Veien til fire i familien - GRAVID

Skjønner deg så godt! Jeg hopper som regel av her BV uke når jeg tester negativt for å få litt pause. Nå ligger vi veldig likt her, jeg er mellom 1-2 dpo. Håper sånn at den sitter for oss begge nå :smiley-angelic001
Ja, er viktig med litt pause om man trenger det. Kjenner det er godt for hodet mitt i allefall. Håper dette er ppen det klaffer for oss :smiley-angelic001

Ja, vi er med i fine IKM-grupper, så må selvsagt innom der en gang i løpet av dagen :D Her er samboer overbevist om at det er han det er noe galt med, så han vill teste for å se. Kjenner jeg er litt spent selv på resultatet, men håper alt er bra!

Skulle også ønsket det fantes noe sånt for oss. Her har jeg tatt blodprøver, og hormonelt er jeg visst tipp topp. Har også fått time til gynekolog, skal dit i slutten av mai. Er veldig spent, men håper selvsagt jeg er gravid til da :smiley-angelic001:D
Håper ikke noe er galt med dere, men på den andre siden kan det jo føles betryggende at det er en grunn til at det ikke går, og evt. få litt hjelp.
Vi brukte 6 PP på datteren vår, og nå er vi i PP5. Vi blir ikke lett gravide, men tror ikke noe er galt med oss heller. Men når en sånn fancy sædtest var så billig, måtte jeg jo bare :hilarious: For vet ikke om jeg hadde giddet å gå til lege / gyn for å sjekke ting hos meg før det evt. går et år

Håper ikke noe er galt med dere, men på den andre siden kan det jo føles betryggende at det er en grunn til at det ikke går, og evt. få litt hjelp.
Vi brukte 6 PP på datteren vår, og nå er vi i PP5. Vi blir ikke lett gravide, men tror ikke noe er galt med oss heller. Men når en sånn fancy sædtest var så billig, måtte jeg jo bare :hilarious: For vet ikke om jeg hadde giddet å gå til lege / gyn for å sjekke ting hos meg før det evt. går et år
Vi ble jo gravid på første forsøk med lillemor, også ble vi gravid på nytt ved første forsøk da det endte i MA. Så fastlegen min mener det umulig kan være noe galt med verken meg eller samboer.. Men sa til henne at siden jeg nå har prøvd i nærmere et år så vil jeg henvises til gynekolog. Så i henvisningen at jeg ble lovet time innen september. Da ville det vært et år siden vi mistet. Men de må ha lite å gjøre på sykehuset for jeg fikk plutselig innkallelse i slutten av mai. Selv føler jeg det er noe galt etter MA, men håper selvsagt alt er i orden :happy: Ja, måtte liksom kjøpe enn sånn test når det var så himla billig :hilarious:

Fikk forresten babyplan pakken i dag.. bare mange dager forsinket :hilarious:

Vi ble jo gravid på første forsøk med lillemor, også ble vi gravid på nytt ved første forsøk da det endte i MA. Så fastlegen min mener det umulig kan være noe galt med verken meg eller samboer.. Men sa til henne at siden jeg nå har prøvd i nærmere et år så vil jeg henvises til gynekolog. Så i henvisningen at jeg ble lovet time innen september. Da ville det vært et år siden vi mistet. Men de må ha lite å gjøre på sykehuset for jeg fikk plutselig innkallelse i slutten av mai. Selv føler jeg det er noe galt etter MA, men håper selvsagt alt er i orden :happy: Ja, måtte liksom kjøpe enn sånn test når det var så himla billig :hilarious:

Fikk forresten babyplan pakken i dag.. bare mange dager forsinket :hilarious:
Greit at du kan bli gravid, men man må jo holde på det også, det er jo veldig viktig :smiley-ashamed004 Der kan det jo potensielt være pga. en av dere, eller bare max uflaks.. så greit å få ting sjekket. Bra du fikk time såpass tidlig da, så får du svar!

Åh herregud, endelig! Rart den sto som levert tidligere da :bored: Har du tatt en ELtest?

Greit at du kan bli gravid, men man må jo holde på det også, det er jo veldig viktig :smiley-ashamed004 Der kan det jo potensielt være pga. en av dere, eller bare max uflaks.. så greit å få ting sjekket. Bra du fikk time såpass tidlig da, så får du svar!

Åh herregud, endelig! Rart den sto som levert tidligere da :bored: Har du tatt en ELtest?
Ja, glad jeg har fått time, så får bare vente å se hva gynekologen sier.

