Ålesund sjukehus

Ved fødsel på Ålesund sykehus, er det nødvendig å ta med bleier til babyen? Hva er det de tilbyr og ikke? Finner ikke svar på siden deres
Jeg fødte der i 2020. Da hadde de bleier og noe slags tørrservietter. Men kan være greit å ha med en liten pakke våtservietter også siden beket er litt klissete. Evt. noe babyolje du kan ta på tørrservietten med litt vann på :) Ellers er det jo dyne osv. de tilbyr og et slags pledd/klede/laken eller hva jeg skal kalle det :p Jeg brukte det til å svøpe mini i. Trenger du pumpe får du også låne det, men det kan være noe ventetid om de er opptatt. Klær til mini må du ha med selv. Dette er det jeg kommer på i farten, men mulig jeg har glemt noe :)
 
Ved fødsel på Ålesund sykehus, er det nødvendig å ta med bleier til babyen? Hva er det de tilbyr og ikke? Finner ikke svar på siden deres

Fødte der i høst. De har bleier, engangskluter, olje, såpe ol, «gulpekluter» og teppe. Baby får en lue etter fødsel. De har ikke klær til baby. Til mamma har de sykehusskjorte, men ikke buksa. Nettingtruser, bind ol. har de også, samt håndduker. Alt er lett tilgjengelig inne på rommet, og blir fylt på opptil flere ganger daglig :) Sikkert glemt å nevne noe.
 
Ålesund sykehus pusser fortiden om flere av fødestuene. De fantastiske jordmødrene ønsker å gjøre de nye stuene så koselig og oxytocinvennlige som mulig, og har opprettet en spleis for å samle inn ekstra penger for flere badekar og sonoshøyttalere.

Bli gjerne med på spleisen ☺️
IMG_1387.png

Spleis.no/utstyrtilfødestuene
 
Fødte der i høst. De har bleier, engangskluter, olje, såpe ol, «gulpekluter» og teppe. Baby får en lue etter fødsel. De har ikke klær til baby. Til mamma har de sykehusskjorte, men ikke buksa. Nettingtruser, bind ol. har de også, samt håndduker. Alt er lett tilgjengelig inne på rommet, og blir fylt på opptil flere ganger daglig :) Sikkert glemt å nevne noe.
Jeg fødte der også høsten 2022. De hadde babyklær til låns da ☺️ fant det i skapet under stellebordet.
 
Back
Topp