Symtomer

Tett nese, feit mage, dårlig kondis og litt vond rygg etter anstrengelser er det eneste nå. Ellers føler jeg meg nesten som vanlig. Sikkert litt surere enn ellers, men. :hilarious:

Får så stiv korsrygg etter å ha sittet for lenge, går som en gammel mann før ryggen retter seg opp igjen. Og smerter i mage, typ mensmurringer, spesielt ved anstrengelse på jobb og etter en dag på jobb.

Jeg har altså NULL overskudd om dagen. Jeg er trøtt men ikke på langt nær så trøtt som jeg har vært, jeg er bare så sliten og seig i kroppen. Små gåturer er slitsomt, husvask og sånne ting må skje i små etapper. Pulsen er jo ekstrem sammenlignet med ikke-gravid tilstand, vet at det ikke er unormalt, så det kan godt hende det påvirker litt + at nattesøvnen er elendig (våkner ofte og får ikke sove på lenge igjen, ooog sykt varmt). Slitsomt er det i hvert fall! Går jo hjemme med 2-åringen og hunden vår så skulle gjerne ha hatt LITT mer energi til å finne på ting, slik at jeg føler de får noe ut av dagen, stakkars.

Jeg har altså NULL overskudd om dagen. Jeg er trøtt men ikke på langt nær så trøtt som jeg har vært, jeg er bare så sliten og seig i kroppen. Små gåturer er slitsomt, husvask og sånne ting må skje i små etapper. Pulsen er jo ekstrem sammenlignet med ikke-gravid tilstand, vet at det ikke er unormalt, så det kan godt hende det påvirker litt + at nattesøvnen er elendig (våkner ofte og får ikke sove på lenge igjen, ooog sykt varmt). Slitsomt er det i hvert fall! Går jo hjemme med 2-åringen og hunden vår så skulle gjerne ha hatt LITT mer energi til å finne på ting, slik at jeg føler de får noe ut av dagen, stakkars.
Ja, herregud! Hadde glemt hvor tidlig dårlig søvn-perioden begynte. Merker det selv.

Nå den uka her har jeg blitt mer tungpustet, veldig slitsomt. Finner liksom ingen gode sittestillinger da jeg føler lungene blir skvist:smiley-bounce022

Jeg spiste for mye i går (bursdagsfeiring), og det plagdes jeg med HELE natta. Måtte sitte og sove. Faen. Nå er det i gang. :hilarious:

Ikke så mye plager nå, annet enn lett kvalme,og litt dårlig søvn. Kroppen funker igrunn bra. Vanskelig å våkne på morgenen, og trenger gjerne en liten powernap etter jobb :joyful: Var fryktl8g plaget i forrige svangerskap, så håper dette blir bedre. Enda tidlig!

Har mye vondt i hodet og våkner aaaalt for tidlig, gjerne rundt 05 og får ikke sove igjen uansett hvor trøtt jeg er, og vedvarer trøtt gjennom hele dagen :p Ellers er kvalmen fremdeles til stede i uke 14, men har heldigvis aldri kastet opp under svangerskapet.

Hvor ofte tisser dere? Jeg trodde det skulle bli bedre i andre trimester, men føler jeg går på do hele tiden:dead:

12+3 - Spyr nesten hver dag ved tannpuss, noen ganger en gang etter tannpuss og noen ganger 10 ganger. Så trøtt at jeg sover 2-3 timer på dagtid hver dag, kan ikke sitte mer enn 2 timer pga bekken, tungpustet. Våkner en gang hver natt og må tisse. Hurra for formen :smiley-ashamed004

Er i uke 14+4 (førstegangsgravid) Har tidvise murringer og smerter i magen. Ikke sterke smerter, men man kan jo bli litt urolig likevel. Tror dette er pga at magen vokser og presser på musklene. Noen andre som har det sånn?

Har mye vondt i hodet og våkner aaaalt for tidlig, gjerne rundt 05 og får ikke sove igjen uansett hvor trøtt jeg er, og vedvarer trøtt gjennom hele dagen :p Ellers er kvalmen fremdeles til stede i uke 14, men har heldigvis aldri kastet opp under svangerskapet.
Helt likt for meg! Søvnproblemer og kvalme. Så sliten av at eg ikke har sovet 8 t i strekk på over 2 mnd. Hvorfor skal man sove dårlig nå før babyen kommer??

Hvor ofte tisser dere? Jeg trodde det skulle bli bedre i andre trimester, men føler jeg går på do hele tiden:dead:
Hele tiden, helt krise egentlig. Om nettene klarer jeg meg litt lenger om jeg ligger på siden, ligger jeg på ryggen flyr jeg på do annenhver time. For min del var det samme sist jeg var gravid, det ble liksom aldri bedre i andre trimester…:shifty:

Er i uke 14+4 (førstegangsgravid) Har tidvise murringer og smerter i magen. Ikke sterke smerter, men man kan jo bli litt urolig likevel. Tror dette er pga at magen vokser og presser på musklene. Noen andre som har det sånn?
Jeg har det også sånn! 15+4 idag. Det vokser vel en del inni der om dagen:)

Så godt å høre at det er flere! Da trenger jeg ikke uroe meg :joyful:
Kan være greit å sjekke om det er uvi for deg også, men... I en graviditet er ALT normalt med mindre man har store smerter, så vi burde jo ikke bekymre oss så mye noen av oss. Burde.:wacky:

Back
Topp