❤️IKM Uke 22 ❤️

:oops:
Jeg venter i noen minutter bare :shy: er det dumt det?:shy:
Det beste er å vente litt lenger. For den bruker så lang tid og da får den trekt seg ordentlig opp. Når testen fortsatt har Rosa over helle seg så er den ikke ferdig, den skal være helt hvit :)

Shit, enkelte av dere damer tar sykt mange tester, både eggløsningstester og graviditetstester :hilarious: det er jo så dyrt :hilarious:

Jeg prøver jo å holde meg lengst mulig med begge deler, el tester er jo lettest å holde seg unna da, så venter enda noen dager før jeg starter med de :hilarious:
Graviditetstester er ikke like enkelt, men jeg tester som regel bare 1 gang om dagen da :hilarious:

Meeen igjen, så dekker dere mitt behov for å teste, hjelper å se andre sin testgalaskap :laughing025

Shit, enkelte av dere damer tar sykt mange tester, både eggløsningstester og graviditetstester :hilarious: det er jo så dyrt :hilarious:

Jeg prøver jo å holde meg lengst mulig med begge deler, el tester er jo lettest å holde seg unna da, så venter enda noen dager før jeg starter med de :hilarious:
Graviditetstester er ikke like enkelt, men jeg tester som regel bare 1 gang om dagen da :hilarious:

Meeen igjen, så dekker dere mitt behov for å teste, hjelper å se andre sin testgalaskap :laughing025
Jeg er ekstrem :laughing001 Må skjerpe meg! Er jo ikke billig.. nå skal jeg ikke teste før jeg vet det er nesten dagen før EL

@Ametyst83 (glemte å trykke på svar)

Hahaha, det er ikke så lett da :hilarious:
Jeg har jo tidligst hatt el på CD15, så trenger ikke stresse med noe testing helt enda. Men liker å være noen dager før i tilfelle :joyful:

@Ametyst83 (glemte å trykke på svar)

Hahaha, det er ikke så lett da :hilarious:
Jeg har jo tidligst hatt el på CD15, så trenger ikke stresse med noe testing helt enda. Men liker å være noen dager før i tilfelle :joyful:
Jeg har hatt CD 15, nå de siste periodene har den vært på CD 13/14.. Og føler jeg kan få EL slim nesten 7-8 dager før og da blir jeg litt stressa med testingen spes når de ikke øker :laughing002 Må slutte å stresse etter denne EL egentlig, for den kommer når den kommer.

Jeg har hatt CD 15, nå de siste periodene har den vært på CD 13/14.. Og føler jeg kan få EL slim nesten 7-8 dager før og da blir jeg litt stressa med testingen spes når de ikke øker :laughing002 Må slutte å stresse etter denne EL egentlig, for den kommer når den kommer.
Stress er jo ikke bra da, vi må alle prøve å ha et litt mer avslappende forhold til hele greia :hilarious: jeg har ikke veldig synlig el slim, så merker ikke så mye i forveien. Det bare skjer plutselig :hilarious:

Kjenner på det samme.. kan ha mye el-slim og tenker at NÅ må jeg da ha el, men så er det likevel negative tester..

Kjenner på det samme.. kan ha mye el-slim og tenker at NÅ må jeg da ha el, men så er det likevel negative tester..
Sniker :pompus: Apropos slim, så tror jeg at jeg blir å følge slimet denne gangen, slik som sist. Da hadde vi kun samleie den ENE gangen (dagen før jeg fikk positiv LH-test og 2-3 dager før EL) på den dagen jeg fikk det perfekte slimet (som sæden trives å svømme i iflg. ChatGPT) og jeg tror faktisk det gjorde susen, for egget ble jo befruktet (selv om det dessverre ikke satt da) :shifty:

Altså jeg sa jeg skulle vente til i morgen med å begynne å teste for EL, CD11 i dag og med mine sykluser har jeg ikke forventa å se økning før om enda godt over ei uke. Men fikk en «dårlig» magefølelse nå nettopp og jeg tenkte «what the hell», missa toppen forrige runde. Og se økninga :nailbiting: Fandenivoldsk dette systemet mitt

IMG_3177.jpeg

Altså jeg sa jeg skulle vente til i morgen med å begynne å teste for EL, CD11 i dag og med mine sykluser har jeg ikke forventa å se økning før om enda godt over ei uke. Men fikk en «dårlig» magefølelse nå nettopp og jeg tenkte «what the hell», missa toppen forrige runde. Og se økninga :nailbiting: Fandenivoldsk dette systemet mitt

