❤️IKM Uke 22 ❤️

Så var det denne kaffen da som man ikke skal drikke for mye av når man prøver på baby. Hadde tenkt til å kutte helt ut fra i dag, men 2 kopper kaffe om dagen er greit, så da ble det 2 kopper kaffe.. Eller 3, lager 2 kopper men tar oppi mindre så blir det som 3 :hilarious:
2 Kopper må da være helt innafor når man prøver. Skal man helst unngå for mye kaffe denne uken her også? Trodde koffein forlot kroppen relativt raskt.

Denne gangen sitter det for oss begge to :Heartred Jeg har så vondt for at din ikke satt, og sender mange gode vibes din vei! Den forrige IKM-gruppa var jo helt elendig, registrerte bare én gravid. Men NÅ sender vi en rimelig grei "føkk åff" til tidligere sykluser og beiner på videre :thefinger Nå skal det sitte!
Ja, herregud! Er på tide og veldig fortjent syntes jeg :Heartred Det var kjempe kjipt, men ser det positive med det at ting fungerer som det skal. Det var et dårlig egg, så håper snart et bra egg slipper :Heartred
Hahaha, ja herregud… Er ikke ofte sånt skjer :hilarious:

Lurt! Her blir det null til én kopp om dagen tenker jeg. Må ikke gi opp alt det gode i livet mens man prøver tenker jeg. Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt :joyful:
Jeg har 0 selvkontroll når det kommer til kaffe :hilarious: Elsker kaffe med fløte, så drakk og all kaffen i går. Nå har vi ikke mere som er like greit :hilarious:

Etter at jeg så flere som hadde kjøpt spådom av Ashlee på Etsy, så gjorde jeg det også for noen uker siden. Hun sa at stjernetegnet tvillingen og månedene mai/juni ville være viktige, så jeg håper jo at det stemmer!

Håper det klaffer for oss alle denne pp'en, det syns jeg vi fortjener! :Heartred
stemte med meg nå, ble gravid. Dessverre endte det i kjemisk. Om hun har rett igjen så blir neste august/september. Men, tar det litt med en klype salt..

2 Kopper må da være helt innafor når man prøver. Skal man helst unngå for mye kaffe denne uken her også? Trodde koffein forlot kroppen relativt raskt.
2 kopper er helt innafor.z Det er 200 gram kaffe og det er det som er maks anbefalt :happy:

JENTER!!

Skal vi alle kjøre på med Ananas spising denne runden? Spise ananas fra 1 DPO til 5 DPO? Jeg skal i hvert fall kjøpe meg to stk :hilarious:

Å spise ananas (spesielt kjernen) fra 1 DPO er et kjent tips i prøver-å-bli-gravid-miljøet, fordi ananas inneholder enzymet bromelain, som kan ha betennelsesdempende og blodfortynnende egenskaper. Dette antas å kunne støtte implantasjon ved å gjøre livmorslimhinnen mer mottakelig.

Her er noen viktige ting å vite:

Hvorfor ananas fra 1 DPO?
  • Bromelain
  • finnes mest i stilken/kjernen av ananasen.
  • Det sies at det kan øke blodgjennomstrømming i livmoren og potensielt hjelpe ved implantasjon.
  • Bromelain kan ha en mild blodfortynnende effekt, som i teorien kan støtte tidlig graviditet ved å redusere mikroskopiske koaguleringer.
Hvordan spise det?
  • Del ananasen i fem deler (inkludert kjernen).
  • Spis én del hver dag fra 1 DPO til 5 DPO.
  • Ikke spis for mye etter 6–7 DPO, fordi overdreven bromelain (teoretisk) kan forstyrre implantasjonen etter at den har begynt.
Viktig:
  • Det finnes ingen vitenskapelige bevis som entydig bekrefter effekten.
  • Du bør unngå ananas i store mengder etter at implantasjonen kan ha skjedd (typisk etter 6–10 DPO), da bromelain i teorien kan ha en livmorstimulerende effekt i store doser.

JENTER!!

Skal vi alle kjøre på med Ananas spising denne runden? Spise ananas fra 1 DPO til 5 DPO? Jeg skal i hvert fall kjøpe meg to stk :hilarious:

Å spise ananas (spesielt kjernen) fra 1 DPO er et kjent tips i prøver-å-bli-gravid-miljøet, fordi ananas inneholder enzymet bromelain, som kan ha betennelsesdempende og blodfortynnende egenskaper. Dette antas å kunne støtte implantasjon ved å gjøre livmorslimhinnen mer mottakelig.

• Bromelain
  • Det sies at det kan øke blodgjennomstrømming i livmoren og potensielt hjelpe ved implantasjon.
  • Bromelain kan ha en mild blodfortynnende effekt, som i teorien kan støtte tidlig graviditet ved å redusere mikroskopiske koaguleringer.
Hvordan spise det?
  • Ikke spis for mye etter 6–7 DPO, fordi overdreven bromelain (teoretisk) kan forstyrre implantasjonen etter at den har begynt.
Viktig:
  • Du bør unngå ananas i store mengder etter at implantasjonen kan ha skjedd (typisk etter 6–10 DPO), da bromelain i teorien kan ha en livmorstimulerende effekt i store doser.
Ja, det kan vi prøve på :joyful: må kjøpe litt ekstra, samboer elsker ananas :hilarious:

JENTER!!

• Bromelain
Hvordan spise det?
Viktig:
Jepp!

JENTER!!

• Bromelain
Hvordan spise det?
Viktig:
Jeg prøvde meg på ananas forrige pp, kan ikke skade å prøve igjen! Det er jo veldig godt, så lenge den er moden og søt.

Vi prøver jo ikke 100% denne perioden, men dersom det ikke blir noe denne perioden blir det iallfall ikke noe neste periode pga reiser offshore sånn akkurat rundt EL perioden haha. Uflaks! Kan fortsatt hende at "Pull out" teknikken til samboeren min ikke fungerer denne måneden uansett da. Plutselig er det juli, og da har samboer sagt at vi skal starte for fullt :) Så gleder meg jo litt til juli :) :) Men har også kjøpt inn fint undertøy for bruk denne perioden også i rent håp *krysser fingrene*.

Brevdua - 40 - B2 - PP5 - EL 19/5 - IKM 30/5

Ønsker å henge her :)
Skal til samtale på torsdag hos Aleris om IVF. Har gått på Letrozol i tre måneder uten effekt. Kjenner at det bekymrer meg. Tidligere fikk jeg positive tester hver 3. PP. Denne runden har jeg ikke sett en skyggestrek engang. Merker at alderen stresser meg, og er nå svært åpen for assistanse - før det blir for sent. Ser at det er flere voksne som henger her inne. Godt å ikke føle seg alene :)

Last edited:
Brevdua - 40 - B2 - PP5 - EL 19/5 - IKM 30/5

Ønsker å henge her :)
Skal til samtale på torsdag hos Aleris om IVF. Har gått på Letrozol i tre måneder uten effekt. Kjenner at det bekymrer meg. Tidligere fikk jeg positive tester hver 3. PP. Denne runden har jeg ikke sett en skyggestrek engang. Merker at alderen stresser meg, og er nå svært åpen for assistanse - før det blir for sent. Ser at det er flere voksne som henger her inne. Godt å ikke føle seg alene :)
Velkommen :Heartred Ja, denne alderen er stressende :smiley-ashamed004 Håper du snart får en positiv test

Back
Topp