Ja, veldig rart!! Ja, endte opp med å kjøpe på extra, så fikk positiv for to dager siden, så 1 DPO idag. Testet et par ganger, men fikk negativ test igjen i går ettermiddag, så ikke orket å teste mer :happy:

Ja, glad jeg har fått time, så får bare vente å se hva gynekologen sier.

Ja, veldig rart!! Ja, endte opp med å kjøpe på extra, så fikk positiv for to dager siden, så 1 DPO idag. Testet et par ganger, men fikk negativ test igjen i går ettermiddag, så ikke orket å teste mer :happy:
Jaok! Jeg fikk kaanskje positiv for 2 døgn siden, men også på morgenurin i går, den neste etter var svakere, pluss da var den siste BP tatt (har en pakke Make Sure også da), så da testet jeg ikke mer. Tempen var ikke gått opp særlig i dag, så håper EL har vært nå eller skjer ila natta. Spent på tempen i morgen! Men da ligger vi uansett veldig likt, gøy :D

Jaok! Jeg fikk kaanskje positiv for 2 døgn siden, men også på morgenurin i går, den neste etter var svakere, pluss da var den siste BP tatt (har en pakke Make Sure også da), så da testet jeg ikke mer. Tempen var ikke gått opp særlig i dag, så håper EL har vært nå eller skjer ila natta. Spent på tempen i morgen! Men da ligger vi uansett veldig likt, gøy :D
Ja, ligger veldig likt :D Håper det klaffer for oss og vi kan melde oss inn i januar forumet :smiley-angelic001

PP8 etter MA, CD 17 - 4 DPO

Ikke så mye å melde egentlig. Energien er forsåvidt god og ingen symptomer og melde, men det er uansett for tidlig. Jeg liker ikke helt tempen min, eller kanskje jeg bare blir stresset av det. Føler tempen min er så lav, den er også noe lavere denne ppen enn forrige.

Forrige pp:
1000006301.jpg

Foreløbig temp denne ppen:
1000006300.jpg

Men skal prøve å ikke stresse med det. Prøver å holde motet oppe. Trener som aldri før og forsøker å spise sunt, men går på en smell her og der :hilarious:

I forrige uke jogget jeg 30 km fordelt på 3 turer. Har virkelig blitt bitt av joggebasillen, elsker det :D

Selve tallene på tempen har nok ikke noe å si, du har jo hatt bra stigning etter EL, så det er tydelig at den har vært :happy: Jevn er den også. I lutealfasen er ikke tempen særlig nyttig, selv om man kan få "festedipp" eller trifasisk så er ikke det en garanti for at man er gravid :smiley-ashamed004 Eneste som er ganske sikkert er dropp under coverline ved IKM, da kommer TR snart.

Anekdotisk så har jeg som regel temp under 36 før EL, og den kan godt ligge på 36,3 etter (fikk det i dag, 3 DPO). Kaanskje et stykke uti lutealfasen stiger den til nærmere 37, men aldri så mye som 37. Jeg har generelt lav kroppstemp, så jeg vet at hvis jeg har temp over 37, er jeg syk :p

Selve tallene på tempen har nok ikke noe å si, du har jo hatt bra stigning etter EL, så det er tydelig at den har vært :happy: Jevn er den også. I lutealfasen er ikke tempen særlig nyttig, selv om man kan få "festedipp" eller trifasisk så er ikke det en garanti for at man er gravid :smiley-ashamed004 Eneste som er ganske sikkert er dropp under coverline ved IKM, da kommer TR snart.

Anekdotisk så har jeg som regel temp under 36 før EL, og den kan godt ligge på 36,3 etter (fikk det i dag, 3 DPO). Kaanskje et stykke uti lutealfasen stiger den til nærmere 37, men aldri så mye som 37. Jeg har generelt lav kroppstemp, så jeg vet at hvis jeg har temp over 37, er jeg syk :p
Skal prøve å ikke henge meg så opp i tempen. Er jo som du sier et dropp under coverline rundt IKM vil fortelle at TR på vei, men så lenge tempen holder seg over bør jeg jo være fornøyd :D

Her har jeg jo nettopp bynnt med temping, så vet ikke hva tempen min har vært før :p Men tror nok normalen min etter EL ligger på rundt 36,7 - 36,9 :)

Skal prøve å ikke henge meg så opp i tempen. Er jo som du sier et dropp under coverline rundt IKM vil fortelle at TR på vei, men så lenge tempen holder seg over bør jeg jo være fornøyd :D

