Klagetråden

Uff, det der er så unødvendig. Hadde en lignende episode med min mor, etter jeg har spesifikt sagt at jeg forteller selv når jeg har noe å fortelle og er klar for å fortelle det. Frem til da vil jeg ikke snakke om det. Men neeeida... :smiley-angry003
Nei hva i alle dager :wacky: Her har svigersøster spurt om vi har begynt å prøve på nr to pga JEG TROR hun så noen eggløsningstester forrige måned. Men mannen sa ifra at vi har ikke det (løgn haha) og at vi ikke orker noe mas om flere barn og at det er vår private business. Så har ikke hørt noe mer heldigvis. Men hu tenker nok sitt ja. Men venter tålmodig :angelic:

Skjønner jo at folk er nysgjerrige, det kan jeg være selv. Men om noen svarer nei, så må man jo ta et hint og skjønne at uansett om det var løgn eller ei så skal man uansett droppe det…
Utrolig irriterende ja. Sikkert litt hormoner som gjør det enda verre for meg, men man kan vel forsøke å vente med å ta helt av til man får beskjed om det ene eller andre..

vet hun bare kommer til å bli glad, og kommer til å stille opp 100% og hjelpe til masse, men slik jeg kjenner svigermor kan hun også bli «utfordrende», kreve mye og ta mye plass når jeg er i perm, så jeg blir litt agg på hele greia. Har allerede sagt ifra til min mamma for en stund siden at hun må ta sin plass som mormor, ellers vil svigermor prøve å styre hele greia..

Utrolig irriterende ja. Sikkert litt hormoner som gjør det enda verre for meg, men man kan vel forsøke å vente med å ta helt av til man får beskjed om det ene eller andre..

vet hun bare kommer til å bli glad, og kommer til å stille opp 100% og hjelpe til masse, men slik jeg kjenner svigermor kan hun også bli «utfordrende», kreve mye og ta mye plass når jeg er i perm, så jeg blir litt agg på hele greia. Har allerede sagt ifra til min mamma for en stund siden at hun må ta sin plass som mormor, ellers vil svigermor prøve å styre hele greia..
Det er nok absolutt kjærlighet og glede som ligger bak ja, men det er helt lov å bli frustrert likevel, helt uavhengig av hormoner. :Heartred

Skjønner godt at det er irr, men for å gi et litt annet perspektiv, så kunne jeg tenke meg at noen av besteforeldrene her tok litt mer plass i livene til jentene våre. De er tilstede når de må eller hvis vi kommer til dem, når vi er sammen ønsker de mest å snakke med oss voksne og ikke leke med barna. Det syns jeg er veldig trist og jeg forsøker å arrangere litt tid hvor det bare er besteforeldre sammen med barna, slik at barna vår skal få tettere bånd til sine besteforeldre. Skulle så inderlig ønske at vi hadde det som dere har :Heartpink

Kjenner at jeg bekymrer meg for at jeg nesten bare har tungpusthet og ømme bryster som symptomer. Spottet brunt torsdag, fredag og lørdag. Lørdag kveld kom det også litt rosa på papiret, det samme søndag kveld bare at det kom litt mer. Brun spotting i dag. Ingen smerter. Fikk nesten ikke sove i natt. Klarer ikke slå meg helt til ro med at det er ufarlig:nailbiting::smiley-angelic001 Er på do hele tiden for å sjekke. Har målt HCG pga IVF 4+3 den var da 1 000. Målte også hos legen 5+5 til 21 000 og 6+0 til 32 000 siden jeg hadde SA forrige svangerskap etter lave hcg verdier (hadde da hcg på 9 3 dager etter smerter og start på blødning 5+4) Har allerede en oppsatt TUL i morgen 7+4, føles så altfor lenge til :Heartred

Nå har svigermor begynt å spørre om jeg er gravid…..
samboer var der ikveld, og så spurte hun om vi skulle feire jul sammen i år, vi har delt oss hvert år til nå.
Han svarte at vi ikke hadde snakket om det enda, og da tolket hun det den veien at jeg nå er gravid, og at vi skal snakke om det.
Hun hadde blitt helt hysterisk og fjasete mot samboer så han hadde slitt med å holde maska, men han sa «nei hun er ikke gravid». Hun kjøpte det ikke og skjønte nok at han løy, og har nå sendt han masse meldinger om at det er hyggelig at jeg er gravid igjen og lurer på når vi skal, eller om vi har vært på ultralyd.

