Fra 3kløver til 4kløver.. Februar 2026 (gravid)

Haha gravidhjerne :laughing001

Synes den var kjempesøt! Fant du den? :)

Det nærmer seg med ul, da! Blir veldig spennende om du har rett :love7

Det er helt sprøtt å tenke på! Helt fra jeg var liten har jeg gledet meg til graviditet og baby, det var liksom "meningen med livet". Og nå er det over?? Skummelt å tenke på :hilarious:

Jeg har alltid hatt bakovervendt livmor og var veldig redd jeg ikke skulle få den fine gravidmagen pga det. Men jeg har fått tidlig mage med alle 3 :confused005 nå har jeg bikket over til 3 trimester, så nå går det mot tyngre tider :laughing001
Veldig også, jeg er så flink til å gå inn og like i farta, så tenker jeg og skrive seinere også glemmer jeg det. Eller leser når folk skriver til meg, så skal jeg svare så glemmeboken det også. Så titter jeg i dageboken som nå og vips så husker jeg det :laughing001

Nei, har glemt det også :laughing002 var på senteret og kjøpte nye sko i går..

Nå er det ikke mange dager igjen, gleder meg masse og håper fortsatt at alt er bra med lille i magen, er så redd det plutselig skal komme noen avvik :(

Vet, det er veldig trist å tenke på.. Men, vi er virkelig heldige som snart skal ha en liten en hver. Herregud, nå er det ikke lenge til November heller :happy093du er vel i uke 30 nå?

Kunne du ta Utvendig UL på TUL? Jeg var 12+0 og måtte ta innvendig, nå Jeg var gravid med mini så gikk det fint utvendig uke 11+4, merkelig så fort det endrer seg :laughing002
Kjenner livmoren godt nå, den er under navelen

Gleder meg så mye til ordentlig høst…

Kjenner jeg ble så skuffet over 20 varmegrader fra i dag og de neste dagene. Jeg er så lei varmen og er så klar for høsten. Gå turer i skogen og ta masse fine høst bilder :Heartred
IMG_0015.jpeg

Kjenner jeg ble så skuffet over 20 varmegrader fra i dag og de neste dagene. Jeg er så lei varmen og er så klar for høsten. Gå turer i skogen og ta masse fine høst bilder :Heartred
Vis vedlegget 469131
I feel you, sitter i ACn, og så er det lissom varmt og VÅTT, ikke varmt og fint hehe. Har et barn født i september, og natta han ble født (i bilen :knegg:) så var det første frostnatt det året! Så langt unna der i år enda hehe.

I feel you, sitter i ACn, og så er det lissom varmt og VÅTT, ikke varmt og fint hehe. Har et barn født i september, og natta han ble født (i bilen :knegg:) så var det første frostnatt det året! Så langt unna der i år enda hehe.
Ikke sant! Er jo grusomt :arghh: Bare å gå en liten runde med bikkja og det blir 1 time nedkjøling foran vifta :laughing002

Herregud, født i bilen. Det har liksom alltid vært min store skrekk… Hvordan gikk det?
Gleder meg til frosten kommer…

Gravid Uke 18+2 :Heartred

Da har jeg vært på AHUS og fått diagnosen Svangerskapsdiabetes. Starter på Insulin i kveld. Hun jeg snakket med var en så utrolig koselig dame :Heartred

Har så helseangst, og når det kommer til ting som er helt ukjent for meg å utenfor min kontroll så får jeg kjempe angst. Er en del av det å ha ADHD. Og etter at pappa døde så merker jeg at det sitter ekstra hardt i. Er liksom Ingenting som skal til for at jeg blir kjempe bekymret. Så da var det veldig godt og møtte en så hyggelig dame. Jeg fikk beskjed om at alt var kjempe fint, blodsukkeret mitt er helt normalt. Er kun Fastende som er høyt og det er pga svangerskapsdiabetes. Jeg skulle være stolt over meg selv for at jeg var så flink som jeg var og gjorde det jeg kunne for å holde det i sjakk :)
Men, jeg starter på insulin i kveld. Så får jeg masse oppfølging videre fremover :)
Så nå føler jeg meg så lettet og mye bedre.

