Ålesund sjukehus

Er det noen som vet hvordan det er/har erfaring med å bli sendt til Ålesund fra andre steder i fylket?
Vi hører egentlig til Molde sykehus, men pga helsen min vil de sende oss til Ålesund.
Jeg har ingen kjennskap til Ålesund sykehus (vet ikke en gang hvor det ligger), og frykter den 4 timers lange kjøreturen vi vil ha, om det er så at vi skal reise når fødselen er i gang..
Samtidig er jeg redd for å ikke få ha barnefar med meg, at han evt må finne seg et eget sted å overnatte..

Noen med erfaringer å dele?
 
Er det noen som vet hvordan det er/har erfaring med å bli sendt til Ålesund fra andre steder i fylket?
Vi hører egentlig til Molde sykehus, men pga helsen min vil de sende oss til Ålesund.
Jeg har ingen kjennskap til Ålesund sykehus (vet ikke en gang hvor det ligger), og frykter den 4 timers lange kjøreturen vi vil ha, om det er så at vi skal reise når fødselen er i gang..
Samtidig er jeg redd for å ikke få ha barnefar med meg, at han evt må finne seg et eget sted å overnatte..

Noen med erfaringer å dele?
Jeg har nok ingen erfaring mtp føden da jeg er førstegangsfødende, men vært der i en litt uheldigere sammenheng relatert til graviditet (hadde en MA i februar), og de er veldig greie og tar veldig godt vare på deg. Slik jeg opplevde det i alle fall :)

sykehuset ligger 5 minutter fra Moa retning sentrum (om du vet hvor Moa er?). Så i den enden av byen som er gunstigst for deg :)

om pappa får være med å overnatte har sikkert en del med kapasitet å gjøre vil jeg tro. I verste fall er sentrum 10 min unna, og det er også hvertfall ett hotell på den siden av byen som sykehuset ligger.
 
Er det noen som vet hvordan det er/har erfaring med å bli sendt til Ålesund fra andre steder i fylket?
Vi hører egentlig til Molde sykehus, men pga helsen min vil de sende oss til Ålesund.
Jeg har ingen kjennskap til Ålesund sykehus (vet ikke en gang hvor det ligger), og frykter den 4 timers lange kjøreturen vi vil ha, om det er så at vi skal reise når fødselen er i gang..
Samtidig er jeg redd for å ikke få ha barnefar med meg, at han evt må finne seg et eget sted å overnatte..

Noen med erfaringer å dele?
Jeg har ikke erfaring i forhold til å komme fra andre steder i fylket, men jeg har tidligere født to barn på dette sykehuset, og skal nå ha nr.3 der :) De som jobber der er utrolig dyktige, og begge oppholdene våre (som var av veeeldig ulik lengde) var helt perfekt :) Med første fikk vi familierom, og far fikk bo med oss de tre døgnene vi var der (kostet litt). Med andre lå vi på neo i flere uker (prematur), så det ble en helt annen setting på alle måter. Da bodde jeg på sykehushotellet (gratis), baby på avdelingen på sykehuset, mens pappa og storebror var hjemme :)
 
Hei,

Jeg er førstegangsfødende og skal føde ved Ålesund sykehus nå i april:)

Er det noen som har erfaringer mtp. familierom osv. som førstegangsfødende? Er det noe praksis på hvem som får og ikke, eller er det bare til det fylles opp?
 
Hei,

Jeg er førstegangsfødende og skal føde ved Ålesund sykehus nå i april:)

Er det noen som har erfaringer mtp. familierom osv. som førstegangsfødende? Er det noe praksis på hvem som får og ikke, eller er det bare til det fylles opp?
Har hørt at de forventer ganske mange fødsler i mars og april, så spørst vel om det er ledig familierom, og hvordan formen til mor er etter fødsel. Jeg fikk familierom etter jeg fikk min første, og andre også, men vet om de som har måttet ligge i 8.etg på flermannsrom pga.at de trengte mer hjelp etter fødsel. Jeg fungerte ok, så jeg gikk på do, hentet mat osv selv..tror det er et lite kriterie på en måte :)
 
Har hørt at de forventer ganske mange fødsler i mars og april, så spørst vel om det er ledig familierom, og hvordan formen til mor er etter fødsel. Jeg fikk familierom etter jeg fikk min første, og andre også, men vet om de som har måttet ligge i 8.etg på flermannsrom pga.at de trengte mer hjelp etter fødsel. Jeg fungerte ok, så jeg gikk på do, hentet mat osv selv..tror det er et lite kriterie på en måte :)
Takk for svar!:) ja, har hørt mars/april er travle måneder. Får bare vente og se :)
 
Er det noen som vet hvordan det er/har erfaring med å bli sendt til Ålesund fra andre steder i fylket?
Vi hører egentlig til Molde sykehus, men pga helsen min vil de sende oss til Ålesund.
Jeg har ingen kjennskap til Ålesund sykehus (vet ikke en gang hvor det ligger), og frykter den 4 timers lange kjøreturen vi vil ha, om det er så at vi skal reise når fødselen er i gang..
Samtidig er jeg redd for å ikke få ha barnefar med meg, at han evt må finne seg et eget sted å overnatte..

