har en del hodepine, vann i kroppen osv. Lista er lang og jeg gleder meg veldig nå til å få tilbake kroppen min!
Humør - Stort sett bra, men begynner å bli lei alle vondtene og følelsen av å være lat og ubrukelig
Sykehusbagen - Ikke pakket enda, men må vel begynne å tenke på den
Høygravid - Ja
Tanker om fødselen - Håper med hele meg at den kan starte av seg selv denne gangen og at jeg kan få føde vaginalt. Jeg får mer oppfølging fra første stund denne gangen pga det som skjedde sist, og det er en betryggelse. Terskelen er lav for nytt ks, men jeg håper som sagt jeg kan slippe det. Ellers er jeg mest spent på hvordan det blir. Epidural er jeg også allerede veldig klar for!