Møtte denne fine sommerfuglen på vei til AHUS. Etter at pappa døde, så har jeg og min søster sett så mye sommerfugler, så det forbindes med han :Heartred

Vedlegg

• IMG_0117.jpeg
    IMG_0117.jpeg
    1.008,3 KB · Visninger: 17
Godt med et så fint møte i dag! Og godt å bli godt ivaretatt! Det går nok kjempe fint, svangerskapsdiabetes kommer av hormoner i morkaken, vanskelig å gjøre noe med (uten medisinsk hjelp). Bare midlertidig, heldigvis :Heartpink

Fin sommerfugl :love7

Vis vedlegget 469131
Samme her, er så klar for høst! Syns det er teit at sommeren skal vøre så sen, kan heller starte tidligere istedenfor? Og jeg vil heller ha kulde når jeg er småkvalm enn varme også :hilarious: Syns du kanskje jeg er kravstor nå? Meeeeeh

…Men får liksom ikke pyntet noe enda siden jeg er så trøtt og uggen form :dead:

Gravid Uke 18+2 :Heartred

Da har jeg vært på AHUS og fått diagnosen Svangerskapsdiabetes. Starter på Insulin i kveld. Hun jeg snakket med var en så utrolig koselig dame :Heartred

Har så helseangst, og når det kommer til ting som er helt ukjent for meg å utenfor min kontroll så får jeg kjempe angst. Er en del av det å ha ADHD. Og etter at pappa døde så merker jeg at det sitter ekstra hardt i. Er liksom Ingenting som skal til for at jeg blir kjempe bekymret. Så da var det veldig godt og møtte en så hyggelig dame. Jeg fikk beskjed om at alt var kjempe fint, blodsukkeret mitt er helt normalt. Er kun Fastende som er høyt og det er pga svangerskapsdiabetes. Jeg skulle være stolt over meg selv for at jeg var så flink som jeg var og gjorde det jeg kunne for å holde det i sjakk :)
Men, jeg starter på insulin i kveld. Så får jeg masse oppfølging videre fremover :)
Så nå føler jeg meg så lettet og mye bedre.

Møtte denne fine sommerfuglen på vei til AHUS. Etter at pappa døde, så har jeg og min søster sett så mye sommerfugler, så det forbindes med han :Heartred
Åhh litt helseangst selv, men så godt du traff noen som var gode :happy: er det mye arbeid med svangerskapsdiabetes? Jeg var på grensen sist… ikke at jeg vet om det betyr noe… men.. ender sikkert opp med det nå ser jeg for meg :bag:

Ååå så fin sommerfugl, det er nok en hilsen om at pappaen din er med deg :Heartpink

Gravid Uke 18+3 :Heartred

I dag har vi vært på OUL og timen var kjempe tidlig. Så vi var oppe kl 6 for å rekke timen kl 8.. Så kjenner jeg er rimelig sliten nå. Men, til det vi har lurt så lenge på. Hva gjemmer seg i magen :love017 Jo der gjemmer det seg en frisk liten Jente :Heartpink Hun var kjempe aktiv og hadde full turn oppvisning. Når vi kom hjem så hadde vi en liten gender reveal :love017

Til dere jeg ikke har svart på innlegg enda, det kommer.. må bare vente litt før jeg er helt kaputt :dead:

Ultralyd bilder
IMG_0133.jpeg
IMG_0134.jpeg
IMG_0135.jpeg

Kaken min kjære bestevenninne lagde

IMG_0144.jpeg
IMG_0153.jpeg

Last edited:
Gratulerer så mye med ei lita, frisk prinsesse i magen :love7 :smiley-bounce012 :love017 :hug007:love017:dummy1::Heartpink:wav

