ღ Skravletråd for Mars jentene ღ

Jeg kom akkurat til å tenke på en ting.. Lillebror i magen er tydeligvis mindre enn sine søsken, faktisk litt under gjennomsnittet og. Jeg synes det var så rart siden jeg har tenkt at de to andre var store (over snittet) pga gener. Men så har jeg ikke helt klart å følge anbefalingen for kaffe i dette svangerskapet. De sier vel så lite som mulig, maks 1-2 kopper per dag. Jeg har gjerne drukket 3 kopper og den kaffien jeg drikker fra kaffemaskin inneholder nok mer koffein per kopp enn filtermalt kaffe fra trakter. Tenk hvis det er min feil? :(
Jeg har også tenkt på det. Jeg har vært nøye på 2 kopper kaffe, men jeg har ikke regna inn pepsi Max - jeg er en racer på pepsi max!! Lille her er også litt under gjennomsnittet. Samtidig har jeg ikke rørt salami, rødt kjøtt, alkohol+nikotin, oster osv.. Prøver og fokusere litt på det jeg faktisk gjør bra! Det går nok helt fint! :-)

I går utenfor sykehuset så jeg ei høygravid rett utenfor inngangen som stod og røyka - skjemmes :o skulle tro om man ikke klarte og holde seg at man iallefall gjemte seg litt.. Våre babyer har det fint :-)
 
Er såååå trøtt og sliten i dag, selv om jeg har sovet hele natten.
3dager til termin i dag
Er også mye sliten til tross for nok søvn... Blir godt å få startet et nytt kapittel og bli sliten på et annet vis!
 
Her har hodet festet seg, og jeg går med hyppige og vonde kynnere om dagen. Hadde en natt med kraftige og regelmessige tak, jordmor nevnte modningsrier? Ellers har ikke jeg noen andre tegn. Fremdeles treig mage, slimproppen sitter fremdeles og jeg har ikke merket mye på kroppen. Men puppene ble helt plutselig gigasvære i forrige uke. Kan man ta det som et tegn, mon tro? :p
 
Her har hodet festet seg, og jeg går med hyppige og vonde kynnere om dagen. Hadde en natt med kraftige og regelmessige tak, jordmor nevnte modningsrier? Ellers har ikke jeg noen andre tegn. Fremdeles treig mage, slimproppen sitter fremdeles og jeg har ikke merket mye på kroppen. Men puppene ble helt plutselig gigasvære i forrige uke. Kan man ta det som et tegn, mon tro? :p
Hvor lenge har du igjen til termin da? Mine pupper har også svulmet opp litt de siste par dagene.
 
Hvor lenge har du igjen til termin da? Mine pupper har også svulmet opp litt de siste par dagene.
Jeg har igjen 3 uker og 4 dager. Men jeg heller mer mot menstermin som er 10 dager før gjeldende UL-termin.
 
Har dere gått ut i permisjon enda? Jeg begynner permisjon på mandag, men er fullt sykemeldt, så kommer nok ikke til å merke så mye forskjell.. ;)

Har vært i permisjon i straks 2 uker. Og venter spent på at snuppa skal komme :)
 
Men noen ganger starter det bare plutselig og, selv om man ikke har så mye tegn. Det er en fattig trøst kanskje, men det er nok ikke lenge til dere som har termin i begynnelsen av mars får møte babyene deres.:)

Jeg har også tenkt på det. Jeg har vært nøye på 2 kopper kaffe, men jeg har ikke regna inn pepsi Max - jeg er en racer på pepsi max!! Lille her er også litt under gjennomsnittet. Samtidig har jeg ikke rørt salami, rødt kjøtt, alkohol+nikotin, oster osv.. Prøver og fokusere litt på det jeg faktisk gjør bra! Det går nok helt fint! :-)

I går utenfor sykehuset så jeg ei høygravid rett utenfor inngangen som stod og røyka - skjemmes :o skulle tro om man ikke klarte og holde seg at man iallefall gjemte seg litt.. Våre babyer har det fint :-)
Ja, det er sant. Jeg har også vært nøye med alle anbefalingene. Og jeg har stort sett holdt meg til to kopper kaffe per dag.
 
Jeg har også tenkt på det. Jeg har vært nøye på 2 kopper kaffe, men jeg har ikke regna inn pepsi Max - jeg er en racer på pepsi max!! Lille her er også litt under gjennomsnittet. Samtidig har jeg ikke rørt salami, rødt kjøtt, alkohol+nikotin, oster osv.. Prøver og fokusere litt på det jeg faktisk gjør bra! Det går nok helt fint! :-)

I går utenfor sykehuset så jeg ei høygravid rett utenfor inngangen som stod og røyka - skjemmes :o skulle tro om man ikke klarte og holde seg at man iallefall gjemte seg litt.. Våre babyer har det fint :-)
Jeg har drukket Pepsi Max/cola zero + noe kaffe latte.
Her er hun +6,9% i vekst :)
 
Jeg har drukket litt vel mye cola og kaffe. -7% i vekst her, men tidligere målt til å være -12%.
 
Jeg drakk endel Cola, MEN, når halsbrannen kom så var d bare å gi opp Cola. Så nå får jeg nesten ikke i meg koffein. Kanskje like så greit at halsbrann er nyttig for noe :p
 
Jeg synes dere som har termin i begynnelsen av mars er heldige. Det er noen av oss som fortsatt har ca 4 uker igjen :p
 
I går utenfor sykehuset så jeg ei høygravid rett utenfor inngangen som stod og røyka - skjemmes :eek: skulle tro om man ikke klarte og holde seg at man iallefall gjemte seg litt.. Våre babyer har det fint :)

What? Er det folk som faktisk røyker åpenlyst når de er gravid? Også utenfor sykehuset da..
 
What? Er det folk som faktisk røyker åpenlyst når de er gravid? Også utenfor sykehuset da..
Har også sett det før.
Irriterer meg grenseløst..
 
Får håpe at de i alle fall har redusert røykingen betraktelig, hvis de ikke klarer å kutte ut helt. Jeg blir kvalm bare av lukten, så jeg holder meg diskre for nesa når jeg går forbi..
 
Ja, utrolig provoserende. Og rett ved hovedinngangen til kvinne/barn-senteret, fysj.

Husker d var en vikar på jobb som stod utenfor jobben vår og røyka med den kulen på magen. Hun begynte å gjemme seg litt etter en stund da, men d er ikke så rart. Alle som gikk og kjørte forbi så helt sjokkerte ut så.. Trist at d er noen som ikke kan slutte..
 
Back
Topp