• Drømmen om lillebrøster •

Tusen takk :D

Ja veldig rart. Magetrøbbel er jeg vandt med, men kan ikke huske å ha kasta opp pga det før, men det kan jo ha en sammenheng med at jeg er gravid eller noe.. Aner ikke, rett og slett. I dag er det iallefall borte, så er glad det ikke er noen omgangsyke! Kaste opp som gravid er ikke å anbefale :wtf:
Nei det er jeg enig i.
Og omgangssyke er aldri ok.
Du får ta det med ro idag ihvertfall

Nei det er jeg enig i.
Og omgangssyke er aldri ok.
Du får ta det med ro idag ihvertfall
Nei huff, det er bare grusomt! Det skal jeg ❤️ Gleder meg veldig til sambo har fri neste uke kjenner jeg, blir sykt sliten av å måtte gjøre alt alene kjenner jeg..

Nei huff, det er bare grusomt! Det skal jeg ❤️ Gleder meg veldig til sambo har fri neste uke kjenner jeg, blir sykt sliten av å måtte gjøre alt alene kjenner jeg..
Det skjønner jeg
Godt å være to hjemme litt, blir spennende å høre om dere rekker gjøre alt som står på planen

Høres helt grusomt ut! Magetrøbbel er noe av det verste syns jeg...

Og hurra for 30+0!

Det skjønner jeg
Godt å være to hjemme litt, blir spennende å høre om dere rekker gjøre alt som står på planen
Ja det er det altså. Jeg har en tendens til å ta meg vann over hodet, Og glemmer at energien ikke er som den vanligvis er, så ting tar jo 10 ganger lenger tid :rolleyes: Det er jeg også spent på! Tenker vi må være ferdige med alt i løpet av midten av desember, og det er jo snart :eek:

Høres helt grusomt ut! Magetrøbbel er noe av det verste syns jeg...

Og hurra for 30+0!
Ja det er helt forferdelig!! Iallefall når det ikke er noe som helst som hjelper, og jeg i tillegg må ta meg av lillegutt som blir redd når mamma ikke er som hun pleier liksom :(

30 uker! Vært gravid i 30 uker liksom, tok jo nettopp test :hilarious:

Grattis med 30 uker! Ekkelt å bli sånn plutselig dårlig. Håper det ikke blir noe mer trøbbel. God helg!

Hurra for 30 uker.. og den gjøremålslista.. kjenner meg så sykt igjen! Alt må gjøres helst igår :hilarious:

Grattis med 30 uker! Ekkelt å bli sånn plutselig dårlig. Håper det ikke blir noe mer trøbbel. God helg!
Takker :D Veldig! Men formen idag har vært fin, bare litt redusert, så jeg er bare overlykkelig for at det ikke er noe spysyke eller noe sånt :depressed::wtf: God helg til deg og dine også ❤️

Mener ikke å være kvervulerende, altså, men i Veileder i Fødselshjelp, som er veileder for all norsk fødselshjelp, er dette definisjonen:
  • Vedvarende BT ≥140 mmHg systolisk og/eller ≥90 mmHg diastolisk som oppstår etter 20. svangerskapsuke, og proteinuri ≥0.3 g per 24 timer eller total protein/kreatinin ratio >0.3 (eller ≥ +1 på urin stix ved minimum to målinger
https://legeforeningen.no/Fagmed/No...nsive-svangerskapskomplikasjoner-og-eklampsi/
Det er du ikke. Men det er en veileder. Jeg har sett flere saker der pasienter kommer inn uten proteinuri men som får alvorlige kramper og må tilbringe flere dager på intensiven og bli behandlet. Det er og feks på sykehsuet mitt et par lignende caser der en kvinne ikke hadde proteinuri men alle andre symptomer der hun og barnet såvidt overlevde. Og ved gjennomgang av sakene har det feks den ene gangen gått på den ene legen sin magefølelse kontra prøvesvar..

Meg selv, for eksempel. Hadde 100/130 og startet behandling. Hadde proteinuri +1 og ble bare målt en gang, gikk i kramper for det om jeg fikk behandling. Vi lærte og om mange caser på skolen, og jeg har JM i familien som kan fortelle flere lignende historier. Så selv om nor skal følges/brukes så er min oppfatning at leger/helsepersonell er og mennesker og bruker ikke alltid de riktige hjelpemidler/veiledere.

Det er du ikke. Men det er en veileder. Jeg har sett flere saker der pasienter kommer inn uten proteinuri men som får alvorlige kramper og må tilbringe flere dager på intensiven og bli behandlet. Det er og feks på sykehsuet mitt et par lignende caser der en kvinne ikke hadde proteinuri men alle andre symptomer der hun og barnet såvidt overlevde. Og ved gjennomgang av sakene har det feks den ene gangen gått på den ene legen sin magefølelse kontra prøvesvar..

Meg selv, for eksempel. Hadde 100/130 og startet behandling. Hadde proteinuri +1 og ble bare målt en gang, gikk i kramper for det om jeg fikk behandling. Vi lærte og om mange caser på skolen, og jeg har JM i familien som kan fortelle flere lignende historier. Så selv om nor skal følges/brukes så er min oppfatning at leger/helsepersonell er og mennesker og bruker ikke alltid de riktige hjelpemidler/veiledere.
Det har du helt rett i:) Man må se hver og en person for seg selv, og klar, har kvinnen veldig høyt blodtrykk (evnt uten proteinuri) så skal hun jo behandles.

