En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

Ny oppdatert graf etter god hjelp for håpløse sjeler :woot:

Nå flyttet Eggløsningsdagen seg til lørdag CD 15, og det tror jeg på siden jeg hadde ganske høy EL test torsdags kveld også.

Så da kan jo det være at aksjelegging natt til lørdag var «spot-on», vi får håpe og vente i spenning, det hadde vært så fint å bli gravid igjen :happy: :Heartred

Men nå forsvant krysset, men fremdeles DPO registrert, noen som vet hvorfor? :bored:
IMG_3955.jpeg

OMG føler meg blond nå, det var jo første valgmulighet :hilarious:

Tusen takk dere @AnneS @mamat2prinsesser&4prinser og @Smågoth :Heartred

Vis vedlegget 461432
Syns det er rart at det heter "kit", det er jo bare en strimmel :hilarious: De kaller jo ikke Gtester for det.
Ny oppdatert graf etter god hjelp for håpløse sjeler :woot:

Nå flyttet Eggløsningsdagen seg til lørdag CD 15, og det tror jeg på siden jeg hadde ganske høy EL test torsdags kveld også.

Så da kan jo det være at aksjelegging natt til lørdag var «spot-on», vi får håpe og vente i spenning, det hadde vært så fint å bli gravid igjen :happy: :Heartred

Men nå forsvant krysset, men fremdeles DPO registrert, noen som vet hvorfor? :bored:
Vis vedlegget 461431
Stiplet kryss betyr at den er usikker, mener jeg

Syns det er rart at det heter "kit", det er jo bare en strimmel :hilarious: De kaller jo ikke Gtester for det.

Stiplet kryss betyr at den er usikker, mener jeg

Fader at han skulle begynne å bli usikker nå som jeg begynte å bli sikker da :schocked028 Haha, får vel bare legge det fra meg og glede meg til testetid :hilarious:

5 DPO - Håpets land

Av og til trykker jeg feil på Babyverden og kommer inn på «hjem»siden hvor man kan trykke på «legg til barn/graviditet», og da stopper jeg opp og blir stirrende litt på den knappen. Hellemåne hvor glad jeg hadde blitt for å kunne trykke på den knappen igjen :Heartpink

Vis vedlegget 461522

Vis vedlegget 461524
Ska eg fortella deg ein liten hemmelighet?xsmile9 kvar EL så legge eg inn ny baby i babyverden, og så berre endre eg viss det ikkje går :hilarious: syns det e fint å veta kor stor babyen eventuelt e, ka tid termin blir osv. Er liksom dpo syssel for meg det:smiley-ashamed005:smiley-angelic002 hilsen kanskje 2+5 gravid:greet015

Ska eg fortella deg ein liten hemmelighet?xsmile9 kvar EL så legge eg inn ny baby i babyverden, og så berre endre eg viss det ikkje går :hilarious: syns det e fint å veta kor stor babyen eventuelt e, ka tid termin blir osv. Er liksom dpo syssel for meg det:smiley-ashamed005:smiley-angelic002 hilsen kanskje 2+5 gravid:greet015
Åh så kjekt, det tenkte jeg ikke gikk an, jeg la til nå at «vi prøver», og da kom opp termin og str på eventuell blastocyst etc, det var fint - takk for tips :happy: Kan prøve å legge til barn også og se hva som er forskjellig :angelic:

6DPO - temperaturen synker og «alt håp er ute» følelsen

Jeg ble ganske lei meg når tempen sank idag, da jeg har lest at den skal stige/forbli forhøyet etter EL, og tenkte med en gang at dette tyder på dårlig produksjon av progesteron. Har ringt legen for blodprøve på mandags morgen, men ikke fått svar i pasientsky så nå vet jeg ikke om jeg må ta fri fra jobb eller ikke på morgningen for å få tatt den blodprøven… :banghead:

Spurte ChatGPT om hva han tror temperaturfallet betyr, og ble jo litt oppløftet av hans tolkning faktisk som kan leses under, selv om jeg ikke per nå tror på implantasjonsdipp men mer enn BBT variasjon etter stress iløpet av natten fordi jeg sov dårlig. Synes det er tungt å se at det er så mange her inne som ikke blir gravid eller at så mange opplever SA/MA/kjemisk/EXU og tenker også at det ikke er noe håp for meg som ikke engang klarer å bli gravid og den eneste vakre gangen jeg ble gravid så mistet jeg.

Off, det var litt vell deprimerende tanker, men godt å få de ut, så får jeg sikkert en opptur igjen imorgen etter en god nattessøvn :Heartpink

ChatGPT:
Hva betyr det at BBT synker 6 DPO?

