Klagetråden

Jeg kjøpte i usa, der er det reseptfritt. Betalte vel 50kr for en pakke med 100tabl a 25 mg. Så et tips er å se om noen man kjenner feks reiser over dammen i ferien eller slikt, som kan kjøpe.
Å, trodde ikke xonvea fantes i 25mg? Er det ikke bare 10mg/10mg?

Syk IGJEN.
Hvorfor har ingen advart meg mot å bli gravid de første månedene etter barnehagestart? :hilarious: Syk+første trimester=o_Oo_Oo_O
Seriøst. Ettåringen er syk for tredje gang siden barnehagestart. Jeg har blitt syk hver gang hun har det, og det virker som om dette er den verste så langt. Hver gang hun presser det skjønne, snørrete lille ansiktet sitt opp mot mitt nå kjenner jeg på frykten over at jeg lever på lånt tid... :arghh:
Vi hadde bhg start i mars og var syke fra april til juni, nytt virus hver uke o_O o_O o_O unner ingen dette samtidig med 1. Trimester. Vår har heldigvis holdt seg noenlunde og vi har ikke blitt syke nå :facepalm:

Jo, i Norge så. Jeg kjøpte 25mg med doxylamine og så egen tablett 100mg med b6. De koster også rundt 50kr. Blir samme virkestoff, bare i to tabletter.
Tenkte på xonvea spesifikt, ikke andre preparater. Litt av poenget med akkurat xonvea er jo at de er i en pille så man slipper den horrible pyridoksin pillen ved siden av :hungover:

Tenkte på xonvea spesifikt, ikke andre preparater. Litt av poenget med akkurat xonvea er jo at de er i en pille så man slipper den horrible pyridoksin pillen ved siden av :hungover:
Du kan få xenovea spesifikt og, jeg bare kjøpte de separat fordi jeg bruker doxylamine til vanlig som sovetablett. Trenger ikke b6 da. Bryr meg heller ikke så mye med smaken, fordi jeg tar tabletten med mat så da smaker det ikke..

Vente i 14 dager? Det var sykt lenge! Hvorfor ikke sende elektronisk forespørsel? Jeg får svar ila dagen!
jeg sendte melding og ble anbefalt livsstilstilpasning (ikke enkelt i travelt liv med barn fra før og ny jobb) og eventuelt reseptfri Prostafen. Super lege, jeg får også svar samme dag. Men etter å ha lest pakningsvedlegget frister det rett og slett ikke, selv om det ifølge tryggmammamedisin skal være trygt. Jeg er passert 10+1 nå, så kanskje jeg får noen lettere dager etter hvert nå uansett :hungover:

Kastet nettopp opp for første gang denne graviditeten :( Sist gang kastet jeg ikke opp én eneste gang, helt til jeg gikk i fødsel (kastet opp mye i fødsel).

Det positive er at kvalmen lettet litt nå :wacky: Etter et døgn med konstant kvalme

jeg sendte melding og ble anbefalt livsstilstilpasning (ikke enkelt i travelt liv med barn fra før og ny jobb) og eventuelt reseptfri Prostafen. Super lege, jeg får også svar samme dag. Men etter å ha lest pakningsvedlegget frister det rett og slett ikke, selv om det ifølge tryggmammamedisin skal være trygt. Jeg er passert 10+1 nå, så kanskje jeg får noen lettere dager etter hvert nå uansett :hungover:
Da ville jeg også ventet og se hvordan de neste to ukene blir, går som oftest over rundt uke 12. det er endel andre bivirkninger med de kvalmestillende, så jeg er selv i en avveining på hva som er «best».

Gruer meg så voldsomt til ul på torsdag :arghh: har mye mye mer symptomer denne gang. Men ul er på 9+1, akkurat det det ble målt til å ha stoppet sist.. evt. Så er jeg 9+5 om siste ul målte riktig da. Kvalmen har begynt å roe seg, og det bekymrer meg litt :arghh:selv om den ikke har forsvunnet plutselig, men er heller blitt litt bedre...