Vis vedlegget 460095
Se der ja! Da er det bare å hoppe i høyet :dance011

Stress er jo ikke bra da, vi må alle prøve å ha et litt mer avslappende forhold til hele greia :hilarious: jeg har ikke veldig synlig el slim, så merker ikke så mye i forveien. Det bare skjer plutselig :hilarious:
Nei, det er veldig frustrerende :hilarious: Jeg får slim i forveien.. Må vente helt til onsdag med å starte med aksjer. Denne ventingen er rett og slett pyton

Nei, det er veldig frustrerende :hilarious: Jeg får slim i forveien.. Må vente helt til onsdag med å starte med aksjer. Denne ventingen er rett og slett pyton
Vi skal starte i helgen med annenhver dag, siden vi skal prøve å ikke snakke om EL denne syklusen. Håper det hjelper for samboer, han synes dette er stressende og sliter med motivasjon :Heartred prøving er jo ingenting annet enn venting, ikke lett når man i utgangspunktet er veldig dårlig på venting :hilarious:

Vi skal starte i helgen med annenhver dag, siden vi skal prøve å ikke snakke om EL denne syklusen. Håper det hjelper for samboer, han synes dette er stressende og sliter med motivasjon :Heartred prøving er jo ingenting annet enn venting, ikke lett når man i utgangspunktet er veldig dårlig på venting :hilarious:
Det er kjempe lurt. Vi skal ha hverdag fra onsdag :hilarious: Så blir vel siste aksje lagt på kvelden 17 Mai. Er da jeg skal ha EL, om den kommer på søndag så må det bli da også :laughing002 Han skal begynne å trene. og det her blir en fin trenings økt :laughing002

Sniker :pompus: Apropos slim, så tror jeg at jeg blir å følge slimet denne gangen, slik som sist. Da hadde vi kun samleie den ENE gangen (dagen før jeg fikk positiv LH-test og 2-3 dager før EL) på den dagen jeg fikk det perfekte slimet (som sæden trives å svømme i iflg. ChatGPT) og jeg tror faktisk det gjorde susen, for egget ble jo befruktet (selv om det dessverre ikke satt da) :shifty:
Når har du EL? Ja, må hoppe på når Slimet kommer. Vi skal bruke Conceive+ også.. Den er genial :)

Er det noen som vet eller har opplevd om antibiotikabehandling påvirker eggløsningstestene?

Er det noen som vet eller har opplevd om antibiotikabehandling påvirker eggløsningstestene?
ChatGPT

Ja, noen typer antibiotika kan påvirke eggløsning, men det er relativt sjeldent. De fleste vanlige antibiotika har ingen dokumentert negativ effekt på eggløsning eller fertilitet. Likevel finnes det noen unntak og ting det kan være greit å vite:

1.
Tetracykliner og eggmodning

Noen eldre studier har antydet at antibiotika som tetracyklin og doxycyklin kan påvirke eggmodning hos enkelte kvinner, men dette er ikke godt dokumentert. Disse brukes ofte ved infeksjoner i underlivet.

2.
Antibiotika og tarmflora

Antibiotika kan forstyrre tarmfloraen, som spiller en indirekte rolle i hormonbalansen. En ubalanse i tarmfloraen kan i teorien påvirke østrogennivåene, men dette er sjelden en stor faktor alene.

3.
Cytotoksiske antibiotika

Noen svært kraftige antibiotika brukt ved alvorlige sykdommer (f.eks. kreftbehandling) kan påvirke eggstokkfunksjonen, men dette gjelder ikke vanlige antibiotikakurer.

4.
Feber og infeksjon

Selve infeksjonen du tar antibiotika for, eller høy feber, kan forstyrre eggløsning midlertidig. Kroppen kan utsette eggløsningen til du er frisk igjen.

5.
Interaksjon med hormoner

Noen trodde tidligere at antibiotika kunne påvirke effekten av p-piller (østrogen-nivå), men dette gjelder i praksis kun rifampicin og noen få andre, ikke vanlige antibiotika.

Oppsummert: Vanlige antibiotika påvirker som regel ikke eggløsning direkte, men infeksjonen i seg selv eller kroppens stressreaksjon kan forsinke eller hindre eggløsningen. Om du er usikker, kan du gjerne si hvilken antibiotika du har tatt, så kan jeg gi mer spesifikk info.

Back
Topp