Gamlemor venter på siste barn ❤️

Ja, godt spørsmål! Det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg skal ikke være negativ, men oddsen for å miste er jo større med alderen (og jeg har hatt en MA før).. Så jeg burde kanskje beholde timen litt til? Ringe å avbestille evt to uker før? Det blir rundt 1. Mai. Vet ikke om jeg har behov for ultralyd 19. Mai? Da er jeg evt en uke eller to unna ordinær ultralyd. Vet du om vi tilbys ultralyd om vi blir gravid?
Jeg er faktisk ikke sikker, men hun har jo UL. Så jeg tenker at hun burde evt ha det da. Du kan jo ringe å høre, evt også spørre om du kan få progesteron hvis du ønsker det. Jeg fikk jo tilbud om det og Abyl E før timen min pga SA jeg hadde i Juni.

Gravid uke 3+3 (3+2 menstermin)

Herregud, nå måtte jeg finne kalkulatorer og alt som var for å finne ut av 1) når er termin og 2) hvor langt er jeg på vei :laughing002 Skulle ikke tro dette var timet og planlagt, men greia er at jeg ikke har hatt lyst å finne disse detaljene fordi det blir så sårt. Men nå ER jeg jo gravid, ja tenk det! Vår lille mirakelbaby! Så liten sannsynlighet, og etter anbefaling om å komme i gang med IVF så raskt som mulig om vi ønsket en sjanse.. :shy:

Kan jo selvfølgelig ikke vite at det går bra, men jeg forholder meg til fakta og forskning - og per i dag er jeg graviiid!

Her er charten, temperaturen holder seg oppe! Når jeg så det i morges var jeg _helt_ sikker på at jeg var gravid, før jeg testet. For den hadde gått ned om det ikke hadde festet seg, bare streifet eller lignende.

Vis vedlegget 454927

Jeg må le litt av meg selv, for jeg kjente det litt i går og, den der økte tissetrangen. Tenkte det vare var tilfeldig.. Men jeg drakk nesten ingenting i går, var på do to ganger like før jeg la meg. Og våknet etter tre timer og måtte på do.. Men jeg skulle jo teste, og kunne ikke gå på do klokken 3. Så prøvde å sove videre, våknet fem og da var det vondt fordi jeg måtte så på do :knegg::hilarious: prøvde ligge gnu litt, men umulig å få sove, og tortur å ligge kjenne på den følelsen hehe. Så halv seks ga jeg opp, gikk på badet, tisset i koppen.. Og så på testene, så på koppen, så på testene. Skal, skal ikke? :facepalm::nailbiting: Jeg endte opp med 'skal' :angelic::laughing002 Tok en strimmel, og tok så den digitale. Så sterk på strimmelen, ble glad, og tok med den digitale i senga under dyna. Så det kom opp gravid 1-2, og la den under puta til mannen :shy::Heartred Ble ikke noe mer søvn på meg forresten!

Terminen er forresten 3. November etter unnfangelsen, og 4. November etter mens.

For å oppsummere litt da, dette var pausemåneden etter Letrozol - jeg fikk eggløsning rekordtidlig! Aldri hatt så tidlig før. Hadde masse eggløsningsslim, maaasse - slengte det nesten bortover gulvet på et punkt når jeg svingte papiret opp for å se :knegg::bag: Det også helt annerledes for min del. Hadde ikke særlig eggløsningssmerter osv.

Vi hadde hadde sex natt til tirsdag og kl. 9 på torsdag, den dagen jeg fikk sterkest test (altså dagen før eggløsning). Eggløsning på fredag i følge teorien. Vi gjorde det faktisk i en annen stilling enn vi bruker, kanskje det var det som skulle til :hilarious::knegg::facepalm:

Har ikke hatt noen tegn, ikke noe som har vært annerledes.. Ingen rare drømmer, ikke nett trøtt en vanlig osv.

Godt at jeg fikk positiv test i dag, for var på verkstedet for å finne ut av en ulyd i den nye (brukte) bilen, måtte blir hvilken del vi skulle bestille. Det var en heller traurig happening.. På et punkt stod det FEM personer å pirket og så på den.. Så ble svett og litt uvel når sjefen kom å pratet med meg og lurte på om jeg var glad i bilen...... Vi må ut med over tredve tusen i alle fall. Så det litt i tenkeboksen på hva vi gjør. Det er halvparten av hva vi kjøpte bilen for..

