Veien til fire i familien - GRAVID

Oppdatering gynekologtime.

Litt stille fra meg for tiden. Det er rett og slett krevende å prøve og prøve og feile og feile.

Men har hatt time hos gynekolog i dag. Jeg var utrolig spent på om de ville finne noe galt der nede. Men alt så bra ut, hadde bra med egg, livmor så fin ut, åpne eggledere osv. Hun trodde egentlig vi bare hadde vært uheldig. Hun kunne ikke henvise meg videre riktig enda siden jeg var gravid i august i fjor og det må gå et år. Men hun har satt meg opp til ny time i august og da blir jeg henvist videre om jeg ikke er blitt gravid til den tid.

Ellers blir det ingen aksjer denne ppen fordi samboer er på jobb. Neste mulighet et i slutten av juni. Fikk beskjed av gynekologen å prøve å senke skuldrene, men det er lettere sagt enn gjort. For å være helt ærlig brøt jeg helt sammen. Umulig å senke skuldrene når det eneste man tenker på omtrent er å bli gravid, venner som er gravid, babyshowere, gravide kollegaer osv. Så blir nok å skjerme meg litt fremover, får se hvor mye jeg stikker innom forumet. Kanskje jeg har godt av en liten pause. Håper i mellomtiden at mange som er på prøveforumet har hoppet over i terminforum til jeg kommer tilbake :Heartpink

Enn så lenge, god sommer :Heartpink

PP10 etter MA, CD 17 - 1 eller 2 DPO

Hatt en god pause herfra. Det var godt for det mentale :happy: Noen ganger trengs det også.

Siden sist har jeg og samboer hoppet i høyet, håper en av gangene var bra nok :hilarious: Er 1 eller 2 DPO, fertillity friend mener 2, men har ikke satt krysset ordentlig enda. Har ikke vært så nøye med tempingen heller. Jeg mistenker 1 DPO.

1000018125.jpg

Om det ikke klaffer denne gangen så har jeg ny time på sykehuset i august. Da blir vi å diskutere veien videre, og mulig IVF. Uansett spennende :happy:

Godt å ta pause fra Babyverden iblant, babyprosjekt kan av og til bli litt for altoppslukende :smiley-angelic003 :Heartpink Det blir spennende @Mars-lillemor, har lest om flere hvor spiren sitter rett før IVF! Jeg har to naturlige PP før IVF i august så vi prøver iherdig, men jeg kjenner på meg at hvis det ikke skulle gå før august, så blir jeg likevel veldig glad for å kunne starte på IVF :happy:

Godt å ta pause fra Babyverden iblant, babyprosjekt kan av og til bli litt for altoppslukende :smiley-angelic003 :Heartpink Det blir spennende @Mars-lillemor, har lest om flere hvor spiren sitter rett før IVF! Jeg har to naturlige PP før IVF i august så vi prøver iherdig, men jeg kjenner på meg at hvis det ikke skulle gå før august, så blir jeg likevel veldig glad for å kunne starte på IVF :happy:
Ja, det var veldig nødvendig med en liten pause, men nå er jeg tilbake med litt lettere sinn :D

Håper selvsagt det sitter og at vi slipper IVF, men veldig godt å tenke på at vi får hjelp om det ikke skulle klaffe :Heartpink Det gjør ting så mye lettere :happy:

Godt å vite at man kan få hjelp om spiren ikke sitter :happy: Blir spennende å se om det klaffer for oss nå da :D

PP10 etter MA, CD 20 - 4 DPO

Dagene går, prøver egentlig ikke tenke så alt for mye på prøvingen, selv om det ikke helt går :happy8

EL kom på CD 16 denne syklusen og jeg er vant til at EL kommer på CD 13. Håper det er et positivt tegn :nailbiting:

I utgangspunktet trodde jeg aksjeleggingen var tipp topp denne ppen. Men jeg trodde hele tiden EL skulle komme CD 15 pga. utviklingen av LH-tester, men i stedet kom EL på CD 16. Vi kjørte aksjer CD 11, CD 13 og CD 14. Altså perfekt om EL skulle kommet på CD 15, men siden den kom en dag senere skulle jeg ønsket vi hadde en liten runde på CD 15 også, men samboer var ikke giret tre dager på rad :hilarious: Og jeg ville ikke stresse han heller, det har jeg bare dårlig erfaring med. Han blir så stresset at ingenting går.

Skal på hyttetur til helgen så dagene kommer til å gå raskt og det er jeg veldig glad for :happy:

Syns jeg har litt lave temperaturer på grafen og syns den ser litt rar ut. Men enda tidlig å si og temperaturen er jo uansett over coverline.

