Barnevogn

Vi har TFK mono - og er megafornøyd! Om vi ikke kunne brukt den på nytt nå, så hadde det blitt TFK mono 2! De har forbedret det eneste vi ikke likte med den vi har - så jeg ville ikke vært i tvil. Spesielt om den skal brukes en del til tur og på snø, helt gull. Vi kalte den bare for SUVen, for den kom seg frem overalt hvor mine venninner med andre vogner slet. Vet ikke hvor du holder til, men Mimmis i Sandefjord har.
Hva var det de hadde forbedret da? :) kjenner egentlig ikke til den forrige modellen. Jeg holder til langt i nord, så spørs om det ikke blir sommerferiemission å se etter den sørafor :D
 
Alt dette tilsammen koster 3000kr. Syns det er litt mye med å kjøpe vogner som koster over 10.000. Har sett på cybex også den er er akkurat på vippen på 9000kr.
IMG_1118.png
 
Alt dette tilsammen koster 3000kr. Syns det er litt mye med å kjøpe vogner som koster over 10.000. Har sett på cybex også den er er akkurat på vippen på 9000kr.
Vis vedlegget 431499

Vi kjøpte Cybex balios s lux pakke til forrige, tilbud på black week da så betalte 6-7k for alt! Vært veldig fornøyd med den, veldig liten og lett, kommer meg inn overalt :joyful: Måtte bytte litt tidlig over til liggedel da pga lang gutt hehe. Men føler det er mye bra på Jollyroom, selv om det ikke er de mest kjente (og dyreste) merkene!
 
Har Simo (fra første barn). Kommer seg fram overalt ute (grus, terreng, snø...). Stor og romslig.
Hadde ei paraplytrille også til første, men var ikke så fornøyd med den så ble ikke brukt etterpå.
Neste gang kjøpte vi cybex balios s. Enklere å ha med i bil og på kjøpesenter enn store Simo og mye kjekkere enn paraplytrilla. Er også ganske god ute. Kjekt å kunne velge retning (forover/bakovervendt) på sittedelen, og kunne brette sammen uansett retning. Har også en liten bag å legge oppi til baby.
Så foretrekker Simo til trilleturer ut fra huset og Cybex der man må bruke bil.
Screenshot_20240330-170633427 (1).jpg56-balios-s_69_denim-blue-primary_image_en-en-5b94d9c35d9c1_da982b7d-4e51-46c2-bdbc-240ae359c2...png
 
Cybex sportsvogn blir det på oss + base til bilstol. Så arver vi liggedel og selve bilstolen. Sparer masse på det, så vi er kjempe takknemlig :love2
Neeei, dette går ikke som vi tenkte. Tilbake til start :laughing002 :dead:
 
Her vipper jeg mellom Bugaboo Fox (blir nok kjøpt brukt, orker ikke bruke et lass penger på ny) eller en Thule urban glide. Har lyst på begge to, men trenger bare en vogn er håpet :). Hadde Babyjogger City Elite til mellomstemann og var veldig fornøyd, men liker ikke nye typen like godt. Vil helst ha løpevogn, men samtidig liker jeg godt Bugaboo og mulighet til å snu barnet begge veier. Vanskelig, men good tid ennå :).
 
Her vipper jeg mellom Bugaboo Fox (blir nok kjøpt brukt, orker ikke bruke et lass penger på ny) eller en Thule urban glide. Har lyst på begge to, men trenger bare en vogn er håpet :). Hadde Babyjogger City Elite til mellomstemann og var veldig fornøyd, men liker ikke nye typen like godt. Vil helst ha løpevogn, men samtidig liker jeg godt Bugaboo og mulighet til å snu barnet begge veier. Vanskelig, men good tid ennå :).
Har hatt begge, solgte urban glide 2, syns ikke gutten vår satt godt i den. Den burde hatt fotbrett og jeg følte han satt anspent i sittedelen. Jeg har fremdeles vår gutt på 2 år og 8 mnd mot oss og har hele veien syns det det koselig, det kan man ikke på urban glide. Mulig den nye er bedre! Den er også ganske bred, noe jeg syns var irriterende på butikker osv. Som vogn nr to var urban glide grei, men som eneste vogn ville jeg ikke hatt den :happy:
 
Jeg har kjøpt den! Har ikke brukt den enda da, termin 2. juli, men den har fått veldig gode anmeldelser og de jeg pratet med som har kjøpt den er strålende fornøyde!! :love017

Står mye om den her: https://www.foreldresiden.no/test/cybex-talos-s-lux
Ja, har lest så mye bra om den - så holder en finger på den. Bare nyttig å høre andres erfaringer også! Du får komme med en liten update så fort den er litt utprøvd :D
 
Ja, har lest så mye bra om den - så holder en finger på den. Bare nyttig å høre andres erfaringer også! Du får komme med en liten update så fort den er litt utprøvd :D
Skal prøve å huske det!! gleder meg sånn til å sette den opp :love017
 
Noen som har erfaring med Cybex Talos S Lux?
Venninna mi med termin i juni har kjøpt den. Ho er fornøyd :happy:

Vi hadde sett ut samme vogn, men jeg er for lav til teleskophåndtaket. Jeg må ha ergonomisk fra emmaljunga med knekkfunksjon i tillegg til teleskop :smiley-ashamed004
 
Noen med erfaring med Cybex Talos vs Cybex Priam?

Jeg elsker priam! Synes den er helt nydelig og hadde «bestemt» meg for den vognen i perioden hvor prosjekt baby bare var en drøm. Nå som det er en realitet, fremstår det litt rart for min indre økonom å skulle bruke så mye mer på en vogn om det kun er pga utseende. Selv om jeg har veeldig lyst :smiley-ashamed004

Så; er det noen som har erfaring med fordeler/ulemper? Eller er disse vognene litt same same? :happy:
 
Noen med erfaring med Cybex Talos vs Cybex Priam?

Jeg elsker priam! Synes den er helt nydelig og hadde «bestemt» meg for den vognen i perioden hvor prosjekt baby bare var en drøm. Nå som det er en realitet, fremstår det litt rart for min indre økonom å skulle bruke så mye mer på en vogn om det kun er pga utseende. Selv om jeg har veeldig lyst :smiley-ashamed004

Så; er det noen som har erfaring med fordeler/ulemper? Eller er disse vognene litt same same? :happy:
Ikke erfaring med noen av dem, men angrer litt på at vi ikke kjøpte priam som jeg hadde lagt min elsk på, nettopp fordi vi synes den var for dyr. Men hver gang jeg ser noen som har den nå så blir jeg sånn åååå... Angrer litt da hehe :hilarious: har en Cybex balios som jeg kjøpte brukt som ekstravogn og er overrasket over hvor god stand den er i/kvaliteten etter at den har blitt brukt til flere barn før jeg kjøpte den.
 
Back
Topp