Kjenner jeg blir helt svett og irritert. Vi hadde tenkt å fortelle det etter privat ul om 12 dager om alt ser bra ut da, men nå kjenner jeg at jeg egentlig ikke vil si det da heller :BangHead
Oj, så slitsomt. Og tenk så sårt om dere hadde slitt med prøving og samtidig fått slik mas. Huff. Håper dere sier det når dere er klare - ikke før

Oj, så slitsomt. Og tenk så sårt om dere hadde slitt med prøving og samtidig fått slik mas. Huff. Håper dere sier det når dere er klare - ikke før
Ja.. nå ble vi bedt dit på taco på fredag, og kjenner jeg henne rett kommer hun til å spørre meg om jeg vil ha et glass vin til maten da, bare for å se hva jeg svarer, pleier alltid å drikke brus til maten der, men blir så absolutt ikke overrasket hvis det kommer spørsmål om vin nå. Frister nesten å si ja og nippe forsiktig og bare se hva hun sier..

Ja.. nå ble vi bedt dit på taco på fredag, og kjenner jeg henne rett kommer hun til å spørre meg om jeg vil ha et glass vin til maten da, bare for å se hva jeg svarer, pleier alltid å drikke brus til maten der, men blir så absolutt ikke overrasket hvis det kommer spørsmål om vin nå. Frister nesten å si ja og nippe forsiktig og bare se hva hun sier..
Uff så vanskelig.. skjønner så godt at du vil protestere, for selv om vedkommende ønsker å glede seg over en slik nyhet så vet de jo aldri hva du går igjennom :shy:

Men kan du ikke takke nei i tilfellet hun byr vin og hvis hun begynner å spørre og grave om du er gravid kan du si at når dere blir gravide så skal dere fortelle henne når tiden er inne for det (så hun får smøre seg med tålmodighet) :Heartpink Så er det jo ikke såå lenge til hun får en spennende nyhet ;)

Uff så vanskelig.. skjønner så godt at du vil protestere, for selv om vedkommende ønsker å glede seg over en slik nyhet så vet de jo aldri hva du går igjennom :shy:

Men kan du ikke takke nei i tilfellet hun byr vin og hvis hun begynner å spørre og grave om du er gravid kan du si at når dere blir gravide så skal dere fortelle henne når tiden er inne for det (så hun får smøre seg med tålmodighet) :Heartpink Så er det jo ikke såå lenge til hun får en spennende nyhet ;)
Hehe ja, det er en fin tanke, men det finnes ikke mye tålmodighet når det kommer til barnebarn der i går’n, hu kommer nok ikke til å gi seg på tørre møkka der :hilarious: Samboer har fått mase-melding ikveld også.. han prøvde på å svare at syklusen min ikke er i orden etter MAen i sommer, og da fikk han til svar at det trodde hun ikke på:facepalm:
sååå vi må nok forberede oss på falkeblikk de neste ukene på hvor vi er, om vi er på ultralyd noe sted, eller om vi virker noe annerledes dessverre.

Hehe ja, det er en fin tanke, men det finnes ikke mye tålmodighet når det kommer til barnebarn der i går’n, hu kommer nok ikke til å gi seg på tørre møkka der :hilarious: Samboer har fått mase-melding ikveld også.. han prøvde på å svare at syklusen min ikke er i orden etter MAen i sommer, og da fikk han til svar at det trodde hun ikke på:facepalm:
sååå vi må nok forberede oss på falkeblikk de neste ukene på hvor vi er, om vi er på ultralyd noe sted, eller om vi virker noe annerledes dessverre.
Kan han svare på melding at hun må respektere å vente med å lure sånn til dere sier ifra om det er noe nytt? Det går jo tydeligvis inn på deg :Heartpink

Fikk en skikkelig uggen følelse i morges av at dette ikke kommer til å gå veien… håper det bare er nervøsitet før UL på mandag, men akkurat som om alt håp bare rant ut av meg… :sorry:
Åhh føler sånn med deg :Heartpink Jeg har hatt en helvetesuke i symptomer, så når jeg har følt meg bedre i går og i dag så blir jeg jo nervøs.. er nok fordi vi ønsker å forberede oss litt på det verste før UL, tror du ikke? Jeg har på mandag jeg også. Siden det nærmer seg og vi «endelig» skal få se om det er liv inni der.. Man kjenner jo at mye står på spill :shy:

Åhh føler sånn med deg :Heartpink Jeg har hatt en helvetesuke i symptomer, så når jeg har følt meg bedre i går og i dag så blir jeg jo nervøs.. er nok fordi vi ønsker å forberede oss litt på det verste før UL, tror du ikke? Jeg har på mandag jeg også. Siden det nærmer seg og vi «endelig» skal få se om det er liv inni der.. Man kjenner jo at mye står på spill :shy:
Du har nok rett! Heldigvis kan man ikke tenke seg ut av en gravditet fordi man har en dårlig dag ❤️ men det hjelper veldig med et støttende og fint forum :shy:

Vi fortalte svigers om graviditeten her en dag. Vi har to barn og venter en til. Responsen var følgende:
«Herregud!»
«Er dere sikre på dette da?»
«Er det ikke litt tett mellom barna?»
«Er det ikke litt for tidlig, du som akkurat startet i ny jobb?»
«Skal dere ha én til som ikke sover…?»
«Var det planlagt?»
«Dere må vel ha ny bil…»

Happy day. Da vi annonserte forrige graviditet var det ifølge svigermor også for tidlig etter første barn. Og for sent på året. Og feil tidspunkt fordi jeg var student.

Ærlig talt, det finnes ingen bra tidspunkt å få barn. Men ifølge svigermors kommentarer skulle fireåringen åpenbart vært enebarn ennå, for det er først nå jeg er ute i full jobb igjen etter master. Men ifølge henne er det fremdeles for tidlig. Jeg ble bare provosert da vi skulle fortelle en hyggelig nyhet…

Vi fortalte svigers om graviditeten her en dag. Vi har to barn og venter en til. Responsen var følgende:
«Herregud!»
«Er dere sikre på dette da?»
«Er det ikke litt tett mellom barna?»
«Er det ikke litt for tidlig, du som akkurat startet i ny jobb?»
«Skal dere ha én til som ikke sover…?»
«Var det planlagt?»
«Dere må vel ha ny bil…»

Happy day. Da vi annonserte forrige graviditet var det ifølge svigermor også for tidlig etter første barn. Og for sent på året. Og feil tidspunkt fordi jeg var student.

Ærlig talt, det finnes ingen bra tidspunkt å få barn. Men ifølge svigermors kommentarer skulle fireåringen åpenbart vært enebarn ennå, for det er først nå jeg er ute i full jobb igjen etter master. Men ifølge henne er det fremdeles for tidlig. Jeg ble bare provosert da vi skulle fortelle en hyggelig nyhet…
Åhhhh :sorry: Trist å bli møtt med verdens fineste nyhet sånn :arghh: Det at det også er så mange spørsmål her som vi som vil ha barn gjerne stiller FØR vi velger å bli gravid også, og ikke kommer med etter… :bag: Hva sa dere til henne da?

Åhhhh :sorry: Trist å bli møtt med verdens fineste nyhet sånn :arghh: Det at det også er så mange spørsmål her som vi som vil ha barn gjerne stiller FØR vi velger å bli gravid også, og ikke kommer med etter… :bag: Hva sa dere til henne da?
Jeg freste og reiste meg opp av sinne og lot samboer ta praten (var på Facetime). Han var litt tydelig tilbake til henne, men tror ikke hun forstod at jeg ble skikkelig irritert. Jeg har vrengt ut det jeg har følt for tidligere, og er usikker på om det er verdt det. (En av alle gangene hun har stått og sagt at vi måtte gå og legge oss, både hos oss oss og hos de, svarte jeg «det klarer vi da avgjøre selv». Da ble hun tydelig sjokkert over svaret mitt, haha)

Jeg freste og reiste meg opp av sinne og lot samboer ta praten (var på Facetime). Han var litt tydelig tilbake til henne, men tror ikke hun forstod at jeg ble skikkelig irritert. Jeg har vrengt ut det jeg har følt for tidligere, og er usikker på om det er verdt det. (En av alle gangene hun har stått og sagt at vi måtte gå og legge oss, både hos oss oss og hos de, svarte jeg «det klarer vi da avgjøre selv». Da ble hun tydelig sjokkert over svaret mitt, haha)
Åh gud, så slitsomt!! Går det an :banghead: Lærer mye om hvordan jeg ikke vil bli selv som svigermor

Klarer ikke å legge fra meg bekymringene mer enn noen dager... Har vært bittelitt rosafarge på utfloden i går og i dag, da settes hele alarmsystemet i gang her :arghh: 7dager til ul.og var ingen mulighet til å komme noen dager før da han er på ferie... Tok en hcg i dag så håper den kan berolige meg litt :Heartred

Back
Topp