Samme her, er så klar for høst! Syns det er teit at sommeren skal vøre så sen, kan heller starte tidligere istedenfor? Og jeg vil heller ha kulde når jeg er småkvalm enn varme også :hilarious: Syns du kanskje jeg er kravstor nå? Meeeeeh

…Men får liksom ikke pyntet noe enda siden jeg er så trøtt og uggen form :dead:
Er alt for varmt alt for lenge! Orker ikke å gå så lang tur i varmen, blir så varm :dead: Vil ha på klær som er komfortabelt nå, men ingen ting er bra nok. Man blir som en vulkan når man er gravid :laughing002 Skjønner deg kjempe godt, man føler at kulde er mere lindrende mot kvalme, så du er definitivt ikke kravstor :Heartred Jeg vil også pynte og ordne, men orker ikke! Er for varmt :laughing002 leiligheten vår koker.. Vil også ta masse høst bilder.
Åhh litt helseangst selv, men så godt du traff noen som var gode :happy: er det mye arbeid med svangerskapsdiabetes? Jeg var på grensen sist… ikke at jeg vet om det betyr noe… men.. ender sikkert opp med det nå ser jeg for meg :bag:

Ååå så fin sommerfugl, det er nok en hilsen om at pappaen din er med deg :Heartpink
Ja, det er så viktig! Helseangst er grusomt, snakker kun med min egen lege. Han vet liksom hva jeg sliter med så han sier aldri noe som kan trigge :laughing002

Nei jeg syntes ikke det. Vet hva jeg skal spise som er sunt, og jeg er ikke noe generelt godteri menneske. Er veldig glad i sjokolade bare og mat. Er veldig flink og spiser riktig nå, må tenke på babyen. Svangerskapsdiabetes er veldig skummelt, man kan få for mye fostervann, ikke bra for morkaken, svangerskapsforgiftning osv. tar Abyl E som skal forebygge sistnevnte. Så man må bare tenke på hva som er best for seg selv og babyen!

Ja, han kom for å si at alt er bra :love017

Godt med et så fint møte i dag! Og godt å bli godt ivaretatt! Det går nok kjempe fint, svangerskapsdiabetes kommer av hormoner i morkaken, vanskelig å gjøre noe med (uten medisinsk hjelp). Bare midlertidig, heldigvis :Heartpink

Fin sommerfugl :love7
Ja, det er så viktig :Heartred
Det var det hun sa også og Jordmoren min. Heldigvis er det kun fastende som er høyt og ikke de etter mat. Og det er veldig vanlig med svangerskapsdiabetes.. Heldigvis kun midlertidig, så skal gjøre det beste ut av det for meg og babyen :love017

Veldig stor og fint, elsker sommerfugler :Heartred

Gratulerer så mye med ei lita, frisk prinsesse i magen :love7 :smiley-bounce012 :love017 :hug007:love017:dummy1::Heartpink:wav
Tusen takk fineste du :love017
Hei lille venn!! Så koselig :love7 og så stas med liten søster!

Så bra alt var godt, tenk det, heldige vi er!
Tusen takk kjære deg :love017 Vet du, det er vi så virkelig! Snakket med UL jordmoren om det samme, pga alder å alt annet rundt så skal man virkelig være takknemlig :love017
Så utrolig kjekt! Fine lille jenten:dummy1::Heartred
Tusen Takk kjære deg :love017
Så koselig og gratulerer så mye med prinsessen på vei :hello2 :Heartpink :dummy1:
Tusen takk søta :love017

Veldig også, jeg er så flink til å gå inn og like i farta, så tenker jeg og skrive seinere også glemmer jeg det. Eller leser når folk skriver til meg, så skal jeg svare så glemmeboken det også. Så titter jeg i dageboken som nå og vips så husker jeg det :laughing001

Nei, har glemt det også :laughing002 var på senteret og kjøpte nye sko i går..