Men kan ikke henge med hodet av den grunn, vi har opprettet mirakler på andre vis, universet bare prøve å utjevne :angelic::laughing002:facepalm:
Blir så utrolig rørt jeg! Herregud, etter den negative tlf så blir du gravid.. Ja, det her er definitivt et lite mirakel :love7 Er så utrolig glad på dine vegne.

Men, du den sex stillingen? Haha, nå må du fortelle.. Kanskje jeg kommer med til November :hilarious:

Jeg er faktisk ikke sikker, men hun har jo UL. Så jeg tenker at hun burde evt ha det da. Du kan jo ringe å høre, evt også spørre om du kan få progesteron hvis du ønsker det. Jeg fikk jo tilbud om det og Abyl E før timen min pga SA jeg hadde i Juni.
Jeg ringer i morgen :shy: er redd hun avviser meg og sletter timen min og alt :angelic::laughing002

Blir så utrolig rørt jeg! Herregud, etter den negative tlf så blir du gravid.. Ja, det her er definitivt et lite mirakel :love7 Er så utrolig glad på dine vegne.

Men, du den sex stillingen? Haha, nå må du fortelle.. Kanskje jeg kommer med til November :hilarious:
Nei, vi er vanligvis veldig glad i denne :sex :laughing002:hilarious: da er det liksom lettere for begge å komme i mål! Men akkurat den dagen tok vi helt vanlig misjonær, kan ikke huske sist - muligens år siden :facepalm::laughing002

Sharing is caring :facepalm::laughing002:dance018

Nei, vi er vanligvis veldig glad i denne :sex :laughing002:hilarious: da er det liksom lettere for begge å komme i mål! Men akkurat den dagen tok vi helt vanlig misjonær, kan ikke huske sist - muligens år siden :facepalm::laughing002

Sharing is caring :facepalm::laughing002:dance018
Haha, jeg leste faktisk at favoritten deres skal være den beste stillingen når man skal ha Baby. Men, tydeligvis ikke!! :hilarious:
Her går det mest Misjonær, kanskje vi skal ta den andre.. Siden du ble gravid med vår vanlige :hilarious:
Sharing is Caring :angelic::love7

Haha, jeg leste faktisk at favoritten deres skal være den beste stillingen når man skal ha Baby. Men, tydeligvis ikke!! :hilarious:
Her går det mest Misjonær, kanskje vi skal ta den andre.. Siden du ble gravid med vår vanlige :hilarious:
Sharing is Caring :angelic::love7
Her bjudar vi på :dance018 :laughing002 Ja, test det du! Jeg har tidligere vært redd at..det deponeres så hardt inn mot livmorhalsen at det spretter tilbake på "vår vanlige" måte :angelic::laughing002:facepalm:

Har oversikt over alle stillinger alle ungene er laget i, det er nesten litt flaut :laughing002:bookworm: Har tre ulike stillinger, ellers laget på mye like måter :hilarious:

Gravid uke 3+4 (3+3 menstermin)

Både natt til i går og natt til i dag har jeg faktisk opplevd ligamentsmerte når jeg snur meg i senga på natta. Trodde det var tilfeldig natt til i går, men når jeg kjente det i natt og så skjønner jeg jo tegninga. Var veldig plaget med det forrige svangerskap. Men akkurat nå er det jo bare en celleklump som deler seg, så det var rart :laughing002 Men det er kanskje noe mer hormonene som gjør bånd og muskler osv på noe vis?

Tok en test i morges jeg ikke synes var kjempe sterk, men tok en utpå urin 2, og den så litt bedre ut. Men klarer liksom ikke legge bort det jeg synes det går trått, dette er testene over fire dager (har tatt flere om dagen som dere jo vet). Men jeg får ikke gjort noe fra eller til, så bare kart den følelsen komme og gå.

Screenshot_20250218_112759_FF App.jpg

I dag er jo faktisk min IKM! 11 DPO, og ingen mens. Temperaturen holder deg perfekt, så da blir jeg rolig, fint å våkne og se den. Må le litt, første gang jeg målte var klokken 1 i natt, trodde det var morgen, men hadde ikke sovnet enda egentlig, bare døst med minstemann som lå i senga og var urolig. Når klokken var halv fire og han enda gnidde ga jeg paracet, han hadde voksesmerter i beina, stakkars. Ble liggende og tenkte på om han får en lillebror å leke med, vokse opp med, oppleve ting med :shy::Heartred og hvordan det går med to i senga, han er oppi senga vår hver natt hehe.