Her har jeg jo nettopp bynnt med temping, så vet ikke hva tempen min har vært før :p Men tror nok normalen min etter EL ligger på rundt 36,7 - 36,9 :)
Ser jo her inne at det er veldig lett for at folk henger seg opp i enkelttemperaturer :smiley-ashamed004 Ikke rart når det er noe vi sjekker hver dag og følger så mye med på, jeg smilte da jeg så tempen min i dag, og gleder meg til å legge meg lsm :hilarious:
Jeg har vel ca. et halvt år med tempeerfaring fra før, også vet jeg jo sånn noenlunde hvor jeg ligger når jeg er frisk vs syk - veldig kald av meg :laughing002
Blir gøy å se videre på tempen din da, om den holder seg så jevn eller stiger videre og kanskje blir trifasisk? :pompus:

PP8 etter MA, CD 14 - 1 DPO

Titter bare innom dagboken for å si hei. Litt stille fra meg for tiden. Det er tøft å prøve måned etter måned også klaffer det ikke. Så har rett og slett skjermet meg litt ved å ikke være her inne så mye. Føler det hjelper, samtidig som jeg må innom å titte litt i IKM-gruppa jeg er med i :D

Har i allefall lagt alle aksjer som er mulig å legge denne ppen. Samboer er nesten utslitt :hilarious::knegg: Han fikk exseed i posten for noen dager siden, men ikke fanden om han fikk bruke dyrebar sæd på å teste den. Så det får vente litt til. Sa han kunne ta den med på jobb, så kan han teste i ro og fred :p

Eller syns jeg dagene går så raskt. Det er jo egentlig positivt. Plutselig er det tid for testing igjen, og det er jo alltid spennende.
Skjønner hva du mener, når vi skulle ta den sædanalysen måtte det nøye planlegges så det ikke ble i "viktig tid" rundt eggløsning :dead::knegg: Hvilken jobb har han der han kan gjøre..sånt på jobben? :laughing002:hilarious:

Og nååå kom jeg på det jeg jo vet det!! Med egen lugar skjønner jeg at det går å gjøre, så for meg pauserom, eller gud forby åpent kontorlandskap :laughing002 :hilarious: :knegg:

Og nååå kom jeg på det jeg jo vet det!! Med egen lugar skjønner jeg at det går å gjøre, så for meg pauserom, eller gud forby åpent kontorlandskap :laughing002 :hilarious: :knegg:
Hahahaha :hilarious: Han har heldigvis egen lugar så han skal slippe å gjøre det i all offentlighet :knegg:

PP8 etter MA, CD 19 - 6 DPO

Kjenner humøret sank i dag, sammen med tempraturen. Grafen min ser veldig lik ut som forrige måned og da føler jeg liksom ikke at det gikk denne runden heller...

Denne månedens foreløpige graf:
1000006307.jpg

Forrige måneds graf:
1000006308.jpg

Begge syklusene får jeg et fall i tempen 6 dpo. Siden det er likt som forrige syklus så kjenner jeg humøret og tankene blir negative. Føler vi har gjort alt vi kan gjøre denne ppen med aksjelegging, vitaminer, kosthold og trening. Så kjenner jeg blir litt lei meg. Bør jo ikke la det gå sånn inn på meg, tempraturfallet trenger jo ikke bety noe som helst. Men kjenner psykisk at dette er pp8 etter MA, og det er tungt at jeg enda ikke har blitt gravid på alle disse rundene.

Skal prøve å snu humøret litt, men denne prøvingen er ikke lett bestandig :Heartpink

Last edited:
Kan jo være festedipp :smiley-bounce012 Eller bare en vanlig tempvariasjon, den sank jo ikke like mye som sist 6 DPO. Tempen er fortsatt godt over coverline :) Kan godt hende den går opp igjen i morgen :D Så prøv å ikke ta sorgene på forskudd ennå, det kan være et befruktet egg inni der på vei til å feste seg :Heartred

Kan jo være festedipp :smiley-bounce012 Eller bare en vanlig tempvariasjon, den sank jo ikke like mye som sist 6 DPO. Tempen er fortsatt godt over coverline :) Kan godt hende den går opp igjen i morgen :D Så prøv å ikke ta sorgene på forskudd ennå, det kan være et befruktet egg inni der på vei til å feste seg :Heartred
Takk for gode ord, det hjelper på humøret :Heartpink
Heier på deg:smiley-bounce012
Tusen takk :Heartpink

Tenker det kan være en festedipp, eller så er det bare en variasjon i grafen, har hatt det selv som gravid før også :smiley-bounce012 kanskje fyker den opp igjen imorgen?:angelic:Ikke gi opp, kjære du❤️

Back
Topp