❤️ IKM Uke 12 + 13 ❤️

Nå begynner det endelig å skje noe her.. på cd21 i dag og litt sterkere el-tester. Kanskje jeg får en topp i kveld eller i morgen. Litt kjipt for det blir vanskelig å få til aksjelegging, men vi får se!
Nice! Ble det EL CD22 sist og?

Fikk positiv ELtest kl 14 og vi fikk lagt inn aksjer samme kveld, pluss kl. 18 dagen etter :gen014 Så skal ligge litt bedre an nå enn sist syklus :hilarious: Men for folk som kan dette litt bedre, er det uvanlig med kort LH topp? Test slo ut kl.14 og hadde sunket litt til kvelden igjen :bookworm: Ser ut som jeg har ca. 11 dager lutealfase :bored:

Noen som er enige (eller uenige) i at det er skygge her?? Når mannen også ser så føler jeg det er ekte :smiley-ashamed004 Venninna mi ser dog ingenting :laughing002 Den kom etter tiden, så vet den kan være falsk, men likevel spennende :shy:

Vedlegg

• IMG_4269.jpeg
    IMG_4269.jpeg
    180,1 KB · Visninger: 58
  • IMG_4256.jpeg
    IMG_4256.jpeg
    331,9 KB · Visninger: 59
Nice! Ble det EL CD22 sist og?

Fikk positiv ELtest kl 14 og vi fikk lagt inn aksjer samme kveld, pluss kl. 18 dagen etter :gen014 Så skal ligge litt bedre an nå enn sist syklus :hilarious: Men for folk som kan dette litt bedre, er det uvanlig med kort LH topp? Test slo ut kl.14 og hadde sunket litt til kvelden igjen :bookworm: Ser ut som jeg har ca. 11 dager lutealfase :bored:
Forrige gang ble det positiv cd22 og el på cd23, så er isåfall én dag tidligere ute om det blir positiv i dag - og det kommer godt med mtp den korte lutealfasen min :oops: :dance008

Åh krysser fingrene for deg! :Heartpink Håper vi kan få lagt noen aksjer i kveld og i morgen tidlig - men det spørs :oops:

Jeg er ingen ekspert på dette temaet, men jeg tror ikke det er uvanlig med kort lh-topp og jeg tror heller ikke det har noen «konsekvens» annet at det kan bli vanskeligere å oppdage eggløsningen. Men du har jo catchet den denne runden og lagt godt med aksjer, så det er jo helt topp :smiley-bounce016

Tror forresten ikke 11 dager lutealfase skal gi noen problemer :Heartpink

Forrige gang ble det positiv cd22 og el på cd23, så er isåfall én dag tidligere ute om det blir positiv i dag - og det kommer godt med mtp den korte lutealfasen min :oops: :dance008

Åh krysser fingrene for deg! :Heartpink Håper vi kan få lagt noen aksjer i kveld og i morgen tidlig - men det spørs :oops:

Jeg er ingen ekspert på dette temaet, men jeg tror ikke det er uvanlig med kort lh-topp og jeg tror heller ikke det har noen «konsekvens» annet at det kan bli vanskeligere å oppdage eggløsningen. Men du har jo catchet den denne runden og lagt godt med aksjer, så det er jo helt topp :smiley-bounce016

Stemmer. Denne studien fant at kort lutealfase gir bare pittelitt lavere fertilitet i starten av prøvingen, men ingen forskjell i fertilitet etter 12 mnd. Kanskje forskjellen også er fordi man "bommer" på de fertile dagene når EL er senere enn gjennomsnittet, sånn at det i realiteten ikke er et tegn på litt lavere fertilitet. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28065408/

Syklusen blir også i snitt 1 dag kortere per 5. år etter fylte 25: "Mean cycle length decreased by 0.18 days and mean follicular phase length decreased by 0.19 days per year of age from 25 to 45 years." Kult å se at de har brukt data fra appene folk bruker til kvinneforskning:D

Last edited:
Stemmer. Denne studien fant at kort lutealfase gir bare pittelitt lavere fertilitet i starten av prøvingen, men ingen forskjell i fertilitet etter 12 mnd. Kanskje forskjellen også er fordi man "bommer" på de fertile dagene når EL er senere enn gjennomsnittet, sånn at det i realiteten ikke er et tegn på litt lavere fertilitet. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28065408/

Syklusen blir også i snitt 1 dag kortere per 5. år etter fylte 25: "Mean cycle length decreased by 0.18 days and mean follicular phase length decreased by 0.19 days per year of age from 25 to 45 years." Kult å se at de har brukt data fra appene folk bruker til kvinneforskning:D
Oi så spennende å lese! Takk :love7

Takk for at du delte det du har lært om det! Veldig lærerikt og fint å vite. Enig i at det er faktisk topp å se at de har brukt dataene fra appene til noe nyttig :gen014

Takk for svar :Heartred Ja godt poeng at det kanskje handler mer om at man bommer på en eggløsning man trodde kom tidligere.

Jeg er faktisk glad for at jeg var her inne og fikk se andre tracke eggløsning, hvis ikke hadde det tatt lang tid før jeg hadde funnet ut av at jeg får senere :bookworm: Jeg får den liksom den perioden jeg vanligvis ville tatt «pause» etter en lang uke med prøving :hilarious:

Hvis folk vil lese mer forskning med data fra mensen apper:
Den siste der er spesielt interessant syns jeg, siden de har beregnet sannsynligheten for å bli gravid per dag rundt EL :D

Wow! Sjå på detta då :smiley-angelic001:smiley-angelic001
Eg rekna på det at har eg EL nå (ikkje testa) så hadde eg hatt IKM i uke 13, så måtte berre inn å sjekke, og der finne eg detta! For ein utrulig go nyhet! Detta MÅ jo holde heile veien:smiley-angelic001❤️ gratulera så masse, ber for deg og spiro di, this time!❤️
Tuusen takk, kjære deg ❤️❤️ ja, denne må sitte nå! This time :smiley-angelic001 tusen takk for bønn, setter veldig pris på det ❤️ veldig kjekt å se deg her inne igjen :love017
Er det sjanse for eg spire hos deg hvis du har el? :woot:

Etter en 12 timers lang arbeidsdag var jeg litt spent på om det ga noe utslag da jeg kom hjem. Nada!! Så da er det vel ikke lenger håp i mitt hode. Har heller ikke flere tidlig tester så da blir det vanlig bp test i morgen tidlig. Er 10 dpo ifølge meg selv. Men monitoren sier 9. så vi får se. Men hadde eggløsningssmerter i 2-3 dager. Så skjønner ikke. Kanskje jeg er enda kortere som 8 dpo…

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp