En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett#3 ❤️

:hilarious: CD13 - slippery slope…! :hilarious:

Fremdeles blanke tester men idag morges var det mer EL slim! :happy093Var bittelitt nedfor igår fordi det var like tørt som Sahara der nede så kjekt at det var litt mer hydrering i denne gamle røya idag :knegg:
Vis vedlegget 462850

Vis vedlegget 462849

Alle reseptene på IVF dumpet ned i helsenorge appen igår, ble litt skremt, 6 forskjellige resepter. Vet at det ikke er farlig eller skummelt og at det vil gå bra, og er veldig takknemlig for at IVF finnes og at jeg får det, men det er litt sårt og skummelt likevel :Heartpink
Hehe, slippery slope og Sahara. Gode og gjenkjennelige beskrivelser

Herregud jeg er håpløs, hadde tatt med meg urinstrips på jobb for å ta en test på ettermiddagen istedetfor på morningen, finner fader meg ikke testen igjen. Håper den ligger i bilen og at jeg ikke har mistet den et sted på jobb i gangene eller noe…. Jobber nesten bare med menn så… :smiley-angelic006

Herregud jeg er håpløs, hadde tatt med meg urinstrips på jobb for å ta en test på ettermiddagen istedetfor på morningen, finner fader meg ikke testen igjen. Håper den ligger i bilen og at jeg ikke har mistet den et sted på jobb i gangene eller noe…. Jobber nesten bare med menn så… :smiley-angelic006
Hahaha håper du finner den igjen! Dette minner meg om da jeg var nygravid sist og skulle fortelle søsteren min mens vi var på IKEA - tok med meg stripsen i emballasjen i lomma, og da jeg fortalte henne, kjente jeg nedi.. og den var borte :smiley-ashamed004 Lurer på om noen fant den :hilarious:

Jeg fant EL testen i bilen heldigvis :smiley-ashamed004
Tok test når jeg kom hjem, synes det er merkelig at det er ingen økning, vanligvis har jeg topp på CD13/CD14 :confused005

Her er fra nåværende testing:

IMG_4192.jpeg

Tidligere perioder:

IMG_4193.jpeg

IMG_4194.jpeg

Åå ja, god følelse å være glad og takknemlig for å være kvalm :hilarious::Heartpink Jeg og kommer til å elske alle symptomene, sist gang var jeg faktisk litt negativ fordi jeg var så trøtt, det kommer jeg IKKE til å være igjen :hilarious: Ikke at det ikke er lov til å være negativ og lei seg fordi man er dårlig, det synes jeg det absolutt er lov til! Jeg snakker bare om for min egen del (og så håper jeg at jeg husker at jeg sa dette når jeg faktisk blir gravid og trøtt :joyful:)

Tusen takk for gode tips, det var veldig snilt av deg :smiley-angelic003 Skal kjøpe inn sprøyte og glass for å ha på lur i nøden :hilarious:
Ja, du jeg har vært litt sånn negativ selv med symptomer i tidligere graviditeter. Men, etter at jeg mista i fjor så har det snus totalt. Det gjør virkelig noe med deg.. Når man blir gravid igjen da så får man et mere super elsker alle symptomer :hilarious:

Alltid bare hyggelig å dele masse tips :love017

CD14 - Den forsvunnede LH økningen :confused005

Hmm, skal egentlig ha EL imorgen og jeg har veldig stabil syklus, men ingen økning enda på LH tester. De to forrige PP hadde jeg topp på CD13/CD14. Hadde EL slim igår. Jaja, får bare fortsette å teste morgen og kveld og se hva som skjer :confused005

IMG_4202.jpeg
IMG_4201.jpeg

IMG_4198.jpeg

Så kjedelig EL lar vente på seg:bag: Man vil så gjerne igang dpo-land på denne tiden:angelic:

CD14 - Den forsvunnede LH økningen :confused005

Hmm, skal egentlig ha EL imorgen og jeg har veldig stabil syklus, men ingen økning enda på LH tester. De to forrige PP hadde jeg topp på CD13/CD14. Hadde EL slim igår. Jaja, får bare fortsette å teste morgen og kveld og se hva som skjer :confused005

Vis vedlegget 462927Vis vedlegget 462928
Vis vedlegget 462929
Merkelig! Og så sykt kjedelig å vente eenda mer :dead: Sist så spratt min opp fra veldig negativ 0.3 til veldig positiv (topp) 1.3 bare fra kvelden før til morgenen etter, så plutselig kommer den :smiley-angelic001

CD 14 kl 19.00 - fremdeles ingen økning

Redd for at jeg ikke får eggløsning denne syklusen, det som kalles anovulasjon, og at jeg er ute av telling denne prøveperioden. Føles som enda et slag, føler meg udugelig og at kroppen svikter meg. Vet det er urimelige følelser, og at det kan være EL bare er forsinket, men det ble litt bånn i bøtta ikveld.