Et temperaturfall (BBT-dip) på 6 DPO (dager post eggløsning), som i grafen du har delt, kan bety flere ting – og ut fra konteksten (du er akkurat på 6 DPO i dag, og 7 DPO er i morgen), er det for tidlig å si noe sikkert, men her er de mest aktuelle tolkningene:

1. Mulig implantasjonsfall (“implantation dip”)
  • Et temperaturfall akkurat på 6 DPO kan være et klassisk tegn på implantasjon.
  • Dette skjer fordi progesteronnivåene kan falle midlertidig når embryoet fester seg i livmorslimhinnen.
  • Det kan føre til ett enkelt temperaturskifte ned, ofte etterfulgt av en ny stigning dagen etter (7 eller 8 DPO).
  • I din graf: Det kraftige fallet i dag kan passe med dette mønsteret, men vi må vente og se hvordan tempen utvikler seg i morgen og dagene etterpå.

2. Normal svingning i lutealfasen
  • BBT kan variere litt uten at det betyr noe spesifikt. En enkelt lav måling i lutealfasen kan komme av:
    • Romtemperatur
    • Urolig søvn eller stress
    • Litt varierende tidspunkt for måling
  • Dersom temperaturen ikke stiger igjen, er det mer sannsynlig at dette er en vanlig variasjon.
Hva er viktig å følge med på nå?
  • Stiger temperaturen i morgen (7 DPO)?Det vil styrke mistanken om at dette er en implantasjonsdip.
  • Fortsetter temperaturen å synke eller forblir lav? Da tyder det mer på normal hormonell variasjon eller at progesteronnivået faller.
  • Hvis du er gravid, vil temperaturen normalt holde seg høyere i minst 15–16 dager etter eggløsning.

IMG_3977.jpeg

Last edited:
Jeg ville ikke kalt det en dip engang, det er så lite :p Da vi prøvde på datteren vår, fikk jeg en dip (0,2-3) hver 6 DPO bortsett fra da jeg ble gravid :hilarious: I følge FF er det mye mer sannsynlig med graviditet hvis man får det, men det må nok være en større dip enn du har https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Implantation-dip-study.html

Litt variasjon er å forvente, jeg hadde større dip tidligere og da viste blodprøve at jeg hadde godt med progesteron 7dpo :happy: (viste tydelig at el hadde vært mtp nivået det lå på)

Haha, ser du altså, jeg krisemaksimerer alt :laughing001 Fikk meg en god latter av meg selv nå, det gjorde godt :hilarious::Heartpink
Derfor forumet er så bra å ha, man får ting ut, og vi passer på hverandre :joyful: Bra, tror du trengte det :laughing002 Så satser vi at tempen går opp igjen i morgen :D

Derfor forumet er så bra å ha, man får ting ut, og vi passer på hverandre :joyful: Bra, tror du trengte det :laughing002 Så satser vi at tempen går opp igjen i morgen :D
Litt variasjon er å forvente, jeg hadde større dip tidligere og da viste blodprøve at jeg hadde godt med progesteron 7dpo :happy: (viste tydelig at el hadde vært mtp nivået det lå på)
Åh nå grin eg litt fordi det er så fine sjeler her inne som passer på, tusen takk dere :smiley-angelic003 :Heartbigred

Skal gå meg en tur i frisk luft nå og så bare legge meg, tror jaggu meg det ryker på en test imorgen tidlig selv om jeg vet den blir negativ 7 (eller 8 :think005) DPO :joyful:

7 DPO - Første blenda test :joyful:

Forventet ikke positiv test så tidlig som 7DPO, men jeg føler at «nervene» roer seg bare jeg får tatt en test, slipper å gruble på om den er positiv eller negativ :hilarious:

Det gikk fint å ha vekkerklokke på 04.00 i natt og ta tempen (står opp 04.00 i hverdagen), for så å sove videre. Mannen våknet ikke av alarmen og purket videre. Han våknet dog heller ikke av hans alarm 07.30 siden han skal på jobb idag :bored: Så det lover godt for eventuelle våkenetter i fremtiden :laughing001

IMG_3980.jpeg

IMG_3981.jpeg

8 DPO - Negativt test men temperaturøkning :happy:

Fremdeles tidlig så blir ikke skuffet av negativ test, men glad for at tempen øker nå :smiley-bounce012

Jeg fant behandlingsplanen min på helsenorge og sendte til venninnen min som har vært gjennom IVF også. Planlagt egguttak i august så bare 2 mnd til oppstart :woot: Hun sa til meg; nyt tiden du har for deg selv nå før du ikke bare har deg selv å tenke på lenger :hilarious:
Og det skal jeg jaggu meg gjøre, huset er allerede ryddet og vasket så skal bare kose meg idag med tur, søndagsmiddag, styrkeøkt og chilling :happy: :Heartpink
IMG_3992.jpeg

IMG_3993.jpeg

Ble anbefalt en knallgod TV-serie; «Handmaid’s tale»… Begynte å se på den men skjønte jo fort at hele serien handler om infertilitet, blæh :shifty:

Idag, 01.juni, er det de ufrivillige barnløses dag :Heartpink

Men! Jeg har hatt en bra dag, trening, god mat og godt selskap kan gjøre underverker for det mentale :happy:

Back
Topp