Ålesund sjukehus

Skal føde der i oktober å gruer meg fælt.
Ettersom barselhotellet er nedlagt så må man dele rom uansett, folk jeg har snakket med sier det er kun 3 og 4 mannsrom, kun de som virkelig trenger det får være alene, kommer til å kreve å få reise hjem så fort som mulig!

jeg er heller alene hjemme med en nyfødt enn på rom sammen med 3 andre.
Jeg skal føde der i november/desember. Fikk også sånn lapp som fulgte med OUL innkallelse om at det var i 9. etasje. Utdatert glipp på den og?
 
Begynte å bli litt stressa der kjente jeg :p førstegangsfødende og nervøs som py!

Blir bedre når vi får omvisning på fødeavdeligen osv. Har vært ganske stressa her også ! Skal ha første i oktober her :)

Masse flinke og hyggelige leger og sykepleiere der. Om det er noe spesiellt du lurer på ville jeg spurt. Har alltid opplevd at de tar seg god tid og forklarer det man vil vite.
 
Blir bedre når vi får omvisning på fødeavdeligen osv. Har vært ganske stressa her også ! Skal ha første i oktober her :)

Masse flinke og hyggelige leger og sykepleiere der. Om det er noe spesiellt du lurer på ville jeg spurt. Har alltid opplevd at de tar seg god tid og forklarer det man vil vite.
Som regel vært uheldig med drittsekk leger og sure sykepleiere på sykehus jeg, men får krysse fingrene :)
Skal til gyn. poliklinikk den 2. juni for tidlig ultralyd, så OUL den 8. juli :p blir nok mange spørsmål ja.. er en "ensom" gravid :p ikke mange i omgangskrets som har barn fra før eller som er gravide.
 
Som regel vært uheldig med drittsekk leger og sure sykepleiere på sykehus jeg, men får krysse fingrene :)
Skal til gyn. poliklinikk den 2. juni for tidlig ultralyd, så OUL den 8. juli :p blir nok mange spørsmål ja.. er en "ensom" gravid :p ikke mange i omgangskrets som har barn fra før eller som er gravide.

Vi får satse på at du får et fint møte 2. juni :) spør i vei om alt du kommer på. Noter ned det du lurer f.eks på mobilen, vanskelig å huske alt mens man er der inne. Greit å komme i kontakt med andre som er gravide, mye man skal finne ut av underveis. Bor du langt unna ålesund? :)
 
Vi får satse på at du får et fint møte 2. juni :) spør i vei om alt du kommer på. Noter ned det du lurer f.eks på mobilen, vanskelig å huske alt mens man er der inne. Greit å komme i kontakt med andre som er gravide, mye man skal finne ut av underveis. Bor du langt unna ålesund? :)
Holder til på Vigra for øyeblikket :) ikke langt unna Ålesund by :D
 
Meget mulig jeg ikke får plass på "hotellet" med rom for mor og far og baby, ettersom mannen ikke skal være der. Han har nemlig ansvar for at storebror kommer seg på skolen, og gjerne lillesøster på bhg, med mindre lille kommer litt tidelig, da er det jo juleferie (termin 7.1)
 
Meget mulig jeg ikke får plass på "hotellet" med rom for mor og far og baby, ettersom mannen ikke skal være der. Han har nemlig ansvar for at storebror kommer seg på skolen, og gjerne lillesøster på bhg, med mindre lille kommer litt tidelig, da er det jo juleferie (termin 7.1)

Så spennende ♡ kanskje et julegull. :) får satse på det er enerom til oss alle. ;)
 
Mulig julegull ja, eller nyttårsbarn.Vi får se, de sier nummer tre er en luring, jeg har fått en 6 dager over en 2 dager før termin hittil
 
Hvilket underfoprum da? Jeg har jo 2016-termin da
 
Tidligere var det vel ikke på sykehuset, men på hotellet, og det ble nedlagt for flere år siden har jeg da lest i avisene. Men nå har de jo laget "hotell" i 9. Etg, den gamle barselavdelingen fra da jeg var lita
 
Fødte der i oktober, og kjempe fornøyd med både de ansatte og fasilitetene. Brukte badekar som smertelindring i 3 timer før jeg fikk epidural. 2 av 4 fødestuer har badekar.


Ved kapasitet får man alenerom i 9. der far kan overnatte hvis han vil mot at han betaler for det.

Jeg havna på barsel i 8., skulle egentlig havne på rom med flere andre men var så heldig at det var veldig rolig så jeg fikk enerom så samboer kunne være der sammen med meg. Og når lillegutt blei småsyk og havna på neonatal fikk vi fort familierom der, kjempe fine rom.

I tillegg har de god mat :)
 
2 av fire var bedre enn en som jeg har lest, 50% sjangs da.

Jeg har lyst å føde i vann igjen, nemlig. Om det er mulig.
 
Back
Topp