Ålesund sjukehus

Nei, når jeg tenker meg om så sa en venninne som fødte der i januar 2018 at hun hadde hørt at etasjen skulle pusses opp..håper de ikke har kuttet den helt ut :nailbiting: det virket jo som det var litt aktivitet i den enden av etasjen når vi har vært på ultralyder nå vertfall, så jeg håper i det lengste at det er familierom der enda :rolleyes:

Jeg fikk også beskjed om at det skulle pusses opp i 17/18, men da jeg fødte igjen i 2019 var det ikke noe der og de som jobbet der hadde aldri hørt om at det skulle pusses opp.. Snodig.
 
Telefon: 70 10 59 40 / 70 10 59 42
Nettside: https://helse-mr.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodebarsel-alesund
Adresse: Åsehaugen 5, 6017 Ålesund (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Steriltvannspapler
- Akupunktur
- Badekar

Fødeavdelingen tilbyr også vannfødsel.

Barseltilbud og visittider:
Vi har fire fødestuer og 13-16 sengeplasser inne på barselavdelingen. På barselhotellet er det 8 rom.
Far/partner og søsken er velkomne i barselavdelingen og i barselhotellet. I barselavdelingen er det hviletid for mor og barn mellom kl. 13.00 – 15.00. Andre besøkende kan komme mellom kl. 15.00 og 19.00.

Gjennomsnittlig liggetid: Flergangsfødende skrives ut etter 2 dager og førstegangsfødende skrives ut etter 2-3 dager. Liggetid etter keisersnitt er vanligvis 3 dager.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken står i egen monter slik at foreldrene kan forsyne seg selv.

Parkering: Parkering skjer på tilviste plasser ved sykehusets besøksparkering. Parkeringsavgift betales på etterskudd med bankkort eller kontant. Veil. pris er p. t. kr. 80,- pr. døgn.
Antall fødsler i året ca 1400.

Nyttige telefonnummer:
Barselavdeling: 70 10 59 30
Barselhotell: 70 10 66 99
Svangerskapspoliklinikk: 70 10 54 45
Ammepoliklinikk: 70 10 59 30
Kirurgisk avdeling 1 (gynekologisk seksjon): 70 10 56 70 / 70 10 56 67 / 70 10 56 95
Gynekologisk poliklinikk: 70 10 54 45 / 70 10 54 44
Ultralyd: 70 10 54 45

Der er ikke barselhotell lenger . Kun barsel avdeling
 
Hei noen som har født på Ålesund som har over 3t i reisevei?
Pga setefødsel denne gang også må jeg føde i Ålesund. Blir innlagt på hotellet på tirsdag siden jeg fødte 5 dager før termin sist. Kjenner at tankene svirrer i hodet nå og tårene kommer litt pga jeg er redd for at far ikke rekker å komme, og Stresser også med hvordan vi skal legge opp løpet her hjemme med en snart 6 åring…
 
Fødte her i februar, og er veldig fornøyd med hjelpen vi fikk :happy:

føden og barselavdelingen er i hver sin ende av 8 etg. I 9 etg et gynekologisk avdeling.

En ting jeg vil nevne er at ålesund sykehus ikke har bodyer til utlån (slik en del andre sykehus har). Ellers har de store håndduker (slik jeg ser mange skriver andre sykehus ikke har).
 
Noen som har nylig født her eller skal veldig snart føde her som har prøvd vannfødsel å som ønsker å komme med hva dere synes om dette?

PS jeg skal prøve vannfødsel her i november/ desember kommer helt ann på når gutten vår vil ut :smiley-angelic003 :Heartblue
 
Hvordan var det å ha vannfødsel på Ålesund sykehus? Er det noe du vil anbefale, med tanke på smertelindring og følelse av kontroll under fødselen?
Hadde valgt det samme igjen, så jeg vil i alle fall anbefale deg å prøve :) Send meg gjerne PM om du vil vite mer så deler jeg gjerne :)
 
Noen som har blitt igangsatt på Ålesund sykehus? Og som vil dele erfaringer? :shy:
 
Noen som har blitt igangsatt på Ålesund sykehus? Og som vil dele erfaringer? :shy:
Jeg ble igangsatt tilbake i april 2020. En del ventetid før selveste igangsettelsen, men en super opplevelse!
  • Oppmøte kl 10
  • Ballong satt inn kl 13 (fikk fort maserier)
  • Ballongen falt ut kl 16
  • Tok vannet kl 18
  • Rier startet 1820ish
  • Epidural i 1930-tiden
  • Jenta mi var ute 2144:p
Alt i alt en veldig fin opplevelse! Jeg var førstegangs og jm sa tidlig at hun ville at denne skulle bli en fin opplevelse for meg, så hun anbefalte meg å få epidural om jeg ikke var imot det og rett og slett høre på henne. Og det gjorde jeg og alt gikk helt supert!:)
 
