Gamlemor venter på siste barn ❤️

HCG dobler seg annenhver dag, og er tydelig stigning mellom testene hvis du sammenligner de med to dagers mellomrom. Hvis testene ikke har økt i styrke innen imorgen så ville jeg blitt mer bekymra. Men foreløpig syns jeg det enda ser lovende ut jeg altså :) Krysser fingrene for deg. Jeg pleide også å få sterkere tester på 2 urin enn 1, så kanskje det blir et annet resultat når du får testet igjen etterpå:Heartred
Ja, jeg satser alt på urin to etterpå nå! Om den er sterkere må jeg bare slutte å teste på morgenurinen, for det gjør no good!

Gravid uke 3+5 (3+4 menstermin)- 12 DPO

Dagens chart, holder seg fremdeles over coverline. Så lenge den gjør det fungerer ting, så jeg blir så glad når jeg våkner og måler, og ser det :shy:

Screenshot_20250219_111415_FF App.jpg

Morgenurin testen var altså ikke noe å rope hurra for. Andre urin er litt bedre, men jeg føler både lh testen og den blå er svakere. Det kan jo bare være fargestoffet. Og uansett får jeg jo ikke gjort noe fra eller til, må bare ta det som kommer.

20250219_110620.jpg

Gubben er ikke overbevist, han føler det er veldig usikkert utfall enda. Og han er redd for at jeg skal bli lei meg, vi har dog pratet om det. For vi er begge klar over at det kan være vanskeligere å beholde og, når jeg er så gammel. Men uansett er jo jeg hjertesteinen hans da :shy::smiley-ashamed008 Så han vil beskytte meg, og ønsker ikke at jeg er "for positiv". Jeg tok kontakt med jordmor i kommunen her i går på sms, mest for å spørre om det var noe spesielt jeg måtte gjøre siden jeg var 40+ gravid. Og gubben tok det litt hardt, og ble irritert og oppgitt for at jeg la noe i dette før det var avklart. Jeg ble selvfølgelig veldig såret over hvordan han takler det, men jeg VET jo det er fordi han vil beskytte meg :shy::Heartred

Har nå bare 10 babyplantester igjen :bookworm::facepalm::bag::arghh: Det er litt krise.. Men om jeg fortsatt er gravid ett det jo helt tullete å kjøpe mer tester. Det kom dog en diskré pakke med en topakk digital med uker i postkassen i dag :angelic: Jeg tok jo en ekstra som ble negativ, så da kom jeg i manko.. Nå har tre digitale igjen, 2 som jeg bruker på 2-3 uker, og en til 3+. Tanken er å teste by digital på lørdag, da er jeg 4+1, men i dette tempoet er jeg redd det er 1-2 da..

Jeg har av en eller annen grunn ingen god magefølelse, det er ikke helt likt meg. Sist var jeg positiv fra dag 1. Føler ingenting, ikke at jeg er gravid, ingen tegn, ingenting. Og en som liten stygge opp ryggen som bare sier at det er bedre at jeg bare begynner å blø, for det er lettere å forholde seg til at det ikke gikk.

ME formen har vært litt varierende denne uka, og har slitt veldig med stress. Kroppen og nervesystemet har vært i høyspenn dag og natt i flere dager, og det har nok påvirket at jeg har vært urolig for frøet. Og det hjelper liksom så lite av testene stiger så tregt og, det forsterker bare den redselen.

Fant forresten fra sist 8-9-10-11 DPO, det var jeg lur å skrive DPO bak testene :hilarious::bookworm: Da fikk jeg også 2-3 under på denne dagen (12 DPO), faktisk så jeg på bildene.

Forrige svangerskap:

Screenshot_20250219_113308_Photos.jpg

Så vil jeg slå et slag for å IKKE kjøpe bruktbil privat. Vi visste jo vi måtte ordne på den, men nå har vi brukt nesten 15.000 kr siste uka (6000 kr fikk vi dekket av selger). Og hadde den på verksted i går for siste ting, og når den kommer ut fra verkstedet - så lyser en ny lampe, og bilen skranker og skraper når jeg kjører den :hungover: Så nå må den inn igjen på fredag. Men det verste er egentlig sjekken jeg gjorde på mandag, den skulle koste 800 kr - jeg fikk den gratis, jeg tror det vært like sjokkert som jeg :arghh::laughing002:sour: "hvor glad et du i denne bilen?" begynte de, da får jeg fargen forsvant fra ansiktet mitt :stinkyfeet: Så begynte han ramse opp.. Og det som et mest prekært, og det er altså ikke alt, kommer på 32.000 kr (svenske, så er passer tusen dyrere i norske). Vet ikke om jeg skal le eller gråte..

