Jeg tar også tilskuddene til de er tomme.Jeg gjør fordi jeg tar til esken er tom. Hvis ikke blir de bare liggende, går ut på dato og kastes![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tar også tilskuddene til de er tomme.Jeg gjør fordi jeg tar til esken er tom. Hvis ikke blir de bare liggende, går ut på dato og kastes![]()
Ja det kan det være. Strålende smerter i bekken/hofter er typisk for bekkenleddsmerterSiden fredag har jeg hatt vondt i venstre hofte som stråler ned hele baksiden av låret og mot knee, kan dette være starten på bekkenløsning?
Ja jeg var også slik sist graviditet. Går og smådrikker hele tiden. Verst er det for meg på nattestid, da går det fort 1-2 liter. Var ikke i nærheten av svdia sist, tviler på at jeg har det nå men det vet jeg ikke enda. Hadde mye vann i kroppen sist spesielt mot slutten så ser ut til at det blir en reprise av det. Gikk spontant ned 10 kg de første to ukene etter fødsel hvor baby utgjorde 3 kg av dem så var nok mye vekt i vann som plutselig forvant for min delNå har jeg ikke gått tilbake og sjekke tråden, så kanskje dette allerede har blitt diskutert. Men er det andre enn meg som er helt sinnsykt tørste? Jeg drikker lett 4 liter om dagen, og kunne gjerne drukket mer. Noen dager er jeg sikkert oppe på 5 liter. Særlig like etter måltider er jeg veldig tørst. Etter middag kan jeg finne på å drikke mellom 1 og 2 liter, uten at jeg merker det skjer. Det går mest i vanlig, kaldt vann.
Jeg tok det opp med jordmor her om dagen, for jeg har tenkt på svangerskapsdiabetes. Men hun mente vi kunne vente med testen til uke 24, da den normalt tas.
Jeg har bare tenkt at jeg skulle kjenne etter og gjøre det som føltes riktig. Men nå begynner det å bli voldsomt med vann synes jeg. Jeg har hatt økt tørste tidligere i svangerskapet, men det er de siste par ukene det har blitt sånn «umettelig». Det jeg har begynt å tenke på nå, er om jeg må prøve å kutte ned. Det er jo ikke bare bra å drikke for mye heller: påkjenning for nyrene, vanner ut mineraler etc.
Noen som har noen tanker å dele? Jeg er 18 uker på vei![]()
Hadde voldsom tørste i starten av svangerskapet, da føltes det umettelig ut for meg også. Kan det ha vært i desember/januar mon tro..Tenker at du bør få i deg litt mer salt også da. Se om du kan ta en liten klype havsalt eller noe i vannglasset ditt og se om det gjør at du kjenner deg mer utørst etterpå å drukket vannet? Vann med sitron? Vann med kullsyre?Nå har jeg ikke gått tilbake og sjekke tråden, så kanskje dette allerede har blitt diskutert. Men er det andre enn meg som er helt sinnsykt tørste? Jeg drikker lett 4 liter om dagen, og kunne gjerne drukket mer. Noen dager er jeg sikkert oppe på 5 liter. Særlig like etter måltider er jeg veldig tørst. Etter middag kan jeg finne på å drikke mellom 1 og 2 liter, uten at jeg merker det skjer. Det går mest i vanlig, kaldt vann.
Jeg tok det opp med jordmor her om dagen, for jeg har tenkt på svangerskapsdiabetes. Men hun mente vi kunne vente med testen til uke 24, da den normalt tas.
Jeg har bare tenkt at jeg skulle kjenne etter og gjøre det som føltes riktig. Men nå begynner det å bli voldsomt med vann synes jeg. Jeg har hatt økt tørste tidligere i svangerskapet, men det er de siste par ukene det har blitt sånn «umettelig». Det jeg har begynt å tenke på nå, er om jeg må prøve å kutte ned. Det er jo ikke bare bra å drikke for mye heller: påkjenning for nyrene, vanner ut mineraler etc.