CD 14 kl 22.30 Sjå sjå sjå sjå her då :excited001

Kanskje jeg ikke er anovulatorisk likevel :bag:
Har deppa i hele kveld fordi jeg trodde jeg mistet PP3 (siden jeg bare har PP3 og PP4 igjen før IVF oppstart), og fordi jeg følte dette var et «nytt slag» i magen og kroppen som motarbeidet meg. Begynte å krisemaksimere alt og tenkte at jeg er jo nesten en mann siden jeg ikke har eggløsning :banghead: De sier jo på jobb at jeg har baller :smiley-angelic006 Men så tenkte jeg skulle gi det eeeeen sjanse til med en liten test før jeg gikk å la meg, og sjå her då! En bitteliten økning:smiley-bounce012

Off blir så oppgitt av mine egne tanker iblant, skal jo være voksen og alt når man er 38 år og så driver man på med sånne teite tanker :facepalm: Og unnskyld til alle her inne at jeg overreagerer, bare bittelitt overfølsom for tiden :angelic:

IMG_4211.jpeg

Last edited:
CD 14 kl 19.00 - fremdeles ingen økning

Redd for at jeg ikke får eggløsning denne syklusen, det som kalles anovulasjon, og at jeg er ute av telling denne prøveperioden. Føles som enda et slag, føler meg udugelig og at kroppen svikter meg. Vet det er urimelige følelser, og at det kan være EL bare er forsinket, men det ble litt bånn i bøtta ikveld.

CD 14 kl 22.30 Sjå sjå sjå sjå her då :excited001

Kanskje jeg ikke er anovulatorisk likevel :hilarious:
Har deppa i hele kveld fordi jeg trodde jeg mistet PP3 (siden jeg bare har PP3 og PP4 igjen før IVF oppstart), og fordi jeg følte dette var et «nytt slag» i magen og kroppen som motarbeidet meg. Begynte å krisemaksimere alt og tenkte at jeg er jo nesten en mann siden jeg ikke har eggløsning :banghead: De sier jo på jobb at jeg har baller :smiley-angelic006 Men så tenkte jeg skulle gi det eeeeen sjanse til med en liten test før jeg gikk å la meg, og sjå her då! En bitteliten økning:smiley-bounce012

Off blir så oppgitt av mine egne tanker iblant, skal jo være voksen og alt når man er 38 år og så driver man på med sånne teite tanker :facepalm: Og unnskyld til alle her inne at jeg overreagerer, bare bittelitt overfølsom for tiden :angelic:

Vis vedlegget 462980
Har vel ikke postet noe hos deg før, men har fulgt litt med i kulissene. Ville bare si at det er veldig naturlig å kjenne på tanker når kroppen ikke oppfører seg sånn som vi er fortalt den "skal", og ikke noe man trenger å unnskylde :Heartred Kvinner "skal" jo ha eggløsning, bli gravide og få barn, og da er det kjempetøft når det ikke går sånn. Jeg har selv fått infertilitetsdiagnose på bakgrunn av sannsynlig mange anovulatoriske sykluser og måtte gjennom IVF for å bli gravid. Viktig å huske på at du ikke er mindre kvinne av den grunn :Heartred

Ellers ser det jo ut som det stiger litt, kan godt være eggløsningen kommer en av de neste dagene nå! :hello2

Har vel ikke postet noe hos deg før, men har fulgt litt med i kulissene. Ville bare si at det er veldig naturlig å kjenne på tanker når kroppen ikke oppfører seg sånn som vi er fortalt den "skal", og ikke noe man trenger å unnskylde :Heartred Kvinner "skal" jo ha eggløsning, bli gravide og få barn, og da er det kjempetøft når det ikke går sånn. Jeg har selv fått infertilitetsdiagnose på bakgrunn av sannsynlig mange anovulatoriske sykluser og måtte gjennom IVF for å bli gravid. Viktig å huske på at du ikke er mindre kvinne av den grunn :Heartred

Ellers ser det jo ut som det stiger litt, kan godt være eggløsningen kommer en av de neste dagene nå! :hello2

