Symtomer

11+4 idag, fortsatt ømme pupper og lite energi og nå har også halsbrann meldt sin ankomst:dead:

Den luktesansen tar fullstendig av for tiden. Nå som det er så varmt så syns jeg det lukter urinal overalt, holdte på å krepere igår da jeg sykla gjennom halve byen og støtte på gjentatte urinal-lukteskyer hele veien :dead: :laughing002

Si det til småungene mine. :hilarious: Men ja, får se på det. Hvordan er formen der nå?
Jeg er veldig takknemlig for at jeg tross alt ikke er så dårlig som de andre svangerskapene… prøver å huske på det hver gang jeg brekker meg, men uten å spy :hilarious: Fantastisk at de endelig utvikler nye medisiner for kvinne-ting. Har også godtatt at dette nå betyr at jeg IKKE gikk ned 8-10 kg som ventet, så er litt ekstra lubben etter å ha kost meg for mye i forkant i frykt for den spyingen :laughing025

Men ganske lei av å være kvalm og uggen. Vet heller ikke hvor uggen medisinen gjør meg, må jo bli litt koko i hodet når man ikke får kjøre bil eller sykle(!). Haha, gleder meg til jeg kan slutte og bli normal gravid :love017

Åh, så bra, @LillyMom ! Ikke det med kjørenekt, da, men det må jo være en enorm forskjell for deg som har pleid å være lammende kvalm før. :D

Jeg har vært så kvalm og uggen siden uke 5-6 at 100% sykemelding var veldig nødvendig. Nå som jeg nærmer meg 2.trimester har formen blitt mye bedre. Har fortsatt kvalmen litt i «halsen» og kan brekke meg/spy om jeg ikke får i meg mat. Men nå kan jeg faktisk gjøre helt vanlige dagligdagse ting for første gang på 2 måneder. Litt rart og uvant, men er vel vanlig at formen bedrer seg rundt disse tider :) Er 12+2 i dag.

I dag har jeg en stikkende hold-følelse på høyre side, skikkelig ubehagelig. Vet jo at luftsmerter kan være helt grusomme så utelukker ikke det, men kjennes veldig ut som hold. Håper det går over snart for det her er ubehagelig, både fysisk og litt psykisk siden jeg blir bekymra :(

Andre som ikke fikk kvalme/oppkast før i uke 9? Jeg er vel 9+3 nå, og først denne uken det virkelig har vært ille med kvalmen

Har vert nye sengeliggende de siste ukene, men så synes jeg det hjalp da jeg fikk Xonvea mot kvalme..men i går lå jeg hele dagen igjenn,skikkelig kvalm.. Bedre i dag,gjør godt å vere ute i frisk luft! Men merker at jeg ikke tør planlegge noe siden formen er så opp og ned... krysser fingrene for at jeg klarer en tannlegetime i morgen, har knekkt en bit som bør fikses .. :rolleyes:

Jeg har blitt diagnosisert med hyperemesis av legen min og er såå lei av å være kvalm døgnet rundt nå. Har vært 100% sykmeldt siden uke 6 og ser ingen ende på det. Må innrømme jeg sliter med å glede meg over graviditeten når det er sånn. Er 11+4 i dag så håper det letter snart nå som jeg kommer over i andre trimester. Litt trøst i å lese at flere her har slitt med kvalme. Føler livet bare har passert i ukesvis mens jeg har vært sengeliggende og ute av stand til å fungere.

Jeg har blitt diagnosisert med hyperemesis av legen min og er såå lei av å være kvalm døgnet rundt nå. Har vært 100% sykmeldt siden uke 6 og ser ingen ende på det. Må innrømme jeg sliter med å glede meg over graviditeten når det er sånn. Er 11+4 i dag så håper det letter snart nå som jeg kommer over i andre trimester. Litt trøst i å lese at flere her har slitt med kvalme. Føler livet bare har passert i ukesvis mens jeg har vært sengeliggende og ute av stand til å fungere.
Du har all min sympati! Jeg har hatt det fire ganger, men responderer best på medisin nå. De to forrige gangene måtte jeg få mye intravenøst på sykehuset, det hjalp litt. Veldig kjipt! Men går heldigvis over... uten at det hjelper mens det pågår :wacky: det kan gi seg snart, men kan også ta tid… jeg har blitt bra alt fra uke 16-26 :Heartred

Du har all min sympati! Jeg har hatt det fire ganger, men responderer best på medisin nå. De to forrige gangene måtte jeg få mye intravenøst på sykehuset, det hjalp litt. Veldig kjipt! Men går heldigvis over... uten at det hjelper mens det pågår :wacky: det kan gi seg snart, men kan også ta tid… jeg har blitt bra alt fra uke 16-26 :Heartred
Jeg ligger forresten også bare på sofaen forresten… denne gangen kan jeg se litt på tv, om det ikke bytter bilde for fort. Sist kunne jeg ikke se på noe uten å spy :wacky: Heldigvis går dagene allikevel :Heartred

Jeg har den siste uken slitt med hodepine, og har lest at dette er noe man kan få i slutten av første/begynnelsen av andre trimester pga hormoner. Andre som opplever dette?

Jeg har den siste uken slitt med hodepine, og har lest at dette er noe man kan få i slutten av første/begynnelsen av andre trimester pga hormoner. Andre som opplever dette?
I mitt forrige svangerskap hadde jeg nesten konstant migrene i første trimester. Det var nok hormonutløst. Denne gangen har jeg ikke slitt like mye med migrene, heldigvis. (Bank i bordet) Men ja - i følge fastlegen min er det hvertfall vanlig at noen får mer hodepine, eller migreneanfall i svangerskap, mens andre får mindre eller at det blir borte.

Nå sliter jeg mest med at jeg søren ikke kan pusse tenna engang, uten at jeg må spy masse. Må jo liksom pusse tenna før jeg skal levere kidden i bhg, men blir jo hengende over do da :hilarious:

Jeg har hatt veldig mye hodepine, men vanskelig å vite om det er hormonene, pollen eller en kombinasjon :dead:

Jeg slet med hodepine i noen uker, tror det hadde med Xonvea å gjøre for jeg har faktisk ikke hatt vondt i hodet etter at jeg sluttet helt med det. Har MYE migrene til vanlig, flere anfall i mnd, så jeg håper som i forrige svangerskap at den forsvinner helt mens jeg er gravid.

Har forresten lest og hørt at det er veldig vanlig rundt denne tiden, ja (slutten av første/starten på andre)!

Back
Topp