Ønsket om en minsteskatt <3

I dag var vi på 3D ultralyd, og kunne lett se at minstebror ligner på storebror i himmelen. Det var både fint og sårt. Det har blitt en del tårer i dag. De har akkurat samme nese og munn. :Heartblue :crybaby2
Morkaken ligger fremdeles over livmorhalsen, jeg er så redd for å oppleve blødninger. Må sjekke hver gang jeg er på do. Vi skal på kontroll av livmorhals og morkake om seks dager. Jeg håper morkaken flytter på seg sånn at jeg slipper keisersnitt.

Minstebror :Heartblue
Vis vedlegget 445561Vis vedlegget 445560

Her er storebror :Heartblue

Vis vedlegget 445562
Ååå så fine❤️

I dag var vi på 3D ultralyd, og kunne lett se at minstebror ligner på storebror i himmelen. Det var både fint og sårt. Det har blitt en del tårer i dag. De har akkurat samme nese og munn. :Heartblue :crybaby2
Morkaken ligger fremdeles over livmorhalsen, jeg er så redd for å oppleve blødninger. Må sjekke hver gang jeg er på do. Vi skal på kontroll av livmorhals og morkake om seks dager. Jeg håper morkaken flytter på seg sånn at jeg slipper keisersnitt.

Vis vedlegget 445562

Så fine bilder dere fikk! Og tenk at de har blitt skikkelig babyer nå :Heartblue
Syns og det ser ut som lillebror ligner på storebror i himmelen :shy::Heartblue

Så fine bilder dere fikk ❤️

Krysser fingrene at du slipper keisersnitt.

IMG_7902.jpeg

Lille minstebror i går, 15+5. Ikke så godt bilde, da han ikke har tid til å ligge i ro, men det er et godt tegn!

Våknet opp til en blødning i går, ble selvfølgelig veldig redd. Legen fant ingenting galt og vet ikke hvorfor jeg blødde. Det føles ikke særlig betryggende at de ikke vet hvorfor det blør, og nå er jeg veldig redd for at morkaken holder på å løsne igjen.
Heldigvis har blødningen stoppet igjen nå. :Heartblue

Huff, så ekkelt! Får håpe det bare er skjøre slimhinner, eller det at morkaken ligger nær åpningen. :Heartred

Vis vedlegget 445947
Lille minstebror i går, 15+5. Ikke så godt bilde, da han ikke har tid til å ligge i ro, men det er et godt tegn!

Våknet opp til en blødning i går, ble selvfølgelig veldig redd. Legen fant ingenting galt og vet ikke hvorfor jeg blødde. Det føles ikke særlig betryggende at de ikke vet hvorfor det blør, og nå er jeg veldig redd for at morkaken holder på å løsne igjen.
Heldigvis har blødningen stoppet igjen nå. :Heartblue
Huff blødninger er lite gøy. Jeg hadde blødning ca rundt samme tid i mitt svangerskap som stoppet opp etter et par timer. Var mest sannsynlig litt blødning fra kanten av morkaken eller skjøre slimhinner/livmortapp. Vet ikke om det er noen trøst i at de blødningene jeg har opplevd har vært harmløse. Hos meg har jeg heller ikke fått et klart svar på årsak.

Håper du unngår flere episoder med blødning fremover. Det gir så unødvendig mye stress og bekymringer :( :Heartpink

I morgen er det «wave of light», skal tenne ekstra lys for lille gutten vår. Savner han så enormt mye, savner å holde den bittelille kroppen hans. Det er fortsatt så utrolig sårt, etter snart 8 måneder.
Han var så fin, helt perfekt, med sin lille, søte nese, små hender og føtter. Jeg skulle ønske jeg kunne vise ham frem til alle, jeg er så stolt av han, og jeg føler meg så heldig som fikk han. :Heartblue

Lille skatt. :Heartblue Selv om lyset ditt på hyllen alltid lyser, tente jeg et ekstra for deg i dag. For deg, og alle himmelvennene dine. Jeg håper du leker med gutten til @Gravid, fetteren din og mange andre, og at dere aldri er ensomme og redde. Du er så savnet, lille H :Heartblue:crybaby2
Vis vedlegget 446156
Fineste lille :Heartblue heldig som har så fin familie som gir han uendelig med kjærlighet. Jeg er helt sikker på at de leker sammen i himmelen og har det så fint:Heartred

Hvordan går det med deg?❤️

Hvordan går det med deg?❤️
Det går sånn passelig akkurat nå. :Heartred

Kynnerne fortsatte på søndag, så vi fikk en sjekk på sykehuset, som viste at livmorhalsen ble påvirket og hadde krympet 2,5 cm. Ble ikke møtt av en særlig empatisk lege, dessverre. Det eneste hun snakket om var at han ikke er levedyktig, og at de ikke ville gjøre noe før han evt er det.

