Symtomer

Jeg har den siste uken slitt med hodepine, og har lest at dette er noe man kan få i slutten av første/begynnelsen av andre trimester pga hormoner. Andre som opplever dette?
Å, sist gang fikk jeg daglig hodepine fra uke 13–16, hååååper jeg slipper nå, og at det går over fort hos deg :Heartred

Og der var det min tur å rope etter elgen!! Å fyyy:grumpy: Sprengt alt av blodkar rundt øynene.
Stod på alle fire over en bakebolle (orket ikke lukten av dassen:dead:) mens sambo holdt håret. Tisset liksågodt på meg i samme slengen. Blir sjelden snakket om alle de stusselige øyeblikkene vi går igjennom :wideyed:
Imorgen blir det innkjøp av vit B6.

Og der var det min tur å rope etter elgen!! Å fyyy:grumpy: Sprengt alt av blodkar rundt øynene.
Stod på alle fire over en bakebolle (orket ikke lukten av dassen:dead:) mens sambo holdt håret. Tisset liksågodt på meg i samme slengen. Blir sjelden snakket om alle de stusselige øyeblikkene vi går igjennom :wideyed:
Imorgen blir det innkjøp av vit B6.
Å nei, så kjipt! Håper du får en bedre dag i dag :Heartred

Du har all min sympati! Jeg har hatt det fire ganger, men responderer best på medisin nå. De to forrige gangene måtte jeg få mye intravenøst på sykehuset, det hjalp litt. Veldig kjipt! Men går heldigvis over... uten at det hjelper mens det pågår :wacky: det kan gi seg snart, men kan også ta tid… jeg har blitt bra alt fra uke 16-26 :Heartred
Uff, høres helt forferdelig ut å ha det fire ganger. Har du det nå også?
Hvordan har det vært når det har gitt seg hps deg tidligere, har bedringen skjedd gradvis eller mer brått?

Uff, høres helt forferdelig ut å ha det fire ganger. Har du det nå også?
Hvordan har det vært når det har gitt seg hps deg tidligere, har bedringen skjedd gradvis eller mer brått?
Ja, men denne gangen har jeg respondert bedre på nye medisiner heldigvis, men veldig slitsomt. Brekker meg fortsatt hele tiden, men kaster (stort sett) ikke opp pga medisinen. Er 100% sykemeldt. Legen sykemeldte meg ved positiv test :wacky:

Ungene syns det er litt stressende at jeg brekker meg, men de vet jo ikke hvor mye verre det kunne vært .. Kastet opp så mye med de andre at jeg fikk blødninger fra halsen pga all magesyren, det var tider :hilarious: Kun sykehusinnleggelse som hjalp da, og så deres medisiner deretter.

Har tidligere blitt gradvis bedre over et par - tre uker og blitt frisk i uke 16, 26 og 17 tror jeg det var. Håpet jeg kanskje var litt bedre på ordentlig denne gangen og prøvde å trappe ned på medisinene tidlig denne uka allerede, da kom oppkastet med en gang, så gikk fort opp i full dose igjen. Er 12 uker nå, så må vel holde ut litt til, men er forferdelig lei av kvalmen. Vet dog at det kunne vært verre og at jeg bør være glad for slik det er :Heartred Mager trøst at de med HG har mindre sannsynlighet for å miste.

Ja, men denne gangen har jeg respondert bedre på nye medisiner heldigvis, men veldig slitsomt. Brekker meg fortsatt hele tiden, men kaster (stort sett) ikke opp pga medisinen. Er 100% sykemeldt. Legen sykemeldte meg ved positiv test :wacky:

Ungene syns det er litt stressende at jeg brekker meg, men de vet jo ikke hvor mye verre det kunne vært .. Kastet opp så mye med de andre at jeg fikk blødninger fra halsen pga all magesyren, det var tider :hilarious: Kun sykehusinnleggelse som hjalp da, og så deres medisiner deretter.

Har tidligere blitt gradvis bedre over et par - tre uker og blitt frisk i uke 16, 26 og 17 tror jeg det var. Håpet jeg kanskje var litt bedre på ordentlig denne gangen og prøvde å trappe ned på medisinene tidlig denne uka allerede, da kom oppkastet med en gang, så gikk fort opp i full dose igjen. Er 12 uker nå, så må vel holde ut litt til, men er forferdelig lei av kvalmen. Vet dog at det kunne vært verre og at jeg bør være glad for slik det er :Heartred Mager trøst at de med HG har mindre sannsynlighet for å miste.
Huff så fælt at du blir så dårlig hver gang...
Håper det letter snart,og at du får noen gode uker.

Jeg som knapt har vært trøtt (altså ikke mer enn vanlig) dette svangerskapet har altså fått en trøtthet fra hel@&#%€ kastet over meg siste uken :dance018 Klarer knapt å holde meg våken foran PC-en på jobb…. Dere som har barn fra før, har trøttheten pleid å gi seg utover i 2. trimester for dere?:nailbiting::happy090

Jeg er fortsatt kvalm. Spydde på meg sprengt blodkar på øyet i går. Synes også det lukter vondt i hovedetasjen, og skylder på at mannen lagde en lammekorma for 4 uker siden :arghh: Jeg løper regelrett til verandadøra hver morgen for å puste litt ute før jeg må begynne med spying og matpakker. Ingen andre skjønner hva jeg lukter:dance008
Ellers har jeg murringer, ømme pupper, og er oppblåst. Vondt i ryggen om natta, men har kjøpt ny tempurmadrass idag, så.håper det hjelper. Ellers har jeg økt sexlyst, og det er sikkert bare fordi jeg ikke får lov å ha sex, for jeg pleier liksom egentlig ikke å kjenne på sånn veldig behov for det uten å bli minnet på at det er noe kjærester gjør :wacky:
Nien dager har jeg mage, noe dager har jeg ikke. Er fortsatt bare meg, mannen, leger og sjefen min som vet. Ungdommene i hus må vel tro mora har blitt sjuk stakkar. Men er så redd for at de skal bli triste hvis dette skjærer seg, for dette har de mast om i mange år!

Jeg har heldigvis sluppet billig unna når det gjelder kvalmen, har bare vært litt spesielt på morgenen pga sult. Men nå, 13+2 har jeg plutselig blitt mer kvalm, og denne gangen hjelper det ikke å spise. Er det flere som har opplevd dette? Trenger jeg bli bekymra? Er første barnet så alt er nytt for meg:smiley-ashamed004

Jeg som knapt har vært trøtt (altså ikke mer enn vanlig) dette svangerskapet har altså fått en trøtthet fra hel@&#%€ kastet over meg siste uken :dance018 Klarer knapt å holde meg våken foran PC-en på jobb…. Dere som har barn fra før, har trøttheten pleid å gi seg utover i 2. trimester for dere?:nailbiting::happy090
Min trøtthet forsvant i uke 14 sist :) er så fælt å være så trøtt

Uke 12+6 og fremdeles ganske så trøtt, kvalmen kommer og går men vil ikke slippe taket altså! Får innimellom ganske vondt i bekkenet, det iler/stråler på en måte, og humøret svinger greit:hilarious:

Her har det skjedd mye på bare et par dager synes jeg. Magen har virkelig poppa og det er nå ikke lenger mulig å "suge inn" magen under navlen og området er ganske fast. Nå er det nok ikke lenger mulig å skjule det, men fortsatt liten nok til at folk ikke tør å spørre :laughing002

Etter en lengre gåtur på lørdag ble jeg på en måte støl fra ankel og opp til lår på høyre ben. Det har blitt bedre, men nå i kveld kjenner jeg på en slags stråling fra kneet og opp i låret.. Kan dette være små tegn på bekkenleddsmerter? Er 10+0 i dag

Her har det skjedd mye på bare et par dager synes jeg. Magen har virkelig poppa og det er nå ikke lenger mulig å "suge inn" magen under navlen og området er ganske fast. Nå er det nok ikke lenger mulig å skjule det, men fortsatt liten nok til at folk ikke tør å spørre :laughing002
Lurer på når jeg skal gi opp å skjule magen. Er jo nesten umulig.

Symptomer her nå er skikkelig manko på søvn, i tillegg til kvalme og sliten. De "plagsomme" symptomene mine kom ikke skikkelig før rundt uke 9-10 :)

Back
Topp