Når fikk dere time til TUL på sykehuset? Det er to uker til jeg er 11+0 og har fortsatt ikke hørt noe fra dem. Burde jeg etterlyse timen eller avvente litt til?
Det tok et par dager fra henvisningen min ble sendt til den var vurdert, men tok likevel nesten 3 uker før jeg fikk tildelt time. Nå har jeg (endelig) blitt satt opp på time 12+5. Er 9+5 i dag. Når jeg ringte og spurte noen dager/en uke etter henvisningen var sendt fikk jeg bare beskjed om at de bare ikke var kommet så langt enda :think005

Det tok et par dager fra henvisningen min ble sendt til den var vurdert, men tok likevel nesten 3 uker før jeg fikk tildelt time. Nå har jeg (endelig) blitt satt opp på time 12+5. Er 9+5 i dag. Når jeg ringte og spurte noen dager/en uke etter henvisningen var sendt fikk jeg bare beskjed om at de bare ikke var kommet så langt enda :think005
Samme her - vurdert etter noen dager, men fikk ikke tildelt time før 3 uker etter. Fikk time nå fra sykehuset nå etter jeg spurte her om hvor lang tid det tok for andre heldigvis så nå er alt i orden

Sliter sånn ekstremt med å få i meg drikke om dagen, har alltid sliti med drikke men gått på et vus... men sterk husholdningssaft er okey.
Altså omtrent kaster meg over glasset og drikker en del..
Så har samboeren blandet husholdningssaft men blander i no saft han vet jeg IKKE liker... "må jo tåle litt humor, kan jo ikke være en kjedelig familie"
Så nå sitter jeg kjempe kvalm på do, og er en blanding av irritert og på nippet til å grine..

Sliter sånn ekstremt med å få i meg drikke om dagen, har alltid sliti med drikke men gått på et vus... men sterk husholdningssaft er okey.
Så har samboeren blandet husholdningssaft men blander i no saft han vet jeg IKKE liker... "må jo tåle litt humor, kan jo ikke være en kjedelig familie"
Så nå sitter jeg kjempe kvalm på do, og er en blanding av irritert og på nippet til å grine..
Det er det mest meningsløse, slemme forsøket på humor jeg har hørt i dag ihvertfall. Sender sekundær irritasjon og klemmer :Heartred

Det hadde irritert meg grenseløst. Bare vær sur på han resten av dagen og håper han skjønner poenget. Her hadde mannen aldri turt å gjøre noe så dumt.

Humor funker så jææææækla dårlig når man er kvalm og hormonell! Mannen merker at min ellers laaaaaange lunte er blitt ganske så kort :wideyed:

Det er det mest meningsløse, slemme forsøket på humor jeg har hørt i dag ihvertfall. Sender sekundær irritasjon og klemmer :Heartred
Humor funker så jææææækla dårlig når man er kvalm og hormonell! Mannen merker at min ellers laaaaaange lunte er blitt ganske så kort :wideyed:
Det hadde irritert meg grenseløst. Bare vær sur på han resten av dagen og håper han skjønner poenget. Her hadde mannen aldri turt å gjøre noe så dumt.
Han prøvde seg først på at det ikke var blanda, og ga meg ny i samme glass.. men en med syk lukte og smakssans så blir det for dumt.

Han sa unnskyld flere ganger og skjønte at han hadde driti seg ut
"Glemte at å dyp være dehydrert er humor" (sa jeg til han)

Han prøvde seg først på at det ikke var blanda, og ga meg ny i samme glass.. men en med syk lukte og smakssans så blir det for dumt.

Han sa unnskyld flere ganger og skjønte at han hadde driti seg ut
"Glemte at å dyp være dehydrert er humor" (sa jeg til han)
Bra at han skjønte han tråkka i salaten, jeg hadde gnudd det ekstra inn, slik at han hadde tenkt seg både en og to og fem gangen før han gjorde noe like dumt igjen.

Det siste døgnet har kvalmen begynt å dra seg skikkelig opp, til den grad at jeg har hatt det helt forferdelig. Har begynt å stresse over mulighetene for å utvikle hyperemesis, så det var nesten en lettelse - men bare nesten! - å oppdage at jeg har fått norovirus :yuck::hungover::grumpy:
Åååå, noro er tortur! Kondolerer!

Back
Topp