På tirsdag var vi hos en annen lege, som var mer forståelsesfull og forklarte ting bedre. Hun forsto veldig godt at vi er ekstremt redde. Hun skrev ut ny resept på progesteron som jeg skal ta til uke 34. Cerclage er utelukket pga foreliggende morkake, så de kan risikere å skade den om de skal legge cerclage.
Heldigvis var livmorhalsen uforandret fra søndag-tirsdag. Hvis ingenting mer forandrer seg har vi ny kontroll neste fredag.

Babyen vokser fint, og ser ut til å ha det veldig bra. :Heartblue Jeg orker ikke tanken på å miste ham også. :crybaby2

Han er ikke noe glad i å bli tatt bilde av, så dette var det beste vi fikk på søndag. :p

IMG_8032.jpeg

Så leit å høre! Håper inderlig det fortsetter riktig vei. Skjønner ikke hvorfor enkelte som er helsepersonell ikke klarer å vise empati! Det er da vel ikke så vanskelig?

Det går sånn passelig akkurat nå. :Heartred

Kynnerne fortsatte på søndag, så vi fikk en sjekk på sykehuset, som viste at livmorhalsen ble påvirket og hadde krympet 2,5 cm. Ble ikke møtt av en særlig empatisk lege, dessverre. Det eneste hun snakket om var at han ikke er levedyktig, og at de ikke ville gjøre noe før han evt er det.

På tirsdag var vi hos en annen lege, som var mer forståelsesfull og forklarte ting bedre. Hun forsto veldig godt at vi er ekstremt redde. Hun skrev ut ny resept på progesteron som jeg skal ta til uke 34. Cerclage er utelukket pga foreliggende morkake, så de kan risikere å skade den om de skal legge cerclage.
Heldigvis var livmorhalsen uforandret fra søndag-tirsdag. Hvis ingenting mer forandrer seg har vi ny kontroll neste fredag.

Babyen vokser fint, og ser ut til å ha det veldig bra. :Heartblue Jeg orker ikke tanken på å miste ham også. :crybaby2

Han er ikke noe glad i å bli tatt bilde av, så dette var det beste vi fikk på søndag. :p

Vis vedlegget 446675

Håper virkelig at det fortsetter sånn, og at han blir i magen i mange mnd til❤️:smiley-angelic001 Krysser alt jeg kan for at det er ingen forandring til neste fredag❤️❤️❤️

Synd å møte på en slik usynpatisk lege(de skulle ikke fantes engang, for de jobber med mennesker:smiley-angry003 Tenk å si noe sånt til en bekymret og redd mamma-den legen burde skamme seg:rulez Sender deg mange, gode klemmer❤️

Så leit å høre! Håper inderlig det fortsetter riktig vei. Skjønner ikke hvorfor enkelte som er helsepersonell ikke klarer å vise empati! Det er da vel ikke så vanskelig?
Nei, det er helt utrolig, og veldig vondt å bli møtt på den måten når man er veldig redd. Virker ikke som hun forsto at det er barnet vårt, og ikke bare en potensiell senabort. :crybaby2

Håper virkelig at det fortsetter sånn, og at han blir i magen i mange mnd til❤️:smiley-angelic001 Krysser alt jeg kan for at det er ingen forandring til neste fredag❤️❤️❤️

Synd å møte på en slik usynpatisk lege(de skulle ikke fantes engang, for de jobber med mennesker:smiley-angry003 Tenk å si noe sånt til en bekymret og redd mamma-den legen burde skamme seg:rulez Sender deg mange, gode klemmer❤️
Takk. :Heartred Han får bare ikke lov til å bli født i 2024!

Ganske rart at de som jobber så tett på mennesker i så utrolig sårbare situasjoner kan være så uempatiske, ja. Dessverre virker det som om en del synes det er enorm forskjell på senabort og prematur fødsel. Men for oss det gjelder spiller det jo ingen rolle.

Får helt vondt inni meg av måten dere først ble møtt på.. De er kanskje vant med å se sånt og må kanskje ta på seg en maske, likevel ingen unnskyldning for å ikke være empatisk og menneskelig i en slik situasjon! Stor klem :Heartred
Håper han holder seg inne i magehuset en god stund til:Heartred

Får helt vondt inni meg av måten dere først ble møtt på.. De er kanskje vant med å se sånt og må kanskje ta på seg en maske, likevel ingen unnskyldning for å ikke være empatisk og menneskelig i en slik situasjon! Stor klem :Heartred
Håper han holder seg inne i magehuset en god stund til:Heartred
Ja, for de er det nok en vanlig dag på jobb og bare en potensiell senabort, men for oss er han barnet vårt, lillebror, barnebarn og nevø. :crybaby2

Back
Topp