Nå er det ikke mange dager igjen, gleder meg masse og håper fortsatt at alt er bra med lille i magen, er så redd det plutselig skal komme noen avvik :(

Vet, det er veldig trist å tenke på.. Men, vi er virkelig heldige som snart skal ha en liten en hver. Herregud, nå er det ikke lenge til November heller :happy093du er vel i uke 30 nå?

Kunne du ta Utvendig UL på TUL? Jeg var 12+0 og måtte ta innvendig, nå Jeg var gravid med mini så gikk det fint utvendig uke 11+4, merkelig så fort det endrer seg :laughing002
Kjenner livmoren godt nå, den er under navelen
Kjenner meg igjen i det, ja :laughing001

Gratulerer såå mye med en frisk liten jente i magen! Så koselig :love7 nå er det bare å nyte :D

Jeg koser meg skikkelig! Tør ikke tenke at dette er siste gangen, jeg blir så lei meg ❤️ jeg er 29+4 i dag, synes tiden kunne gått litt saktere :laughing002

Jeg har kun tatt utvendig ul denne gangen, faktisk. Første ul var 7+4. Da jeg var gravid med nr 2 i uke 8+4 fant vi ikke baby med innvendig ul. Fant den med én gang når hun tok utvendig. Veldig rart.

De vokser fort nå :D synes sparkene er ganske harde nå, i går kjentes det ut som baby skulle bryte seg ut rett under magesekken min :oops: hvordan skal det gå i 11 uker til? :hilarious:

Ametyst? Du tok jo Fertility, hvilke andre vitaminer tok du før graviditeten også gikk du på progesteronstøtte ved siden av? Vi har nemlig vennepar som prøver og skal begynne på cyclogest nå, så ville jeg anbefale Fertility, men lurte litt på hvordan det gikk med prog.større :pompus:

Ametyst? Du tok jo Fertility, hvilke andre vitaminer tok du før graviditeten også gikk du på progesteronstøtte ved siden av? Vi har nemlig vennepar som prøver og skal begynne på cyclogest nå, så ville jeg anbefale Fertility, men lurte litt på hvordan det gikk med prog.større :pompus:
Det har ikke noe å si om de bruker dem og Cylogest. Jeg tok dem, Vitamin C 1000 mg brusetablett, multivitamin og Omega 3 UTEN A og D vitamin, det er viktig, fikk også resept på 1 mg folat

Kjenner meg igjen i det, ja :laughing001

Gratulerer såå mye med en frisk liten jente i magen! Så koselig :love7 nå er det bare å nyte :D

Jeg koser meg skikkelig! Tør ikke tenke at dette er siste gangen, jeg blir så lei meg ❤️ jeg er 29+4 i dag, synes tiden kunne gått litt saktere :laughing002

Jeg har kun tatt utvendig ul denne gangen, faktisk. Første ul var 7+4. Da jeg var gravid med nr 2 i uke 8+4 fant vi ikke baby med innvendig ul. Fant den med én gang når hun tok utvendig. Veldig rart.

De vokser fort nå :D synes sparkene er ganske harde nå, i går kjentes det ut som baby skulle bryte seg ut rett under magesekken min :oops: hvordan skal det gå i 11 uker til? :hilarious:
Hahaha, jeg må gå i dagboken oftere. Får sjeldent med meg beskjeder.. Kanskje på tide å våkne opp :laughing002

Gratulerer du er 30+0 i dag :love017

Livmoren min har liksom bare sugd seg inn :laughing002 Blitt sånn ekstrem bakovervendt.. men, den spratt fint ut når den først kom. Føler meg liksom gigantisk, men ser ikke sånn ut på bilder :laughing002

Herlig, skikkelig aktiv baby i magen :love017
I dag har jeg hatt aktiv liten tass, er så gøy.

Back
Topp