Takk for støtten og den fine meldingen din @Eibhlin :smiley-angelic003 Ja jeg vet jo egentlig at det ikke er sånn, at jeg ikke er «mindre kvinne» eller at «jeg ikke fungerer», men man føler jo på det iblant likevel som du sier :Heartpink Man føler seg litt som en «failure» i mangel på bedre ord? Men jeg skal grave ned den tanken idag, og fjonge meg opp for sommerfest og nyte dagen i fin kjole og full feminitet! :joyful:

Ja ser du har hatt en lang reise men veldig nydelig å se at du er blitt gravid, og på første IVF forsøk også slik jeg leser det? Veldig glad på dine vegne!:love7 Og det gir håp for meg også med oppstart IVF i august :smiley-angelic001 Nå prøver vi bare naturlig i ventetiden, så det er jo ikke «krise» om vi ikke får det til, men da kan vi iallefall si at vi har prøvd alt vi kunne, før vi begynner med medisiner og hele prosessen. Og det føltes veldig kjipt da å miste en prøveperiode på tampen. Heldigvis ser det ut til at det er noe stigning på vei ja. Det kan godt være at det er anovulatoriske sykluser som er «min greie» også, siden jeg ikke har blitt gravid før, men det finner jeg sikkert mer ut av under IVF prosessen, hvis det ikke skulle sitte på første gang hos meg, det hadde jo vært gøy! :woot:

Takk for støtten og den fine meldingen din @Eibhlin :smiley-angelic003 Ja jeg vet jo egentlig at det ikke er sånn, at jeg ikke er «mindre kvinne» eller at «jeg ikke fungerer», men man føler jo på det iblant likevel som du sier :Heartpink Man føler seg litt som en «failure» i mangel på bedre ord? Men jeg skal grave ned den tanken idag, og fjonge meg opp for sommerfest og nyte dagen i fin kjole og full feminitet! :joyful:

Ja ser du har hatt en lang reise men veldig nydelig å se at du er blitt gravid, og på første IVF forsøk også slik jeg leser det? Veldig glad på dine vegne!:love7 Og det gir håp for meg også med oppstart IVF i august :smiley-angelic001 Nå prøver vi bare naturlig i ventetiden, så det er jo ikke «krise» om vi ikke får det til, men da kan vi iallefall si at vi har prøvd alt vi kunne, før vi begynner med medisiner og hele prosessen. Og det føltes veldig kjipt da å miste en prøveperiode på tampen. Heldigvis ser det ut til at det er noe stigning på vei ja. Det kan godt være at det er anovulatoriske sykluser som er «min greie» også, siden jeg ikke har blitt gravid før, men det finner jeg sikkert mer ut av under IVF prosessen, hvis det ikke skulle sitte på første gang hos meg, det hadde jo vært gøy! :woot:
Ja, skjønner veldig godt de tankene kommer, men da høres det helt perfekt ut å pynte seg og dra på sommerfest! :Heartred

Ja, den satt på første innsettet etter uttak med totalfrys, føler meg utrolig heldig da jeg vet det ikke er en så enkel vei for de fleste. Men heldigvis fungerer jo også IVF til slutt for de fleste, og jeg husker jeg tenkte mye på at siden anovulasjon var mitt problem så burde jo egentlig IVF fungere fint, siden man jo tross alt da ikke kommer unna en eggløsning :smiley-ashamed004:hilarious:
Skjønner godt det er kjipt å miste en prøveperiode uansett, husker vi også prøvde på "gamlemåten" i pausesyklusen før jeg fikk innsett. Er noe med det å føle man har gjort det man kan :Heartred

Så håper vi jo på at den sitter for dere nå i PP3 eller PP4! Krysser uansett fingre og tær for et lite frø snart :love017:Heartred

Ja, skjønner veldig godt de tankene kommer, men da høres det helt perfekt ut å pynte seg og dra på sommerfest! :Heartred

Ja, den satt på første innsettet etter uttak med totalfrys, føler meg utrolig heldig da jeg vet det ikke er en så enkel vei for de fleste. Men heldigvis fungerer jo også IVF til slutt for de fleste, og jeg husker jeg tenkte mye på at siden anovulasjon var mitt problem så burde jo egentlig IVF fungere fint, siden man jo tross alt da ikke kommer unna en eggløsning :smiley-ashamed004:hilarious:
Skjønner godt det er kjipt å miste en prøveperiode uansett, husker vi også prøvde på "gamlemåten" i pausesyklusen før jeg fikk innsett. Er noe med det å føle man har gjort det man kan :Heartred