Salt er nok viktig ja, takk for tips! Jeg tenker å prøve kullsyrevann - alene og blandet med juice og salt. Jeg har også et triks fra studietiden - vann med sitron+sukker+salt, noe som visstnok skulle hjelpe mot dehydrering. Så jeg får vel teste ut sånt noe. Skulle ønske jeg hadde tenkt tanken for noen uker siden, men bedre sent enn aldri. Takk for svar dereHadde voldsom tørste i starten av svangerskapet, da føltes det umettelig ut for meg også. Kan det ha vært i desember/januar mon tro..Tenker at du bør få i deg litt mer salt også da. Se om du kan ta en liten klype havsalt eller noe i vannglasset ditt og se om det gjør at du kjenner deg mer utørst etterpå å drukket vannet? Vann med sitron? Vann med kullsyre?![]()
Jeg drikker også mye for tiden. Har ikke peiling på hvor mye, men mye mer enn vanlig. Jeg har tenkt at det handler om at nyrene jobber hardt for å filtrere det økte blodvolumet, og da produserer masse urin. Og da må det vel fylles på med ekstra vann? Jeg tisser i alle fall mye mer enn vanlig ogsåSalt er nok viktig ja, takk for tips! Jeg tenker å prøve kullsyrevann - alene og blandet med juice og salt. Jeg har også et triks fra studietiden - vann med sitron+sukker+salt, noe som visstnok skulle hjelpe mot dehydrering. Så jeg får vel teste ut sånt noe. Skulle ønske jeg hadde tenkt tanken for noen uker siden, men bedre sent enn aldri. Takk for svar dere![]()
Jeg drikker også mye mer nå, men har ikke tenkt over hvor mye totalen blir i løpet av dagen. Men det blir mye. Drikker om natta også, så jeg må ha vannflaske ved siden av sengaNå har jeg ikke gått tilbake og sjekke tråden, så kanskje dette allerede har blitt diskutert. Men er det andre enn meg som er helt sinnsykt tørste? Jeg drikker lett 4 liter om dagen, og kunne gjerne drukket mer. Noen dager er jeg sikkert oppe på 5 liter. Særlig like etter måltider er jeg veldig tørst. Etter middag kan jeg finne på å drikke mellom 1 og 2 liter, uten at jeg merker det skjer. Det går mest i vanlig, kaldt vann.
Vi har en enkel fra neonate uten kamera. Har fungert helt fint for oss, hele veien. Til å begynne med brukte vi den nesten ikke, for baby sov alltid i nærheten av oss, både på dagen og natta.Babycall! Trenger man kamera på de i starten, før bebi skal sove på eget rom? Må de ha kamera i vogna når de sover ute? Erfaring med neonate?
Baby ligger på høyre side av magen min og alltid gjort det. Er der jeg kjenner størst kul. Men kjenner livmor foran navlen/fra trusekanten og opp også.Når dere lener dere tilbake og kjenner på magen og livmor, hvor kjenner dere livmor? Jeg kjenner min så tydelig til høyre, den er liksom ikke midt på. Når jeg får kynnere kjenner jeg det veldig tydelig og man ser det blir en kul på høyre side. Trodde den pleier å være midt på magen jeg![]()
Ligger veldig tydelig på høyre side her også. Tidligere svangerskap har den vært helt sentrert.Når dere lener dere tilbake og kjenner på magen og livmor, hvor kjenner dere livmor? Jeg kjenner min så tydelig til høyre, den er liksom ikke midt på. Når jeg får kynnere kjenner jeg det veldig tydelig og man ser det blir en kul på høyre side. Trodde den pleier å være midt på magen jeg![]()
I en lengre artikkel om krybbedød anbefalte de enkle babycall uten video og mange tilleggsfunksjoner, med lang batteritid. De anbefaler også å i størst grad la barnet sove på samme rom som foreldrene er i, og å begrense babycall til dupper på dagenBabycall! Trenger man kamera på de i starten, før bebi skal sove på eget rom? Må de ha kamera i vogna når de sover ute? Erfaring med neonate?
Vi har enkel fra neonate som har fungert veldig fint (uten kamera). Har opplevd at den kobler seg på andre sine babycall i nærområde som er ganske creepy, så jeg ønsker ikke kamera av den grunn. Man vet aldri om vår kobler seg på andre sin baby callBabycall! Trenger man kamera på de i starten, før bebi skal sove på eget rom? Må de ha kamera i vogna når de sover ute? Erfaring med neonate?
Vi har Neonate N65. Den har supergod batteritid. Man behøver ikke kamera. Alle kameraer kan hackes og jeg vil ikke ha fremmede øyne inn i min stue. Vi bruker kun babycall når baby sover ute i vogn på dagtid. Har man større avstander i bolig så er det nok også greit å ha, men vi bor i leilighet og har dermed ikke hatt det behovet.Babycall! Trenger man kamera på de i starten, før bebi skal sove på eget rom? Må de ha kamera i vogna når de sover ute? Erfaring med neonate?
Vi bor også et sted med kort avstand til natur og mye grus. Skal uansett gå for Bugaboo Fox 5 Renew fordi den er lettere, tar mindre plass i bagasjerommet, kan slås sammen med én hånd, lett å sette opp med én hånd, lett å komprimere liggedelen, lettere å manøvrere, man kan legge ned kalesjen med én hånd og hakket penere (synes vi).Vet ikke om dette er ett passende innlegg her inne, men er jo en skravletråd
Jeg trenger litt råd angående barnevogn og egentlig hva man trenger som førstegangsforeldre
Når det kommer til vogn så er jeg så ekstremt usikker på hva jeg vil ha, jeg liker bugaboo fox 5, men liker også de nye modellene av emmaljunga med tanke på dempingen som er i den
Jeg bor landlig, så nærmeste plass å gå tur er skog og grus, så da blir jeg litt sånn, hva i all verden skal man velge av barnevognnoen av dere her inne så har gode tips til hva en burde velge av barnevog?
![]()