r.ellacott
Glad i forumet
TakkHelt lov å kjenne på alle følelser. Når man har bestemt seg for å prøve på baby, så skulle det helst klaffet med en gang![]()
det er nettopp det. Når man først har bestemt seg så er det vanskelig å vente.Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
TakkHelt lov å kjenne på alle følelser. Når man har bestemt seg for å prøve på baby, så skulle det helst klaffet med en gang![]()
det er nettopp det. Når man først har bestemt seg så er det vanskelig å vente.Jeg er sånn som vil ha kontroll på ting, så spesielt å prøve første gang var vanskelig - graviditet og fødsel litt også, når man ikke aner hvordan kroppen kommer til å reagere.Ja, ikke sant! Det er så annerledes fra nesten alt annet i livet. Det meste man bestemmer seg for kan man jobbe seg frem til på et vis, men når vi skal prøve å lage babyer er det så lite vi bestemmer selv. Ganske uvant.
Datteren vår lagde vi litt på slump, mens nå føler jeg liksom tiden renner fra oss, både med tanke på alderen til meg og partner, og også eventuell aldersforskjell på barna. Men jeg vet jo at babyer kommer når de kommer, så lenge vi legger inn aksjer til rett tid(som regel).
Åh, tenk om jeg får termin rundt samme tid som sist, det er jo ikke så gøy, men hadde vel vært typisk det
Jeg blir bare 31 i slutten av sommeren da, og mannen 30 i høst, så vi er ganske unge ennå
Meen syns likevel at det ikke bør ta lenger enn 6 mnd å bli gravid, ass
Jeg har taklet det fint til nå, men vi får se hva jeg føler når / hvis det bikker over til PP5 neste uke..Her ville det blitt nøyaktig 3 år mellom dem om jeg var gravid nå, så nå bikker vi over i 3+ år aldersforskjell.Jeg er sånn som vil ha kontroll på ting, så spesielt å prøve første gang var vanskelig - graviditet og fødsel litt også, når man ikke aner hvordan kroppen kommer til å reagere.
Skjønner det! En annen ting med til sommeren er jo at da bikker vi over at datteren vår blir minst 3 år når et evt. søsken kommer, så går det lenger begynner jeg kanskje å stresse littÅh, tenk om jeg får termin rundt samme tid som sist, det er jo ikke så gøy, men hadde vel vært typisk det
Jeg blir bare 31 i slutten av sommeren da, og mannen 30 i høst, så vi er ganske unge ennå
Meen syns likevel at det ikke bør ta lenger enn 6 mnd å bli gravid, ass
Jeg har taklet det fint til nå, men vi får se hva jeg føler når / hvis det bikker over til PP5 neste uke..

Antar du heller ikke vil ha særlig større forskjell enn detHer ville det blitt nøyaktig 3 år mellom dem om jeg var gravid nå, så nå bikker vi over i 3+ år aldersforskjell.
Jeg håper at vi alle slipper å prøve så mye lenger!![]()
Håper det! Det tok meg tid å bli klar til å prøve, før ville jeg ha minst 2 år, også virket 2,5 fortsatt litt skummelt, men vi begynte å prøve likevel, og har ennå ikke følt på hastverk, menneh.. når det bikker det du så for deg var "max", da...Så kjedelig! Hvordan går det med deg idag?Jeg har forresten begynt å spotte bittelitt brunt, så da er vel tanta snart på vei. Håper bare hun kommer snart hvis hun først skal komme!
det er lov å synes det er trist forde om dere ikke har prøvd lenge. Man skulle jo helst vært gravid med en gang man begynte å prøve!
håper ikke det tar så lang tid 
Sniker. Har lest noen av kommentarene dine over her og vil bare si at jeg kjenner meg igjen i det du skriverHer ville det blitt nøyaktig 3 år mellom dem om jeg var gravid nå, så nå bikker vi over i 3+ år aldersforskjell.
Jeg håper at vi alle slipper å prøve så mye lenger!![]()
Det er himla tøft å stå i prøvingen og se at det ikke går helt som man planlegger. Jeg hadde lyst på 2 års mellomrom mellom mine, men her har det enda ikke klaffet og nå er jeg nærmere 3 år mellom. Håper det snart klaffer og aldrforskjellen ikke blir så mye større. Det har vært veldig tøft å stå i. Syns likevel det er godt å være her inne å møte andre i samme situasjon og få gode ord fra andre
Håper det klaffer snart for deg!Ser den! Jeg ville ha 2,5-3 år. Helst nærmere 3. Så det er ikke krise at vi bikker 3 år nå, jeg bare håper det ikke blir så mye som 4. Ikke at det er noen krise det heller selvfølgelig. Men det er rundt 3 år som er drømmen da.Antar du heller ikke vil ha særlig større forskjell enn detHåper det! Det tok meg tid å bli klar til å prøve, før ville jeg ha minst 2 år, også virket 2,5 fortsatt litt skummelt, men vi begynte å prøve likevel, og har ennå ikke følt på hastverk, menneh.. når det bikker det du så for deg var "max", da...
altså å få to under to. All ære til de som får til det
jeg kjente enda sterkere at to under to var noe jeg ikke ville takle så bra mentalt etter at jeg fikk barn, så det er derfor jeg har havnet på 3 års aldersforskjell.Takk! Det er så godt å ha dette forumet til å lufte å lufte sånne tankerSå kjedelig! Hvordan går det med deg idag?det er lov å synes det er trist forde om dere ikke har prøvd lenge. Man skulle jo helst vært gravid med en gang man begynte å prøve!
håper ikke det tar så lang tid
![]()
bare bra damer her inne!Vi har ei jente født april 2016 og en gutt født desember 2017, og det har forsåvidt vært fint. Men det har jammen vært tøft også, særlig fordi frøkna ikke begynte i bhg før august 2018 slik at hele min permisjon var hun hjemme med meg og lilleguttSer den! Jeg ville ha 2,5-3 år. Helst nærmere 3. Så det er ikke krise at vi bikker 3 år nå, jeg bare håper det ikke blir så mye som 4. Ikke at det er noen krise det heller selvfølgelig. Men det er rundt 3 år som er drømmen da.
Mannen ville helst ha to tette, men jeg har alltid tenkt at det var galskapaltså å få to under to. All ære til de som får til det
jeg kjente enda sterkere at to under to var noe jeg ikke ville takle så bra mentalt etter at jeg fikk barn, så det er derfor jeg har havnet på 3 års aldersforskjell.
hadde aldri gjort det igjen!Ja, ikke sant! Jeg hadde aldri tenkt på det før vi startet prøvingen på nummer to, at folk har en sterk visjon om hvilken aldersforskjell de ønsker seg. Og så føler man seg litt dum som ikke bare startet prøvingen før. Det er ikke lett altså! Håper det er vår tur snartSniker. Har lest noen av kommentarene dine over her og vil bare si at jeg kjenner meg igjen i det du skriverDet er himla tøft å stå i prøvingen og se at det ikke går helt som man planlegger. Jeg hadde lyst på 2 års mellomrom mellom mine, men her har det enda ikke klaffet og nå er jeg nærmere 3 år mellom. Håper det snart klaffer og aldrforskjellen ikke blir så mye større. Det har vært veldig tøft å stå i. Syns likevel det er godt å være her inne å møte andre i samme situasjon og få gode ord fra andre
Håper det klaffer snart for deg!