1000018142.jpg

PP10 etter MA, CD 20 - 4 DPO

Dagene går, prøver egentlig ikke tenke så alt for mye på prøvingen, selv om det ikke helt går :happy8

EL kom på CD 16 denne syklusen og jeg er vant til at EL kommer på CD 13. Håper det er et positivt tegn :nailbiting:

I utgangspunktet trodde jeg aksjeleggingen var tipp topp denne ppen. Men jeg trodde hele tiden EL skulle komme CD 15 pga. utviklingen av LH-tester, men i stedet kom EL på CD 16. Vi kjørte aksjer CD 11, CD 13 og CD 14. Altså perfekt om EL skulle kommet på CD 15, men siden den kom en dag senere skulle jeg ønsket vi hadde en liten runde på CD 15 også, men samboer var ikke giret tre dager på rad :hilarious: Og jeg ville ikke stresse han heller, det har jeg bare dårlig erfaring med. Han blir så stresset at ingenting går.

Skal på hyttetur til helgen så dagene kommer til å gå raskt og det er jeg veldig glad for :happy:

Syns jeg har litt lave temperaturer på grafen og syns den ser litt rar ut. Men enda tidlig å si og temperaturen er jo uansett over coverline.

Vis vedlegget 464008
Har erfaringer med at stress gjør det vanskelig for aksjelegging jeg også, stakkars avlshingstene våre :hilarious: Synes det blir litt altoppslukende i dpo land så ikke lett å legge det fra seg nei, men håper tiden ikke snegler seg så altfor mye for deg og hyttetur hjelper jo på :smiley-angelic003 :Heartpink Håper for deg, kanskje spermen har fått god tid til å komme seg på plass til gullegget :smiley-angelic001

PP10 etter MA - 6DPO

Kommet oss på hytta og det merktes at lillemor ikke er vant til å sove her. Natta har vært preget av oppvåkninger og ei som har pratet i søvne, ville stå opp klokken 02.37 og sto opp 05.25 :happy8 I tillegg sto katta til mamma på døra midt i natta og mjauet noe sinnsykt. Det har nok preget dagens temperatur noe.

Uansett så deilig å komme på hytta! Været i helga blir også bra. Samboer er på jobb, men mange andre i familien kommer i dag så sikkert mange som vill passe lillemor et lite øyeblikk slik at ho mor sjøl kan få seg både en joggetur og en fjelltur :D

Ellers kjenner jeg lite symptomer. Har hatt litt hodepine, men det er helt normalt i denne delen av syklusen. Veldig plaget med hormonell hodepine rundt eggløsning, litt i lutealfasen og et par dager før TR får jeg omtrent migrene... Vurderer å ta det opp med lege for å få noe medisiner mot det, for det er virkelig slitsomt å være plaget med :confused:

1000018161.jpg

PP10 etter MA - 7 dpo

Nyter fortsatt hyttelivet. Ut fra dagens temp så mistenker jeg sterkt at gårsdagens temp var forhøyet grunnet svært mange oppvåkninger og veldig tidlig morgen. Syns denne syklusen sin graf er mer stabil enn de forrige jeg har målt, men syns ikke tempen er særlig høy. Begynner derfor å mistenke nok en gang at det ikke gikk. Blir nok ikke å teste før tidligst 9 dpo da jeg ikke har tilgang på noen tester her jeg er nå. Men forbereder meg på at det blir videre hjelp i august og ny time hos gynekolog da :)

Legger ved dagens graf og grafen fra mars og april.
1000018175.jpg

1000018181.jpg
1000018163.jpg

Veldig spennende, håper du får en super positiv overraskelse denne PP :love017 :smiley-angelic001

PP10 etter MA - 9 DPO

Måtte teste i dag. Kom hjem fra hytta i går og kunne nesten ikke vente til i dag for å teste.

Føler nesten jeg ser noe på dagens test :nailbiting: Legger den inn som en fil, får ikke lastet den opp. Dagens temp økte også noe.
1000018230.jpg

Har denne syklusen hatt fravær av alt av PMS symptomer jeg pleier og ha, minus hodepine, det har jeg hatt. I tillegg har jeg hatt en merkelig røyklukt i nesa som ikke har vært der før. Håper håper, men også livredd skyggestrek og kjemisk.

Vedlegg

• 20250707_063130.jpg
    20250707_063130.jpg
    211 KB · Visninger: 55
PP10 etter MA - 9 DPO

Måtte teste i dag. Kom hjem fra hytta i går og kunne nesten ikke vente til i dag for å teste.

Føler nesten jeg ser noe på dagens test :nailbiting: Legger den inn som en fil, får ikke lastet den opp. Dagens temp økte også noe.
Vis vedlegget 464482

Har denne syklusen hatt fravær av alt av PMS symptomer jeg pleier og ha, minus hodepine, det har jeg hatt. I tillegg har jeg hatt en merkelig røyklukt i nesa som ikke har vært der før. Håper håper, men også livredd skyggestrek og kjemisk.
Kjempespennende!! Ikke noe vanskelig å se denne streken :love7 :Heartred

PP10 etter MA - 9 DPO

Vis vedlegget 464482

Eh ja!! Ser noe jeg også :woot: :smiley-angelic001 :Heartpink

PP10 etter MA - 9 DPO

Vis vedlegget 464482

Her er det noe ja!! :excited001

PP10 etter MA - 9 DPO

Vis vedlegget 464482

Perfekt 9 DPO test!

Babystrek-gratulerer :talk017 :love7 :Heartred :gen014 :binkybaby :happy093:hug007:love017

Back
Topp