Last edited:
Måtte kjøpe en ny type tester, så jeg er sikker på at jeg ikke går tom :bookworm:

Synes fortsatt dere ikke er mye for 12 DPO altså, æsj, hadde håpet jeg ble overbevist og litt til :laughing002

Vis vedlegget 455084
Jeg hadde ikke tatt det så høytidelig. Er så mye dårlige MS. Også skal du ikke sammenligne med de andre testene. Det kommer til å være en sterkere strek i morgen. Jeg har troa og heier på deg :love7

Synes den ser fin ut! Men hvilket Lot.nummer kjøpe du?
32 stod det, tenkte ikke på å sjekke det å butikken :pompus: Var irriterende nye folk, og testene gang oppi kassa, så følte ikke for å dra av mange for å sjekke hehe.

Ja jeg må nok bare akseptere at jeg må vente.. Og vente, og ikke ha kontroll :banghead::arghh::hilarious::laughing002

32 stod det, tenkte ikke på å sjekke det å butikken :pompus: Var irriterende nye folk, og testene gang oppi kassa, så følte ikke for å dra av mange for å sjekke hehe.

Ja jeg må nok bare akseptere at jeg må vente.. Og vente, og ikke ha kontroll :banghead::arghh::hilarious::laughing002
Da ser den jo kjempefin ut! Dvs at den mest sannsynlige er sterkere med en bedre batch. Min 53-test 12 dpo var svakere enn din nå med 32 :D

Vedlegg

• PXL_20250129_082554484~2.jpg
    PXL_20250129_082554484~2.jpg
    229,7 KB · Visninger: 42
Her er mine tester fra når jeg ble gravid:
IMG_0462.jpeg
IMG_0464.jpeg

Syns dine tester er ganske like de jeg hadde når jeg ble gravid. Fra 13 DPO og utover begynte de å øke på, så jeg syns stigningen din ser bra ut så langt jeg altså :)

Takk for at dere deler bilder! Ser jo mine er helt like som dine, @Milla_mor! Sittet og switchet mellom mine og dine tester, og de er så og si identiske:shy: Herregud, kanskje det er sant da? Har liksom fortrengt det litt, sånn for å beskytte meg selv..

Takk for at dere deler bilder! Ser jo mine er helt like som dine, @Milla_mor! Sittet og switchet mellom mine og dine tester, og de er så og si identiske:shy: Herregud, kanskje det er sant da? Har liksom fortrengt det litt, sånn for å beskytte meg selv..
Jeg har også gjort det samme fordi jeg er så spent på dine vegne, og som du ser så er de veldig like :shy: Så jeg har virkelig troen jeg altså :love7

Jeg hadde ikke tatt det så høytidelig. Er så mye dårlige MS. Også skal du ikke sammenligne med de andre testene. Det kommer til å være en sterkere strek i morgen. Jeg har troa og heier på deg :love7
Ja, blir spennende å se i morgen :Heartred etterhvert blir jo dobling så mye, at det burde bli en sterk sterk :hilarious::angelic:

Gravid uke 3+6 (3+5 menstermin)- 13 DPO

Screenshot_20250220_113252_FF App.jpg

Charten ser slik ut, godt jeg vet jeg er gravid, ellers hadde jeg kanskje blir litt bekymret for at temperaturen går ned. Jeg skal ikke tempe så mye lengre, vil bare forbi 14 DPO (selv om min IKM er 11 DPO).

Har ikke tatt kontakt med gynekologen enda, men jeg har ikke hatt time hos henne, bare konferert via sekretæren. Og hun vet jo ikke noe om meg, så jeg er redd jeg bare får "gratulerer, og jeg sletter timen din, ta kontakt om det skulle gå galt". Men kan jo sende en mail spørre om det er noe jeg burde være obs på.. Men som sagt, er redd de kutter hånden av meg. Jeg har hatt 6 vellykkede graviditeter uten f.eks progesteron, og har vel ingen tegn på at jeg trenger det slik sett. Annet enn alder, og historien til å komme hit.

Dagens tester, ventet til urin 2 i dag - så ikke tatt test på over 12 timer, sykt :laughing002 :hilarious: :smiley-ashamed008 Tok også en digital, det skulle jeg egentlig ikke før lørdag :bookworm::hungover: Den viste fremdeles 1-2 uker. Så nå har jeg ødelagt regnskapet mitt :laughing002 Har to igjen, og da må de neste to blir 2-3 uker og 3+. Ellers må jeg kjøpe mer :bookworm::angelic::bag: Dette var siste eBay testen jeg hadde!

20250220_112633.jpg

20250220_112927.jpg

Fikk flyttet ultralyd timen i april til en uke før, så er jeg 12+4 - fikk tid første virkedagen etter påske. Siste virkedag før påske blir for tidlig, så da var dette det beste å få :)

Har et håp om å få ultralyd tidlig og, men spørs om jordmor finner noen grunn til det. Jeg har hatt et vellykket svangerskap etter MA, og ikke noe i mellom. Og ingen smerter, ingen blødninger så langt.

Har time hos jordmor 13. Mars, da er jeg 6+6 :)

Ellers merker jeg absolutt ingenting, ingen teite drømmer, ikke noe som helst hehe.

Last edited:
Back
Topp