30 + 4
Ny kontroll av blodtrykk idag, og merkelig nok lå det på bare130/60, så det har gått ned igjen! Det er jo vel og bra det altså, misforstå meg rett, men plagene er jo akkurat like tilstede. Hodepinen stjeler alt jeg har av energi, og hevelsene kommer så fort jeg er litt for aktiv eller blir varm. Legen sier nå at jeg ikke lenger trenger å være sykmeldt pga blodtrykket, og hun lurte på hva jeg selv tenker, og dum som jeg er satt jeg jo å sa at plagene ikke er så ille, så dette ender med at jeg må tilbake til jobb :(

Kommer jo på alt når jeg drar derifra, og føler jeg ikke kan komme dit neste uke å plutselig ha fått en hel haug plager. Realiteten er jo at jeg ikke sover om natta pga ligamentsmerter, halsbrann, flere dobesøk og generelt dårlig søvn. Jeg har hodepine stort sett hele dagen og absolutt null energi, i tillegg til bekkenet som sier ifra når jeg gjør for mye (men som har fungert greit nå som jeg tar det mer med ro). Hvordan skal jeg løse dette da? Vet jeg blir totalt ødlagt om jeg må tilbake til jobb, men aner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette.. Blir så irritert på meg selv! Bør jo heller legge på litt, enn å gjøre det mildere som jeg har en tendens til å gjøre :( Det er jo bare 6 uker ish til permisjon, så nå skal jeg bruke de ukene på å slite meg ut fordi jeg er dum..

Godt å høre at blodtrykket er fint nå, men det høres veldig tøft ut ellers synes jeg! Jeg tenker at det er jo ikke unaturlig om du jobber noen dager nå før du tar kontakt igjen ganske så raskt og sier at nå har du forsøkt, og jobb fungerer ikke. Går jo antagelig helt fint å være ærlig på at du kanskje undervurderte hvor sliten og plaget du er, men at noen dager på jobb har fått deg til å innse at det ikke går :Heartred Må være innafor synes jeg, og jeg håper og tror du møter forståelse for det!
Sender en klem også, det er jammen ikke bare bare dette her:Heartred

Klarer du et par dager på jobb? Da har du liksom vist at du har prøvd og samtidig kan du skrive en huskelapp til legen så du ikke glemmer igjen?
Du kan ikke slite deg ut nå

Godt å høre at blodtrykket er fint nå, men det høres veldig tøft ut ellers synes jeg! Jeg tenker at det er jo ikke unaturlig om du jobber noen dager nå før du tar kontakt igjen ganske så raskt og sier at nå har du forsøkt, og jobb fungerer ikke. Går jo antagelig helt fint å være ærlig på at du kanskje undervurderte hvor sliten og plaget du er, men at noen dager på jobb har fått deg til å innse at det ikke går :Heartred Må være innafor synes jeg, og jeg håper og tror du møter forståelse for det!
Signerer denne! Klem til deg♡ du må ta deg selv i første rekke!

Klarer du et par dager på jobb? Da har du liksom vist at du har prøvd og samtidig kan du skrive en huskelapp til legen så du ikke glemmer igjen?
Du kan ikke slite deg ut nå
Signerer denne! Klem til deg♡ du må ta deg selv i første rekke!
Ja det er nok det jeg mer eller mindre har landa på at jeg må gjøre. Dagvakter er mer eller mindre helt uaktuelt, med mindre jeg får sitte på kontoret (noe jeg sjeldent får), og kveldsvakter blir sykt slitsomme da eneste tilretteleggingen jeg kan få er å ikke gå på den brukeren som er utagerende, så tenker jeg får gi det en sjanse med noen dager på jobb, for så å krype til korset. Da har jeg som dere sier vist at jeg iallefall prøver :)

Jeg blir så stressa av legen min, hun er superflink å grei å alt det der, men hun har bare en sånn aura over seg som det bare lyser stress av, så føler jeg aldri klarer å senke skuldrene og si ting som de er der :arghh:

Uff, så ille at du sliter!! Viktig at du tenker på deg selv, og ikke presser deg for langt! Men kjenner meg igjen, det er lett å ikke klare å sette ord på alt når man sitter hos legen! Bare ifht alt kluss jeg har med nav nå, så husk at du nå må jobbe 16 dager (tror det er 16), før du har krav på en ny sykemelding! Så det ikke blir slik at du går hjemme uten krav på lønn:wideyed:

Uff, så ille at du sliter!! Viktig at du tenker på deg selv, og ikke presser deg for langt! Men kjenner meg igjen, det er lett å ikke klare å sette ord på alt når man sitter hos legen! Bare ifht alt kluss jeg har med nav nå, så husk at du nå må jobbe 16 dager (tror det er 16), før du har krav på en ny sykemelding! Så det ikke blir slik at du går hjemme uten krav på lønn:wideyed:
Æsj ja det også er noe! Hvordan er det igjen, må jeg ha vært på jobb 16 enkeltdager, eller begynner det å telle fra dag 1 selvom det kommer en helg eller fridag mellom? Huff, nesten så jeg skulle ønske blodtrykket fortsatt var høyt, for da fikk jeg enkelt å greit ikke jobbe :arghh:

Æsj ja det også er noe! Hvordan er det igjen, må jeg ha vært på jobb 16 enkeltdager, eller begynner det å telle fra dag 1 selvom det kommer en helg eller fridag mellom? Huff, nesten så jeg skulle ønske blodtrykket fortsatt var høyt, for da fikk jeg enkelt å greit ikke jobbe :arghh:
For du ble helt friskmeldt og ikke bare noe?
Da tror jeg jeg hadde ringt og bedt om en gradering ihvertfall for å holde meg innafor samme SM-kravet som du er i nå..

Back
Topp