❤️ IKM Uke 12 + 13 ❤️

Altså, hvordan regner dere pp? Teller dere med hvis det blir null aksjer den syklusen? Uansett tror jeg at jeg har rotet litt :bag: Jeg hadde tr i september etter å ha tatt siste p-pille i august. Sånn sett, telt fra september, er jeg da på pp6 eller pp4 hvis jeg ikke teller med de to periodene det ikke ble aksjelegging på riktig tidspunkt:think005

:happy: Altså, hvordan regner dere pp? Teller dere med hvis det blir null aksjer den syklusen? Uansett tror jeg at jeg har rotet litt :bag: Jeg hadde tr i september etter å ha tatt siste p-pille i august. Sånn sett, telt fra september, er jeg da på pp6 eller pp4 hvis jeg ikke teller med de to periodene det ikke ble aksjelegging på riktig tidspunkt:think005
Jeg teller iallfall kun med de syklusene hvor det er lagt inn aksjer med mål om å bli gravid

Altså, hvordan regner dere pp? Teller dere med hvis det blir null aksjer den syklusen? Uansett tror jeg at jeg har rotet litt :bag: Jeg hadde tr i september etter å ha tatt siste p-pille i august. Sånn sett, telt fra september, er jeg da på pp6 eller pp4 hvis jeg ikke teller med de to periodene det ikke ble aksjelegging på riktig tidspunkt:think005
Tenker derfor at du er på pp4 :happy:

Noen som har erfaring med kort luteal fase? Ser ut som den bare blir på ca 8 dager hvis EL var den 11/12. Men hadde like sterk, om ikke sterkere, EL test i går kveld som dagen før. Over 24 timer mellom testene.
Jeg har kort lutealfase på rundt 7 dager. Skal prøve progesteronstøtte for første gang denne pp. håper det kan hjelpe :)

Blenda test 8 dpo, får se hvor lenge jeg holder før jeg ryker på neste nå da :laughing002
Gratulerer så mye med dagen! Krysser fingrene for positiv test allerede imorgen hvis du tester da :love017

Her er min test idag (7 dpo) og synes jeg ser noe allerede haha, men det gjør jeg hver måned! Det typiske er at akkurat nå hadde det faktisk passet skikkelig dårlig likevel for utviklet skikkelig hekseskudd/lumbago i ryggen for 4 dager siden og får ikke til å sitte på sengekanten enda engang :bag: så hadde egentlig trengt et par mnd med kun fokus på meg selv nå, men det er vel såklart den måneden det klaffer da regner jeg med :dance018 blir nok å teste hver dag fremover nå hvertfall, så får vi se:Heartpink blir jo såklart kjempeglad for en spire uansett da.

Vedlegg

• IMG_2656.jpeg
    IMG_2656.jpeg
    803,6 KB · Visninger: 99
Last edited:
Gratulerer så mye med dagen! Krysser fingrene for positiv test allerede imorgen hvis du tester da :love017

Her er min test idag (7 dpo) og synes jeg ser noe allerede haha, men det gjør jeg hver måned! Det typiske er at akkurat nå hadde det faktisk passet skikkelig dårlig likevel for utviklet skikkelig hekseskudd/lumbago i ryggen for 4 dager siden og får ikke til å sitte på sengekanten enda engang :bag: så hadde egentlig trengt et par mnd med kun fokus på meg selv nå, men det er vel såklart den måneden det klaffer da regner jeg med :dance018 blir nok å teste hver dag fremover nå hvertfall, så får vi se:Heartpink blir jo såklart kjempeglad for en spire uansett da.
Oj, den er spennende :happy093 Følger deg på at det kan være strek der altså. (Men jeg har selvsagt også utpreget streksyn:hilarious:)

God bedring med ryggen!

Stigning på EL-testene det siste døgnet. Kan jeg forvent topp imårra da eller vet man aldri (kan det drøye ut?) Har bare 1 test igjen og får ikke kjøpt nye imårra - burde jet ta den midt på dagen eller kan jeg misse LH toppen da?

Mannnen er allerede sliten av action annahver dag:happy090 Hadde virkelig ikke trodd at det var han det skulle stå på - er jo midt i 30-åra begge:sex
(Haha så my rare smilyer det er her inne)

Vedlegg

• Screenshot_20250313_215027_Premom.jpg
    Screenshot_20250313_215027_Premom.jpg
    71,5 KB · Visninger: 44
Åååå, spennende! :dance011 Elsker når noen i gruppa er i gang med testing. Gjør egen ventetid litt mindre kjedelig.
Ja synes det er spennende å tolke og studere andre sine tester når man selv ikke er langt nok i løpet :laughing002
Blir sikkert en daglig nå frem til ikm :wtf::angelic:

Gratulerer så mye med dagen :gen014:happy093
Synd det ikke ble positiv test på deg, men 8 dpo er veldig tidlig ❤️
Tusen takk :Heartred
Ja jeg vet det er veldig tidlig, kjenner fallhøyden denne syklusen er stor når man har fått lagt inn masse aksjer til riktig tid :bag:

Gratulerer med dagen :D Og 8 DPO er fortsatt tidlig så enda mye håp! Artig at noen har startet testingen. Spennende dager fremover :Heartpink
Kjenner heldigvis ikke på noe skuffelse enda, har ikke rukket å puste engang i dag :laughing005
Gratulerer med dagen!! Masse håp i dagene fremover❤️
Tusen takk :Heartred Ja jeg har håp i hvert fall frem til 12 dpo så jeg blir religiøs om det klaffer denne runden :smiley-angelic001

Gratulerer med dagen!:queen Krysser fingrene for deg og følger spent med videre:smiley-angelic001:love7
Tusen takk :Heartred Håper å ha noe mer å vise til I løpet av de neste dagene xsmile9:Heartred

Gratulerer med dagen ❤️ Gi det noen dager til før du tester igjen ❤️
Hadde håpt å klare å vente til lørdag med neste test men jeg kommer sannsynligvis til å sprekke allerede i morgen :angelic:

Gøy å se noen tester allerede :bookworm:

Her ventes det fremdeles på EL! Har hatt jevn farge på EL-testene en uke nå (tester hver dag nå pga usikker), men plutselig i dag er streken borte på alle testene! Hva skjer?! Akkurat NÅ når det FAKTISK begynner å nærme seg ventet EL og nå i kveld begynte det å gjøre vondt i eggstokkene som før EL… så forsvinner all strek :facepalm: Har noen en forklaring?

Hjertesukk: jeg tror ikke mannen klarer «presset» om å måtte ha sex. Jeg forventer el i morgen/lørdag, så vi snakket om å ha sex i dag og lørdag. Men han klarer ikke å komme. Han blir klar, og vi holder på, men så «slår det seg bare av» midt under akten. Det e så fortvilende, jeg blir så lei meg, og vet ikke min arme råd. For man må jo liksom klare å legge aksjer hvis det skal bli noe baby.. er det flere som har opplevd det samme? Blir så bekymret for erektil dysfunksjon, selv om fornuften i meg sier at det er stress..

Bikket 9 DPO nå, kjenner at jeg får små "blipp på radaren" i livmor, som jeg husker jeg hadde da jeg ble gravid (men har også kjent sånt uten å være gravid da). Håper det er noe som fester seg nå! :smiley-angelic001
Har også bikket 38 i temp, har kjent litt sånn i halsen siden jeg våknet, så det er litt kjedelig :shifty:

Hjertesukk: jeg tror ikke mannen klarer «presset» om å måtte ha sex. Jeg forventer el i morgen/lørdag, så vi snakket om å ha sex i dag og lørdag. Men han klarer ikke å komme. Han blir klar, og vi holder på, men så «slår det seg bare av» midt under akten. Det e så fortvilende, jeg blir så lei meg, og vet ikke min arme råd. For man må jo liksom klare å legge aksjer hvis det skal bli noe baby.. er det flere som har opplevd det samme? Blir så bekymret for erektil dysfunksjon, selv om fornuften i meg sier at det er stress..
Vi har løst dette slik at jeg ikke engang informerer samboer om når jeg har el, slik at han ikke skal føle seg presset. Jeg tar heller litt ekstra initiativ de dagene, og bruker goood tid på å bare kose/snakke/foreplay først slik at det ikke skal bli oppdaget hva jeg «er ute etter» :hilarious: og så det ikke bare blir fokus på at vi har sex for å skaffe barn liksom. Får det til å dreie seg veldig lite om at han skal komme, og blir heller ikke oppgitt hvis han ikke gjør det - for det skaper enda mer press. Og hvis jeg ikke sier noe på at han ikke kom, så tar han seg som regel tid til å «fullføre» samme kveld eller dagen etterpå, men nevner jeg det så går det jo ikke da heller på en måte fordi det da blir ENDA mer press. Tror det er meget vanlig at mannfolk ikke kan «prestere» under press! Prøv å skjul det mer for han er mitt tips hvertfall, og ikke ta det så høytidelig eller vis at du blir lei deg :happy119

