Våre symptomer

5+2. Endelig begynner symptomene som smått å komme. Bittelitt stikking i brystene og murringer :Heartpink
 
Hallo. Melder meg litt forsiktig inn her med positiv graviditetstest i dag (4+0). Har så langt veldig lite symptomer. Forrige graviditet hadde jeg ekstremt ømme bryst allerede mange dager før ikm. Ikke antydning til det foreløpig, men de siste 3-4 dagene har jeg hatt mensmurringer som kommer og går gjennom dagen. I kveld tok det seg ganske mye opp og jeg ble nesten sikker på at nå kom jeg til å miste. Etter en halvtime gikk det plutselig helt over. Kan ikke huske å ha hatt menssmerter forrige gang, men ser jo her at det er flere som har det, noe som er betryggende. Litt usikker på hvorvidt det er like normalt med kraftige murringer som jeg hadde i kveld eller om det er et dårlig tegn? Erfaringer anyone? :)
 
Hallo. Melder meg litt forsiktig inn her med positiv graviditetstest i dag (4+0). Har så langt veldig lite symptomer. Forrige graviditet hadde jeg ekstremt ømme bryst allerede mange dager før ikm. Ikke antydning til det foreløpig, men de siste 3-4 dagene har jeg hatt mensmurringer som kommer og går gjennom dagen. I kveld tok det seg ganske mye opp og jeg ble nesten sikker på at nå kom jeg til å miste. Etter en halvtime gikk det plutselig helt over. Kan ikke huske å ha hatt menssmerter forrige gang, men ser jo her at det er flere som har det, noe som er betryggende. Litt usikker på hvorvidt det er like normalt med kraftige murringer som jeg hadde i kveld eller om det er et dårlig tegn? Erfaringer anyone? :)
Velkommen! Og gratulerer så mye :happy:
Mange i termingruppa har hatt murringer i varierende grad. Meg selv inkludert. Har det stort sett daglig og jeg er 6+4 i dag. Det jobbes på i livmoren :)
 
Velkommen! Og gratulerer så mye :happy:
Mange i termingruppa har hatt murringer i varierende grad. Meg selv inkludert. Har det stort sett daglig og jeg er 6+4 i dag. Det jobbes på i livmoren :)

Takk, det er godt å høre. Og leser jo overalt at murringer er et vanlig symptom. Forventer bare at det skal bli helt likt som forrige gang :hilarious:
 
4+3 så enda tidlig her :) Men mine symptomer foreløpig:
- Mye/konstante murringer
- Stikker fra lysker
- Ømme pupper
- Oppblåst
- Gråter litt lettere
- Tisser oftere
- Mye kviser

Alt dette utenom at jeg tisser oftere kunne jo like godt vært mensen da :D Også har jeg hatt IVF, så jeg har jo hatt symptomer helt fra "eggløsning" (altså uttak).
 
Nå murrer og strekker det godt i lyskene, og jeg nyter det! :hilarious: Er så redd for å miste, så ethvert symptom er godt!
(Jeg har med andre ord ikke vært mye kvalm enda :hilarious: )
 
Nå murrer og strekker det godt i lyskene, og jeg nyter det! :hilarious: Er så redd for å miste, så ethvert symptom er godt!
(Jeg har med andre ord ikke vært mye kvalm enda :hilarious: )

Stikker godt nedi magen her også i kveld. Disse symptomene mine er så av og på at jeg blir stressa både når de er der og når de ikke er der! :bored:

Men nå lurer jeg faktisk på om kvalmen holder på å melde sin ankomst. :wideyed:
 
Sniker meg forsiktig inn her jeg også :happy: 6+3 i dag, første gang jeg har fått positiv test noen sinne etter flere års prøving. IVF FER. Flere dager før IKM kom kvalmen, og jeg snek meg til å ta en test som var positiv ;)

Allerede før IKM var jeg altså kvalm, og rett etter kom hjertebank, trøtthet, tissetrengt og murringer/stikkinger samt strekk i lysken ved hoste og når jeg reiste meg. Måtte gå med slike seaband på jobb for å holde kvalmen i sjakk.

Så ble brystvortene ømme, men kvalmen roet seg.

Nå har jeg "bare" murringer/stikk og trøtthet igjen, og er selvsagt superbekymret for at de andre symptomene har gitt seg så tidlig. Hadde aldri trodd jeg skulle bekymre meg så mye når jeg endelig fikk positiv test :hilarious:
 
Uff, i natt voknet jeg av at det dro seg skikkelig til i magen bare en gang, men nå har jeg litt brun utflod når jeg tørker meg
 
Stikker godt nedi magen her også i kveld. Disse symptomene mine er så av og på at jeg blir stressa både når de er der og når de ikke er der! :bored:

Men nå lurer jeg faktisk på om kvalmen holder på å melde sin ankomst. :wideyed:
Enig, lite symptomer og veldig av og på om de i det hele tatt er der. Min erfaring er at jeg mister symptomene helt når jeg har mista, så sånn sett er det bedre med noen få enn ingen. Nå våkna jeg nettopp litt småuggen og med øme bryst, så det ønsker jeg velkommen. Håper for oss begge at alt er i skjønneste orden og at spiren sitter til termin, og ikke minst at bekymringene slipper taket snart ❤
 
Faen og, litt brun utflod her også.. så lite at jeg nok ikke hadde lagt merke til det hvis jeg ikke hadde studert dopapiret nøye hver gang jeg er på do, men det var der. Åh, dette ville jeg ikke at skulle skje! Åh, håper inderlig at det ikke kommer noe mer og at det ikke betyr noe! :sad010
 
Faen og, litt brun utflod her også.. så lite at jeg nok ikke hadde lagt merke til det hvis jeg ikke hadde studert dopapiret nøye hver gang jeg er på do, men det var der. Åh, dette ville jeg ikke at skulle skje! Åh, håper inderlig at det ikke kommer noe mer og at det ikke betyr noe! :sad010
Å nei! Jeg skjønner så inderlig godt bekymringen din, men det behøver jo ikke være noe galt. Hjelper ikke så mye å høre det, for man blir jo uansett bekymra. Men mange blør litt. Har du nylig hatt sex? Husk at slimhinnene blør lettere når man er gravid lg lettere får små rifter, så kan vel så gjerne være derfor. Hvis du ikke klarer å legge det fra deg, så kan du ta blodprøver med et par dagers mellomrom for å måle hcg. Så lenge man er mellom uke 3 og 6 så vil hcg kunne gi en grei pekepinn. Jeg håper det er harmløst og at alt er som det skal ❤
 
Å nei! Jeg skjønner så inderlig godt bekymringen din, men det behøver jo ikke være noe galt. Hjelper ikke så mye å høre det, for man blir jo uansett bekymra. Men mange blør litt. Har du nylig hatt sex? Husk at slimhinnene blør lettere når man er gravid lg lettere får små rifter, så kan vel så gjerne være derfor. Hvis du ikke klarer å legge det fra deg, så kan du ta blodprøver med et par dagers mellomrom for å måle hcg. Så lenge man er mellom uke 3 og 6 så vil hcg kunne gi en grei pekepinn. Jeg håper det er harmløst og at alt er som det skal ❤

Hadde sex på onsdag, men det er vel for lenge siden til at det kan være derfor? Det ga seg forresten med en gang igjen, var bare noen bittesmå brune klumper/tråder i morges, så jeg satser på at det var noe gammelt noe og at det ikke skjer igjen! Er fortsatt veldig nervøs pga sterkere murringer/stikkinger i dag, og mindre ømme pupper. :( Skjønner ikke hva kroppen driver med, hvorfor må den drive og skremme meg hele tida?
 
Hvordan går det med deg nå, Høsteple?
Så god du er som spør det er fortsatt litt der, akkurat slik som deg at jeg må studere papiret, men det er der :( ikke mere vondt så det er godt tegn.
Vet det er mange (det har timer med Google lært meg i dag ) som har brun utflod. Så lenge vi ikke blør friskt og har vondt så prøver jeg ikke å bekymre meg.
Jeg var også redd fordi plutselig i går kveld ble brystene mindre ømme og i dag har jeg ikke vært like sliten, men logisk tenking er at det er naturlige grunner til det...
Uff dette er så vanskelig
Hvordan går det med deg nå i kveld?
 
Er det noen som vet om det er slik at jo flere uker gravid = jo sterkere murringer? Fordi livmoren blir større? Synes det er vondere må i dag, 6+1 enn i uke 4...
 
Så god du er som spør det er fortsatt litt der, akkurat slik som deg at jeg må studere papiret, men det er der :( ikke mere vondt så det er godt tegn.
Vet det er mange (det har timer med Google lært meg i dag ) som har brun utflod. Så lenge vi ikke blør friskt og har vondt så prøver jeg ikke å bekymre meg.
Jeg var også redd fordi plutselig i går kveld ble brystene mindre ømme og i dag har jeg ikke vært like sliten, men logisk tenking er at det er naturlige grunner til det...
Uff dette er så vanskelig
Hvordan går det med deg nå i kveld?

Har det akkurat sånn som deg, bare at her er det ikke noe mer brunt. Men som jeg skrev lenger oppe har jeg også hatt mye murringer og stikkinger i hele dag og mindre ømme pupper. Så jeg har tilbragt noen timer på google i dag jeg også, for å si det sånn! :bookworm::joyful: Jeg synes det var mye betryggende der, selv om med de murringene jeg har hatt i dag har jeg til tider vær litt usikker på hva som er grensa for «smerter»... Føler meg bedre nå etter ei stund på sofaen og en god middag da! :) Jeg håper det normaliserer seg nå, og at vi begge slipper unna med skrekken! ❤️
 
Har det akkurat sånn som deg, bare at her er det ikke noe mer brunt. Men som jeg skrev lenger oppe har jeg også hatt mye murringer og stikkinger i hele dag og mindre ømme pupper. Så jeg har tilbragt noen timer på google i dag jeg også, for å si det sånn! :bookworm::joyful: Jeg synes det var mye betryggende der, selv om med de murringene jeg har hatt i dag har jeg til tider vær litt usikker på hva som er grensa for «smerter»... Føler meg bedre nå etter ei stund på sofaen og en god middag da! :) Jeg håper det normaliserer seg nå, og at vi begge slipper unna med skrekken! ❤️
Jeg håper på det beste for oss
Veldig usikker på selv hva grensa til smerter er! Er det når jeg ville tatt paracet til vanlig? Eller når jeg må stoppe opp i enn hva jeg gjør liksom?
 
Back
Topp