Jeg ble igangsatt tilbake i april 2020. En del ventetid før selveste igangsettelsen, men en super opplevelse!
  • Oppmøte kl 10
  • Ballong satt inn kl 13 (fikk fort maserier)
  • Ballongen falt ut kl 16
  • Tok vannet kl 18
  • Rier startet 1820ish
  • Epidural i 1930-tiden
  • Jenta mi var ute 2144:p
Alt i alt en veldig fin opplevelse! Jeg var førstegangs og jm sa tidlig at hun ville at denne skulle bli en fin opplevelse for meg, så hun anbefalte meg å få epidural om jeg ikke var imot det og rett og slett høre på henne. Og det gjorde jeg og alt gikk helt supert!:)

Så bra! Og det gikk jo FORT :D Fikk du noen samtale på sykehuset før igangsettelsen? :shy:
 
Så bra! Og det gikk jo FORT :D Fikk du noen samtale på sykehuset før igangsettelsen? :shy:
Det gikk veldig fort! :p Merk at det ikke nødvendigvis gjør det for alle altså. For noen tar det en del tid. Det er store variasjoner der, på lik linje som ved en vanlig fødsel :) Blir du satt igang pga risikosvangerskap? I så tilfelle vil det sikkert skje noen uker før termin og da kan det være tabletter du får evt., ikke ballong siden livmorhalsen kanskje ikke er like klar og åpen ennå.

Nei, jeg var inne til terminkontroll dagen før hvor de mistenkte lite fostervann. Så fikk bare beskjed om å komme inn dagen etter for igangsettelse. Hadde kanskje en liten prat før selveste igangsettelsen :p
 
Det gikk veldig fort! :p Merk at det ikke nødvendigvis gjør det for alle altså. For noen tar det en del tid. Det er store variasjoner der, på lik linje som ved en vanlig fødsel :) Blir du satt igang pga risikosvangerskap? I så tilfelle vil det sikkert skje noen uker før termin og da kan det være tabletter du får evt., ikke ballong siden livmorhalsen kanskje ikke er like klar og åpen ennå.

Nei, jeg var inne til terminkontroll dagen før hvor de mistenkte lite fostervann. Så fikk bare beskjed om å komme inn dagen etter for igangsettelse. Hadde kanskje en liten prat før selveste igangsettelsen :p
Nei, den ser jeg jo, hører jo stort sett om at det drar litt ut i tid! Men veldig fint å høre at du har hatt en positiv opplevelse uansett altså! Synes det er gjengangeren etter å ha lest litt ulike steder, at Ålesund er et fint sykehus å føde på :love7

Blir sannsynligvis satt i gang noen uker før termin pga. risikosvangerskap ja, så da håper jeg de har tid til en samtale først :shy:
 
Nei, den ser jeg jo, hører jo stort sett om at det drar litt ut i tid! Men veldig fint å høre at du har hatt en positiv opplevelse uansett altså! Synes det er gjengangeren etter å ha lest litt ulike steder, at Ålesund er et fint sykehus å føde på :love7

Blir sannsynligvis satt i gang noen uker før termin pga. risikosvangerskap ja, så da håper jeg de har tid til en samtale først :shy:
Spør du får du det helt sikkert :) du får nok vite hva de tenker som metode osv. skulle en tro. Med meg var det jo ikke planlagt mer enn én dag i forveien, så ikke så lang tid å planlegge og tenke over ting for min del :p

Er det første barnet?:) skal føde der igjen i mars selv, så håper på å få en like fin opplevelse da!:D
 
Spør du får du det helt sikkert :) du får nok vite hva de tenker som metode osv. skulle en tro. Med meg var det jo ikke planlagt mer enn én dag i forveien, så ikke så lang tid å planlegge og tenke over ting for min del :p

Er det første barnet?:) skal føde der igjen i mars selv, så håper på å få en like fin opplevelse da!:D
Ja, jeg får spørre de litt mer etter hvert tenker jeg, det var lurt :shy:

Det er andre fødsel for meg! Håper du får en like fin opplevelse ja :D
 
Ved fødsel på Ålesund sykehus, er det nødvendig å ta med bleier til babyen? Hva er det de tilbyr og ikke? Finner ikke svar på siden deres
 
Back
Topp