Du er tøff altså! Klart det går seg til og man finner ut av det, men spesielt det med å gå hjemme med to små må ha vært en utfordring, i hvert fall noen av dagene.Vi har ei jente født april 2016 og en gutt født desember 2017, og det har forsåvidt vært fint. Men det har jammen vært tøft også, særlig fordi frøkna ikke begynte i bhg før august 2018 slik at hele min permisjon var hun hjemme med meg og lillegutthadde aldri gjort det igjen!
hun har nok hatt det ganske tøft med de to. Aldersforskjellen hun hadde valgt (i etterkant) har vokst fra 3 til 5 år i løpet av årene
Svigerinnen/svoger har tre barn, 5år i mellom alle sammen (13år, 8år og 3år) og de sliter jo litt med aktiviteterDu er tøff altså! Klart det går seg til og man finner ut av det, men spesielt det med å gå hjemme med to små må ha vært en utfordring, i hvert fall noen av dagene.
Jeg har en venninne som fikk barn noen år før meg, to års aldersforskjell. Hun direkte fraråder dethun har nok hatt det ganske tøft med de to. Aldersforskjellen hun hadde valgt (i etterkant) har vokst fra 3 til 5 år i løpet av årene
Jeg vet det er mange som får barn med to år imellom og syns det er helt perfekt også! Det er selvfølgelig helt personlig hvordan man opplever det. Jeg føler at det er den mest vanlige aldersforskjellen for tiden også.
så 5år hadde for meg blitt for mye. Nå er våre så store (7 og 9), så de kan ordne ganske mye selv osv, så blir spennende å se med en liten på slep 
Ja, det er fint med en sånn plass å lufte tankeneTakk! Det er så godt å ha dette forumet til å lufte å lufte sånne tankerbare bra damer her inne!
Jeg har ikke stått opp ennå. Usikker på om jeg skal ta en test eller om jeg skal droppe det for psykens del.

Det er fordeler og ulemper med alle aldersforskjellene tenker jeg! To år er kanskje vanskeligst helt i starten. Og så blir det supert når de er litt eldreSvigerinnen/svoger har tre barn, 5år i mellom alle sammen (13år, 8år og 3år) og de sliter jo litt med aktiviteterså 5år hadde for meg blitt for mye. Nå er våre så store (7 og 9), så de kan ordne ganske mye selv osv, så blir spennende å se med en liten på slep
![]()

Det skal jegJa, det er fint med en sånn plass å lufte tankene
Jeg hadde sikkert ikke klart å la være å teste, men samtidig så er det jo ganske kjipt å evt få den negative testen om og om igjen.
Oppdater gjerne om hva som skjer![]()

Fordeler og ulemper med alt, tenker jeg ogsåDet er fordeler og ulemper med alle aldersforskjellene tenker jeg! To år er kanskje vanskeligst helt i starten. Og så blir det supert når de er litt eldre![]()

Tanta hadde visst kommet i morges, så da trengte jeg ikke testeJa, det er fint med en sånn plass å lufte tankene
Jeg hadde sikkert ikke klart å la være å teste, men samtidig så er det jo ganske kjipt å evt få den negative testen om og om igjen.
Oppdater gjerne om hva som skjer![]()

Så kjedelig! Hvilken uke havner du i neste IKM?Tanta hadde visst kommet i morges, så da trengte jeg ikke teste
Krysser fingrene for januarbaby!![]()

19! Håper noen lager gruppe snart (jeg tør ikke selv)Så kjedelig! Hvilken uke havner du i neste IKM?![]()

Er ikke så skummelt, er jo så trivelige damer her inne19! Håper noen lager gruppe snart (jeg tør ikke selv)![]()
Jeg er i uke 18, håper vi møtes i Januarforumet da