Vi hadde litt problemer forrige pp. Det var nok litt blanding av stress/press og at det ble for ofte for han, rett og slett for mye totalt:shy: Han klarte ikke komme, og ble fort slapp. Han ble så skuffet over seg selv stakkar, for det startet akkurat dagen før eggløsning:sorry: Vi måtte si oss fornøyd med det vi hadde fått til dagene før og så måtte han bare få være i fred noen dager. Jeg prøver å jobbe med mine forventninger om antall aksjer og heller være fornøyd med at vi får lagt noen:angelic: Vi prøver oss fortsatt frem, men denne runden prøver jeg å ha mindre fokus på eggløsning og mer på at jeg faktisk vil ha han, både rundt de "viktige" og de "uviktige" dagene. Og ikke nødvendigvis si fra akkurat når som er hva. Jeg tror kommunikasjon rundt det er viktig. Prøv å høre med mannen din om han har noen tanker om hva som kan funke bedre for han. Eventuelt la det være for nå og ta en vurdering om noen dager på hva dere eventuelt kan gjøre annerledes neste pp. Jeg tror i alle fall at dette er ganske normalt:Heartred Lykke til:Heartred

Vi har løst dette slik at jeg ikke engang informerer samboer om når jeg har el, slik at han ikke skal føle seg presset. Jeg tar heller litt ekstra initiativ de dagene, og bruker goood tid på å bare kose/snakke/foreplay først slik at det ikke skal bli oppdaget hva jeg «er ute etter» :hilarious: og så det ikke bare blir fokus på at vi har sex for å skaffe barn liksom. Får det til å dreie seg veldig lite om at han skal komme, og blir heller ikke oppgitt hvis han ikke gjør det - for det skaper enda mer press. Og hvis jeg ikke sier noe på at han ikke kom, så tar han seg som regel tid til å «fullføre» samme kveld eller dagen etterpå, men nevner jeg det så går det jo ikke da heller på en måte fordi det da blir ENDA mer press. Tror det er meget vanlig at mannfolk ikke kan «prestere» under press! Prøv å skjul det mer for han er mitt tips hvertfall, og ikke ta det så høytidelig eller vis at du blir lei deg :happy119
Dette var skikkelig gode tips. Vi måtte prøve 3 ganger i går for at mannen skulle få det til stakkars.. Presset var klart ikke noe gøy. Og attpåtil glemte jeg å låse døra så hun på 8 kom inn midt i akta:inpain: Med de to første hadde vi bare ofte sex midt i syklusen, så dette er første gangen jeg er med på teste/tracke/forum-kjøret. Fint å kunne dele her da og helder holde detaljene litt hemmelig for mannen:happy:

Dette var skikkelig gode tips. Vi måtte prøve 3 ganger i går for at mannen skulle få det til stakkars.. Presset var klart ikke noe gøy. Og attpåtil glemte jeg å låse døra så hun på 8 kom inn midt i akta:inpain: Med de to første hadde vi bare ofte sex midt i syklusen, så dette er første gangen jeg er med på teste/tracke/forum-kjøret. Fint å kunne dele her da og helder holde detaljene litt hemmelig for mannen:happy:
Ja vi å hadde en sånn runde for et par mnd siden og det blir jo ikke akkurat koselig når man må prøve igjen og igjen og vet at man «må» få det til. Så da sa samboer tydelig fra om at han trenger egentlig ikke vite noe som helst om dette før vi har en positiv test i hånda :hilarious: :hilarious: Men det har funket mye bedre altså! :happy119 det som har funket best er absolutt det å ta seg litt bedre tid, vise han at det ikke er noe stress eller press her og la det komme naturlig etter litt kosing.

Så spennende! Har du testet noe mer i dag ?
Typisk at det klaffer når det er andre ting som burde prioriteres :laughing002

Så fint at du klarer det. Vi har vært sammen i 18 år, og har nok gått inn i et slags enspora spor når det kommer til sex. Han han kjenner meg godt, og vil nok forstå at jeg blir lei meg. Jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg, og da er det vanskelig å skulle bære det inni meg å ikke snakke med han som er min beste venn og kjæreste om det. Så en litt kjikni sak det der, men vi finner vell ut av det til slutt :Heartpink takk for svar:love7

Så fint at du klarer det. Vi har vært sammen i 18 år, og har nok gått inn i et slags enspora spor når det kommer til sex. Han han kjenner meg godt, og vil nok forstå at jeg blir lei meg. Jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg, og da er det vanskelig å skulle bære det inni meg å ikke snakke med han som er min beste venn og kjæreste om det. Så en litt kjikni sak det der, men vi finner vell ut av det til slutt :Heartpink takk for svar:love7
Sniker fra oktobergr. Jeg vet ikke deres rutiner, og vi har ikke barn fra før så var kanskje enklere for oss. Men vi la inn en ekstra økt på dagen etter jobb (kan evt ta morgenen), så hvis det ikke gikk på første kunne vi prøve en gang til på kvelden. Det fungerte faktisk ganske bra. Jeg ble mindre lei meg også, for visste vi hadde ny sjanse samme dag. Håper det ordner seg for dere :)

Back
Topp