Klagetråden

Kanskje jeg skal være modig nok til å sende enda en melding likevel. Jeg klarer å holde uggenheten nesten innafor ved å spise, men er ikke veldig gira på voldsom vektoppgang heller dersom det kan unngås. Spiser ikke veldig sunt heller, er bare salt mat som frister eller grønne epler :facepalm:
Hehe, det er veldig typisk å forsøke å døyve det med type mat, men det er ofte usunt og ikke bra for deg, også blir det en negativ spiral fordi du føler deg dårligere når du ikke spiser mat som støtter kroppen og graviditeten. Bra du tar kontakt med legen og får hjelp :Heartpink

Ser mange her bruker xonvea. Jeg syns xonvea er så sinnsykt dyrt, så jeg bruker kombinasjonen phenergan og pyridoksin istedenfor. Har to hg svangerskap bak meg og har hatt bra effekt av det før xonvea kom på markedet. Det er ca det samme, bare to forskjellige antihistaminer så mange har like god effekt av phenergan. Bare ett tips til dere som må spare der dere kan :hilarious:
trodde den var godkjent på blå resept?

trodde den var godkjent på blå resept?
Vanskelig å få det, så de fleste må legge ut for medisinen og så får de refusjon dersom de må bruke den over en hvis periode. Det er kun de med hyperemesis som kan få den på blå resept, ikke de med vanlig svangerskapskvalme og man vet jo gjerne ikke om det er normal svangerskapskvalme eller hyperemesis før kvalmen varer over i andre trimester.

Vanskelig å få det, så de fleste må legge ut for medisinen og så får de refusjon dersom de må bruke den over en hvis periode. Det er kun de med hyperemesis som kan få den på blå resept, ikke de med vanlig svangerskapskvalme og man vet jo gjerne ikke om det er normal svangerskapskvalme eller hyperemesis før kvalmen varer over i andre trimester.
Ahh, skjønner :happy:

Kanskje jeg skal være modig nok til å sende enda en melding likevel. Jeg klarer å holde uggenheten nesten innafor ved å spise, men er ikke veldig gira på voldsom vektoppgang heller dersom det kan unngås. Spiser ikke veldig sunt heller, er bare salt mat som frister eller grønne epler :facepalm:
Jeg sendte melding til lege angående kvalme og kjøpte deretter Postafen på apoteket. Voldsom bruksanvisning, ble halvredd bare av å lese den. Valgte å prøve én tablett likevel, men synes ikke det hjalp så nevneverdig. Så da har jeg valgt å ikke ta mer. Kjipern :hungover:

Overrasket over hvor mye verre formen er denne graviditeten i sammenligning med forrige :dead:

Jeg sendte melding til lege angående kvalme og kjøpte deretter Postafen på apoteket. Voldsom bruksanvisning, ble halvredd bare av å lese den. Valgte å prøve én tablett likevel, men synes ikke det hjalp så nevneverdig. Så da har jeg valgt å ikke ta mer. Kjipern :hungover:
Kjipt ja! Enig i de bruksanvisningene, men det er valg førstelinje behandling hos gravide likevel, så dette kommer før xonvea. Det hjalp heller ikke for meg sist eller denne gangen, xonvea virker tilsynelatende ut å hjelpe endel heldigvis :happy: Kastet opp både i går og i dag, men mindre enn jeg har gjort tidligere.

Alle de kvalmestillende som baserer seg på ulike antihistaminer må brukes over noen dager før man vet om det har effekt eller ikke :)

Noe jeg tenker på nesten hver gang jeg åpner dette forumet, er hvor forbaska irriterende det er å være «seint ute». Forrige graviditet hadde jeg termin 27. i måneden (baby kom 29.), denne gang har jeg inntil videre termin 29. mai. Føles som om «alle» har kommet så mye lenger enn meg :laughing002

Men med det vil jeg også avsi en ekstra tanke til den som er førstegangs i samme båt. Denne gangen vet jeg ihvertfall hva jeg går til, og føler at tiden flyr. De to ukene jeg har visst at jeg er gravid har føltes som en dag. Sikkert også mye takket være den 14 mnd gamle virvelvinden jeg har hjemme.

Alle de kvalmestillende som baserer seg på ulike antihistaminer må brukes over noen dager før man vet om det har effekt eller ikke :)
Oj, det var godt du sa! Daså. Så hvis jeg skal unngå kvalme i bryllupet mitt bør jeg ta tablettene i noen dager før også i håp om effekt?

Når fikk dere time til TUL på sykehuset? Det er to uker til jeg er 11+0 og har fortsatt ikke hørt noe fra dem. Burde jeg etterlyse timen eller avvente litt til?

Når fikk dere time til TUL på sykehuset? Det er to uker til jeg er 11+0 og har fortsatt ikke hørt noe fra dem. Burde jeg etterlyse timen eller avvente litt til?
Jeg fikk time 12+1, tok 5 dager fra henvisning fra fastlegen. Det er 3 uker til. Personlig ville jeg etterlyst, men det kan jo bare være at det tar litt tid - det er jo fortsatt noen uker igjen, og vinduet de har til TUL er vel uke 11 til uke 14 mener jeg.

Jeg fikk time 12+1, tok 5 dager fra henvisning fra fastlegen. Det er 3 uker til. Personlig ville jeg etterlyst, men det kan jo bare være at det tar litt tid - det er jo fortsatt noen uker igjen, og vinduet de har til TUL er vel uke 11 til uke 14 mener jeg.
Til fredag er det 3 uker siden henvisningen ble sendt til sykehuset for min del

Jeg er virkelig virkelig uggen. Nærmest hele døgnet, med unntak av starten av dagen og frem til etter lunsjtid. Blir bare verre og verre utover kvelden og så er jeg redd jeg omtrent skal kaste opp når jeg skal legge meg på sengen eller når jeg beveger meg. Ser frem til legetime om 14 dager, da skal jeg be om kvalmestillende
Vente i 14 dager? Det var sykt lenge! Hvorfor ikke sende elektronisk forespørsel? Jeg får svar ila dagen!

Ser mange her bruker xonvea. Jeg syns xonvea er så sinnsykt dyrt, så jeg bruker kombinasjonen phenergan og pyridoksin istedenfor. Har to hg svangerskap bak meg og har hatt bra effekt av det før xonvea kom på markedet. Det er ca det samme, bare to forskjellige antihistaminer så mange har like god effekt av phenergan. Bare ett tips til dere som må spare der dere kan :hilarious:
Jeg kjøpte i usa, der er det reseptfritt. Betalte vel 50kr for en pakke med 100tabl a 25 mg. Så et tips er å se om noen man kjenner feks reiser over dammen i ferien eller slikt, som kan kjøpe.

Syk IGJEN.
Hvorfor har ingen advart meg mot å bli gravid de første månedene etter barnehagestart? :hilarious: Syk+første trimester=o_Oo_Oo_O
Seriøst. Ettåringen er syk for tredje gang siden barnehagestart. Jeg har blitt syk hver gang hun har det, og det virker som om dette er den verste så langt. Hver gang hun presser det skjønne, snørrete lille ansiktet sitt opp mot mitt nå kjenner jeg på frykten over at jeg lever på lånt tid... :arghh:

Back
Topp