Jeg ler meg ihjel, sorry!Ååå fyyyy nå har luktesansen kicket inn. Det lukter våt kattemat OVERALT! Jeg brekker med konstant![]()
Hadde noen dager der ALT luktet våt kjøkkenklut selv, til og med mannenFollow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg ler meg ihjel, sorry!Ååå fyyyy nå har luktesansen kicket inn. Det lukter våt kattemat OVERALT! Jeg brekker med konstant![]()
Hadde noen dager der ALT luktet våt kjøkkenklut selv, til og med mannenLukter alt veldig mye kraftigere her ogsåÅåå fyyyy nå har luktesansen kicket inn. Det lukter våt kattemat OVERALT! Jeg brekker med konstant![]()
Si det til småungene mine.Kan skrive under på at tiden går saaaakte når man ikke gjør noeKanskje du bare bør ta en rolig dag eller to?
![]()
Men ja, får se på det. Hvordan er formen der nå?Jeg er veldig takknemlig for at jeg tross alt ikke er så dårlig som de andre svangerskapene… prøver å huske på det hver gang jeg brekker meg, men uten å spySi det til småungene mine.Men ja, får se på det. Hvordan er formen der nå?
Fantastisk at de endelig utvikler nye medisiner for kvinne-ting. Har også godtatt at dette nå betyr at jeg IKKE gikk ned 8-10 kg som ventet, så er litt ekstra lubben etter å ha kost meg for mye i forkant i frykt for den spyingen 

Nivå av HCG topper seg vel uke 9-10, så kanskje derfor?Andre som ikke fikk kvalme/oppkast før i uke 9? Jeg er vel 9+3 nå, og først denne uken det virkelig har vært ille med kvalmen
Åå, det var jeg ikke klar over. Ja det gir jo mye mening!Nivå av HCG topper seg vel uke 9-10, så kanskje derfor?
Du har all min sympati! Jeg har hatt det fire ganger, men responderer best på medisin nå. De to forrige gangene måtte jeg få mye intravenøst på sykehuset, det hjalp litt. Veldig kjipt! Men går heldigvis over... uten at det hjelper mens det pågårJeg har blitt diagnosisert med hyperemesis av legen min og er såå lei av å være kvalm døgnet rundt nå. Har vært 100% sykmeldt siden uke 6 og ser ingen ende på det. Må innrømme jeg sliter med å glede meg over graviditeten når det er sånn. Er 11+4 i dag så håper det letter snart nå som jeg kommer over i andre trimester. Litt trøst i å lese at flere her har slitt med kvalme. Føler livet bare har passert i ukesvis mens jeg har vært sengeliggende og ute av stand til å fungere.
det kan gi seg snart, men kan også ta tid… jeg har blitt bra alt fra uke 16-26 
Jeg ligger forresten også bare på sofaen forresten… denne gangen kan jeg se litt på tv, om det ikke bytter bilde for fort. Sist kunne jeg ikke se på noe uten å spyDu har all min sympati! Jeg har hatt det fire ganger, men responderer best på medisin nå. De to forrige gangene måtte jeg få mye intravenøst på sykehuset, det hjalp litt. Veldig kjipt! Men går heldigvis over... uten at det hjelper mens det pågårdet kan gi seg snart, men kan også ta tid… jeg har blitt bra alt fra uke 16-26
![]()
Heldigvis går dagene allikevel 
I mitt forrige svangerskap hadde jeg nesten konstant migrene i første trimester. Det var nok hormonutløst. Denne gangen har jeg ikke slitt like mye med migrene, heldigvis. (Bank i bordet) Men ja - i følge fastlegen min er det hvertfall vanlig at noen får mer hodepine, eller migreneanfall i svangerskap, mens andre får mindre eller at det blir borte.Jeg har den siste uken slitt med hodepine, og har lest at dette er noe man kan få i slutten av første/begynnelsen av andre trimester pga hormoner. Andre som opplever dette?

Jeg har hatt veldig mye hodepine, men vanskelig å vite om det er hormonene, pollen eller en kombinasjonJeg har den siste uken slitt med hodepine, og har lest at dette er noe man kan få i slutten av første/begynnelsen av andre trimester pga hormoner. Andre som opplever dette?

Jeg slet med hodepine i noen uker, tror det hadde med Xonvea å gjøre for jeg har faktisk ikke hatt vondt i hodet etter at jeg sluttet helt med det. Har MYE migrene til vanlig, flere anfall i mnd, så jeg håper som i forrige svangerskap at den forsvinner helt mens jeg er gravid.Jeg har den siste uken slitt med hodepine, og har lest at dette er noe man kan få i slutten av første/begynnelsen av andre trimester pga hormoner. Andre som opplever dette?