Jaja. Her er rekka med tester fra 8-11 DPO, håper det er ok stigning på 4 dager (to siste er fra i dag, tredje siste fra i går kveld).

20250218_110958.jpg

Både natt til i går og natt til i dag har jeg faktisk opplevd ligamentsmerte når jeg snur meg i senga på natta. Trodde det var tilfeldig natt til i går, men når jeg kjente det i natt og så skjønner jeg jo tegninga. Var veldig plaget med det forrige svangerskap. Men akkurat nå er det jo bare en celleklump som deler seg, så det var rart :laughing002 Men det er kanskje noe mer hormonene som gjør bånd og muskler osv på noe vis?

Tok en test i morges jeg ikke synes var kjempe sterk, men tok en utpå urin 2, og den så litt bedre ut. Men klarer liksom ikke legge bort det jeg synes det går trått, dette er testene over fire dager (har tatt flere om dagen som dere jo vet). Men jeg får ikke gjort noe fra eller til, så bare kart den følelsen komme og gå.

Vis vedlegget 454979

I dag er jo faktisk min IKM! 11 DPO, og ingen mens. Temperaturen holder deg perfekt, så da blir jeg rolig, fint å våkne og se den. Må le litt, første gang jeg målte var klokken 1 i natt, trodde det var morgen, men hadde ikke sovnet enda egentlig, bare døst med minstemann som lå i senga og var urolig. Når klokken var halv fire og han enda gnidde ga jeg paracet, han hadde voksesmerter i beina, stakkars. Ble liggende og tenkte på om han får en lillebror å leke med, vokse opp med, oppleve ting med :shy::Heartred og hvordan det går med to i senga, han er oppi senga vår hver natt hehe.

Jaja. Her er rekka med tester fra 8-11 DPO, håper det er ok stigning på 4 dager (to siste er fra i dag, tredje siste fra i går kveld).

Vis vedlegget 454978

Synes det er veldig bra stigning, jeg da :shy: spesielt på den mørkeblå! Men også på den siste fra Babyplan så er det jo tydelig økning :love7

Vis vedlegget 454979

Vis vedlegget 454978
Det er jo kjempefin stigning!! Synes jeg da :happy119 :Heartpink

Synes det er veldig bra stigning, jeg da :shy: spesielt på den mørkeblå! Men også på den siste fra Babyplan så er det jo tydelig økning :love7
Så faktisk ikke den mørkeblå før nå etterpå :laughing002 :facepalm: den var jo blitt sterk, ja. Tok ikke noen av dem i går faktisk (har bare to igjen tror jeg).

Jeg syntes det går trått altså.. Nå bruker riktignok urin 2 å være bedre, så tar en ny en da. Men tror dere skjønner hva jeg mener? Siste nederst.
20250219_064220.jpg
Screenshot_20250219_064726_Premom.jpg

Jeg syntes det går trått altså.. Nå bruker riktignok urin 2 å være bedre, så tar en ny en da. Men tror dere skjønner hva jeg mener? Siste nederst. Vis vedlegget 455046Vis vedlegget 455047
HCG dobler seg annenhver dag, og er tydelig stigning mellom testene hvis du sammenligner de med to dagers mellomrom. Hvis testene ikke har økt i styrke innen imorgen så ville jeg blitt mer bekymra. Men foreløpig syns jeg det enda ser lovende ut jeg altså :) Krysser fingrene for deg. Jeg pleide også å få sterkere tester på 2 urin enn 1, så kanskje det blir et annet resultat når du får testet igjen etterpå:Heartred

Enig med Milla over her, dessuten fortsatt tidlig ❤️ har sett mange lignende tester i termingruppene hvor det gikk helt fint og tok seg opp etter 4+0, nærmere uke 5+0. Du har nok så lite HCG enda at det tar litt tid :love017

Jeg testa ikke før 14 DPO, og min test da var ikke så langt unna din nå på 12 DPO, så bare pust med rumpa og test på 2. urin fremover :cool:

Back
Topp