Så håper vi jo på at den sitter for dere nå i PP3 eller PP4! Krysser uansett fingre og tær for et lite frø snart :love017:Heartred
Åh så gøy og fint å høre om de historiene når den sitter på første IVF forsøk - veldig glad for deg :smiley-angelic003 Og vell fortjent er det, men likevel godt å føle seg takknemlig og heldig for at det gikk :love7 Når jeg blir gravid igjen (jeg sier når og ikke hvis :joyful:) så vet jeg at jeg kommer til å være så takknemlig og ekstatisk, siden jeg mistet i april kommer jeg til å verdsette neste mirakel noe helt hinsides. Men jeg må passe på så jeg ikke blir altfor hønemor :smiley-ashamed005

Jeg vet ikke hva som er årsaken hos meg, det står bare «uspesifisert kvinnelig infertilitet» i min journal, og min mann har 2 fra før :confused005 Men jeg er optimistisk og tenker at IVF skal hjelpe, om ikke på første så er jeg forberedt på å gi det en del forsøk :happy: :Heartpink

Tusen takk for forståelsen din og lykkeønskene dine, sender tilbake til deg og gleder meg til å se gravidoppdateringer fremover i journalen din:love7 :Heartbigred

CD15 - CD16 - CD17 oppsummert :smiley-ashamed005

På fredag CD15 sank LH verdiene igjen og jeg ble litt frustrert igjen, tenkte at det bare var en lureøkning på CD14 :dead: Men på CD16 så kom heldigvis en smiley frem på CB test og det har jeg aldri sett før så det var litt kjekt :love7 Topp på urintestene kom på lørdags kveld CD16 ca kl 19.30, og jeg kjente stikk og trykk i venstre side i 23 tiden. Usikker på om egget slapp da eller om det slippes 12-24 timer etter topp som vil være idag CD17 mellom 07.30-19.30 ish. Jeg markerer derfor EL for idag 22/06 CD17, og imorgen mandag 23/06 er første 1DPO. Vi har lagt aksjer både CD15, CD16 og CD17, og det har vært fine humperunder uten stress :wav

Så sett bortifra «Jakten på LH-toppen» og frustrasjonen det medførte ( :hilarious: ) så har dette vært en fin PP :Heartpink

Ooooog, jeg skal ta vare på meg selv denne lutealfasen/dpo-dagene, roe ned hardtreningen og jobbstress, prøve å ta litt mer vare på meg selv og tenke positive tanker :happy: Skuffelsen med en TR kommer uansett, så hvorfor ikke kose seg og prøve å nyte DPO dagene, å glede seg over at det kanskje er en liten spire på gang? :love7

Vedlegg

• IMG_4232.jpeg
    IMG_4232.jpeg
    437 KB · Visninger: 37
  • IMG_4233.jpeg
    IMG_4233.jpeg
    272,7 KB · Visninger: 33
Last edited:
CD15 - CD16 - CD17 oppsummert :smiley-ashamed005

På fredag CD15 sank LH verdiene igjen og jeg ble litt frustrert igjen, tenkte at det bare var en lureøkning på CD14 :dead: Men på CD16 så kom heldigvis en smiley frem på CB test og det har jeg aldri sett før så det var litt kjekt :love7 Topp på urintestene kom på lørdags kveld CD16 ca kl 19.30, og jeg kjente stikk og trykk i venstre side i 23 tiden. Usikker på om egget slapp da eller om det slippes 12-24 timer etter topp som vil være idag CD17 mellom 07.30-19.30 ish. Jeg markerer derfor EL for idag 22/06 CD17, og imorgen mandag 23/06 er første 1DPO. Vi har lagt aksjer både CD15, CD16 og CD17, og det har vært fine humperunder, ingen stress iallefall :wav

Så sett bortifra «Jakten på LH-toppen» Og frustrasjonen det medførte ( :hilarious: ) så har dette vært en fin PP :Heartpink

Ooooog, jeg skal ta vare på meg selv denne lutealfasen, roe ned hardtreningen og jobbstress, prøve å ta litt mer vare på meg selv og tenke positive tanker :happy: Skuffelsen med en TR kommer uansett, så hvorfor ikke kose seg og prøve å nyte DPO dagene, å glede seg over at det kanskje er en liten spire på gang? :love7
Enig! Bare å kose deg med masse håp i dpo dagene :love7

Deilig å være i dpo-land :smiley-bounce012 :love017 :cool05:talk017 Da er man så full av HÅP❤️

Ja, går og «rubber» på magen innimellom her, prøver å sende god energi til zygoten om at den er veldig ønsket så bare dele seg og feste seg om noen dager :smiley-angelic001 :Heartpink Vis vedlegget 463261

Jeg gjør akkurat det sammen❤️ Man er så full av håp og undring- magisk å være i dpo-land❤️✨

Back
Topp