Noen med erfaringer å dele?
Har født 2 barn i Ålesund, med første tilhørte jeg Ålesund, med andre tilhørte jeg Molde men pga av risikosvangerskap ble det bestemt Ålesund med andremann også. For vår del ble jeg innlagt i Molde med andremann og sendt med helikopter til ålesund for igangsettelse. Har bare positive erfaringer med sykehuset. Med første var jeg innlagt i to uker før igangsettelse, og fikk etter et døgn enerom som jeg hadde både før og etter fødsel samt baby på neo, og far fikk tilbud om overnatting flyttet på neo etter 4-5 døgn. Med andremann fikk jeg også enerom etter fødsel, men lå der bare omlag et døgn, da hun også lå på neo og de ønsket meg ned dit.

Skal også sies at jeg har født begge barna i august akkurat rundt slutten på fellesferien og skikkelig babyboom, så mor helsetilstand blir høyt prioritert mtp enerom/familierom.

Nå venter vi tredjemann i mai, også i Ålesund, så får vi se om opplevelsen blir like god denne gangen.
 
Har hørt at de forventer ganske mange fødsler i mars og april, så spørst vel om det er ledig familierom, og hvordan formen til mor er etter fødsel. Jeg fikk familierom etter jeg fikk min første, og andre også, men vet om de som har måttet ligge i 8.etg på flermannsrom pga.at de trengte mer hjelp etter fødsel. Jeg fungerte ok, så jeg gikk på do, hentet mat osv selv..tror det er et lite kriterie på en måte :)
Det er dessverre ikke noe i 9. etg lengre :/ Vet det eksisterer familierom i 8., men er usikker på hvor mange (2-3 kanskje?). Lå på flermanns selv, fikk ikke tilbud om noe annet som andregangs i alle fall.
 
Det er dessverre ikke noe i 9. etg lengre :/ Vet det eksisterer familierom i 8., men er usikker på hvor mange (2-3 kanskje?). Lå på flermanns selv, fikk ikke tilbud om noe annet som andregangs i alle fall.
Oi! Når forsvant de rommene? Vi lå vertfall på familierom der både i 2015 og 2017 :)
 
Etasjen var ikke i bruk da jeg fødte førstemann i februar 2018 iallefall.
Nei, når jeg tenker meg om så sa en venninne som fødte der i januar 2018 at hun hadde hørt at etasjen skulle pusses opp..håper de ikke har kuttet den helt ut :nailbiting: det virket jo som det var litt aktivitet i den enden av etasjen når vi har vært på ultralyder nå vertfall, så jeg håper i det lengste at det er familierom der enda :rolleyes:
 
Nei, når jeg tenker meg om så sa en venninne som fødte der i januar 2018 at hun hadde hørt at etasjen skulle pusses opp..håper de ikke har kuttet den helt ut :nailbiting: det virket jo som det var litt aktivitet i den enden av etasjen når vi har vært på ultralyder nå vertfall, så jeg håper i det lengste at det er familierom der enda :rolleyes:
Det er dessverre kuttet helt ut så vidt meg bekjent, var der heller ikke i slutten av 2018, og er der fortsatt ikke (ikke lenge siden jeg var der oppe). Veldig, veldig synd!
 
Jeg hører egentlig til Molde sykehus,men pga tvillinger skal jeg føde på Ålesund sykehus. Aldri vært innom der før,så håper på en omvisning på forhånd. Skal vel ta noen ultralyder der,så får høre i forbindelse med de. Dette er bsrn nr 3 og 4,så regner ikke med å få familierom, men håper kanskje sambo kan få være der de første døgnene etter fødsel pga lang reisevei.
 
Jeg skal føde på på Ålesund sykehus i september. Ser gjennom tråden at det har vært litt endringer gjennom årene. Hvordan er å være fødende kvinne der der nå? :)
 
Jeg skal føde på på Ålesund sykehus i september. Ser gjennom tråden at det har vært litt endringer gjennom årene. Hvordan er å være fødende kvinne der der nå? :)
Jeg fødte der for en uke siden, og det var helt fantastisk :happy: til tross for koronaregler, så hadde vi et helt nydelig opphold der, jeg og baby :) Far fikk bli med på fødsel, men måtte dra når vi skulle inn på rommet vårt. Vi hadde et rom helt for oss selv, og var der i tre døgn :)
 
Jeg fødte der for en uke siden, og det var helt fantastisk :happy: til tross for koronaregler, så hadde vi et helt nydelig opphold der, jeg og baby :) Far fikk bli med på fødsel, men måtte dra når vi skulle inn på rommet vårt. Vi hadde et rom helt for oss selv, og var der i tre døgn :)

Så godt å høre! Og gratulerer så mye <3
 
Back
Topp